Güzel Sanatlar Final 18. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Sanatçı Merkezli Yaklaşımı Romantizm akımıyla birlikte değerlendirerek kuramlaştıran Fransız düşünür aşağıdakilerden hangisidir?


Saussure

Eugéne Véron

Lévi-Strauss

Barthes

Auguste Comte


2.Soru

Roma sanatından sonra ilk nü heykeli yapan heykeltıraş kimdir?


Rodin

Donatello

Michelangelo

Giacometti

Henry Moore


3.Soru

Senaryoya ilişkin aşağıdakilerden hangileri doğrudur?

I. Anlatım formu Antik Dönem’e kadar uzanır.

II. Senaryonun ilk adımı, synopsis olarak isimlendirilen öykünün bir iki sayfalık özetidir. 

III. Dramatik anlatım yöntemi benimsenmiştir.

IV. Senaryoyu yönetmen yazabilir. 


Yalnız II

II ve III

Yalnız III

III ve IV

Hepsi


4.Soru

Osmanlı Döneminde Batılı anlamda ilk müzik kurumu olarak Mızıka-i Hümayun kurulmuştur. Mızıka-i Hümayun cumhuriyet döneminde hangi ad altında çalışmalarını sürdürmektedir?


Musiki Muallim Mektebi

Ankara Devlet Konservatuvarı

İstanbul Şehir Orkestrası

 Cumhurbaşkanlığı Senfoni Orkestrası

 İstanbul Belediyesi Konservatuvarı


5.Soru

Türk Dil Kurumu sözlüğünde çağdaşlığın/çağdaşlaşmanın karşılığı olarak tanımlanan kavram hangisidir?


Çağdaşlık

Medeniyet

Post-modern

Modern

Uygarlık


6.Soru

Michelangelo'nun "Yaratılış" adlı eseri hangi resim tekniği ile yapılmıştır?


Akrilik

Fresk

Lavi

Mozaik

Yağlı boya


7.Soru

Analog Dönem ve Dijital Dönem Çerçeve oranları aşağıdakilerden hangisinde doğru verilmiştir?


Analog dönem 3:2 - Digital dönem  4:3

Analog dönem 4:3 - Digital dönem  16:9 

Analog dönem 16:9 - Digital dönem  4:3

Analog dönem 16:9 - Digital dönem  3:2

Analog dönem 16:9 - Digital dönem  3:4


8.Soru

Mimarlık için geçmişten bugüne yapılan tanımlardan ortak olan terim aşağıdakilerden hangisi olabilir?


Şiirsellik

Estetik

Kulanışlılık

Yaratıcılık

Özgünlük


9.Soru

Selçuklu resim okulu geleneği içinde Anadolu’da üretilmiş en önemli eserlerin başında aşağıdakilerden hangisi gelmektedir?


Dioskorides - Materia Medica

Ayrıca El-Sufi - Sabit Yıldızların Suretler Kitabı

El-Cezeri - Otomata

Matrakçı Nasuh  - Kanuni Sultan Süleyman’ın İran Elçisini Kabulü

Matrakçı Nasuh  - Tarih-i Sultan Bayezıd


10.Soru

Aşağıdakilerden hangisi izlenimcilik akımı heykel sanatçılarındandır?


Rodin

Laurens

Boccioni

Picasso

Tatlin


11.Soru

Sanat eserlerinin sınıflandırılmasında hangisi etkili değildir?


Sanatçılar

Galeriler

Eserler

Eleştirmenler

Küratörler


12.Soru

O¨zellikle padişah portrelerinden oluşan Kebir Musavver Silsilename isimli eseriyle padişah portreciliğine yeni soluklar getiren minyatür ustasının adı nedir?


Nakkaş Osman

Nakkaş Hasan

Levni

El-Sufi

El-Cezeri


13.Soru

Konu­nun mekân ile olan ilişkisini vurgulamak ve seyir­cide mekân duygusu yaratmak amacıyla kullanılan ve oyuncunun kadrajda belli belirsiz göründüğü çerçeve düzenlemesine ne ad verilir?


Genel plan

Boy plan

Panaromik plan

Ayrıntı plan

Uzak plan


14.Soru

Bir bütün olarak çalışan ve üzerine gelen yatay ya da düşey yükleri toprağa ileten sistemdir. Bir yapının yük taşıyıcı
bölümüne ne ad verilir?


Tipoloji

Strüktür

Tümülüs

Dolmen

Çadır


15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi müzik tarihinin gelişim dönemleri içerisinde sayılmaz? 


Yeni Çağ

Rönesans

Barok Dönem

Romantik Dönem

Modern Dönem


16.Soru

Platon, duyularımızla kavradığımız ‘görüngüler dünyası’ ve zihinle kavradığımız ‘idealar dünyası’ olmak üzere iki dünyadan bahseder. Görüngüler dünyası, sürekli bir oluşum ve değişim halindedir; dolayısıyla bu dünyadan elde edilen bilgi kalıcı, değerli, genellenebilir bir bilgi değildir. Sanatçının görevi görüngüler dünyasını olabildiğince aslına sadık kalarak yansıtmaktır. Zamandan ve mekândan bağımsız olan ve zihinle kavranabilen ‘idealar dünyası’ ise genellenebilir olan, kalıcı, değişmez, ölümsüz, gerçek bilginin kaynağıdır. Görüngüler dünyasındaki her şey, idealar dünyasındaki asıllarının yetersiz birer kopyasıdır. Bu durumda sanat ve sanatçı, kopyanın kopyasını sunduğu için, Platon tarafından değersiz olarak nitelendirilir.

Yukarıdaki paragrafta yer alan "Görüngüler dünyasındaki her şey, idealar dünyasındaki asıllarının yetersiz birer kopyasıdır." cümlesinde tarif edilen kavram aşağıdakilerden hangisidir?


katharsis

mimesis

estetik

perspektif

biçem


17.Soru

Sinemada izleyicinin dikkatini ilgi merkezine doğru yönlendirmek için kullanılan çizgisel kompozisyon düzenleme şekli aşağıdakilerden hangisidir?


Üçgen çizgiler

Diyagonal çizgiler

Dikey çizgiler

Yatay çizgiler

Tekrarlayan çizgiler


18.Soru

Kameranın çalışmaya başlayıp kayıt konumuna geçmesiyle birlikte, stop konumuna kadar geçen sürede kesintisiz olarak film malzemesi üzerine kaydettiği görüntülere ne ad verilir?


Kare

Film

Plan

Sahne

Kurgu


19.Soru

İnsan vücudunun boyutları ile ilgilenen bilim dalına ne ad verilir?


Antropometri

Ergonometri

Biyometri

Fizyonomi

Lobotomi


20.Soru

1816 yılında gümüş klorürlü kâğıt üzerinde gerçek fotoğraflar elde eden kişi kimdir?


Jerome Carden

Pablo Picasso

Joseph Nicepore Niepce

Lumiere Kardeşler

Stathoulopoulos