Din Psikolojisi Final 25. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Rizzuto’ya göre Tanrı tasavvurun oluşumunda hangi imaj başat rolü oynar?


Bilim imajı

Akraba imajı

Okul imajı

İbadethane imajı

Anne baba imajı


2.Soru

“Tanrı” kavramı ile ilgili aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Duygusal temellidir.
Gelişimi doğrudandır.
Öğrenim yoluyla gelişir.
Bilişsel temellidir.
Düşünce yoluyla gelişir.

3.Soru

Aşağıdakilerden hangisi ergenlik döneminde tam bir dini bağlanmaya engel olabilen durumların dışında kalır?


Cinsellik

Bağımsızlık

Maddiyat

Katı akılcılık

İradecilik


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Kur’an’da belirtilen dua etme şeklidir?


Kişilerin önceden hazırlanmış dua metinlerinden dua etmesi

Kişinin söyleyeceklerini itina ile seçmesi, güzel cümleler kurmaya çalışması

Kişinin boyun bükerek, sessizce, korku ve ümitle dua etmesi

Kişinin içinden geldiği şekilde taleplerini Allah’a bildirmesi

Kişinin Allah nezdinde değer verilen etkili bir kişiyi aracı yaparak dua etmesi


5.Soru

Ülkemizde yapılan araştırmalara göre, en dindar lise aşağıdakilerden hangisi olmuştur? 


Anadolu Liseleri

Fen Liseleri 

Özel Liseler 

Kolejler

İmam Hatip Liseleri 


6.Soru

Aşağıdakilerden hangisi orta yaşta dinî ilginin yeniden yükselişe geçmesinde etkili olan faktörlerin dışında kalır?


Evlenme

Yaşantıyla çocuklarına iyi örnek olma isteği

Aile kurma

Ölüm korkusu

Çocuk yetiştirme


7.Soru

Aşağıdakilerden hangisi din psikolojisinin konuları arasında yer almaz?


Bireyin ruhsal yaşayış  ve davranışları içerisinde dini nitelikli olgular

Dindar ya da olumlu ya da olumsuz bir şekilde din ile bir bağı bulunan insanı psikolojik bakımdan anlama çabası

Dinin gerçek kaynağı ve özü, dini kavram ve değerlerin nihai hakikati gibi konularda hüküm yürütmek

Dinin ve ya dine karşı olan anlatı ve söylemlerin karşısında bireyin ortaya koyduğu olumlu veya olumsuz öznel tutumları

Dindarlığın çok çeşitli şekillerde ortaya çıkışı, gelişimi, yapılanması, değişim ve dönüşümleri


8.Soru

I. Dini inançları eyleme dönüştürerek toplumsal paylaşımın konusu haline getirirler.
II. Dindarlığın toplumsal boyutunu oluştururlar.
III. Dini ritüeller salt ibadet ya da dinî pratikle özdeşleştirilemeyecek kadar geniş bir kavramsal içeriğe sahiptir.
IV. Dinî ritüeller inanca toplumsal bir boyut katmaktadır.
V. İnanan insanlar, dinî inanç ve duygularını topluca, bir arada törensel biçimde ortaya koyma eğilimlerine cevap verirler.
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri dini ritüellerin özellikleri arasında sayılabilir?


I, II, III, IV ve V

II, IV ve V

I, II ve IV

I ve II

III, IV ve V


9.Soru

Tanrı tasavvuru kavramı ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi doğrudur?


Bilişsel veya teolojik Tanrı anlayışına göndermede bulunur

Teologların düşüncelerine dayanır

Bireyin Tanrı’yı duygusal olarak tecrübe etmesidir

Varlığı veya yokluğu metafiziksel muhakeme yoluyla tartışılır

Tanrı kelimesine dair entelektüel içerik yansıtır


10.Soru

Bağlanma ve din ilişkisi çerçevesinde, ana babaları veya ilk bakıcılarıyla güven eksenli bir ilişkiye sahip olmayan bireylerin, bu eksikliği “sevgi dolu, kişisel ve ulaşılabilir bir Tanrı”ya inanarak telâfi etmeye eğilimli olacaklarını öngören “..........................................” geliştirilmiştir.

