Din Psikolojisi Ara 20. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Maneviyatın etkili ve evrensel bir güç olmasını, genetiğe bağlayan ve insanda Tanrı Geni olduğu fikrini ortaya atan kişi kimdir?


M. Persinger

A. Newberg

E. D’Aquili

D. Hamer

L. Koneig


2.Soru

Dini olguların anlamı üzerine araştırma yaparken din psikologları aşağıdaki din bilimi bilim alanlarından hangisine başvurmaktadır?


Din fenomenolojisi

Din sosyolojisi

Din antropolojisi

Din felsefesi

Dinler tarihi


3.Soru

İslam Dünyasında dini konuları psikolojik bakış açısıyla ele alan ilk ilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?


H.el-Muhasibi
Kindi
Gazzali
İbn-i Sina
Farabi

4.Soru

İnsanı, ruhunun derinliklerinde kutsallık atfettiği yüce bir varlığa yönelten güçlü eğilime ne ad verilir?


Fıtrat

İnanma İhtiyacı

Dinî tevarüs

Dinî eğilim

Dinî kabiliyet


5.Soru

Aşağıdaki seçeneklerden hangisi dini başa çıkma seçeneklerinden birisi değildir?


İşbirliği yoluyla başa çıkma
Allah tarafından başa çıkma yeteneği verildiğine inanmak
Çekilme ve gerileme
Takdire uyma
Allah'ı bir dost ve yardımcı olarak görme

6.Soru

Aşağıdakilerden hangisi ülkemizde üst sosyo ekonomik düzeydeki bireylerin dindarlıktan uzaklaşmalarına yol açabilecek olası nedenlerden biri değildir?


Yoğun bir iş temposunda çalışmaları
Din tarafından onaylanmayan alışkanlıklara sahip olmaları
Özel okullarda aldıkları pozitivist akılcı eğitimin etkisi
Elde ettikleri gelirin fazla olması
İlişkide bulundukları kişileri model almaları

7.Soru

I. Kalp hastalıklarını azaltan egzersiz
II. Dengeli bir kilo kontrolünü kolaylaştıran diyet
III. Alkolden kaçınma
IV. Zinadan kaçınma
Yukarıda yer alan maddelerden hangisi/hangileri dinin insanın fizyolojik durumuna olumlu yönde etki sağlayan emir, yasak ya da tavsiyeleri arasında sayılabilir?


I ve II

I, II, III ve IV

I, II ve III

III ve IV

II, III ve IV


8.Soru

Bireyin bağlandığı dinin kendi hayatındaki özel yansımasına ne ad verilir? 


İbadet 

Tövbe

Dindarlık 

Din 

Mezhep 


9.Soru

Din Psikolojisinin modern zamanlardaki asıl kurucusu ve atası kabul edilen ve kendine özgü sınırları içerisinde tecrübi (empirik) bir disiplin olarak gelişmesi için temellerini atan kişi kimdir?


W. James

G. Allport

S. Freud

C. G. Jung

A. Maslow


10.Soru

I. Evrenin ve dünyanın yaratılışı 
II. Acı tecrübeler, doğal felaketler, ölüm gibi hayatın zorlayıcı ve olumsuz görünen yönleri
III. Haksızlık, adaletsizlik, başarısızlık gibi bireysel ya da toplumsal engellenme durumları
IV. Sonsuzluk arayışına çözüm
V. Zihinsel boyutta ele alınan kimlik problemleri ve hayat felsefesi
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri zihnin ancak dinin yardımıyla çözebileceği temel problemlerdendir?


Yalnız I

I ve II

II, III, IV ve V

I, II, III ve V

I, III ve IV


11.Soru

Dini, kültür içerisinde yer alan bir semboller sistemi olarak ele alan bakış açısı aşağıdakilerden hangisidir?


Dinin özsel tanımı

Dinin özsel-işlevsel tanımı

Dinin işlevsel tanımı

Öznel bir gerçeklik olarak din

Nesnel bir gerçeklik olarak din


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi dinin özsel-işlevsel tanımıdır?


