Görsel Estetik Final 29. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Işığın düz çizgiler halinde ilerlemesi, ışığın hangi temel özelliğini ifade etmektedir?
Hareket |
Yansıma |
Geçme |
Kırılma |
Düşme |
Işığın bilinmesi gereken üç temel özelliği vardır. Bunlar; Action (Hareket), Reflection (Yansıma) ve Transition (Geçme).
Action (Hareket); ışık, düz çizgiler şeklinde ilerler. Doğru cevap A'dır.
2.Soru
Kameranın merceğinin görüntüyü filmdeki kişilerden birinin gözüyle görüyormuş gibi kullanıldığı çekim biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Eğik bakış |
Nesnel görüş açısı |
Öznel görüş açısı |
Üstten bakış |
Alttan bakış |
Öznel görüş açısı: Kameranın merceğinin görüntüyü
filmdeki kişilerden birinin gözüyle görüyormuş
gibi kullanıldığı çekim biçimidir. Doğru cevap "c"dir.
3.Soru
Aşağıdaki görselde hangi tür kompozisyon kullanılmıştır?
Simetrik |
Kapalı |
Üçgen |
Altın kesim |
Dairesel |
Altın kesimin en basiti, kullanılan yüzeyi enine ve boyuna üçe bölmektir.1/3 kuralı olarak da bilinen bu üç parçaya bölmede, ikisini bir tarafa diğerini öbür tarafa aldığımız zaman altın kesime uygun parçalama yapmış oluruz. Bu bölme de kesişim noktaları görsel ilgi çekme noktalarıdır, dikkati toplarlar. Bu noktalara yerleştirilen figürlerle yapılan kompozisyonlar canlı, hareket içeren, göze uyumlu ve alımlı ama simetrik olmayan, en bilindik kompozisyon türüdür ve asimetrik (açık) bir kompozisyondur. Doğru yanıt D’dir.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Modernizmde zamanın kavranışında meydan gelen değişikliklerden biri değildir?
Teknolojik gelişmeler birey açısından zamanı ölçülebilir, denetlenebilir ve planlanabilir bir olgu haline getirmiştir |
Romantizm akımı ile birlikte ise sadece dinsel tarih anlayışı dışında nesnel bir zaman akışının var olduğu düşüncesinin yanına bireyin, sanatçının iç dünyasına ait bir zaman akışının da var olduğu düşüncesi eklenmiştir. |
Sanatçının, iç dünyasına ait öznel zamanı yansıtma arayışına girmesi de modern sanata özgü üslupların ortaya çıkmasını sağlamıştır. |
Zaman mitik ve metafizik (dinsel) olarak değerlendirilebilir. |
Nesnelerin fiziksel özelliklerinin yanına zaman kavramı da eklenmiştir. |
Modernizm öncesi zamanı mitik ve metafizik (dinsel) olarak değerlendirilebilir.
5.Soru
Resim yaparken kompozisyonda hangi yönü ağırlıklı olarak kullanırsak hafiflik, yumuşaklık, süreklilik etkisini oluşturabiliriz?
Yatay yön |
Dikey yön |
Paralel yön |
Eğik yön |
Zıt yön |
Yatay yönler durağanlık, etkisizlik etkileri yaratırken dikey yönler akışkanlık,
dinamiklik, sağlamlık etkileri yaratır. Eğik yönler hafiflik, yumuşaklık, süreklilik etkileri yaratırken paralel yönler biz de monotonluk, sıkıntı, bıkkınlık, sessizlik etkileri yaratır.
6.Soru
Elektromanyetik spektruma göre, beyaz ışığın oluşumunu sağlayan altı renge ait ışık bantlarının dağılma nicelikleri birbirinden farklılık gösterir. Hangi renge ait ışık bandı diğer renklere ait ışık bantlarından daha fazla yayılma özelliğine sahiptir?
Mavi |
Yeşil |
Kırmızı |
Beyaz |
Mor |
Elektromanyetik spektruma göre, beyaz ışığın oluşumunu sağlayan altı renge ait ışık bantlarının dağılma nicelikleri birbirinden farklılık gösterir. Mavi renge ait ışık bandı diğer renklere ait ışık bantlarından daha fazla yayılma özelliğine sahiptir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi ışığın üç temel özelliğinden biridir?
Aydınlatma |
Derinlik |
Desen |
Yansıma |
Hacim |
Işığın bilinmesi gereken üç temel özelliği vardır. Bunlar;
• Action (Hareket); ışık, düz çizgiler şeklinde ilerler.