Yukarıda boşluk bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?


Yansıtma Teorisi

Yerine Koyma Teorisi

Sebeplenme Teorisi

Ödünleme Teorisi

Tamamlama Teorisi


11.Soru

Din değiştirme sonucunda aşağıdakilerden hangisinde değişiklik olmaz?


İbadet

Tutum

Davranış

Aile

Hayata bakış açısı


12.Soru

Tanrı’nın her şeyi yaratan, her şeye gücü yeten, her şeyi bilen, her şeyi gören gibi yetkin vasıflarla tasavvur edilmesi hangi kavramla açıklanabilir? 


Kadir-i mutlak

El Muktedir

Esmaü’l Hüsna

El Kahhar

Kelam


13.Soru

Din-dindarlık ve insan ilişkisi göz önünde bulundurulduğunda, aşağıda yer alan ifadelerden hangisinin doğru olduğu söylenebilir?


Dindarlık gelişimi insan doğduğunda başlar ve ömür boyu gelişmeye devam eder.

Dindarlık belli bir zaman sonra başlar ve belirli bir yaşta gelişimini durdurur.

İnsan dindar olarak dünyaya gelmez.

İnsanda dindarlık sürecinin gelişimi herhangi bir olgudan etkilenmez.

Dinî gelişim, sürekli artarak devam eden bir süreçtir.


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi inanç ile ilgili olarak Kur’an’da yer alan olumlu nitelemeler arasında bulunmaktadır?


İman

Yalanlama

İnkâr

Ortak koşma

Terk etme


15.Soru

Glock ve Stark tarafından ortaya konan dindarlığın boyutlarından değildir?


İdeolojik Boyut

Manevi Boyut

Tecrübe Boyutu

Zihinsel Boyut

Etki Boyutu


16.Soru

I. Ana-baba ile ilişkiler
II. Diğer önemli kişi ve gruplarla ilişkiler
III. Kendilik kavramı veya öz-saygıya ilişkin duygular
IV. Tanrı konusundaki öğrenim ve Tanrı’nın insanlıkla ilişkisi
V. Dini uygulama, dua, ibadet, kutsal metin okuma, dini tartışmalar ve kişinin kendi düşünceleri
Yukarıdakilerden hangisi/hangileri bireyin Tanrı tasavvurunu biçimlendirilen faktörler arasında yer alır?


II, III ve V

III, IV ve V

I, II, III, IV ve V

IV ve V

I, II ve V


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi yaşlılık döneminde dua, ibadet ve dinî uygulamanın sıklık ve sürekliliğindeki artışın sebeplerinden biri olabilir?


Geçmişi onarma ve telafi etme çabası

Maddi korkular

Sosyal çevre baskısı

Dini alışkanlıklar

Fiziksel faktörler


18.Soru

Genel olarak il ve büyük şehir gibi nüfusun yoğun olduğu yerleşim birimlerinde yaşayanlar, diğer daha küçük yerleşim birimlerinde yaşayanlara oranla dine daha ilgisiz ve uzak durmaktadırlar.

Aşağıdakilerden hangisi bunun nedenlerinden birisidir?


Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinden yararlanma

Kişi başına düşen din görevlisi sayısı

Bireyselleşme

Geleneksel dini değerlere bakış açısı

Dini faaliyetler bakımından canlılık


19.Soru

Nörobiyoloji kavramı ile ilgili aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


Sinir sistemi biyolojisidir.

Dinî ve mistik yaşantıların biyolojik temelleridir.

Beynin yapısı, fonksiyonları, gelişimi, genetiği ve hastalıklarıyla ilgilenir.

İnsan davranışlarının temeli biyolojiktir.

Genel olarak bütün psikolojik olayların beyinde ve sinir sisteminde bir karşılığı vardır.


20.Soru

Karşısındakine güven vermek, güven duymak, tasdik etmek ve gönülden benimsemek anlamını taşıyan terim aşağıdakilerden hangisidir?


İnanç 

İman

İtikad

İbadet

Ahiret