Görsel Estetik Final 22. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Romantizim akımına bağlı resimlerde, insanoğlunun zayıf/cılız bir varlık buna karşın doğanın çok güçlü olduğunu vurgulanmak için aşağıdaki kompozisyonlardan hangisi kullanılmaktadır?
Asimetrik kompozisyon |
Kare kompozisyon |
Z ekseni |
Serbest Kompozisyon |
Spiral kompozisyon |
Tıpkı Romantizim akımına bağlı resimlerde, insanoğlunun zayıf/cılız bir varlık buna karşın doğanın çok güçlü olduğunun vurgulanması için) yapılan bu kompozisyon
türüne açık/asimetrik kompozisyon, yararlanılan ilkeye ise altın kesim oranı denir.
2.Soru
Kompozisyon türlerinden simetrik kompozisyonla ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?
Tüm hikaye izleyicinin düş gücüne bırakılmıştır. |
Bir diğer adı kapalı kompozisyondur. |
Anlatılmak istenen, gereksiz detaylardan arındırılır. |
Orta Çağ'da önemli bir rol oynamıştır. |
Anlatılmak istenen merkezi bir şekilde alana yerleştirilir. |
Orta Çağ’da simetrik (Merkezî) kompozisyon başat bir rol oynamıştır. Yani anlatılmak istenen konu çerçevelerden belli bir boşluk bırakılarak merkezî bir şekilde alana yerleştirilir, gereksiz ögelerden detaylardan ayıklanarak sunulur. Bu tür kompozisyonların diğer bir adı kapalı kompozisyondur. Bütün hikâye kapalı olan alan (düzlem) içerisinde yaşanır ve biter, dışarı ile bir bağlantı yoktur, kurulamaz. Doğru cevap A şıkkıdır.
3.Soru
Fotoğraf tarihinde ilk portre fotoğrafını çeken kişi aşağıdakilerden hangisidir?
William Henry Fox Talbot |
John Frederick William Herschel |
Eadweard Muybridge |
Robert Cornelius |
John William Draper |
John William Draper 1840’da fotoğraf tarihin ilk portre fotoğrafını çekmiştir. Doğru seçenek E'dir.
4.Soru
Yukarıdaki fotoğrafta hangi kompozisyon verilmeye çalışılıyor olabilir?
Tekrarlar |
Doku |
Ölçü/oran |
Yön |
Ritim |
Yolun aldığı şekil bireylerde o yöne bakılmasını sağlamaktadır.
5.Soru
19.yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı bir şekilde yaşanmaya başlanan felsefi, siyasi, bilimsel ve teknolojik değişimlerin sonucu olarak ortaya çıkan dönüşümlerin, özellikle de sanat alanlarındaki izdüşümlerini vurgulayan ve kapsayan eskiyi dışlayıp ondan ayrılmayı, yeniye geçişi ve güncelliği önemseyen kavrama ne ad verilir?
Evrensellik |
Modernizm |
Saydamlık |
Sembolizm |
Klasizm |
Modernizm; eskiyi dışlayıp ondan ayrılmayı, yeniye geçişi ve güncelliği önemseyen, modern sözcüğünden türetilmiş bir kavramdır. 19.yüzyılın ikinci yarısından itibaren hızlı bir şekilde yaşanmaya başlanan felsefi, siyasi, bilimsel ve teknolojik değişimlerin sonucu olarak ortaya çıkan dönüşümlerin, özellikle de sanat alanlarındaki izdüşümlerini vurgulayan ve kapsayan bir sözcüktür.
6.Soru
Camera Obscura içerisinde koyduğu duyarkatı, sekiz saat pozlandırarak ilk görüntüyü yakalayan kişi kimdir ?
Jacques Mande Daguerre |
Josep Nicephore Niepce |
İbni Heysemin |
Laszlo Moholy-Nagy |
Man Ray |
Josep Nicephore Niepce Camera Obscura içerisinde koyduğu duyarkatı, sekiz saat pozlandırarak ilk görüntüyü yakalamıştır.
