Ev Teknolojisi Deneme Sınavı Sorusu #743102
I. Bu etkileşim, ev halkından birinin yapılmasını istediği bir durumun akıllı ev tarafından hemen ya da kısa bir süre içinde yerine getirilmesine dayanır.
II. Bu etkileşim, daha önceden yapılan ayarlar doğrultusunda çeşitli durumların akıllı evler tarafından anlık bir komuta ihtiyaç duymadan yerine getirilmesine dayanır.
III. Makine-makine etkileşimi söz konusudur.
Yukarıdakilerden hangileri akıllı ev teknolojilerinde anlık etkileşimin olduğu durumları açıklar?
Yalnız I |
Yalnız II |
Yalnız III |
I-II |
II-III |
Akıllı ev teknolojileri söz konusu olduğunda temel olarak iki tür etkileşimli yapının ortaya çıktığı söylenebilir: Birincisi anlık etkileşimin olduğu isteklerdir. Bu istek yapılarının içinde ev halkından birinin yapılmasını istediği bir durumun akıllı ev tarafından hemen ya da kısa bir süre içinde yerine getirilmesidir. Örneğin bir kişi ışıkların yanması ya da sönmesi komutlarını yüksek sesle bildirebilir ve akıllı ev bunu hemen yerine getirebilir. İkincisi ise daha önceden yapılan ayarlar, etkileşimler doğrultusunda, çeşitli durumların akıllı evler tarafından anlık bir komuta ihtiyaç duymadan yerine getirilmesidir. Bu tür bir istek yapısı ev içi ısıtma sistemlerinde görülebilir. Ev halkından biri daha önceden evin iç ısısının ne olması gerektiğini belirlemiş olabilir. Bu durumda akıllı ev, eğer bir değişiklik yapılmazsa evin ısısını sürekli belirtilen ısıda tutmak için soğuk havalarda ısıtma sistemlerini, sıcak havalarda ise soğutma sistemlerini devreye sokacaktır. Bu işlemleri yerine getirmek için anlık etkileşimlere ihtiyaç duymayacaktır. Önceden kurulmuş etkileşimliliğin bir devamı olarak gereklilikler otomatik olarak yerine getirilecektir (Aslında burada da anlık bir etkileşim söz konusudur. Akıllı ev, insanlardan aldığı daha önceki istekler doğrultusunda devamlı gerekli yerlere komutlar ileterek evi ısıtmakta ya da soğutmaktadır. Ancak, artık buradaki etkileşim insan-makine etkileşimi değil, makine-makine etkileşimidir). Bu bilgilere göre doğru yanıt A şıkkıdır.
Yorumlar
- 0 Yorum