Çocuk Ve Drama Ara 11. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dramanın çocukların psikomotor gelişim alanına katkılarından biridir?
Problem çözme |
Kendini ifade etme |
El ve ayak parmaklarının gelişimi |
Toplumsallaşma |
Araştırma |
Psikomotor gelişim, çocuğun büyük ve küçük kas hareket gelişimi ile ilgili becerilerini ifade etmektedir. Büyük kasların motor gelişimi baş, gövde, kol ve bacakların hareketini kapsarken küçük kasların gelişimi el ve ayak parmaklarının gelişimi ile ilgili hareket ve becerileri kapsamaktadır.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Heathcote’un drama modelleri arasında yer almaz?
İnsanı Keşfetmek için Drama |
Uzman Rolü Yaklaşımı |
Doğaçlama |
Komisyon Modeli |
Yuvarlanan Rol |
Doğaçlama, Heathcote’un drama modelleri arasında yer almaz?
3.Soru
Aşağıdakilerden hangisi “problemlere ve eksikliklere karşı duyarlı olma, bunları belirleme, çözümler arama tahminler yapma ve hipotezler kurma ya da hipotezleri değiştirme, çözüm yollarından birini seçme ve deneme, yeniden deneme, daha sonra da sonuçları ortaya koyma” olarak tanımlamaktadır?
Drama |
Dram |
Yaratıcılık |
–Mış gibi yapmak |
Rol yapmak |
Yaratıcılık problemlere ve eksikliklere karşı duyarlı olma, bunları belirleme, çözümler arama tahminler yapma ve hipotezler kurma ya da hipotezleri değiştirme, çözüm yollarından birini seçme ve deneme, yeniden deneme, daha sonra da sonuçları ortaya koyma olarak tanımlamaktadır.
4.Soru
İçinde eylem olan, bir ya da birden çok insanın birbirleriyle, doğayla ya da nesnelerle etkileşerek yaşadıkları içsel ve dışsal devinimler ve onların yaşam durumlarını geniş ölçüde içeren etkinliğe ne ad verilir?
İçinde eylem olan, bir ya da birden çok insanın birbirleriyle, doğayla ya da nesnelerle etkileşerek yaşadıkları içsel ve dışsal devinimler ve onların yaşam durumlarını geniş ölçüde içeren etkinliğe ne ad verilir?
Sanat |
Drama |
Okul |
Gelişim |
Eğitim |
Drama, içinde eylem olan, bir ya da birden çok insanın birbirleriyle, doğayla ya da nesnelerle etkileşerek yaşadıkları içsel ve dışsal devinimler ve onların yaşam durumlarını geniş ölçüde içeren etkinliklerdir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama sürecinin çocuk, program ve eğitimcinin kendisi açısından beklenen yararın ne derece sağlandığı ile ilgilidir?
Dramada planlama |
Dramada değerlendirme |
Esas çalışma |
Isınma çalışmaları |
Bakış açısı / Çevre |
Beklenen yararın ne derece sağlandığının belirlenmesi dramada değerlendirme vasıtası ile belirlenmektedir.
6.Soru
Drama için aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Ezberi güçlendirir |
Hazırcevap olmayı geliştirir |
Problem çözme becerisini geliştirir |
Yalnız yaşamayı öğretir |
Fiziksel gelişim yolları sunar |
Drama için "Problem çözme becerisini geliştirir." denebilir.
7.Soru
Dorothy Heathcote bir şey öğretme odaklı “eğitimde drama” yı üst düzey bir bakış açısı ile evrensel boyutlara taşımıştır. Aşağıdakilerden hangisi Heathcote’un dört drama modelinden biridir?
Kişisel oyun |
Tasarlan oyun |
Çembersel gelişim modeli |
Yuvarlanan Rol |
D-tipi: Anlayış için Drama |
Anlayış için Drama Gavin Bolton’a aittir. Kişisel oyun ve Tasarlan oyun seçenekleri Peter Slade’in vurguladığı bir modeldir. Çembersel gelişim modeli ise Brian Way’a aittir. Dorothy Heathcote’un dört drama modeli vardır ve bunlardan birincisi, İnsanı Keşfetmek için Drama; ikincisi, Uzman Rolü Yaklaşımı; üçüncüsü, programdaki farklı derslerin aynı drama çatısı altında buluşup çocukların alanlar arasındaki bağlantıları görebilecekleri Yuvarlanan Rol; ve sonuncu olarak da Komisyon Modelidir.
8.Soru
Drama sürecinde yer alan katılımcılara rehberlik eden kişiye verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?
