Günümüz Fıkıh Problemleri Deneme Sınavı Sorusu #584954
Namazın günde 5 vakit oluşu Kur’an, Sünnet ve müslümanların
ittifakıyla sabittir. Bununla birlikte Hz. Peygamber’in bazı
uygulamaları sefer halinde öğle ile ikindinin ve akşam ile yatsının
hem takdim hem de tehir biçiminde (birinin diğerinin vaktinde) cem
edilerek bir arada kılınabileceğini göstermektedir. Hz. Peygamber’in
mukim iken de bazen cem yaptığına dair rivayetler ve sahabe
yorumları bir bütün halinde değerlendirildiğinde bunun sebepsiz
olmadığı, alışkanlık haline getirilmemek kaydıyla dinen geçerli bir
mazerete dayandığı anlaşılmaktadır.
Aşağıdakilerden hangisi cem etmek için geçerli mazeretlerden biri olamaz?
Kadınların özel halleri |
Hac |
Yolculuk |
Hastalık |
Yağmur |
Adet kanaması bir hükmî kirliliktir ve namaza manidir. Namaz kılmayacak kişinin namazlarını birleşik bir vakitte kılması yani cem etmesi söz konusu değildir. Doğru cevap A seçeneğidir.
Yorumlar
- 0 Yorum