Görsel Estetik Final 17. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Hareketli görüntüde zaman boyutunun oluşturulmasında öne çıkan teknik ve estetik aygıtlar bulunmaktadır. Aşağıdakilerden hangisi bunlardan biri değildir?
Konu |
Mercekler |
Çekim ölçekleri |
Kamera açıları |
Görsel efektler |
Hareketli görüntüde zaman boyutunun oluşturmasında öne çıkan teknik, estetik aygıtlar bulunmaktadır. Bunlar; mercekler, çekim ölçekleri, kamera açıları, kamera hareketlerinin kullanımı, görsel efektler, kurgu, ses vb. ögelerdir. Örneğin; genel çekimlerin daha fazla detay içermesi, ekran zamanını daha fazla işgal etmekte, ya-kın çekimlerin daha az bilgi içermesi ve daha kolay kavranabilmesi sayesinde ekran zamanını daha az işgal etmektedirler. Doğru cevap A'dır.
2.Soru
Güneş ışığının renk ısısı ile verilerden hangisi doğrudur?
Güneş ışığının renk ısısı ile verilerden hangisi doğrudur?
Gündoğumu sonrasında 5700K - 6500K, |
Gündoğumu sonrasında 10000K - 20000K, |
Gündoğumu sonrasında 5000K - 6000K, |
Gündoğumu sonrasında 1700K - 2400K, |
Gündoğumu sonrasında 2500K - 3500K, |
Güneş ışığının renk ısısı gündoğumu sonrasında 5700K - 6500K, parçalı bulutlu havalarda 6500K - 7500K, bulutlu havalarda ise 10000K - 20000K dolayında ölçülür.
3.Soru
Düzenli bir tekrara dayanarak hareketi başlatan, sürdüren, birleştirici ve uyum sağlayıcı bir öge olan, ve bireyin algılamasına kolaylık sağlar. Renk, ton
değeri, doku, çizgi, biçim öğelerin bir düzen içerisinde birbiriyle ilişkilerini sağlayan, ön-arka ilişkisi kurduran, kompozisyon elemanı aşağıdakilerden hangisidir?
Ritim |
Tekrar |
Zıtlık |
Egemenlik |
Birlik |
Ritim tekrardan oluşur, Hareket tekrardan oluşur, birliğe ulaşmak için tekrardan yararlanılır.Eğer bir düzen veya yapı içerisinde tek bir öge yinelenirse (aralıklı ya da aralıksız) tekrar, birden fazla öge bir arada belirli aralıklarla yinelenirse ritim oluşturmuş oluruz. Buna göre doğru cevap A'dır.
4.Soru
Aydınlatma için kullanılan ışık kaynaklarından gelen ışık, konunun üzerine ulaştığında konunun aydınlık kısmının tersinde oluşan karanlık kısma ne ad verilir?
Renk |
Işık |
Gölge |
Yansıma |
Kırılma |
Konu üzerinde oluşturulan denetimli gölgeler aydınlatmanın temelini oluşturur. Çekimler sırasında, aydınlatma için kullanılan ışık kaynaklarından gelen ışık konunun üzerine ulaştığında konunun aydınlık kısmının tersinde oluşan karanlık kısma gölge denir. Doğru cevap C'dir.
5.Soru
- Filmdeki olayların bir gün içerisinde gerçekleşmesi
- Bireyin büyümesi iki saatlik bir zaman diliminde anlatılırken bu sürecin içerisinde geçen ve sadece 30 saniye süren bir kaza sahnesi izleyicide saatler sürmüşçesine bir etki yaratabilir.
- İzleyicinin film izleme sürecinde salonda tükettiği reel zaman
Aşağıdakilerden hangisinde doğru sinemasal zaman kategorileri yukarıda verilen örneklerle sırasıyla eşleşmektedir?
