Fotoğraf Kültürü Ara 3. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

1900 lü yıllara kadar gördüğünü resmeden ressamlar fotoğraf makinasının bulunması ile hangi yöntemi ek olarak kullanmaya başlamışlardır?


anlık görme 

şeffaf görme

sıradanlık

optik bakış

klasik bakış


2.Soru

Fotoğrafın resmetme tekniğinde kaç aşamalı bir süreç söz konusudur?


iki
bir
dört
üç
altı

3.Soru

Aşağıda hangisi plastik tabanlı malzemelerin reklam piyasası tarafından dış mekanlarda kağıt tabanlı malzemelere tercih edilmelerinin nedendir?


İklim şartlarına dayanıklı olması

Emülsiyonsuz malzemeler olması

Maliyetinin ucuz olması

Solvent bazlı mürekkep kullanılması

Esnek malzeme olması


4.Soru

Fotoğrafçıların farklı ışık düzenlemeleriyle elde ettikleri aydınlatmanın izleyicileri nasıl etkilediği konusu hangi bilim alanına girer.


felsefe

sosyoloji

psikoloji

filoloji

antropoloji


5.Soru

Fotoğraf kuramcıları ve çalışmaları dikkate alındığında aşağıdaki seçeneklerden hangisi yanlış bilgi içermektedir?


Andre Bazin, sanat, felsefe ve psikoloji bilim alanlarından yararlanarak fotoğrafı kuramsal olarak incelemiştir.

Marshall McLuhan, bir kitle iletişim aracı olarak açıkladığı fotoğrafı, iletişim kuramları açısından ele almıştır

Susan Sontag, kavramsal bir yaklaşımla yöneldiği fotoğrafa Marksist kuramla yaklaştığını belirtmiştir.

İhsan Derman, fotoğraf ve gerçeklik olgusunu, sanat, psikoloji ve sanat-teknoloji kuramlarıyla açıklamaya yönelmiştir.

Levent KILIÇ, fotoğrafın ortaya çıkışını toplumsal düşünceyi şekillendiren kuramlarla, resmetme tekniğini de sanat ve felsefe kuramlarıyla açıklamıştır.


6.Soru

Fotoğraf tarihçileri tarafından ilk fotoğraf olarak kabul edilen "Le Gras'da Pencereden Görünüm" adlı helyografi kaç yılına aittir?


1782

1787

1827

1872

1877


7.Soru

Negatif görüntüden çoğaltma yoluyla fotoğraf elde etme yöntemini kullanan sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?  


L.J.M. Daguerre
N. Niepce
A. S. Southworth
Fox Talbot
J.J.Hawes

8.Soru

Nesnenin görüntüsünü, doğrudan nesneyi yüzey üzerine koyarak optik dışı bir süreçle elde etmeye ne ad verilir?  


Kolaj
Helyografi
Fotogram
Pozlama
İllüstrasyon

9.Soru

Fotoğrafın atası kabul edilen karanlık kutuyu (camera obscura) ilk kullanan bilim adamı aşağıdakilerden hangisidir?


İbnü’l Heysem

Leonardo da Vinci

Mo Ti

Öklit

R. Gemma Frisius


10.Soru

Hayatın iki yolu adlı fotoğraf aşağıdaki fotoğrafçılardan hangisi tarafından çekilmiştir?


Joseph Nicephore Niepce

Octavius Hill

Fox Talbot

Louis Jacques Mande Daguerre

Oscar Gustave Rejlander


11.Soru

Aşağıda verilen iletişim araçlarından hangisi tarihsel olarak gelişen resmetme anlayışının sorgulamaya başlamasına neden olmuştur?


Televizyon
Gazete
Fotoğraf Makinesi
Cep telefonu
Bilgisayar

12.Soru

Fotoğrafın tarihi hangi yıllardan başlatılmaktadır?


1500'lü yıllar

1600'lü yıllar

1700'lü yıllar

1800'lü yıllar

1900'lü yıllar


13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi fotoğrafçılar 1850’lerden itibaren resimselcilik (pictorialism) yaklaşımıyla, resim sanatının gelenek içinde oluşturduğu görsel düzenlemeleri fotoğraf yoluyla denemiş sanatçılardan biridir?


Oskar Gustave Rejlander

Charles Baudelaire

Walter Benjamin

László Moholy-Nagy

Fredric Jameson


14.Soru

Karanlık kutu ve onu izleyen aygıtların hepsinin teknik süreci neyin başarısı üzerine yapılandırılmıştır?


yeniden üretmenin

tek ve özgün olmanın

gerçeğin kendisinin

yanılsamanın

yansımanın


15.Soru

Le Gras’da Pencereden Görünüm adlı helyografi hangi yıla aittir?


1825

1826

1827

1828

1829


16.Soru

Nietzche karanlık kutu metaforunu nasıl kullanır?


Karanlık kutuyu insan gözüyle karşılaştırır.

Karanlık kutunun dışarıya karşı emreden konumunda olduğunu ileri sürer.

Sanat-bilim, bilinçdışı-bilinç, karanlık-aydınlık karşıtlığını ortadan kaldırmaya yöneliktir.

Bir tür ters çevirme durumu olarak.

Bir tür bilinç tutulması yaratır.


17.Soru

"Postmodernizm ya da Geç Kapitalizmin Mantığı" adlı kitap kime aittir?


Fredenic Jameson

Jean-François Lyrotard

Daniel Bell

László Moholy-Nagy

Walter Benjamin


18.Soru

Geçmişin estetik biçimlerini hor gören ve makineleri öven Avrupa modernizmi ile paralel olarak, artık bakışın değişmesi gerektiğini vurgulayan ve bu yeni teknolojik durumun gelenekselin oluşturduğu ağırlığı da omuzlarımızdan kaldıracağını belirten Macar sanatçı ve eğitmen aşağıdakilerden hangisidir?


Roland Barthes

John Berger

Victor Burgin

Jean-Franços Lyotard

László Moholy-Nagy


19.Soru

Walter Benjamin , “Optik bilinçdışı” kavramından hangi makalesinde bahsetmiştir?


Fotoğrafın Kısa Tarihi

Fotoğrafın Tarihi

Fotoğrafın Küçük Tarihi

Fotoğraf Sanatı

Optik Fotoğraf


20.Soru

Portrelerinde, resim sanatından gelen ışık gölge karışımı(chiaroscuro) aydınlatmayı kullanan fotoğraf sanatçısı aşağıdakilerden hangisidir?


Niepce
Cameron
Daguerre
Nagy
Talbot