Çocuk Ve Drama Final 8. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Hangi bilimsel süreç becerisi, olayın sonucunu bireyin bulduğu verilere ya da geçmişteki deneyimlerine dayanarak önceden kestirmesi olarak tanımlanır?
İletişim/Verileri Kaydetme |
Sonuç Çıkarma |
Tahmin Etme |
Gözlem Yapma |
Ölçme |
Tahmin etme, bir olayın sonucunu bireyin bulduğu verilere ya da geçmişteki deneyimlerine dayanarak önceden kestirmesidir.
2.Soru
20.yüzyılın ünlü eğitim reformcusu Dewey, deneyim kelimesi yerine hangi kavramı kullanmayı tartışmıştır?
Bilgi |
Kültür |
Düşünce |
Sanat |
Akıl |
Dewey, deneyim kelimesi yerine kültür kavramını kullanmayı da tartışmıştır.
3.Soru
Hangisi şekillerden ülkeler oluşturma etkinliği için söylenemez?
Çocuklar 1’den 4’e kadar sayar ve 1’ler, 2’ler, 3’ler ve 4’ler bir grup oluşturur |
Lider tüm gruplara daha önceden keşfedilmemiş dört ülkenin olduğunu söyler |
Çocuklar kendi gruplarında hangi çocukların olduğunu tam olarak öğrendikten sonra lider müzik açar |
Ülkelerin isimlerinin Üçgen Ülkesi, Kare Ülkesi, Dikdörtgen Ülkesi ve Daire Ülkesi olduğu söylenir |
Mekân 4 eşit parçaya siyah elektrik bandı ile ayrılır |
Çocuklar 1’den 4’e kadar sayar ve 1’ler, 2’ler, 3’ler ve 4’ler bir grup oluşturur. Lider tüm gruplara daha önceden keşfedilmemiş dört ülkenin olduğunu söyler. Bu ülkelerin isimlerinin Üçgen Ülkesi, Kare Ülkesi, Dikdörtgen Ülkesi ve Daire Ülkesi olduğu söylenir. Her gruptaki çocuklar ise bu şekiller ülkesinde yaşayan insanlardır. Mekân 4 eşit parçaya siyah elektrik bandı ile ayrılır.Her ülkede yaşayan çocuklara bu ülkede herşeyin o şekilde olduğu söylenir.
4.Soru
- I. Amerika Birleşik Devletleri-Yaratıcı Drama
- II.Almanya-Okul Oyunu ya da Oyun ve Etkileşim
- III.İngiltere-Yaratıcı Drama
- IV.Türkiye-Eğitimde Drama
Yukarıda verilen ülke-drama kavramlarının kullanımı eşleştirmelerinden hangisi/hangileri doğrudur?
Yukarıda verilen ülke-drama kavramlarının kullanımı eşleştirmelerinden hangisi/hangileri doğrudur?
Yalnız I |
II ve III |
I ve II |
Yalnız III |
III ve IV |
Amerika Birleşik Devletleri’nde “yaratıcı drama”. Almanya ‘da “okul oyunu” ya da “ oyun ve etkileşim”, Türkiye’de “yaratıcı drama” kavramları kullanılır. Dramayı eğitim süreçlerinde kullanmada en deneyimli ülke olan İngiltere’de “eğitimde drama” kavramı kullanılır.
5.Soru
Suç kavramı her ne kadar eski bir kavram olsa da çocuk kelimesiyle yan yana gelerek çocuk suçluluğu kavramını oluşturması hangi yüzyıla dayanmaktadır?
17. yy. |
18. yy. |
19. yy. |
20. yy. |
21. yy. |
Günümüzde pek çok çocuk farklı nedenlerden ötürü suça itilmekte, suç olarak nitelendirilen eylemler içerisinde bulunmaktadır. Suç kavramı her ne kadar eski bir kavram olsa da çocuk kelimesiyle yan yana gelerek çocuk suçluluğu kavramını oluşturması 19. yüzyıla dayanmaktadır.
6.Soru
Çevrelerine uyum sağlamakta zorlanan, bunun için dışarıdan desteğe ihtiyaç duyan, becerileri normal gelişim gösteren akranlarına oranla daha yavaş öğrenen ve kavramları daha geç ve güç öğrenen çocuklar hangi grupta değerlendirilir?
