Görsel Estetik Final 28. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, sinemanın kendine özgü özellikleri dikkate alındığında, zamana ilişkin 4 farklı kategorizasyonundan biri değildir?
Süjesel zaman |
Kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zaman |
Mutlak zaman |
İzleyici tarafından algılanan zaman |
Reel zaman |
Buna ek olarak sinemanın kendine özgü özellikleri dikkate alındığında zamana ilişkin farklı bir kategorizasyonu daha gerektirdiği görülmektedir. Zamanı bu çerçevede dört başlık altında incelemek mümkün olmaktadır. Bunlardan ilki süjesel zamandır ki bu filmsel olayın sujede ele alınış biçimiyle ilişkili zamandır. "..." İkinci zaman türü ise,kameranın pelikül üzerinde kaydettiği zamandır. Film üzerine kaydedilen zaman ile gösterim anındaki zaman birbirinden farklı olabilir. "..." Sinemada zamana ilişkin üçüncü kategori ise izleyici tarafından algılanan zamandır. Bir film deneyiminde, görüntülerin şimdiki zamanının yanında izleyicinin zamanı algılamasının da etken oluşu nedeniyle karmaşık bir zamansallık söz konusudur. "..." Sinemaya ilişkin dördüncü zaman ise izleyicinin film izleme sürecinde salonda tükettiği reel zamandır (Aslanyürek, 2011: 175-176; Biro, 2011: 51).
"Mutlak zaman" ise Newton'un zamana ilişkin yaklaşımını tanımlar.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi fiziksel algı yanılsamasına örnek olarak gösterilebilir?
Suyun içindeki bir kaşığın kırık olarak algılanması |
Karanlıkta ormanın içindeki kayaları vahşi hayvan olarak algılamak |
Yerdeki bir dal, ip, hortum parçasının yılan olarak algılanması |
Duvarda asılı olan bir paltonun canavar olarak algılanması |
Misafir bekleyen birinin, telefon çaldığında kapıyı açmaya yönelmesi |
Bazı algı yanılsamaları bulundukları fiziksel koşullara ya da psikolojik durumlara göre değişkenlik gösterir. Örneğin çay bardağı içindeki çay kaşığının kırık görülmesi fiziksel bir yanılsama, karanlıkta yerdeki ipin yılan olarak görülmesi psikolojik bir yanılsamadır.
3.Soru
Seçeneklerden hangisi kamera açısını belirleyen unsurlardandır?
Optik kaydırma |
Aşağı bakış |
Pan |
Kamera yüksekliği |
Tilt |
Kamera yüksekliği
4.Soru
Elektromanyetik spektruma göre aşağıdaki renklerden hangisine ait ışık bandı daha fazla yayılma özelliğine sahiptir?
Kırmızı |
Sarı |
Mavi |
Yeşil |
Siyah |
Elektromanyetik spektruma göre, beyaz ışığın oluşumunu sağlayan altı renge ait ışık bantlarının dağılma nicelikleri birbirinden farklılık gösterir. Mavi renge ait ışık bandı diğer renklere ait ışık bantlarından daha fazla yayılma özelliğine sahiptir. Bu sebepten ötürü günün bu saatlerinde gün ışığındaki mavi renk azalır. Doğru cevap C'dir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi algıda değişmezliği tanımlar?
Sürekli değişen duyusal girdilere rağmen nesnelerin biçimlerini, büyüklüklerini, yerlerini ve renklerini değişmeden algılamamıza verilen addır. |
İnsanların duyu organlarına gelen uyarıcılardan yalnızca bazılarına tepki vermesi olayıdır. |
Olay, olgu, nesnelere bütüncül yaklaşımla bakmayı öğreten algısal organizasyondur. |
Zihinde tasarlanan ve gerçekleştirilmesi özlenen şey, hayal, hülya’dır. |
Duyu organlarımıza gelen dışsal uyarıcıların anlamlı hâle getirilmesidir. |
Algıda değişmezlik, sürekli değişen duyusal girdilere rağmen nesnelerin biçimlerini, büyüklüklerini, yerlerini ve renklerini değişmeden algılamamıza verilen addır.
