Dijital İletişim ve Yeni Medya Deneme Sınavı Sorusu #987338

Yee (2006) çevrimiçi oyun oynama motivasyonları incelediği çalışmasında, 3 temel grup altında on motivasyon saptamıştır: 1) başarı, 2) toplumsallık ve 3) dahil olma. Aşağıdakilerden hangisi "dahil olma" motivasyonlarından biridir?


Keşif

Rekabet

Grup çalışması 

Mekanikler

İlişkilenme


Yanıt Açıklaması:

Yeni medya araçlarının topluluk geliştirme özelliği ele alındığında belki de en önemli mecrası dijital oyunlardır. Bireysel oyuncular çoğunlukla çevrimiçi oyun platformlarında çeşitli topluluklara dahil olarak oyun oynamaya devam ederler. Bu topluluklara dahil olmak konusunda çeşitli motivasyonlar söz konusudur. Nick Yee (2006), çevrimiçi oyun oynama pratiklerini ve oyuncuların bu konudaki motivasyonlarını 3 temel başlık altında ele almıştır ki, bunlar: başarı, toplumsallık ve dahil olmadır. Yee çevrimiçi oyun oynama pratiğindeki motivasyonları incelediği çalışmasında, 3 temel grup altında on motivasyon saptamıştır. Tüm bu motivasyonlardan başarı, oyun içerisinde karakterin performansını geliştirmeye yöneliktir. Toplumsallık ise, oyun dünyası içinde diğer oyuncular ile toplumsallaşmadır. Dahil olma ise, keşiften, rol yapmaya ve kaçışa değin alt motivasyonlar içermektedir.

Yorumlar
  • 0 Yorum