Zihinsel engelli çocuklar |
Üstün yetenekli çocuklar |
Fiziksel engelli çocuklar |
İşitme yetersizliği olan çocuklar |
Görme yetersizliği olan çocuklar |
Çevrelerine uyum sağlamakta zorlanan, bunun için dışarıdan desteğe ihtiyaç duyan, becerileri normal gelişim gösteren akranlarına oranla daha yavaş öğrenen ve kavramları daha geç ve güç öğrenen çocuklar zihinsel engelli çocuklardır. Doğru cevap A'dır.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi bir drama lideri / öğretmeninin benimsemesi gereken etik değerlerden biri değildir?
İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi’ne uygun hareket etmelidir. |
İçinde bulunduğu toplumun ahlaki değerlerine bağlı olmalıdır. |
Bağımlılık oluşturacak her türlü yasak maddeyi kullanmamalıdır. |
Bilimsel olarak kendilerini geliştirmelidir. |
İnsan onuruna saygı duymadır. |
Drama liderinin içinde bulunduğu toplumun ahlaki değerlerine bağlı olması doğrudan özel gereksinimli çocuklar için drama etkinliği planlayan bir öğretmenin sahip olması istenen etik bir değer değildir. Doğru cevap B'dir.
8.Soru
Dramanın bireyler üzerindeki gelişimleri dışında kalan seçenek aşağıdakilerden hangisidir?
Doğal yaşama karşı duyarlılık sağlama |
Yaratıcılıklarının gelişimi |
Hayal güçlerinin gelişimi |
Gelişim özelliklerine ilişkin becerilerin kazanılması |
Çok yönlü gelişim göstermeleri |
Drama, bireylerin kendilerinde var olan yaratıcılıklarının gelişimini desteklemekte, hayal güçlerini geliştirmekte, gelişimsel özelliklerine ilişkin beceriler kazandırarak çok yönlü gelişim göstermelerine olanak vermektedir.
9.Soru
Geçmişten günümüze yaşadığı çevredeki nesnelerin nasıl geliştiğini, değiştiğini ve keşfetme çabasının nasıl sürdüğünü anlatan kapsam hangisidir?
Yaşam Bilimi |
Bilimin Doğası ve Tarihi |
Yaşam Tarihi |
Toplumsal tarih |
Uygarlık tarihi |
Bilimin doğası ve tarihi kapsamında çocuk, geçmişten günümüze yaşadığı çevredeki nesnelerin nasıl geliştiğini, değiştiğini ve keşfetme çabasının nasıl sürdüğünü anlar. Bu nedenle, eski yıllarda yaşamış bilim adamlarının yaşam öykülerine, keşif veya icatlarına ve bugüne kadar nasıl yansımalarının olduğuna dair ele alınan tüm konular bilimin doğası ve tarihi alanının içeriğine girer
10.Soru
-Gözlem Yapma
-Sınıflandırma
-Ölçme
-İletişim/Verileri Kaydetme
-Tahmin Etme
-Sonuç Çıkarma
Yukarıda sıralananlar hangi kavramın başlıklarıdır?
Kazanımlar |
Temel bilimsel süreç becerileri |
İmgesel düşünce kademeleri |
Akıl yürütme aşamaları |
Süreç standartları |
Bilimsel süreç becerileri, fen bilimlerinde öğrenmeyi kolaylaştıran, araştırma yol ve yöntemlerini kazandıran ve öğrenmeyi kalıcı hâle getiren temel beceriler olarak da tanımlanmaktadır.
11.Soru
I. Somut imge oluşturma
II. İdeal imgeyi kurgulama
III. Geçiş imgesi yaratma
Yukarıdakilerden hangisi ve hangileri İmge Tiyatrosu tekniğinin aşamalarındandır?
