Kültürel Miras Mevzuatı Deneme Sınavı Sorusu #1150418

  1. Petrark ile Cola di Rienzo'nun anıtları şehrin haritasına işlemesi
  2. Colosseum ve Panteon’un çizimlerinin yapılması
  3. Padua’lı teknisyen Giovanni Dordini'nin tapınak ve zafer anıtlarındaki
    kitabeleri kopya etmesi
  4. St. Peter ve St. Paul Bazilikalarının ölçülerinin alınıp çizilmesi

Yukarıdakilerden hangileri kültürel varlıkların korunmasına yönelik gelişimi gösterir?


I-II-III

I-II-IV

I-III-IV

II-III-IV

I-II-III-IV


Yanıt Açıklaması:

Bütün bu dini taassuba karşın, Roma şehrinin, İtalya ve Avrupa’nın diğer ülkelerinden çok daha önce ve daha yoğun bir şekilde anıtların korunma sorununa eğilmiş olduğu görülmektedir. Anıtları korumak için bilinçlenme ve bilinçli eylemler İtalya’da başlamıştır denilebilir. Sanatçı ve hümanistlerin yeni bir anlayışla Antik Dönemle ilişki kurması, klasizme hayranlığın canlandırılması ve yaşatılması, Petrark ile yoğunluk kazanmıştır. Petrark ile Cola di Rienzo, Roma’nın tarihsel bir incelemesini yapmış, anıtları şehrin haritasına işlemişlerdir. Anıtlardaki kitabeleri toplayıp okumuşlar ve Antik Devrin incelenmesi için gerekli temelleri atmışlardır. 1375’de Padua’lı teknisyen Giovanni Dordini, Roma’ya gelerek tapınak ve zafer anıtlarındaki kitabeleri kopya etmiştir. Trajan Sütununun, Colosseum’un, Panteon’un, Vatikan Obeliskleriyle, St. Peter
ve St. Paul Bazilikalarının ölçülerini alıp çizmiştir. 1336 yılında, eski Roma kalıntılarını tahrip edenlerin para cezasına çarptırılacağını belirten bir uygulama görülmektedir. Sanatkarlar eski örnekleri bulup kopya etmeden yorumlamaktadır. 14. yüzyıl İtalya için önemli bir devirdir. Petrark, anıtları tek tek geçmişi temsil eden, estetik yönden değerli hazineler olarak görmemiş, daha çok yarattıkları ortamla değerlendirmiştir.

Yorumlar
  • 0 Yorum