• Reflection (Yansıma); ışık, bir engele çarptığında, engelin özelliği oranında yansır.
• Transition (Geçme); ışık, ortam değiştirdiğinde kırılır.
8.Soru
Ritimle beraber yanıp sönen ve ritimle eş zamanlı çalıştırılabilen, sinemada yapay şimşek etkisi yaratmak için kullanılabilen flaş görünümündeki ışık aşağıdakilerden hangisidir?
Strop |
Floresan |
Reflektör |
Akkor Flamanlı Lamba |
Monitör |
Strop Işık
Strop, ritimle beraber yanıp sönen ve ritimle eş zamanlı çalıştırılabilen flaş görünümünde bir ışıktır. Ortama çok güçlü ışık verir. Sinemada, yapay şimşek etkisi yaratmak için kullanılabilir.
Doğru cevap a'dır.
9.Soru
Kime göre, zaman bir nokta üzerinden diğer bir nokta üzerine hareket eden kesintisiz, dinamik ve döngüsel olmayan şeydir?
Immanuel Kant |
Henri Bergson |
Edmund Husseri |
René Descartes |
Jean-Paul Sartre |
Henri Bergson ise, göre, zaman bir nokta üzerinden diğer bir nokta üzerine hareket eden kesintisiz, dinamik ve döngüsel olmayan şeydir. İki farklı anlayışı olduğunu savunan Bergson için, birincisi; bireyin içinde var olan ve sezgi yoluyla elde edilen süre, ikincisi ise nesnel dünyanın yansıması olarak araya “mekân fikri sokulan süre”olduğunu ifade eder. Doğru cevap B'dir.
10.Soru
Temel amacı yazılı öyküyü görsel hale getirmek olan çalışma nedir?
Çekim |
Kurgu |
Storyboard |
Çerçeveleme |
Açılma ve kararma |
Kâğıt üzerinde yapılan bu görsel düzenlemeye storyboard denir. Storyboard çalışmasındaki temel amaç, yazılı öyküyü görsel hale getirmektir. Storyboard, çalışması yapılacak çekimlerle ilgili her türlü bilginin görselleştirilmiş hâlidir. Konu ile ilgili olarak herkesi bağlayandır.
11.Soru
Bir mumun birim mesafedeki bir noktaya uyguladığı ışık akışına ne ad verilir?
Lümen |
Luks |
Kelvin |
Derece |
Fahrenheit |
Mum ışığı, ışık şiddetinin değerini bulmada kullanılır. Bir mumun birim mesafedeki bir noktaya uyguladığı ışık akısına (miktarına) lümen (lm) denir.
12.Soru
Yüzey organizasyonunda, iki boyutlu bir düzlemde üçüncü boyut yani derinlik yanılsaması vermek için kullanılan teknik hangisidir?
Simetri |
Asimetri |
Kompozisyon |
Çizgi |
Perspektif |
Tüm iki boyutlu sanatsal çalışmalarda üç boyutlu görünüm elde etme (görüldükleri gibi çizme) perspektif çizim tekniği kullanılarak yapılır. Perspektif, yüzey organizasyonunda, iki boyutlu bir düzlemde üçüncü boyut yani derinlik yanılsaması vermek için kullanılan tekniktir. Kesin geometrik kurallara ve orantılara bağlıdır. Bugün çizgi perspektifin tek, iki ve üç kaçar noktalı çizim yöntemlerin yanında hava perspektifi de kullanılmaktadır. Doğru cevap E'dir.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi görüntüyü ilk kaydedebilen kişidir?
Carl Wilhelm Scheele |
Elizabeth Fulhame |
Thomas Wedgwood |
Joseph Nicéphore Niépce |
Leonardo Da Vinci |
Carl Wilhelm Scheele, kimyager Elizabeth Fulhame, Thomas Wedgwood’un fotoğraf fikrine yaklaşarak görüntüler oluşturdukları ama kalıcılığı sağlayamadıkları belirtilir. Görüntünün ilk olarak kalıcı hâle getirilmesini başaran Joseph Nicéphore Niépce’dir. Doğru yanıt D'dir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi 10. yüzyılda ışık ışınlarının doğrusal yayılımı ilkesini bulmuştur?