Süjesel zaman, Kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zaman, Reel zaman |
İzleyici tarafından algılanan zaman, Kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zaman, Süjesel zaman |
Kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zaman, Reel zaman, İzleyici tarafından algılanan zaman |
İzleyici tarafından algılanan zaman,Süjesel zaman, Kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zaman |
Süjesel zaman, İzleyici tarafından algılanan zaman, Reel zaman |
Filmdeki olayların bir gün içerisinde gerçekleşmesi hâlinde filmin sujesel zamanı bir gün olmaktadır. Sinemada zamana ilişkin üçüncü kategori ise izleyici tarafından algılanan zamandır. Bir sinema filminde, filmsel zamanın akışı ile alılmamanın zamanının birbirleriye yakın ilişkileri olsa da zamanın daralması ve genişlemesi aracılığıyla oluşturulan anlatının izleyiciler üzerinde yarattığı farklı duygusal etkiler farklı zaman algılarına neden olacaktır. İzleyicinin film izleme sürecinde salonda tükettiği zaman reel zamandır?
6.Soru
Sinemanın bu en büyük anlatım özelliğini sistemli olarak kullanan ilk yönetmen kimdir?
Gustav Deutsch |
Edward Hopper |
David Wark Griffith |
Charles Chaplin |
Martin Scorsese |
Sinemanın bu en büyük anlatım özelliğini sistemli olarak kullanan ilk yönetmen, David Wark Griffith’tir. Griffith, en çok üçer dakikalık bu kısa filmlerinde uyguladığı kurgu özelliklerini toplu bir şekilde ve çok daha ustaca “Bir Milletin Doğuşu” (1916) ve “Hoşgörüsüzlük” (1916) adlı büyük filmlerinde de kullandı. Bu iki film, sinema dilinin, sinema sanatının ilk büyük eserleri sayılır.
7.Soru
1826 yılında Camera Obscura içerisinde koyduğu duyarkatı, sekiz saat pozlandırarak ilk görüntüyü yakalayan kişi aşağıdakilerden hangisidir?
Ansel Adams |
Alfred Stieglitz |
Josep Nicephore Niepce |
Diane Arbus |
Jacques Mande Daguerre |
Fotoğraf teknikleri ile görüntünün kaydedilmesi konusunda kimyasal çalışmalar yapılmaktaydı. Bu çalışmaların bir yarışa dönüştüğü bile söylenebilir çünkü ortaya çıkan ürünlerin yüksek bir ticari değeri olacağı tahmin edilmekteydi. Bu konudaki ilk önemli sonuçlar 1826 yılında Josep Nicephore Niepce tarafından elde edilmiştir. Niepce Camera Obscura içerisinde koyduğu duyarkatı, sekiz saat pozlandırarak ilk görüntüyü yakalamıştır.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi görsel düşünme süreçlerini harekete geçirici unsurlardan biri değildir?
Betimlemeci sanat çalışmaları yapmak |
Tasarımlar üzerinde konuşmak |
Araştırmak, incelemek |
Olgular/nesneler arasında bağlantı kurma |
İşbirliği yapmak |
Görsel düşünme süreçlerini harekete geçirmek için farklı görüşleri tartışmak, farklı görsel ögeler, tasarımlar üzerinde konuşmak, sorun çözmek, araştırmak, incelemek ve iş birliği yapmak, olgular/nesneler arasında bağlantı kurma onların çabaları görsel düşünme becerilerini kolaylaştıran ve onların gelişimine olanak sağlayan argümanlar olarak düşünülebilir. Doğru yanıt A'dır.
9.Soru
Çekilen, objenin, cismin özelliğine göre izleyicilerde güçlülük, heybetlik, ululuk duygusunun uyandırıldığı kamera açısı hangisidir?
Üstten bakış |
Alttan bakış |
Eğik bakış |
Öznel görüş açısı |
Nesnel görüş açısı |
Doğru cevap B'dir. Alttan bakış ile sağlanmaktadır.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi çerçeve içinde yer alan bir konunun büyüklüğünü anlatan bir belirlemedir?