Öncü |
Performans Katılımcısı |
Öğretmen |
Çalıştırıcı |
Lider |
Drama sürecinde katılımcıların keşfetmesi, gelişmesi, düşüncelerini ve duygularını dramatik etkinlikler yoluyla ifade etmesi için önceden planlanmış bir sürece ve süreçte katılımcılara rehberlik eden bir lidere gereksinim vardır.
9.Soru
Duygu ve düşünceleri söz kullanmadan ifade etmeye verilen ad aşağıdakilerden hangisidir?
Donuk imge |
Fotoğraf karesi |
Geriye dönüş |
Bilinç koridoru |
Sözsüz oyun |
Sözsüz oyun duygu ve düşünceleri söz kullanmadan ifade etmektir. Katılımcıların sözcükler olmadan hareketlerle bir şeyi anlatması ya da oynaması şeklinde tanımlanabilir
10.Soru
Genellikle grup halinde hastalıkları tedavi etmek için uygulanan ve amacı psikodramatik yöntemler kullanarak gerçeği bulmak olan terapi yöntemine ne ad verilir?
–Mış gibi yapmak |
Rol oynamak |
Drama |
Psikodrama |
Sosyodrama |
Genellikle grup halinde hastalıkları tedavi etmek amaçlı uygulanan bir terapi yöntemine Psikodrama adı verilir. Psikodramada amaç psikodramatik yöntemler kullanarak gerçeği bulmaktır.
11.Soru
Drama ve dil gelişimi arasındaki bağlantı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?
Drama konuşma ve dinleme için güçlü içerikler sağlar. |
Drama bireysel olarak ve grupla uyumlu, kontrollü, planlı ve canlı hareket edebilmek için gerekli motivasyonu ve bağlayıcılığı sağlar. |
Dramada çocuklar başkalarının fikirlerine saylı duymayı öğrenir. |
Drama şarkılara, hikâyelere dayanır ve çocukların duygularını ifade etmeye olanak sağlar. |
Drama çocuklara ana fikir çıkarma, karakter sorgulama ve rol içi ve dışında yeniden anlatma imkânı sunar. |
Drama, paylaşılan bağlar içerisinde iletişim, dil ve edebi kültür gelişimini artırır. Çocuklara ve katılımcılara karakterleri sorgulama, ana fikir çıkarma, deneyimlerini rol içi ve dışında yeniden anlatma imkânı verir. Drama etkinlikleri sayesinde çocuklar sembolleri anlama ve sessizlikleri ve kelimeleri birbirine bağlama imkânı bulurlar. Drama etkinlikleri çocuklara duyguları ve anlamları diğerlerine iletmek için sesli olan ya da jest ve mimik gibi sözlü olmayan iletişim biçimlerini kullanarak diğer katılımcılarla iletişim kurma imkânı verir.
12.Soru
Brian Way drama ile ilgili anlayışını geliştirirken hangi modelden yola çıkmıştır?
Tiyatronun üç boyutu |
Dramanın üç boyutu |
Eğitimin beş boyutu |
Kişiliğin yedi boyutu |
Karakterin dokuz boyutu |
Brian Way bir okul dersinden ibaret olmayan dramanın insan yaşamının her noktasında var olduğunu ifade etmiştir ve dramayı yaşamın uygulaması olarak tanımlamıştır. Dramının insanların bireysel gelişimiyle ilgili olduğunu belirtmiştir. Yaratıcı drama anlayışı genel olarak “Kişiliğin Yedi Boyutu” olarak adlandırılan çembersel gelişim modelinden yola çıkarak, bu çember üzerindeki yedi noktanın aşamalı ve uzun süreli yaratıcı drama uygulamalarıyla geliştirilmesi temeline dayanmaktadır.
13.Soru
“Kişiliğin Yedi Boyutu” olarak adlandırılan çembersel gelişim modelinden yola çıkarak, bu çember üzerindeki yedi noktanın aşamalı ve uzun süreli yaratıcı drama uygulamalarıyla geliştirilmesi temeline dayanan görüş aşağıdakilerden hangisine aittir?
Way |
Ward |
Spolin |
Cook |
Bolton |
Way, “Kişiliğin Yedi Boyutu” olarak adlandırılan çembersel gelişim modelinden yola çıkarak, bu çember üzerindeki yedi noktanın aşamalı ve uzun süreli yaratıcı drama uygulamalarıyla geliştirilmesi temeline dayanan görüşe sahiptir.
14.Soru
Eyleme dayalı
Sosyodrama
Uygulama
psikodrama
Psikodramatist
Psikoloj
Yanıt Açıklaması:
15.Soru
Eğitiminin amaçlarını aşağıdaki gibi sıralayan yazar kimdir?