6.Soru
Aşağıdaki renklerden hangisi sıfır kromalıdır?
Mavi |
Beyaz |
Mor |
Kırmızı |
Sarı |
Gri, Siyah ve Beyaz sıfır kromalı yani kromasız renklerdir. Doğru yanıt B’dir
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi temel çekim ölçeklerinden biri değildir ?
Omuz |
Yüz |
Diz |
Bel |
Parmak |
Uzak çekim,Genel çekim,Boy çekim,Omuz çekim,Diz çekim,Göğüs çekim,Bel çekim,Baş çekim,Yüz çekim,Ayrıntı çekim
8.Soru
Bir fotoğrafın çekim tekniği olarak doğru pozlandığının ölçümünün yapıldığı grafik olarak tanımı yapılan terim aşağıdakilerden hangisidir?
Histogram |
Beyaz Ayarı |
Enstantane |
ASA |
Bulb |
Histogram profesyonel fotoğrafçıların çok önem verdiği bir araçtır. Bir fotoğrafın çekim tekniği olarak doğru pozlandığının ölçümünün yapıldığı grafiktir.
9.Soru
Havanın açık olduğu bulutsuz bir günde çekimi yapılacak olan konunun gölgede kalan tarafı fotoğrafta hangi renge bürünür?
Mavimsi |
Turuncumsu |
Yeşilimsi |
Morumsu |
Kahverengimsi |
Açık havada, gün ışığının renk ısısı yüksek ve rengi mavimsidir. Bulutsuz bir günde, çekimi yapılacak olan konunun gölgede kalan tarafı konunun etrafından yansıyan ve güneşten doğrudan gelen ışınlarla aydınlatılır. Bundan dolayı çekimi yapılacak olan konunun gölgede kalan tarafları fotoğrafta mavimsi bir renge bürünür. Bu etki, insan yüzü ve derisi üzerinde daha belirgindir. Doğru yanıt A’dır.
10.Soru
Belleğin aynı yönde giden ve hareket eden objeleri birbiri ile ilişkili olarak algılama yasası aşağıdakilerden hangisidir?
Benzerlik ve Yakınlık |
Tamamlama |
Benzerlik |
Hareketlilik |
Süreklilik |
Bellek(zihin) birbirine benzeyen uyaranları, birbirineyakın bulunan uyaranları gruplama eğilimi gösterir (Benzerlik ve Yakınlık yasası), bünyesinde eksik olan parçaları bütünleştirme ve tamamlama eğilimi gösterir (Tamamlama yasası), aynı yönde giden ve hareket edenler birbiri ile ilişkili olarak algılanır (Süreklilik yasası) ve dikkati toplar, basit parçalar karmaşık parçalardan daha kolay algılanır.
11.Soru
Gölge ile ilgili ifadelerden hangisi yanlıştır?
Sinema perdesi ya da televizyon ekranında derinlik hissinin yaratılabilmesi için gölgelere ihtiyaç duyulur. |
Çekimlerde aydınlatma sırasında oluşturulan gölgeler konunun özelliklerinin belirginleştirilmesini sağlar. |
Konu insan seçilmişse, insan yüzünde anatomik olarak var olan girinti ve çıkıntıların gölge ile ifade kazanması sağlanır. |
Konu üzerinde oluşturulan denetimli gölgeler aydınlatmanın temelini oluşturur. |
İki çeşit gölge vardır. Bunlar; gölge ve düşen gölgedir. |
İki çeşit gölge vardır. Bunlar; gölge ve düşen gölgedir.
12.Soru
Çekimlerde en çok kullanılan doğal ışık kaynağı hangisidir?
