Arapça 2 Ara 3. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Traş olmuş birine hitaben söylenebilecek ifade aşağıdakilerden hangisidir?
الحَمْدُ لله على السلامة |
نَعيمًا |
عيد مبارك |
يرحمك الله |
الحمد لله |
Arapçada traş olmuş veya banyodan yeni çıkmış bir kişiye “نَعيمًا” denir. Doğru cevap B’dir.
2.Soru
“أَيْنَ ____ عُطْلَتَكِ يا فاطمة؟” cümlesinde boş bırakılan yere gelebilecek kelime seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
دَعَوْتِ |
قَضَيْتِ |
مَشَيْتِ |
رَمَيْتَ |
بَقِيتِ |
Bu cümlede yer alan عُطْلَتَكِ (tatilini) kelimesinden ve nerede anlamındaki soru edatından biz “geçirdi” anlamına gelen قَضَى fiilini kullanacağımızı anlarız. Doğru cevap B’dir.
3.Soru
“Bir gün sonra eve varacağız.” cümlesinin anlamca en yakın Arapça karşılığı hangi seçenekte verilmiştir?
.سَتَصِل إلى البيت بعد يوم |
.سَوفَ يَصِلُونَ إلى بيتِنا بعد يوم |
.سَنَصِلُ إلى بيتِنا بعد يوم |
.سَنَصِل إلى البيت بعد يوم |
.لَنْ نَصِلَ إلى بيتِنا بعد يوم |
Varacağız anlamına gelen fiil سَنَصِلُ, o halde C veya D doğrudur. C seçeneğinde بيتِنا yani evimiz kelimesi kullanılmıştır. Oysa Türkçe cümlede eve kelimesi geçmektedir. Doğru cevap D’dir.
4.Soru
هَلْ يُمْكِنُ أَنْ ......... هذا الكِتاب؟
Boş bırakılan yere aşağıdaki fiillerden hangisi gelmelidir?
آخُذَ |
قَرَأْتُ |
نَقْرَأُ |
آخُذُ |
أَقْرَأُ |
Cümledeki boşluk nasb edatı olan (أنْ)’den sonra gelmektedir. O halde burada mansûb bir muzâri fiil yer almalıdır. Seçenekler arasında mansûb muzâri fiil sadece A şıkkında yer almaktadır. Cümle “Bu kitabı almam mümkün müdür? (Bu kitabı alabilir miyim?)” anlamına gelir. Doğru cevap A’dır.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi emr-i hâzır çekimi- zamir eşleştirmesi olarak doğrudur?
أَنْتُما عَدَّا |
أنْتَ تَعُدُّ |
أنْتُما عُدَّا |
أنْتُنَّ عَدَدْنَ |
أنْتِ تعُدِّينَ |
Emr-i hâzır çekiminde fiilin başında muzâraat harfi bulunmaz. B ve E şıklarında muzâri çekimi verilmiştir. A ve C şıklarında ise mâzî fiil çekimi yapılmıştır. C şıkkında ise عدَّ fiilinin muzârisi olan يَعُدُّ muhâtab ve ikil forma getirilerek emir yapılmıştır. Doğru cevap C’dir.
6.Soru
Aşağıdaki konuşmada boş bırakılan yere gelebilecek ifade seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
!أَحْمد: سَيارَتُكَ الجديدة جَميلة جدّاً.مَبْرُوك
................................: علي
بارك الله فيك |
لحمد لله على السلامة |
مع السلامة |
كُل عام و أنْتم بخير |
نَعيمًا |
İlk cümlede yer alan tebrikler ifadesine verilen karşılıkta بارك الله فيك. yapısı kullanılır. Doğru cevap A’dır.
7.Soru
Aşağıdaki emr-i hâzır çekimi- zamir eşleştirmelerinden hangisi yanlıştır?