7.Soru
- Baş Boşluğu,
- Altın Oran,
- Hareket Boşluğu,
- Bakış Boşluğu.
Yukarıdakilerden hangisi / hangileri çerçeveleme kuralları arasında yer almaktadır?
Yalnız I |
Yalnız II |
Yalnız III |
Hiçbiri |
Hepsi |
Çerçeveleme Kuralları
- Baş Boşluğu,
- Altın Oran,
- Hareket Boşluğu,
- Bakış Boşluğu.
Doğru yanıt E'dir.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi zamanı para, ham madde gibi diğer kaynaklardan ayıran özellikler arasında değildir?
Zaman gerektiğinde kullanılmak üzere depolanmaz. |
Zaman ancak içinde bulunan an içinde tüketilebilir. |
Zaman devredilebilir. |
Zaman yenilenemez. |
Zaman borç alınıp verilemez. |
Zaman gerektiğinde başkaları tarafından kullanılmak üzere devredilemez. Birinin zamanını başka biri onun adına kullanamaz. Doğru yanıt C seçeneğidir.
9.Soru
Arka ışığın az olması ya da hiç olmaması sonucu ortaya çıkan aydınlatma biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Chiaroscuro Aydınlatma |
Rembrandt Aydınlatması |
Cameo Aydınlatması |
Notan Aydınlatma |
Silüet Aydınlatma |
Notan Aydınlatma: Arka ışığın az olması ya da hiç olmaması sonucu ortaya çıkan aydınlatma biçimidir. Cisimlerin yüzeyleri tüm ayrıntılarıyla görünür. Ancak hacimleri kaybolur. İki boyutlu, derinliği olmayan görüntüler elde edilir. Cisimler arka fona yapışmış gibi görünür. Bu aydınlatmada estetik kaygıdan çok, nesnelerin teknik olarak aydınlatılması gözetilir. Televizyon programlarında çok kullanılır.
10.Soru
Bulutsuz bir günde, çekimi yapılan konunun aydınlıkta kalan bölgeleri ile gölgede kalan bölgeleri arasındaki matematiksel oran olan aydınlanma oranını nedir?
1/1 |
2/3 |
1/4 |
2/5 |
1/7 |
Bulutsuz bir günde, çekimi yapılan konunun aydınlıkta kalan bölgeleri ile gölgede kalan bölgeleri arasındaki matematiksel oran aydınlanma oranını (aydınlanma zıtlığını) verir. Bu oran böyle bir günde 1/7’dir. Doğru yanıt E’dir.
11.Soru
Çekilen, objenin, cismin özelliğine göre izleyicilerde güçlülük, heybetlik, ululuk duygusu uyandırması hedeflenen bir çekim için kamera nasıl konumlandırılır?
Alttan bakış |
Eğik bakış |
Üstten bakış |
Öznel görüş açısı |
Derinlemesine görüntü |
Alttan bakış: Kameranın çekim konusunu görüntülemek için yukarı doğru doğrultulduğu her türden çekimdir. Bunun dışında kameranın alt açıdan görüşü söz konusu olunca alt açıdan yapılmış çekimlerde de objeler gereğinden büyük görünürler. Burada çekilen, objenin, cismin özelliğine göre izleyicilerde güçlülük, heybetlik, ululuk duygusu uyandırmasıdır.
12.Soru
Eadweard Muybridge birden fazla kamera kullanarak yaptığı hareket çekimleriyle hangi görüntüyü çekerek sinemanın ilk haline imza atmıştır?
Tren yolu |
Caddede arabalar |
Koşan atlet |
Koşan at |
Kentte insanlar |
Eadweard Muybridge birden fazla kamera kullanarak yaptığı hareket çekimleriyle bilinen İngiliz fotoğrafçıdır. 1878 yılında koşan bir atı 12 ayrı açıdan çekmiştir ve sinemanın ilk hâlini bulan kişi olarak bilinir.