• Çocukların kendi dünyalarını keşfetmelerini sağlamak,
• Yaşadıkları çevreye ne zaman ve nasıl uyum sağlamaları gerektiği konusunda bilgilenmeleri için onlara yardımcı olmak,
• Dramanın nasıl bir etkinlik olduğunu anlamalarını sağlamak.
Winifred Ward
Nellie McCaslin
Gavin Bolton
Dorothy Heathcote
Brian Way
Yanıt Açıklaması:
Nellie McCaslin, “Creative Drama in the Classroom” (2006) isimli kitabında, yaratıcı dramayı, hem bir sanat, hem de sosyalleşme aracı olarak kullanılan bir tür etkinlik olarak tanımlamıştır. Eserinde dramatik yapı, oyun gibi terimler üzerinde durmuş, pantomim, sirk sanatları gibi daha çok gösteri amaçlı olarak tiyatroda kullanılabilecek terimleri ele almıştır. Ona göre drama eğitiminin amaçları şunlardır:
• Çocukların kendi dünyalarını keşfetmelerini sağlamak,
• Yaşadıkları çevreye ne zaman ve nasıl uyum sağlamaları gerektiği konusunda bilgilenmeleri için onlara yardımcı olmak,
• Dramanın nasıl bir etkinlik olduğunu anlamalarını sağlamaktır. McCaslin’in üç kavrama yaklaşımını ele alarak drama anlayışını ve
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi canlandırma aşaması için söylenemez?
Dramanın en önemli bölümünü oluşturan bu aşamadır.
Drama sürecindeki tüm dramatik durumlar bu aşamada oluşur.
Grup doğaçlamalarına dayalı oyunların ortaya çıktığı çalışmalardır.
Yaratıcılıkların ve hayal güçlerinin ön plana çıktığı bir aşamadır
Ezberlerin yapılıp rollerin dağıtıldığı aşamadır.
Yanıt Açıklaması:
Drama çalışmalarında ezberlerin yapılıp rollerin dağıtıldığı bir aşama yoktur.
17.Soru
Türkiye'de psikodrama eğitimi veren kaç enstitü bulunmaktadır?
İki
Üç
Dört
Beş
Altı
Yanıt Açıklaması:
Türkiye'de psikodrama eğitimi veren iki enstitü bulunmaktadır.
18.Soru
Dramada uygulama aşamalarının hangisinde? çocuklar bir taraftan birbileri ile kaynaşırken bir taraftan da süreçte yapılacak olan doğaçlamalara hazırlanmış
olurlar.
Değerlendirme
Planlama
Isınma Çalışmaları
Esas Çalışma/Canlandırms
Araç ve Gereçler
Yanıt Açıklaması:
sınma çalışmalarında, çocuklar bir taraftan birbileri ile kaynaşırken bir taraftan da süreçte yapılacak olan doğaçlamalara hazırlanmış olurlar.
19.Soru
Gavin Bolton’un “olay akışı, mekan, kişiler ve konunun belli olduğu, fakat düşük düzeyde düşünme becerisi gerektiren, genelde bir önceki veya bir sonraki adımda neler olduğunu düşünmenin yeterli olduğu, basit düzeyde –mış gibi oynamaları içeren drama çalışması tipi aşağıdakilerden hangisidir?
A tipi: Egzersiz
B tipi: Dramatik oynama
C tipi: Tiyatro
D tipi: Anlayış için drama
E tipi: Öğretim için oynama
Yanıt Açıklaması:
Gavin Bolton, Peter Slade, Brain Way ve Heathcote ile beraber çalışarak kendi bakış açısını yakalamış ve drama çalışmalarını A tipi: Egzersiz, B tipi: Dramatik oynama, C tipi: Tiyatro ve D tipi: Anlayış için drama olmak üzere dört başlık altında incelemiştir. Açıklaması yapılan drama çalışması B tipi drama çalışmasıdır.
20.Soru
Planlama yapılırken öncelikle aşağıdakilerden hangisi göz önüne alınır?
Çocukların gelişim özelliklerinin belirlenmesi gerekir.
Öğrenme sürecinde ortamın nasıl düzenleneceği önemli değildir.
Sürecin sonunda seyirciler çocukları değerlendirir.
Kazanım ve göstergeler yıl sonunda ortaya çıkar.
Gösterinin kalitesi planlamada yer alır.
Yanıt Açıklaması:
Planlama yapılırken öncelikle çocukların gelişim özelliklerinin belirlenmesi gerekir.
-
-
1.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
2.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
3.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
4.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
5.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
6.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
7.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
8.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
9.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
10.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
11.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
12.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
13.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
14.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
15.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
16.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
17.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
18.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
19.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
-
20.SORU
ÇÖZÜLMEDİ
© 2019 sorular.net
IOS Uygulamamız Güncellendi!
