Din Psikolojisi Final 19. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi dini bir kurumdur?


Protestanlık

Ortodoksluk 

Patriklik

Evangelistlik

Moonculuk


2.Soru

İnanç Gelişimi Kuramı kim tarafından geliştirilmiştir?


İmam Gazali

Tillich

Smith

Niebuhr

Fowler


3.Soru

Lofland ve Skonovd din değiştirme ve dindarlaşma üzerine yapılan araştırmaları değerlendirerek kaç tip belirlemişlerdir?


3

4

5

6

7


4.Soru

Türkiye’deki ruh sağlığı daha iyi olan üniversite öğrencilerinin özelliklerinden biri değildir?


Allah’a sığınan

Allah’tan korkan

Allah ile içsel temas kuran

Allah’a güvenen

Allah’ı sık sık hatırlayan


5.Soru

Dua ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur ?


Dua sadece bireysel olarak yapılır.

Dualar her zaman sözlü olarak yapılır.

Toplu yapılan dualarda cemaat bilinci ortaya çıkar.

Sessiz yapılan dualar ağızdan çıkmadığı için duadan sayılmaz.

Toplu yapılan dualarda dua formu tüm dinler de aynıdır.


6.Soru

İbadetin ruh sağlığı üzerindeki etkileri düşünüldüğünde aşağıdakilerden hangisi yanlıştır ?


İbadet insana gerginlik ve stresten kurtulmasına yol açarak ruh sağlığını korumasında yardımcı olur.

Yapılan araştırmalar dini ibadet,inanç ve ritüellerin stres ve gerilimlerle başa çıkmada insanlara ümitsizlik ve çaresizlik duygusu verdiğini göstermektedir.

Kalb ve ruh  namazlarla rahatlamaya, sükûnete ermeye muhtaçtırlar.

İbadet eden insan, hayatı bütünüyle bir sınav olarak değerlendirir ve Allah’ın kendisini imtihana tutacağını göz önünde bulundurur.

İbadet yoluyla insan Allah’la iletişim kurmaktadır bu da insana Allah’a yakınlık hissi, güven duygusu vermektedir.


7.Soru

I. Entelektüel tip
II. Mistik tip
III. Duygusal tip
IV. Yeniden uyanış tipi
V. Cebrî tip
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri, din değiştirme tipleri arasında yer alır?


I, II, III ve V

I, III ve V

I, II, III ve IV

II, III ve IV

I, II, III, IV ve V


8.Soru

İlk İslam filozofu olarak kabul edilen kişi aşağıdakilerden hangisidir?


Kindi

İbni Sina

Ebu Bekir Razi

Farabi

İbni Haldun


9.Soru

Toplumun kabul ve kurallarının insandaki temsilcisidir.

Başlangıçta anne/babanın doğru yanlış gibi temel kabullerinin içselleştirilmesiyle oluşur.

Bireyin sergilediği davranışlarında toplumun değerlerine uyup uymadığını denetler.

Yukarıda belirtilen ifadelerle tanımlanan kavram aşağıdaki seçeneklerden hangisinde belirtilmektedir?


Günahkârlık duygusu

İlahi mahkeme

Fıtrat

Vicdan

Dindarlık


10.Soru

“Nesne ve olayları temsil eden imajların, sembollerin, kavramların belli bir amaca yönelik olarak işletilmesi, idare edilmesi veya kendiliğinden gelişmesiyle tanımlanan, açık ve sembolik veya örtülü her türlü bilişsel etkinlik olarak tanımlanmaktadır” tanımı aşağıdakilerden hangi kavrama aittir?


Dini Kavramlar

Tasavvur

Tanrı

Dini tasavvur

Düşünme


11.Soru

Eğer kişi Allah’a kuvvetle inanmış ve O’nun buyruklarını hiç kuşku duymadan kabul etmişse, onları büyük oranda yerine getirme çabası içerisinde olur. Çünkü inançlar davranışlara yansır, davranış halinde ortaya çıkarlar. Davranış halinde ortaya çıkmayan inanç gittikçe zayıflar ve zamanla yok olacak düzeye gelir.

yukarıdaki açıklama ibadet ile hangi kavramın ilişkisini açıklamaktadır?


ibadet ve inanç

ibadet ve özgürlük

ibadet ve anlayış

ibadet ve duygu

ibadet ve davranış


12.Soru

Fowler’a göre birey hangi aşamaya ulaştıktan sonra adalet ve sevgiyi etkinleştirip, baskı ve işkenceyi alt etmek için, hayatın anlamı ve Tanrı’nın gücü ile birleşme sürecini yaşar?