أَنْتُنَّ اُرْدُدْنَ |
أنْتَ رُدَّ |
أنْتُمْ رُدُّوا |
أنْتُما رَدَّا |
أنْتِ رُدِّي |
Emr-i hâzır çekimi muzâri fiilin muhatab çekimlerinden yapılır. رَدَّ fiilinin muzârisi 1. Kalıptan gelir: يَرُدُّ o halde D seçeneğinde verilen fiilde ilk harfin harekesi fetha değil damme olmalıdır. D seçeneğindeki fiil emir değil mâzî olarak çekimlenmiştir. Doğru cevap D’dir.
8.Soru
“Trafik yüzünden geç kaldım.” cümlesinin anlamca en yakın Arapça karşılığı hangi seçenekte verilmiştir?
.تَأخَّرْتُ بِسَببِ المطر |
.تَأخَّرْتُ بِسَببِ السيارات |
.تَأخَّرْتُ بِسَببِ الامتحانات |
.تَأخَّرْتُ بِسَببِ الـمُرُور |
.تَأخَّرْتُ بِسَببِ الضوْضاء |
Trafik kelimesinin Arapçası الـمُرُور’dur. Doğru cevap D’dir.
9.Soru
“.أنا .......... أَذْهَب إلى إسطنبول” cümlesinin olumsuz gelecek zaman kipinde olması için boşluğa aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?
لا |
لَنْ |
سَوْفَ |
لِ |
س |
Arapçada olumsuz gelecek zaman kipi elde etmek için muzâri fiilin başına لَنْ getirilir. Doğru cevap B’dir.
10.Soru
Aşağıdaki nâkıs fiillerden hangisi ikinci tekil dişil (mufred- muhâtaba) Emr-i Hâzır formunda değildir?
اِرْمِي |
اُدْعِي |
اِرْضَيْ |
أَنْسَى |
اُعْفِي |
أَنْسَى unutuyorum anlamına gelen muzâri fiildir. Emr-i hâzır değildir. Doğru cevap D’dir.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi mehmûz bir fiil değildir?
أَكَلَ |
قَرَأَ |
أَمَرَ |
بَدَأَ |
سَالَ |
E şıkkı hariç tüm seçeneklerde hemzeli bir harf bulunmaktadır. سال fiilinde ise hemzeli harf yoktur. Bu fiil ecvef bir fiildir. Doğru cevap E’dir.
12.Soru
“.البناتُ.........من السُّوق” Boş bırakılan yere aşağıdaki fiillerden hangisi gelmelidir?
ستَعُودُ |
تَعُودُ |
يَعُدْنَ |
تَعُودُونَ |
تَعُدْنَ |
Bu Arapça cümle bir isim cümlesidir. Mubteda çoğul ve dişil olduğu için haberin de uygun şekilde diliş ve çoğul formda getirilmesi gerekir. Doğru cevap C’dir.
13.Soru
Aşağıdaki fiil çekimlerinden hangisi قال fiilinin Nehy-i Hâzır çekimidir?
لا تَقولُ |
لا تَقُلْ |
لا يَقُلْ |
لِيَقُلْ |
قُلْ |
Nehy-i Hâzır formundaki bir fiil nehiy lâ’sından sonra gelir ve meczûm olur. Seçeneklerden A’da fiil merfûdur. D seçeneğinde emr-i gâib, E seçeneğinde emr-i hâzır formundadır. B ve C seçeneklerine baktığımızda ise B’nin nehy-i hâzır, C’nin ise nehy-i gâib olduğunu görürürüz. Doğru cevap B’dir.
14.Soru
“!عِند الضَّوء الأحمر........” cümlesinin “Kırmızı ışıkta durunuz!” anlamına gelmesi için boş bırakılan yere aşağıdaki fiillerden hangisi gelmelidir?
تَقِفُ |
تَقِفونَ |
لِيَقِفْ |
قِفُوا |
لِيَقِفوا |
Cümledeki boşluğa durunuz anlamına gelen emr-i hâzır formundaki قِفُوا fiiil gelmelidir. Doğru cevap D’dir.
15.Soru
ِAşağıdaki cümlenin anlamca en yakın Türkçe karşılığı hangi seçenekte verilmiştir?
