Dijital İletişim ve Yeni Medya Deneme Sınavı Sorusu #1366303

I. Başarı         

A. Grup Çalışması (işbirliği grup başarısı)

II. Toplumsallık

B. İlerleme (ilerleme, güç, birikim ve statü)

III. Dâhil Olma

C. Keşif (macera, gizlenenleri bulma)


I-A, II-C, III-B

I-A, II-B, III-C

I-B, II-C, III-A

I-C, II-A, III-B

I-B, II-A, III-C


Yanıt Açıklaması:

Soruda çevrimiçi oyun oynama pratiklerini ve oyuncuların bu konudaki motivasyonları karışık olarak verilmiş ve hangi eşleştirmenin doğru olduğu sorulmaktadır. Yeni medya araçlarının topluluk geliştirme özelliği ele alındığında belki de en önemli mecrası dijital oyunlardır. Bireysel oyuncular çoğunlukla çevrimiçi oyun platformlarında çeşitli topluluklara dahil olarak oyun oynamaya devam ederler. Bu topluluklara dahil olmak konusunda çeşitli motivasyonlar söz konusudur. Nick Yee (2006), çevrimiçi oyun oynama pratiklerini ve oyuncuların bu konudaki motivasyonlarını 3 temel baslık altında ele almıştır ki, bunlar: başarı, toplumsallık ve dahil olmadır. Sorunun çözümünde bu motivasyonlar bilinmeli ve ayırt edilebilmelidir.

Yorumlar
  • 0 Yorum