Ay |
Güneş ışığı |
Şimşek |
Gökyüzü |
Bulut |
Güneş ışığı, çekimlerde en çok kullanılan doğal ışık kaynağıdır. C¸ünkü ışık şiddeti ve renk ısısı görüntü almaya çok uygundur. Aynı zamanda kullanımı da ucuzdur. Doğru cevap B'dir.
13.Soru
- Renkler,
- Çizgiler,
- Denge,
- Birlik,
- Ölçü,
- Ton,
- Derinlik,
- Sadelik.
Yukarıdakilerden hangisi / hangileri görsel etkiyi artırma yöntemleri arasında yer almaktadır?
I ve II |
I, II ve III |
III ve IV |
Hiçbiri |
Hepsi |
Görsel Etkiyi Artırma Yöntemleri:
- Renkler,
- Çizgiler,
- Denge,
- Birlik,
- Ölçü,
- Ton,
- Derinlik
- Sadelik.
Doğru yanıt E'dir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi enstantane hızı için kullanılan diğer isimlerden biridir ?
Perde |
Obtüratör |
Shutter |
Pozlama süresi |
Hepsi |
Hepsi enstantane hızı için kullanılan diğer isimlerden biridir.
15.Soru
Bir kompozisyonda tasarım öğelerini, tasarım ilkelerine göre kullanarak en son aşağıdakilerden hangisine varılabilir?
Egemenlik |
Ritim |
Zıtlık |
Tekrar |
Denge |
Bir kompozisyonda tasarım ögelerini, tasarım ilkelerine göre kullanarak varacağımız nokta denge ve birliktir. Denge tarafların ya da kuvvetlerin eşit olma hâlidir. Göz her zaman dengeyi arar. Doğru cevap E'dir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi görsel etkiyi arttırmak için kulanılan yöntemlerden biri değildir?
Denge |
Renk |
Karmaşa |
Derinlik |
Sadelik |
karmaşa görsel etkiyi arttırmak için kullanılan yöntemlerden biri değildir. Buna göre doğru cevap C’dir.
17.Soru
Aşağıdaki isimlerden hangisi zamanı “önceye ve sonraya göre devinimin/hareketin sayısı” olarak tanımlamıştır?
Kant |
Platon |
Aristotales |
Bergson |
Newton |
Aristoteles harekete bağlı bir zaman tanımı yapmıştır. Ona göre zaman, önce ve sonraya göre devinimin/hareketin sayısıdır. Bireylerin, zihinlerinde bir şey değişmediğinde ya da herhangi bir değişimi fark etmediklerinde zamanın da geçmediğini düşünmektedir. Zamanın hareket olmaksızın tek başına var olabilmesi olanaklı değildir.
18.Soru
Fotoğraf hangi kompozisyon türüne örnek olarak verilebilir?
Spiral Kompozisyon |
Simetrik kompozisyon |
Dairesel Kompozisyon |
Elips Kompozisyon |
Kare Kompozisyon |
Bir kompozisyonda figürler merkeze doğru bir eğilim, hareket, toplanma gösteriyorsa yıldız, bir fırıldağın dönmesi gibi yine merkezden giderek genişleyen çizgi doğrultusunda yerleştirmeye helezonik / spiral kompozisyon diyoruz.
19.Soru
Aşağıdaki sanat akımlarının hangisinde asimetrik kompozisyon diğerlerinden daha sıklıkla görülür?
Fovizm |
Barok |
Rokoko |
Rönesans |
Klasik dönem |
Klasik dönemin belirgin kompozisyon biçimi simetrik kompozisyon iken Barok dönemde kompozisyon Z ekseni üzerine kurulur, Soyut resim, Fovizm, Ekspresyonizm gibi sanat akımlarında asimetrik kompozisyon daha çok görülür. Doğru cevap A'dır.
20.Soru
Seçeneklerden hangisi kamera açısı tiplerinden değildir?
Nicel görüş açısı |
Eğik bakış |
Öznel bakış açısı |
Üstten bakış |
Alttan bakış |
Nicel görüş açısı
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