Evrensel inanç

Bireysel-düşünceye dayalı inanç

Birleştirici inanç

Yapay-geleneksel inanç

Sezgisel-yansıtıcı inanç


13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi yaşlılık döneminin din ile ilişkisini gösteren bir ifadeyi içermektedir?


Önceki dönemdeki ilgi alanları zayıflayarak yerini dine bırakabilmektedir.

Bu dönemde mistik eğilimlerin güçlendiği, tasavvufi hayata yönelmelerin ve dolayısıyla manevi olgunluğa ulaşma imkânlarının daha fazla olduğu kabul edilmektedir.

Bu dönemde din, en önemli psiko-sosyal uyum faktörlerinden birisidir.

Genel olarak dinî inançların içselleştirilmesinde bir artış gözlemlenmektedir

Bu dönemin sonlarında genel olarak dinî arayışlar, bocalamalar, şüphe ve kararsızlıklar yatışmakta ve bir sonuca ulaşılmaktadır


14.Soru

I. Küçük yaştan beri yakın çevrenin inançsız olması
II. Yaşanan hayal kırıklıkları
III. Dünyada mevcut kötülükler
IV. Cinsellik arzusu
V. Maddi imkânsızlıklar
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri dini inkâra sebep olan etkenler arasında yer alır?


I, III, IV ve V

II, III, IV ve V

I, II, III, IV ve V

III, IV ve V

I, II ve III


15.Soru

Her ibadet için belirlenen, değişmez söz ve davranışlardan oluşan ve sembolik anlamlar taşıyan bir şekil vardır. Bu şekil ve sözler ilahi otorite (Allah) tarafından belirlenmiş, değiştirilemeyen bir özelliğe sahiptir. Belirli bir şeklin olmadığı ibadet aşağıdaki seçeneklerin hangisinde verilmiştir? 


Namaz kılmak

Oruç tutmak

Hacca gitmek

Dua etmek

Zekat vermek


16.Soru

Çocukların din konusunda çok küçük içsel çatışmalar yaşaması veya hiç dinsel çatışma yaşamamaları nasıl açıklanır?


Ailenin mensup olduğu din ile

Psikolojik özelliklerle

Geniş veya küçük aile yapısıyla

Yaşın verdiği bir özellik olan düşünmeden kabul etme ile

Yabancılaşma ile


17.Soru

Din değiştirme sürecinin ilk basamağı aşağıdakilerden hangisidir?


Gerginlik hissetme

Arayış içinde olma

Yeni dinî grup dışındaki kişilerle iletişimi azaltma

Etkin bağ oluşturma

Dinî bir problemi çözme bakış açısına sahip olma


18.Soru

Aşağıda yer alan çocukluk ve ergenlik dönemi dini gelişimiyle ilgili teorilerden hangisi “Çocukların her biri bir öncekinden daha karmaşık ve nitelik olarak birbirinden farklı olmak üzere birbirini izleyen bilişsel evrelerden geçerek gelişirler.” temel görüşü etrafında şekillenir?


Bilişsel Gelişim Teorisi

Sosyal Öğrenme Teorisi

Duygusal İlişki veya Bağlanma Teorisi

Baldwin Teorisi

Harms Teorisi


19.Soru

Aşağıdaki isimlerden hangisi "Tanrı kavramı ile Tanrı tasavvuru arasında farklılık bulunduğunu" ileri sürmektedir?


Rizzuto
Freud
Jung
Vergote
James

20.Soru

V. Frankl tarafından geliştirilen Logoterapi adını verdiği yaklaşımın amacı nedir?


Insanda doğuştan yüce bir varlığa inanma ihtiyacını gidermek

Dini ve mistik tecrübeler yaşandığı durumlarda, beynin bölgelerindeki aktiviteleri belirlemek

Genetic ile çevrenin insan davranışındaki bireysel değişmelere olan katkılarını anlamaktır.

Tanrı genini araştırmak

İnsanın en temel ihtiyacı olan anlam arzusunu tatmin etmek suretiyle anlamlı bir hayatın teşekkülüne yardımcı olmak ve modern insanı içine düştüğü çağın hastalığı anlamsızlıktan kurtarmaktır.