Günümüz Fıkıh Problemleri Deneme Sınavı Sorusu #1408316
I. Kumara alet edilmemesi.
II. Bireylere, topluma ve çevreye zarar vermemesi.
III. Kişinin yapması gereken görevlerini engellememesi.
IV. Yarışmalar insanların eğitimi, biyolojik ve psikolojik gelişimi ve meşruşekilde eğlenmesi gibi iyi amaçlarla yapılmalıdır.
Günümüz İslâm âlimleri amacı, aracı ve konuları meşru olan müsabakaların mubah olduğuna yönelik genel bir kanaat belirtirler. Ancak ödüllü ya da ödülsüz müsâbakaların ve sportif faaliyelerin meşruiyetini kaybetmemesi yukarıdaki hangi hususların gerçekleşmesi gerektiğini söylerler?
I. Kumara alet edilmemesi.
II. Bireylere, topluma ve çevreye zarar vermemesi.
III. Kişinin yapması gereken görevlerini engellememesi.
IV. Yarışmalar insanların eğitimi, biyolojik ve psikolojik gelişimi ve meşruşekilde eğlenmesi gibi iyi amaçlarla yapılmalıdır.
Günümüz İslâm âlimleri amacı, aracı ve konuları meşru olan müsabakaların mubah olduğuna yönelik genel bir kanaat belirtirler. Ancak ödüllü ya da ödülsüz müsâbakaların ve sportif faaliyelerin meşruiyetini kaybetmemesi yukarıdaki hangi hususların gerçekleşmesi gerektiğini söylerler?
I-II-III |
II-III |
I-IV |
I-II-III-IV |
II-III-IV |
Günümüz İslâm âlimleri amacı, aracı ve konuları meşru olan müsabakaların mubah olduğuna yönelik genel bir kanaat belirtirler. Ancak ödüllü ya da ödülsüz müsâbakaların ve sportif faaliyelerin meşruiyetini kaybetmemesi için aşağıdaki hususların gerçekleşmesi gerektiğini söylerler:
-
Kumara alet edilmemesi.
-
Bireylere, topluma ve çevreye zarar vermemesi. Bu hüküm, “zarar
vermenin yasak olduğu” yönündeki genel ilkenin bir gereğidir.
-
Kişinin yapması gereken görevlerini engellememesi.
-
Yasak olan şeylere aracı kılınmaması
Bunun yanında, yarışma ahlâkı diyebileceğimiz şu ilkelerin de gözetil- mesi gerekmektedir:
-
Yarışmalar insanların eğitimi, biyolojik ve psikolojik gelişimi ve meşruşekilde eğlenmesi gibi iyi amaçlarla yapılmalıdır. Sırf böbürlenmek ve kibirlenmek için yarışmak doğru değildir.
-
Eğlence için hayvanları dövüştürmek caiz görülmemiştir. Bu yasak Hz. Peygamberin bir hadisinde ifadesini bulmuştur (bk. Tirmizî, “Cihad”, 30). Bunun yanında Hz. Peygamber, hayvanların atış hedefi yapılmasını da yasaklamış ve lanetlemiştir (Buhârî, “Zebâîh ve Sayd”, 25). Günümüzde, bazı batılı ülkelerde olduğu gibi, hayvanla insanın dövüştürülmesi de doğru değildir. İslam sırf zevk ve eğlence için hayvanlara eziyet edilmesini meşru görmez.
Yorumlar
- 0 Yorum