Ölçü |
Derinlik |
Sadelik |
Ton |
Birlik |
Ölçü, çerçeve içinde yer alan bir konunun büyüklüğünü anlatan bir belirlemedir. Herhangi bir konunun gerçek ölçüsü belirtilmek isteniyorsa çerçeve içine ölçüleri herkes tarafından bilinen bir başka cisim de konmalı ve ona göre düzenleme yapılmalıdır. Doğru cevap A seçeneğidir.
11.Soru
Işığın insan gözünün duyarlılık bölgesindeki ışıma değeri aralığı kaçtır?
700-780 nanometre (nm.) |
400-780 nanometre (nm.) |
50-780 nanometre (nm.) |
100-780 nanometre (nm.) |
400-1000 nanometre (nm.) |
Işık, insan gözünün duyarlılık bölgesinde yer alan 400-780 nanometre(nm.) arasında değişen doğal veya yapay kaynaklı ışımaya verilen addır.
12.Soru
Yukarıdaki resimde hangi görsel anlatımın verilmesi amaçlanmış olabilir?
Doku |
Çizgi |
Yön |
Ölçü |
Aralık |
Nesnelerin fiziksel yapılarının iç özelliklerini, dış yüzeylerinden anlamamızı sağlayan işlevsel özelliklere doku denir ve doğanın en temel yapısal özelliklerinden birisidir. Her nesnenin kendine özgü bir dokusu vardır ve bu doku görsel algılama da o nesneyi diğer nesnelerden ayırmamızı sağlayan en temel ögelerden birisidir.
13.Soru
Günlük hayatta mevcut olan ............. fenerlerinin gücü düşük olduğundan ışık ısısı ve ışık şiddeti de küçüktür ve çekimlerde kullanılması elverişli değildir.
Yukarıdaki boşluğa aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
Kask feneri |
El feneri |
Gemici feneri |
Atom fener |
Laser fener |
Günlük hayatta mevcut olan el fenerlerinin gücü düşük olduğundan ışık ısısı ve ışık şiddeti de küçüktür ve çekimlerde kullanılması elverişli değildir. Çekimler için özel olarak üretilmiş el fenerleri vardır. Çekimler sırasında el feneri kullanılacaksa, el feneri kadraja girmiyorsa el feneri yerine projektör kullanılmalıdır. Sis ya da toz ile verdiği etki arttırılabilir. Oyuncu el fenerini kullandığı zaman oyuncuya nerelere el fenerini yöneltmesi gerektiği önceden söylenmelidir. Doğru cevap B şıkkıdır.
14.Soru
Kompozisyon için aşağıdakilerden hangisi doğru olmaz?
Bir iletişim için bildirimde bulunmaktır. |
Yazılı kültürün dil bilgisi ve söz dizimi kavramların görsel sanatlardaki karşılığıdır. |
Görsel sanatlarda kompozisyonun kesin ve belirli kuralı bulunmamaktadır. |
Sınır çizgisi, Fon(düzlem), Figür (biçim), Doku ve Renk temel ögelerini oluşturmaktadır. |
Görsel sanatlarda tek bir kompozisyondan söz edilebilir. |
Görsel sanatlarda tek bir kompozisyon olma durumu söz konusu değildir. Birçok kompozisyon türü vardır.
15.Soru
1826 yılında çekilen tarihteki ilk fotoğraf aşağıdakilerden hangisidir?
Rouen Katedrali |
Pencereden Le Gras’a Bakış |
Koşan At |
Uçan Pelikan |
Narcissus |
Görüntünün ilk olarak kalıcı hâle getirilmesini başaran Joseph Nicéphore Niépce’dir. Bu görüntünün sabitlenmesi Joseph Nicéphore Niépce’nin, 1826 yılında, tarihteki ilk fotoğrafı (Pencereden Le Gras’a bakış) çekmesiyle olmuştur. Joseph Nicéphore Niépce, camera obscura kullanarak görüntüyü oluşturmuştur. Doğru yanıt B seçeneğidir.