Yalnız I |
I ve II |
Yalnız II |
II ve III |
I,II ve III |
Ezilenlerin Tiyatrosu yaklaşımıyla ilişkili ikinci teknik ise İmge Tiyatrosudur. Bu teknik bir heykel çalışmasıdır. Ancak seyircinin doğrudan katılımını gerektirir. Üç aşamalıdır: somut imge oluşturma, ideal imgeyi kurgulama ve geçiş imgesi yaratma. İlk aşamada, bir katılımcı, grubundaki bütün katılımcıların da ilgisini çekeceğini düşündüğü bir temayı diğer katılımcıların bedenlerini bir kilmiş gibi kullanarak ifade eder. Söz kullanılmamalıdır. Bunun yerine, çok zorlandığında, heykeline vermek istediği yüz ifadesi formunu kendi yüz ifadesiyle verebilir. Oluşturulan heykel, gruptaki bütün katılımcılar tarafından anlamlı hâle gelinceye kadar değiştirilir. Herkes imgeyi anlamlandırdığında ikinci aşamaya
geçilir. İlk aşama var olan durumu canlandırırken ikinci aşamada ‘olması gereken’ yine heykel formunda canlandırılır. Üçüncü ve son aşamada ise var olan gerçeklikten, olması gerekene geçiş formunun canlandırılması istenir. Bu yolla, bütün katılımcılar tarafından onaylanan heykel gruplarıyla gerçek durumun değiştirilmesi-dönüştürülmesi şansı verilmiş olur. Doğru Cevap E'dir.
12.Soru
Greenfield ve Lave (1982) resmî ve gayriresmî ortamları tanımlarken aşağıdakilerin hangisine vurgu yapmaltadır?
Öğrenmeye |
Anlamaya |
Eğitime |
Dramaya |
Eğitimin verileceği alana |
Greenfield ve Lave (1982) resmî ve gayriresmî ortamları tanımlarken “eğitim”e vurgu yaparken, Resnick (1987) öğrenmeye vurgu yapmaktadır.
13.Soru
Aşağıdaki mekanlardan hangisi drama çalışmaları için en kolay ulaşılabilecek olan mekandır?
Çocuk parkı |
Banka |
Müze |
Kütüphane |
Okul bahçesi |
En kolay ulaşılabilir yer okul bahçesi ve okul binasının bütünüdür. Hem okul bahçesi hem de okul binasının bütünü drama çalışmasının mekânı olarak kullanılabilir. Doğru cevap E'dir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi drama yönteminin özel gereksinimli çocukların gelişiminde sağladığı yararlardan biri değildir?
Kendilerini ifade etme olanağı bulma |
Gruptakilerle iletişim kurma fırsatı bulma |
Başkalarına saygılı davranma |
Duygularını ve bedenlerini tanıma |
Yapabileceklerinin farkına varma |
Drama, doğası gereği, bireysel farklılıklara ve ilgi, isteklere karsı duyarlıdır. Drama uygulamalarında bireyler kendilerini belirli sınırlar içerisinde özgürce ifade etme, bedenlerini ve duygularını tanıma, grubun içerisindekilerle iletişim kurma, kurulan iletişimde saygılı olma sansı yakalamaktadırlar. Drama yaşantıları yoluyla, özel gereksinimli bireyler kendilerini ifade etme, bir grubun içerisinde davranma, yapabildiklerinin farkına varma gibi pek çok kazanım elde ederler. Doğru cevap C'dir.
15.Soru
Sinir sisteminin zedelenmesi, hastalıklar, kazalar ve genetik problemler nedeniyle kas, iskelet ve eklemlerin işlevlerini yerine getirememesi sonucunda meydana gelen durum nedir?
Ortopedik yetersizlik |
Görme yetersizliği |
İşitme yetersizliği |
Zihinsel yetersizlik |
Ruhsal yetersizlik |
Ortopedik yetersizlik, sinir sisteminin zedelenmesi, hastalıklar, kazalar ve genetik problemler nedeniyle kas, iskelet ve eklemlerin işlevlerini yerine getirememesi sonucunda meydana gelen hareketle ilgili yetersizlikler olarak tanımlanmaktadır.
16.Soru
Çağdaş eğitim programları öğrenme motivasyonunu üst düzeye taşıyabilme amacıyla sınıf dışında alternatif mekanlarda da eğitim süreçlerinin yürütülmesini önermektedir. Bu doğrultuda aşağıdaki seçeneklerden hangisinde alternatif mekanlarda drama yapılabilmesi için asgari koşullar doğru olarak yer almaktadır?
İyi bir drama lideri / Kaliteli bir mekan |
Grup oluşturabilecek drama katılımcısı / İyi bir yönetici |
Doğru yapılandırılmış bir plan / İyi bir drama lideri |
Devlet desteği / Grup oluşturabilecek drama katılımcısı |
Güvenli ve temiz bir mekan / Doğru yapılandırılmış bir plan |
Eğitim programındaki pek çok ders için olduğu gibi, drama dersinde de sınıf ve okul sınırları dışına taşımak mümkündür. İyi bir drama liderinin, grup oluşturabilecek drama katılımcısının ve doğru yapılandırılmış bir planın olduğu pek çok mekan, drama kullanabilir. Bu bilgi doğrultusunda alternatif mekanlarda drama yapılabilmesi için asgari koşullar C seçeneğinde verilmiştir.
