Eğlence Pazarlaması Final 4. Deneme Sınavı

Toplam 17 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

I. Gerginlik

II. Başarı

III. Onurlanma

IV. Kuralları çiğneme arzusu

Yukarıdakilerden hangi/hangileri online oyun oynama duygularındandır?


I, III

I, IV

I, II, III

IV

I, II, III, IV


2.Soru

Sürekli/katı oyuncular kaç gruba ayrılır?


2

3

4

5

6


3.Soru

İngiliz Film Derecelendirme Kurulu (British Board of Film Classification) tarafından yapılmış PG hangi anlama gelmektedir?


Her yaş için uygundur. Star Wars Episode IV: A New Hope.

12 yaşından küçük çocuklar izleyemez ve VHS, DVD, Blu-ray Disc, UMD veya oyun satın almaz. Terminator Salvation.

Yetişkinler için. 18 yaşından küçükler sinemada film izleyemez ve 18 yaş altı için sakıncalı VHS, DVD, Blu-ray Disc, UMD veya oyun.

8 yaş altı çocuklar için sakıncalı olabilir. Çocuklar aileleri ile birlikte girebilirler, bazı sahneler çocuklar için uygun olmayabilir. Ghostbusters.

Yetişkinler için. Sadece 18 yaş üzeri için satılır.


4.Soru

Sanat deneyiminde "fiziksel ya da sanal olarak deneyimin bir parçası olma" aşağıdaki kavramlardan hangisini ifade etmektedir?


Aktif katılım

Pasif katılım

Estetik

Sarmalanma

Özümseme


5.Soru

Müze pazarlaması bağlamında pazarlama karmasının beşinci bileşeni aşağıdakilerden hangisidir?


İnsan

Ürün

Fiyat

Dağıtım

Tutundurma


6.Soru

İşletmelerin tüketicilerine etkileşim sunmadığı, mesajları ve bilgilerin sadece metin ve fotoğraflarla verildiği sitelere ne ad verilir ?


Kişiselleştirilmiş internet sitesi 

Statik internet sitesi

Etkileşimli internet sitesi

Eğlenceli internet sitesi

Eğitim internet sitesi


7.Soru

Bireylerin soyut düşünceler oluşturmalarını, yeni roller ve durumları denemelerini ve dili kullanmayı öğrenmelerini sağlayan türde oyunlar aşağıdakilerden hangisidir?


*Düşsel oyunlar

Kurallı oyunlar

Motor - fiziksel oyunlar

Sayısal oyunlar

Yapısal oyunlar


8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi ilk bilgisayar oyunu yazılımlarının yapıldığı tarihtir?


1950

1959

1960

1965

1970


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi müzikte üründür?


Şarkıcı

Enstruman

Dans

Sahne

Performans


10.Soru

Bir filmin ömrü boyunca herhangi bir zamanda her hangi bir sinemada ya da televizyonda hedef aldığı izleyicisine ulaşmada filme yardımcı olan aktivitelere verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?


Sanat pazarlaması

Film pazarlaması

Eğlence

Boş zaman

Medya


11.Soru

I. Aktif düşünmeyi geliştirir.

II. Hayata bağlılık gücü verir.

III. İletişimi arttırır.

IV. Sorumluluk bilincini geliştirir.

V. Zorluklarla mücadele gücü kazandırır.

Yukarıdakilerden hangileri oyunun bireylere  toplumsal hayata hazırlık açısından kazandırdığı özelliklerdendir?


II, III, IV

I, II, III

I, III, IV

III, IV, V

I, IV, V


12.Soru

Sanat deneyiminde "deneyimi akla getirerek, zihnini meşgul etme" aşağıdaki hangi kavramı ifade etmektedir?


Aktif katılım

Pasif katılım

Özümseme

Sarmalanma

Estetik


13.Soru

Bilgisayar ve video oyunlarının üretimi sürecinde ilk aşama aşağıdakilerden hangisidir?


Öykü ve karakterlerin tasarımı

Finans ve kaynakların bulunması

Demo üretimlerinin hazırlanması

Lisanslama ile ilgili işleri yapılması

Oyunun yazılması


14.Soru

Tüm zamanların en yüksek gişe hasılatı yapan filmi hangisidir?


Titanik

Yenilmezler

Avatar

Yüzüklerin Efendisi: Kralın Dönüşü

Harry Potter ve Ölüm Yadigarları: Bölüm 2


15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Jane Mc Gonigal’ın oyun kavramıyla ilgili söylediği ifadelerden biri olamaz?


Oyun üretkendir.

Oyun olumlu duygular üretir.

Oyun zekâyı güçlendirir.

Oyun güçlü sosyal ilişkiler üretir.

Oyun aidiyet duygusu üretir.


16.Soru

I. Hayata bağlılık gücü verir.

II. Topluluğa canlılık ve çalışma şevki aşılar.

III. İnsanlar arasındaki ilişkileri geliştirir.

IV. Sosyal yönden eğitime katkı sağlar.

V. Yapılan işten zevk alma duygusunu geliştirir.

yukarıdakilerden hangi/ hangileri oyunun bireye toplumsal açıdan kazanımlarındandır?

 


I, III, V

I, II, III

II, IV

I, II, III, IV

I, II, III, IV, V


17.Soru

Aşağıda verilen oyun-reklamların kullandığı coşku kategorileri ve çekicilik unsurları eşleşmelerinden hangisi doğrudur?


Bağ ve Özdeşleşme İle İlgili Olanlar-Gurur

Otorite/Güç ve Özgürlükle İlgili Olanlar-Çekici Olarak Özgüven

Marka Kişiliği İle İlgili Olanlar-Başarı

Bağ ve Özdeşleşme İle İlgili Olanlar-Meşrulaştırma

Marka Kişiliği İle İlgili Olanlar-Modernlik