Bir grup tarafından paylaşılan, o grup üyelerine kendilerini adayabilecekleri bir hedef sunan ve onlara ortak bir davranış biçimi
veren bir sistemdir.

Din, varoluşu ve gerçekliği yorumlayarak kimliğin bir tanımı vasıtasıyla insanı bu bütünlüğün içerisine yerleştirir. Böylece bireyin hayatını anlamlı kılar; anlam arayışına bir cevap oluşturur.

İnanan bireyler arasında bir gönül birliği, ortak amaç ve hedefler belirleyerek dini grup, cemaat ve birliklerin oluşumuna imkân sağlar. Toplumun değişik kesimleri arasındaki bütünleşmeyi ve dayanışmayı güçlendirir.

Din, canlı varlıklar olduğumuzu ve mutlaka bir gün- bizimle birlikte diğer canlı varlıkların- öleceğimizi bilmemiz olgusundan doğan
sorunların sorumluluğunu tek tek şahsen yüklenmeye bizi sevk eden her şeydir.

Din, genel bir varoluş düzenine ilişkin kavramlaştırmalar formüle ederek insanlarda güçlü, yaygın ve uzun süreli ruh halleri ve güdüler yaratan ve bu kavramlaştırmaları bir gerçeklik halesine bürüyerek söz konusu hallerin ve güdülerin eşsiz bir şekilde gerçekmiş gibi görünmesine yol açan bir semboller sistemidir.


13.Soru

Etki sahasının genişliği açısından bakıldığında aşağıdakilerden hangisi ilk sırada yer alabilir?


Psikoloji
Sosyoloji
Psikoterapi
Din
Felsefe

14.Soru

Toplumların kendisini oluşturan bireylere belli bir kültürü aktarma, kazandırma eylemi anlamına gelen kavram aşağıdaki seçeneklerden hangisinde yer alır?


Kültür mayası

Kültür

Kültürleme

Toplumsallaşma

Üst kimlik


15.Soru

Dindarlığı etkileyen çok yönlü etkiler arasında değildir ?


Sosyal-Kültürel çevre

Kişisel eğilim

Yaşantı biçimi

Çocuk sayısı

Ekonomik durum


16.Soru

İnsanın, yaratıcısını tanımaya ve O’na bağlanmaya doğuştan eğilimli olduğunu belirten kavram aşağıdakilerden hangisidir?


Nörobiyoloji

Fıtrat

Nöroteoloji

Vahdet

İnanma ihtiyacı


17.Soru

I.Bireylerin ruhsal yaşayış ve davranışlarında ortaya çıkan dini olguyu anlamak
II.İnsan tecrübe ve davranışlarında ortaya çıkan dini tezhürleri anlamak
III.Dinin gerçek kaynağı ve özü hakkında hüküm yürütmek
IV.Dinin insan hayatındaki etki ve boyutlarını anlamaya çalışmak
Yukarıdakilerden hangileri din psikolojisinin amaçlarındandır?


Yalnız II

II ve III

II, III ve IV

I ve IV

I, II ve IV


18.Soru

Her şeye gücü yeten bir varlığa ve ebedi bir hayatın geleceğine olan inanç bireyde hangi ihtiyacın doyurulmasına kaynaklık eder?


Dinlenme ihtiyacı

Ait olma ihtiyacı

Sevgi ihtiyacı

Güvenlik ihtiyacı

Fizyolojik ihtiyaç


19.Soru

I. Dini ayin ve törenler
II.Dini tabiat ve yetenek
III.Ana baba dininin etkileri
IV.İbadetlerin tabiatı
V.Dini kurumların etkileri
Yukarıdakilerden hangileri dini gelişimi etkileyen faktörlerdendir?


I ve II

I, III ve IV

II, III ve IV

II, III ve V

I, II, III ve V


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi ilk İslam filozofu Kindî'nin psikoloji içerikli eseridir. 


Kitâbü'n-Nefs ve'r-Ruh

Risale fî def'i gam'il-mevt

er-Riaye li Hukuk'i-llah

El-Hîle li-defi'l-ahzan

Et-Tıbbu'r-Ruhanî