13.Soru
Seçeneklerden hangisi başlıca yapay ışık kaynaklarından değildir?
Gün ışığı projektörleri (Daylight) |
Camlı projektörler (Fresnel) |
Camsız projektörler (Quartz) |
Balon ışık. |
Gün ışığı. |
Gün ışığı.
14.Soru
Görüntünün ilk olarak kalıcı hale getirilmesini başaran kişi aşağıdakilerden hangisidir?
Carl Wilhelm Scheele |
Elizabeth Fulhame |
Thomas Wedgwood |
Joseph Nicéphore Niépce |
Thomas Wollaston |
Görüntünün ilk olarak kalıcı hâle getirilmesini başaran Joseph Nicéphore Niépce’dir.
15.Soru
I. Mercekler
II. Kamera açıları
III. Görsel efektler
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri hareketli görüntüde zaman boyutunun oluşturmasında öne çıkan teknik, estetik aygıtlar arasındadır?
Yalnız I |
Yalnız II |
Yalnız III |
I ve II |
I, II ve III |
Hareketli görüntüde zaman boyutunun oluşturmasında öne çıkan teknik, estetik aygıtlar bulunmaktadır. Bunlar; mercekler, çekim ölçekleri, kamera açıları, kamera hareketlerinin kullanımı, görsel efektler, kurgu, ses vb. ögelerdir. Doğru seçenek E'dir.
16.Soru
''Işık, ortam değiştirdiğinde kırılır''
Yukarıda verilen yargı ışığın hangi özelliği ile ilgilidir?
Action(Hareket) |
Geçme (Transition) |
Reflection(Yansıma) |
Anahtar Işık(Key Light) |
Kontrast |
Transition (Geçme); ışık, ortam değiştirdiğinde kırılır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi görsel etkiyi arttırma Yöntemlerinden birinin adı değildir?
Renkler |
Çizgiler |
Eskiz |
Ton |
Birlik |
Renkler, Çizgiler, Denge, Birlik, Ölçü, Ton, Derinlik, Sadelik
18.Soru
3 dakika 10 saniye süren bir sekansın işitsel boyutunda 3 dakika 10 saniyelik bir müzik parçasının çalması o sekansa ilişkin ...... zamanın ifadesi iken sekansın görsel içeriğinde yaratılan .... zaman daha uzun ya da daha kısa olabilmektedir.
Yukarıda verilen boşluklar sırasıyla hangileri ile doldurulmalıdır?
Reel zaman-Kurgusal Zaman |
Kurgusal zaman-Kurgusal zaman |
Kurgusal zaman-Reel zaman |
Reel zaman-Hayali zaman |
Hayali zaman-Kurgusal zaman |
19.Soru
Çekim öncesi konu ile ilgili yapılan görsel düzenleme, yazılı öyküyü görsel hale getirme ve çalışması yapılacak çekimlerle ilgili her türlü bilginin görselleştirilmesine ne ad verilir?
Görüntüleme |
Çerçeveleme |
İzleme |
Storyboard |
Çekim |
Doğru cevap D'dir. Storyboard adı verilir.
20.Soru
Yüzey organizasyonunda, iki boyutlu bir düzlemde üçüncü boyut yani derinlik yanılsaması vermek için kullanılan, kesin geometrik kurallara ve orantılara bağlı tekniğe ne ad verilir?
Altın oran |
Perspektif |
Orantı |
Degrade |
Rakursi |
Tüm iki boyutlu sanatsal çalışmalarda üç boyutlu görünüm elde etme (görüldükleri gibi çizme) perspektif çizim tekniği kullanılarak yapılır. Perspektif, yüzey organizasyonunda, iki boyutlu bir düzlemde üçüncü boyut yani derinlik yanılsaması vermek için kullanılan tekniktir. Kesin geometrik kurallara ve orantılara bağlıdır. Bugün çizgi perspektifin tek, iki ve üç kaçar noktalı çizim yöntemlerin yanında hava perspektifi de kullanılmaktadır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