Ibn Al-Haytam |
Aristo |
Leonardo da Vinci |
Paolo Toscanelli |
Gemma Frisius |
MÖ 4. yüzyılda Aristo;
10. yüzyılda ise ışık ışınlarının doğrusal yayılımı
ilkesini bulan Ibn Al-Haytam; 15. yüzyılda Leonardo
da Vinci ve Paolo Toscanellı; 16. yüzyılda
Gemma Frisius ve 19. yüzyılda Sir David Brewster
karanlık bir ortama açılan iğne deliğinden sızan
ışığın giziyle ilgilendiler.
15.Soru
“0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, …” Fibonacci Sayılarına göre noktalı yere gelen sayı aşağıdakilerden hangisidir?
141 |
142 |
143 |
144 |
145 |
Fibonacci Sayıları: 0, 1, 1, 2, 3, 5, 8, 13, 21, 34, 55, 89, 144
16.Soru
Günümüzde görsel iletişim araçlarının bize kattığı en büyük avantaj nedir?
Dil becerisi |
Görsel hafıza |
Eş zamanlılık |
İletişim becerisi |
Okuryazarlık |
İnsanoğlunun geliştirdiği iletişim araçları arasında en güçlü etkiyi görsel iletişim araçları yapar. Güçlü bir şekilde hemen etkiler. Görsel özelliği olan iletişim araçlarının bize kazandırdığı en büyük avantaj “hız’’ kavramıdır diyebiliriz. Konuşma dili, yazma dili gibi bir dil olarak ele alındığında, görsel iletişim araçları diğerlerinden şu farklılığ ile ön plana çıkar. Konuşma dilinde ya da yazma dilinde bir anlatının olabilmesi ya da algılanabilmesi belirli bir sürece (zaman) bağlıdır. Fakat görsel iletişim araçlarının algısı zamana bağlı değildir. Doğru cevap C şıkkıdır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Derinlemesine görüntünün sağladığı özelliklerden biri değildir?
Aşağıdakilerden hangisi Derinlemesine görüntünün sağladığı özelliklerden biri değildir?
Görüş alanını derinlemesine genişletir |
Derinlemesine görüntü, izleyiciyi daha aktif olmaya zorlar |
Derinlemesine görüntü işlemi ile çok uzaktaki bir obje yakındaki objeden daha net görülebilmektedir |
Derinlemesine görüntüde çözümleme izleyiciye bırakılır |
Film görüntüsünde üç boyutluluk algısını en iyi verebilen işlemdir |
Derinlemesine görüntü işlemi çok yakındaki bir objeyle uzaktaki objenin aynı netlikte görülebilmesidir. Bu da özel yapıdaki mercekler, diyaframın küçülmesi ve iyi bir aydınlatma ile mümkündür. Buna göre Cevap C’dir.
18.Soru
1960’larda ortaya çıkan optik (gözsel), kısa adıyla ‘op’ sanatın ilk uygulayıcısı kabul edilen Macar sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?
Bridget Riley |
Alexander Calder |
Joan Miró |
Jean Pierre Yvaral |
Victor Vasarely |
Açıklama: 1960’larda ortaya çıkan optik (gözsel), kısa adıyla ‘op’ sanatın ilk uygulayıcısı kabul edilen Macar sanatçı Victor Vasarely (1908-1997) ve ondan etkilenen bazı sanatçılar, gözün kusurlarından yararlanarak sanatlarını geliştirmişlerdir
19.Soru
Sinemada şimşek efekti elde etmek için aşağıdakilerden hangisi kullanılır?
Alev makinesi |
Projektör |
Kaynak makinesi |
El feneri |
Floresan |
Kaynak makinesinde; Elektrik akımının negatif ve pozitif uçları bir araya getirildiğinde elektrik enerjisi ısı enerjisine dönüştürülür. Yayılan ısı ile birlikte malzeme eriyik hale gelir ve kaynak işlemi tamamlanır. İşlem sırasında çıkan kıvılcımlar sinemada şimşek efekti gibi kullanılır. Doğru cevap C şıkkıdır.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi yapay ışık kaynaklarından birisi değildir?
Takip spotlar |
Camsız ampuller |
Fon spotlar |
Efekt spotlar |
Balon ışık |
Sıklıkla kullanılan yapay ışık kaynakları; gün ışığı projektörleri, camlı projektörler, camsız projektörler, par projektörler, kanal projektörler, takip spotlar, akülü setler, efekt spotlar, fon spotlar ve balon ışıktır. Doğru cevap B şıkkıdır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