!مُدَّ لي الكِتابَ
Bana kitabı uzattı. |
Bana kitabı uzat. |
Kitaba uzandı. |
Kitabı bana uzatsın. |
Kitaba uzan. |
مُدَّ fiili "uzat" anlamına gelen emr-i hazırdır. لي "bana" الكِتاب "kitabı" şeklinde anlamlandırırsak çevirisi “Bana kitabı uzat” şeklinde olur. Doğru cevap B’dir.
16.Soru
Aşağıda emr-i hâzır kipinde kullanılan fiillerden hangisi bir yemek tarifinde kullanılmaz?
اُطْبُخي |
اُخْرُجِي |
اِغْسِلي |
صُبّي |
اِخْلِطي |
A şıkkında اُطْبُخي pişir, C şıkkında اِغْسِلي yıka, D şıkkında صُبّي dök, E şıkkında اِخْلِطي karıştır anlamına gelir. B şıkkında yer alan ise اُخْرُجِي çık anlamına gelir. Doğru cevap B’dir.
17.Soru
Aşağıdaki fiil çekimlerinden hangisi Nehy-i Hâzır formundadır?
لا تأْكُلُ |
لا تَأْكُلِي |
لا يَأْكُلْ |
ِلِيَأْكُلْ |
لِتَأْكُلْ |
Nehy-i Hâzır formundaki bir fiil nehiy lâ’sından sonra gelir ve meczûm olur. Seçeneklerden A’da fiil meczûm değil, merfûdur.C seçeneğinde muhatab değil gâib olduğu için bu seçenketeki fiil Nehy-i Gâibdir. D ve E Emr-i Gâib formundadır. B seçeneğindeki fiii ise meczûmdur, Sonundaki nûn harfi düşmüştür. Doğru cevap B’dir.
18.Soru
عائشة: مَرْحَباً يا فاطمة، هَلْ تقُصِّينَ لنا حِكايَة؟
.فاطمة: نَعَمْ ، _____ لَكُم حِكاية
Yukarıdaki konuşmada boş bırakılan yere gelebilecek fiil aşağıdakilerden hangisidir?
أقُصُّ |
قَصَصْتُ |
تَقُصِّينَ |
قَصَّتْ |
تَقُصُّ |
Ayşe soruyu muzârî fiil kullanarak sormuştur. Sorusu “Merhaba Fatma, bize bir hikâye anlatırmısın?” şeklindedir. Fatma da “evet” şeklinde cevap verdiğine göre boşluğa gelmesi gereken fiil: أقُصُّ olmalıdır. Doğru cevap A’dır.
19.Soru
هَلْ.......... إلى الـمطار بَعد ساعة يا مَرْيم؟
Yukarıdaki cümlenin “Havaalanına bir saat sonra ulaşacak mısın Meryem?” anlamına gelmesi için boş bırakılan yere hangi fiil getirilmelidir?
سَوْفَ تَصِلُ |
تَصِلُ |
سَأَصِلُ |
سَتَصِلُ |
سَتَصِلِينَ |
Arapça cümle Meryem adında hanıma hitaben yazıldığı için boşluğa muhataba yapısında (2. şahıs dişil) bir fiil gelmelidir. Doğru cevap E’dir.
20.Soru
(رضي) dördüncü kalıptan bir fiildir. Aşağıdaki cümlede boş bırakılan yere gelebilecek doğru formu, seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
.المدرّسون........عَنْ الطلاب
يَرْضُونَ |
يَرْضَوْنَ |
يَرْضِوُونَ |
يَرْضِيُونَ |
يَرْضَيْنَ |
Verilen cümle isim cümlesidir. Mubteda eril çoğul olduğu için haberin de ona uygun olarak gelmesi gerekir. Dördüncü kalıptan nâkıs fiillerin muzâride orta harfleri fethalıdır. Burada fiil يَرْضَى şeklinde çekimlenir. Çoğul yaparken bu fiile vâvu’l-cemâ‘a eklenir ve illetli harf (iki sükun yan yana gelemeyeceği için) düşürülür: يَرْضَوْنَ Doğru cevap B’dir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