Çağdaş Türk Romanı Final 12. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Köy romancılığı ne zaman yerini kent romancılığına bırakmıştır?


1950’li yıllar

1960’lı yıllar

1970’li yıllar

1990’lı yıllar

1980’li yıllar


2.Soru

Romanlarındaki kadınların sosyo-ekonomik durumları birbirinden farklı olsa da fiziksel güzelliğe sahip olan, kıyafetleri yaşadıkları bölgenin toplumsal özelliklerine göre farklılıklar gösteren, biyografi karakterli romanları ile öne çıkan Türk kadın roman yazarı aşağıdakilerden hangisidir?


Oya Baydar

Ayşe Kulin

Ayla Kutlu

Leyla Erbil

Adalet Ağaoğlu


3.Soru

Daha çok hangi yasalar şehirleşme üzerinde etkili olmuştur?


Toprak mülkiyetine ilişkin yasalar

İdari konulara ilişkin yasalar

Sosyal konulara ilişkin yasalar

Ceza yasaları

Borçlara ilişkin yasalar


4.Soru

Tarihi bilinçli olarak işleyen ilk tarihi romanımız ve yazarı aşağıdakilerden hangisidir?


Cezmi – Namık Kemal

Osmancık – Tarık Buğra

Küçük Ağa – Tarık Buğra

Yeniçeriler – Ahmet Mithat

Abdülhamit Düşerken – Nahit Sırrı Örik


5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Yavuz Bahadıroğlu’nun romanlarından biri değildir?


Köprübaşı

Keşmekeş

Şehzade Selim

Mavi Yıldız

Anahtar


6.Soru

70’li yılların Çağdaş Türk Romanı içinde önemli bir yere sahip olan ve “Tutunamayanlar” romanı ile kısa zamanda dikkatleri üzerinde toplayan yazar aşağıdakilerden hangisidir?


Kemal Kandaş

Burhan Arpad

Nezihe Meriç

Oğuz Atay

Sevgi Soysal


7.Soru

Yazıldığı dönemde feminizm tartışmalarını alevlendiren roman aşağıdakilerden hangisidir?


Küçük Oyuncu
Kadının Adı Yok  
Füreya
Emir Beyin Kızları
Şafak

8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Oğuz Atay için söylenemez?


Tutunamayanlar romanında üst-kurmaca tekniğini kullanır.
Kokuşmuş yerleşik düzenin tüm değer yargılarını sarsar.
Büyük ölçüde geleneğe yaslanır. 
İç monolog, bilinç akışı, alıntı gibi yeni anlatım teknikleri kullanır.
Kahramanları topluma yabancılaşmıştır.

9.Soru

I. Mesihpaşa İmamı
II. Batık Bir Gemi
III. Garipler Sokağı
IV. İnsan Bir Ormandır
Yukarda verilenlerden hangileri Oktay Akbal’ın romanlarındandır?


I ve II

II ve III

Hepsi

I, III ve IV

II, III ve IV


10.Soru

Aşağıdakilerden hangisi gelenekçi romanın ilk nitelikli örneklerini veren Tarık BUğra'nın eserlerindendir?


küçük ağa
Pertev Beyin iki kızı
Badem Dalına asılı bebekler
Üşüyen sokak
o topraklar bizimdi

11.Soru

Beşir Ayvazoğlu, Bozgunda Fetih Rüyası romanında hangi sanatçıyı anlatmıştır?


Ahmet Hamdi Tanpınar 
Necip Fazıl Kısakürek
Abdülhak Şinasi Hisar
Abdülhak Hamit Tarhan
Yahya Kemal Beyatlı  

12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Samiha Ayverdi’nin romanları arasında yer almaz?


Aşk Bu İmiş
Batmayan Gün
Ateş Ağacı
Mesih Paşa İmamı
Ruh Adam

13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi biyografik romanın özelliklerindendir?
I.Biyografik romanlarda gerçek kişinin değişik özellikleri ayrıntılı olarak verilir.
II.Ünlü kişinin portresi çizilir.
III.Biyografi türünün nesnelliği roman türünün öznelliğiyle birleşir.
IV.Bu tür eserler, belgesel nitelikleriyle kurmacanın sınırlarını zorlar.
V.Roman formunu kullandıkları için kurmaca dünyanın özelliklerini taşımazlar.


I, II, III, V

I, II, III, IV

I, II, V, IV

II, III, IV, V

I, III, IV, V


14.Soru

1980 sonrası dönem içindeki roman- yazar eşleşmelerinden hangisi doğru değildir?


Kemal Selçuk- Ay Aşkları

Nazan Bekiroğlu- Yusuf ile Züleyha

Bülent Akyürek- Uragan

Neşe Cehiz- Olmasaydı Senin de Adın

Habib Bektaş-Yedinci


15.Soru

Ayşe Kulin’in Veda-Esir Şehirde Bir Konak adlı romanında ele alınan aşağıdakilerden hangisidir?


İstanbul’un işgal yıllarındaki görüntüsünü anlatır.

Cumhuriyet sonrası dönemdeki konakların yapısını ve durumunu anlatır.

İşgal yıllarında Türkiye’nin doğu şehirlerindeki konak hayatını anlatır.

Osmanlının eski zamanlarındaki hayat tarzına dair yansımaları içerir .

İstanbul’un fethinden önceki dönemde bu coğrafyadaki yaşam tarzını ele alır.


16.Soru

Mehmet Kemal Kurşunluoğlu’nun biyografik hüvviyetli “Sürgün Alayı” romanında ele aldığı temel eleştiri ne ile ilgilidir?


O yılların devlet politikalarıyla

Kent yaşamındaki çarpıklıklarla

Kurtuluş savaşındaki Batı hayranlığıyla

Kadınlar üzerindeki baskılarla

Modern roman anlatısıyla


17.Soru

Çağdaş Türk Edebiyatındaki modern, fantastik ve post modern eğilimlerle ilgili aşağıdaki yargılardan hangisi doğrudur?


Sanat kaygısı ön planda değildir.

Olay, mekân ve zaman ve anlatıcı gibi geleneksel biçim anlayışı hakimdir.

Avrupa etkisi büyüktür.

Kahramanlar genellikle aydınlardır.

Modernleşme süreci Oğuz Atay’la başlamıştır.


18.Soru

Seçeneklerdeki yazarlardan hangisi biyografik roman türünün günümüz Türk yazarlarından bir tanesi değildir?


Hıfzı Topuz

Ayşe Kulin

Atilla İlhan

Beşir Ayvazoğlu

Orhan Pamuk


19.Soru

Yenilikçi tavrın arkasında ne vardır?


Toplumun değerlerine sırt çevirme

Toplumun değerlerini benimseme

Toplumun değerlerini içselleştirme

Değerleri küreselleştirme

Adalet ve demokrasiyi değerlerle buluşturma


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Cumhuriyet döneminde yetişen ilk kadın yazarlardan biri değildir?


Müfide Ferit Tek

Şüküfe Nihal Başar

Samiha Ayverdi

Halide Nusret Zorlutuna

Güzide Sabri Aygün