16.Soru
Tone Mapping hangi çekim tekniği içinde kullanılır?
AF-S |
ISO |
HDR |
HSM |
PSAM |
HDR
17.Soru
"Genel olarak bir işin, bir oluşun içinde geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süre, vakit" olarak tanımlanan şey nedir?
Hız |
Hareket |
Kuvvet |
Boyut |
Zaman |
Zaman genel olarak bir işin, bir oluşun içinde geçtiği, geçeceği veya geçmekte olduğu süre, vakit (TDK) olarak tanımlanır. Doğru cevap E'dir.
18.Soru
Görsel etkiyi artırmak için, çerçevede mümkün olduğu kadar az elemanla konuyu anlatma yöntemi nedir?
Denge |
Birlik |
Ölçü |
Derinlik |
Sadelik |
Sadelik: Çerçevede mümkün olduğu kadar az elemanla konuyu anlatmak önemlidir. Ama konunun dışında anlatımı destekleyen ve çevreyi yansıtan ikinci derece elemanlardan sadece gerekli olanlar alınmalı, gereksiz unsurlar çerçeve dışında kalmalıdır.
19.Soru
Kerime Üstünova bir çalışmasında, bir eylemin gerçekleşmesi için, olmazsa olmaz türünden iki koşula gereksinim olduğunu belirtir. Bunlardan biri eylemi yapan kişi, diğeri de eylemin yapılma zamanıdır. Bu nedenle eylemde var olan zaman, sözcüklerle tanımlayamayacağımız kadar soyuttur. Zaman eklerinin görevi, eylemde var olan soyut zamanı somuta çevirmektir. Zaman ifade eden sözcükler, bu konuda zaman eklerinin destekçisidir. Çünkü onlar da somutluğu zaman yelpazesi içinde daha kesin bir çizgiye oturtmakla yükümlüdürler. Bu nedenle çekimli, çekimsiz, kök, gövde her tür eylemin içinde zaman kavramı bulunmaktadır der. Bu çalışma aşağıdakilerden hangisidir?
“İletişim Açısından Ters Tekrar" |
"Türkçede Zaman Kavramı ve İşlenişi" |
“Cümleler Arası Anlam ve Biçim Bağı Sağlayan Öğeler” |
“Üniversite Öğrencilerinin Argoya Bakışı” |
“Dil İncelemelerinde Anlam Bağının Gereği” |
Üstünova, Türkçe’de Zaman Kavramı ve İşlenişi isimli çalışmasında, bir eylemin gerçekleşmesi için, olmazsa olmaz türünden iki koşula gereksinim olduğunu belirtir. Bunlardan biri eylemi yapan kişi, diğeri de eylemin yapılma zamanıdır. Bu nedenle eylemde var olan zaman, sözcüklerle tanımlayamayacağımız kadar soyuttur. Zaman eklerinin görevi, eylemde var olan soyut zamanı somuta çevirmektir. Zaman ifade eden sözcükler, bu konuda zaman eklerinin destekçisidir. Çünkü onlar da somutluğu zaman yelpazesi içinde daha kesin bir çizgiye oturtmakla yükümlüdürler. Bu nedenle çekimli, çekimsiz, kök, gövde her tür eylemin içinde zaman kavramı bulunmaktadır (Üstünova, 2005:187). Doğru cevap B'dir.
20.Soru
İnsan gözünün duyarlılık bölgesinde yer alan 400-780 nanometre(nm.) arasında değişen
doğal veya yapay kaynaklı ışımaya ne ad verilir?
Görme olayı |
Işık |
aydınlatma zıtlığı |
Projektör |
Spotlar |
Işık,insan gözünün duyarlılık bölgesinde yer alan 400-780 nanometre(nm.) arasında değişen
doğal veya yapay kaynaklı ışımaya verilen addır
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