Eyleme dayalı
Sosyodrama |
Uygulama |
psikodrama |
Psikodramatist |
Psikoloj |
15.Soru
Eğitiminin amaçlarını aşağıdaki gibi sıralayan yazar kimdir?
• Çocukların kendi dünyalarını keşfetmelerini sağlamak,
• Yaşadıkları çevreye ne zaman ve nasıl uyum sağlamaları gerektiği konusunda bilgilenmeleri için onlara yardımcı olmak,
• Dramanın nasıl bir etkinlik olduğunu anlamalarını sağlamak.
Winifred Ward |
Nellie McCaslin |
Gavin Bolton |
Dorothy Heathcote |
Brian Way |
Nellie McCaslin, “Creative Drama in the Classroom” (2006) isimli kitabında, yaratıcı dramayı, hem bir sanat, hem de sosyalleşme aracı olarak kullanılan bir tür etkinlik olarak tanımlamıştır. Eserinde dramatik yapı, oyun gibi terimler üzerinde durmuş, pantomim, sirk sanatları gibi daha çok gösteri amaçlı olarak tiyatroda kullanılabilecek terimleri ele almıştır. Ona göre drama eğitiminin amaçları şunlardır:
• Çocukların kendi dünyalarını keşfetmelerini sağlamak,
• Yaşadıkları çevreye ne zaman ve nasıl uyum sağlamaları gerektiği konusunda bilgilenmeleri için onlara yardımcı olmak,
• Dramanın nasıl bir etkinlik olduğunu anlamalarını sağlamaktır. McCaslin’in üç kavrama yaklaşımını ele alarak drama anlayışını ve
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi canlandırma aşaması için söylenemez?
Dramanın en önemli bölümünü oluşturan bu aşamadır. |
Drama sürecindeki tüm dramatik durumlar bu aşamada oluşur. |
Grup doğaçlamalarına dayalı oyunların ortaya çıktığı çalışmalardır. |
Yaratıcılıkların ve hayal güçlerinin ön plana çıktığı bir aşamadır |
Ezberlerin yapılıp rollerin dağıtıldığı aşamadır. |
Drama çalışmalarında ezberlerin yapılıp rollerin dağıtıldığı bir aşama yoktur.
17.Soru
Türkiye'de psikodrama eğitimi veren kaç enstitü bulunmaktadır?
İki |
Üç |
Dört |
Beş |
Altı |
Türkiye'de psikodrama eğitimi veren iki enstitü bulunmaktadır.
18.Soru
Dramada uygulama aşamalarının hangisinde? çocuklar bir taraftan birbileri ile kaynaşırken bir taraftan da süreçte yapılacak olan doğaçlamalara hazırlanmış
olurlar.
Değerlendirme |
Planlama |
Isınma Çalışmaları |
Esas Çalışma/Canlandırms |
Araç ve Gereçler |
sınma çalışmalarında, çocuklar bir taraftan birbileri ile kaynaşırken bir taraftan da süreçte yapılacak olan doğaçlamalara hazırlanmış olurlar.
19.Soru
Gavin Bolton’un “olay akışı, mekan, kişiler ve konunun belli olduğu, fakat düşük düzeyde düşünme becerisi gerektiren, genelde bir önceki veya bir sonraki adımda neler olduğunu düşünmenin yeterli olduğu, basit düzeyde –mış gibi oynamaları içeren drama çalışması tipi aşağıdakilerden hangisidir?
A tipi: Egzersiz |
B tipi: Dramatik oynama |
C tipi: Tiyatro |
D tipi: Anlayış için drama |
E tipi: Öğretim için oynama |
Gavin Bolton, Peter Slade, Brain Way ve Heathcote ile beraber çalışarak kendi bakış açısını yakalamış ve drama çalışmalarını A tipi: Egzersiz, B tipi: Dramatik oynama, C tipi: Tiyatro ve D tipi: Anlayış için drama olmak üzere dört başlık altında incelemiştir. Açıklaması yapılan drama çalışması B tipi drama çalışmasıdır.
20.Soru
Planlama yapılırken öncelikle aşağıdakilerden hangisi göz önüne alınır?
Çocukların gelişim özelliklerinin belirlenmesi gerekir. |
Öğrenme sürecinde ortamın nasıl düzenleneceği önemli değildir. |
Sürecin sonunda seyirciler çocukları değerlendirir. |
Kazanım ve göstergeler yıl sonunda ortaya çıkar. |
Gösterinin kalitesi planlamada yer alır. |
Planlama yapılırken öncelikle çocukların gelişim özelliklerinin belirlenmesi gerekir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