17.Soru
Aşağıdakilerin hangisinde dramanın bileşenleri doğru olarak verilmiştir?
Lider ve Katılımcılar. |
Ortam ve Lider. |
Lider, Katılımcılar ve Ortam |
Lider, Katılımcılar, Ortam, araç ve gereçler |
Katılımcılar ve Ortam |
Drama çalışmalarında lider ve katılımcıların olmadığı bir drama çalışması düşünülemez. Lider dramayı planlarken dramanın gerçekleşeceği ortam ve kullanılacak araç ve gereçleri de yazılır. Bu durumda drama sürecinin lider, katılımcılar, ortam, araç ve gereçlerden oluşan ve birbirini tamamlayan çeşitli bileşenlerden oluştuğu söylenebilir.
18.Soru
“Bu teknikte, öğrenciler kendilerine herhangi bir alanda uzman rolü alırlar. Bu rollerin içerisinde gerçek yaşam sorunlarını birlikte araştırır ve yeni bilgi geliştirirler. Dramanın uygulandığı sınıflarda, bu nedenle, öğretmenin temel otorite olduğu bir durum yoktur. Aksine güç paylaşılır, öğrenme eşit ve birbiriyle ilişkilidir”. Açıklaması verilen tekniğin adı aşağıdakilerden hangisidir?
Süreçsel Drama |
Forum Tiyatrosu |
İmge Tiyatrosu |
Uzman Mantosu |
Okul Oyunu |
Soruda açıklaması verilen teknik, uzman mantosudur. Bu teknikteki uzman belli bir bilgiyi öğreten değil, bütün katılımcıların düşüncelerini oluşturabileceği ve paylaşabileceği hoşgörülü alanlardır.
19.Soru
I. Güvenli bir ortamın hazırlanması II. Planlamada gelişim düzeyi, ilgi ve ihtiyaçların göz önünde bulundurulması III. Daha fazla ve sık tekrar yapılması IV. Gerçekçi ve aynı zamanda eğlenceli unsurları barındırması Yukarıdakilerden hangileri özel gereksinimli çocuklarla drama uygulamalarında temel alınması gereken ilkelerdendir?
I ve II |
II ve III |
I, II ve III |
I, II, III ve IV |
II, III ve IV |
Yukarıda sayılanların hepsi özel gereksinimli çocuklarla drama uygulamalarında temel alınmalıdır. Doğru cevap D'dir.
20.Soru
I. Fabrikalar
ıı. Sanat Galerisi
III. Marangozhaneler
IV. Terzi dükkanları
V. Müzeler
Gerekli izinler alındıktan ve güvenlik önlemleri sağlandıktan sonra Yukarıdaki binaların hangisinde veya hangilerinde drama çalışması yapılabilir?
I ve II |
I,II ve III |
III ve V |
III, IV ve V |
I, II, III, IV VE V |
Diğer Mekânlar: Drama son derece şanslı bir alandır, çünkü edebiyat, tiyatro, resim gibi pek çok disiplinle bağlantısının rahatlıkla kurulabileceği gibi pek çok mekânla da bağlantı kurabilir ve pek çok farklı ortamı kendisi için mekân olarak seçebilir. Ünitenin giriş bölümünde anlatıldığı gibi, çeşitli izinler, güvenlik problemleri, mekânın drama için uygunluğu, yaş grubunun bu mekân için uygunluğu, izleyici ve gürültü problemi gibi drama oturumunu sekteye uğratacak konuların çözülmesi ile pek çok mekân drama çalışması için seçilebilir ve drama çalışması için hazırlanabilir. Fabrikalar, sanat galerileri, çocuk parkları, meydanlar, huzurevleri, hastane, laboratuvar, sağlık ocağı, postane, banka, bir süpermarketin içi, antrepolar, pek çok meslek erbabının atölyesi örneğin marangozhaneler, terzi dükkânları gibi mekânlar drama çalışmasının
yapılabileceği alanlardır. Yetkin bir drama eğitimcisinin mekânla bağlantısı iyi kurarak yapılandırdığı bir oturumlar ile son derece verimli ve katılımcılarının aklından hiç silinmeyecek drama çalışmaları yürütmek mümkündür.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