Türkiye´nin Kültürel Mirası 2 Deneme Sınavı Sorusu #760402
Çinilerde hem sır altına hem de sır üstüne boyamanın yapıldığı teknik aşağıdakilerden hangisidir?
Sır altı
|
Sgraffito |
Tek sırlı |
Lüster |
Minai |
Selçuklu Dönemi: Büyük Selçuklu Dönemi’nde mimari süslemede çininin hakimiyeti artmıştır. Damgan Mescid-i Cuma Camii (1058), Kazvin Mescid-i Haydariye (1115) yapılarının minare ve duvarlarında çini süslemeler yer almıştır. Büyük Selçuklu yapılarının süslemesinde tek renk sırlı çinilerle birlikte sırlı-sırsız tuğlalar da kullanılmıştır. Bu dönemde İran’da gelişen, hem sır altına hem de sır üstüne boyamanın yapıldığı minai tekniğinde yapılmış az sayıda çini günümüze ulaşmıştır. Bu teknikte ısıya dayanıklı mavi, firuze, yeşil gibi renkler sır altına sürülerek; siyah, beyaz, kırmızı ve altın yaldız sır üstüne sürülerek fırınlanmaktadır.
Yorumlar
- 0 Yorum