Görsel Estetik Final 32. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıda Pozlama Üçgeni bileşenleriyle ilgili verilen ifadelerden hangisi yada hangileri doğrudur?
I-) Diyafram ışığın sensöre ne kadar düşeceğini belirler
II-) Enstantane hızı ışığın sensöre düşme süresini belirler
III-) ISO, algılayıcının ışığa duyarlılık durumunu belirler
IV-) Diyafram açıklığı “S” ile ifade edilir
V-) Enstantane hızı “f” ile ifade edilir
Yalnız I |
I ve II |
III ve IV |
IV ve V |
I, II ve III |
Diyafram açıklığı “f” ile, Enstantane hızı “S” ile ifade edilir. Diğer ifadeler doğrudur. Dolayısıyla cevap E şıkkıdır.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Çerçeveleme Kurallarından biridir?
Netleme ayarlama |
Estantane ayarlama |
Diyafram ayarlama |
Hareket boşluğu ayarlama |
Flaş ayarlama |
Baş boşluğu, Bakış boşluğu, Hareket boşluğu, Altın oran,
3.Soru
Kameranın gövdesinin sabit kalmak koşuluyla sağa-sola yapmış olduğu harekette ne denir?
Kameranın gövdesinin sabit kalmak koşuluyla sağa-sola yapmış olduğu harekette ne denir?
Tilt |
Pan |
Kaydırma hareketi |
Optik kaydırma |
Yukarı-Aşağı çevrinme |
Kameranın gövdesinin sabit kalmak koşuluyla sağa-sola yapmış olduğu harekete Yatay çevrinme (pan) denir. Buna göre doğru cevap B’dir.
4.Soru
Temel olarak yön belirleyen algısal bir etkiye sahip olan ve bu özelliğiyle hem yatay hem dikey hem de eğik biçimde kullanılabilen tasarı ögesi aşağıdakilerden hangisidir?
Çizgi |
Şekil |
Doku |
Yön |
Nokta |
Çizgi temel olarak yön belirleyen algısal bir etkiye sahiptir ve bu özelliğiyle hem yatay hem dikey hem de eğik biçimde kullanılabilmektedir. Bir yüzey içinde aldığı biçimlere göre tek başına farklı algısal etkiler yaratabilmektedir. Bir alanı / düzlemi bölmek için kullanılır.
5.Soru
Ritimle beraber yanıp sönen ve ritimle eş zamanlı çalıştırılabilen flaş görünümündeki ışık kaynağı hangisidir?
Ritimle beraber yanıp sönen ve ritimle eş zamanlı çalıştırılabilen flaş görünümündeki ışık kaynağı hangisidir?
Floresan lambalar |
Strop |
Gemici feneri |
Akkor flamanlı lambalar |
Reflektör |
Strop, ritimle beraber yanıp sönen ve ritimle eş zamanlı çalıştırılabilen flaş görünümünde bir ışıktır. Doğru cevap B'dir.
6.Soru
Çok yakındaki bir objeyle uzaktaki objenin aynı netlikte görülebilmesi ve özel yapıdaki mercekler, diyaframın küçülmesi ve iyi bir aydınlatma ile mümkün olan görüntüye ne ad verilir?
Görüntü |
Görüş |
Derinlemesine Görüntü |
Görüntüleme |
Derinlik |
Doğru cevap C'dir. Derinlemesine görüntü adı verilir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi gölge çeşitlerinden biridir?
Karanlık gölge |
Koyu gölge |
Açık gölge |
Uzun gölge |
Düşen gölge |
Üç çeşit gölge vardır. Bunlar; gölge, yarı gölge ve düşen gölgedir.
8.Soru
Dijital makineyi analog makineden ayıran farklar arasında aşağıdakilerden hangisi doğru değildir ?
Görüntünü sayısal olarak kaydedilmesi |
Daha fazla sayıda çekim yapma şansı |
Anında izlenme olanağı |
Pozlama süresi |
Görüntü paylaşımının kolaylığı |
Pozlama süresi
9.Soru
Aşağıdaki düşünürlerden hangisi göreli zaman görüşünü savunmaktadır?
Newton |
Einstein |
Kant |
Bergson |
Aristoteles |
Einstein’a göre; uzay ve zaman noktaları, uzaysal koordinatlarına ek olarak, ayrı bir ‘şimdiler’ çokluğu ile belirlenirler. Bu belirlenen ‘şimdiler’ tikel-göreli ‘şimdiler’dir. Bu
nedenle, zamanın nesnel bir algılanışından söz etmek mümkün değildir. Doğru cevap B'dir.
10.Soru
Bir alıcı organın uyarılabildiği en ufak uyarıcı şiddetine ne ad verilir?
Bir alıcı organın uyarılabildiği en ufak uyarıcı şiddetine ne ad verilir?
mutlak eşik |
ağrı eşiği |
algı eşiği |
aralık eşiği |
yoğunluk eşiği |
Bir alıcı organın uyarılabildiği en ufak uyarıcı şiddetine mutlak eşik (abssolute threshold) adı verilir.
11.Soru
Ay ışığında yoğunluğun fazla olduğu renk aşağıdakilerden hangisidir?
Sarı |
Kırmızı |
Beyaz |
Mavi |
Turuncu |
Aydan yansıyan ışığın, yoğunluğu az ama renk ısısı yüksektir. Ay ışığının mavi renk yoğunluğu fazladır. Doğru yanıt D'dir.
12.Soru
Sıklıkla kullanılan yapay ışık çeşitleri aşağıdaki hangi seçeneklerde belirtilmiştir ?
I-) Akülü setler
II-) Efekt spotlar
III-) Gaz lambası
IV-) Balon ışık
V-) Takip spotlar
I, II, IV ve V |
I, II, III ve V |
II, III, IV ve V |
I, II, III ve IV |
I, III, IV ve V |
Sıklıkla kullanılan yapay ışık kaynak çeşitleri: gün ışığı projektörleri, camlı projektörler, camsız projektörler, par projektörler, kanal projektörler, takip spotlar, akülü setler, efekt spotlar, fon spotlar ve balon ışıktır. Dolayısıyla cevap A şıkkıdır.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi görsel etkiyi artırma yöntemlerinden biri değildir?
Renkler |
Çizgiler |
Derinlik |
Sadelik |
Kesme |
Görsel etkiyi artırma yöntemleri; renkler, çizgiler, denge, birlik, ölçü, ton, derinlik ve ölçüdür. "Kesme" yöntemi kurgulama tiplerinden biridir.
14.Soru
Aşağıdakilerin hangisi görüntünün çerçevelenmesi kurallarından biri değildir?
Baş boşluğu |
Ayrıntı çekim |
Bakış boşluğu |
Hareket boşluğu |
Altın oran |
Doğru cevap B'dir. Ayrıntı çekim görüntünün çerçevelenmesi kurallarından biri değildir.
15.Soru
Kameranın merceğinin görüntüyü filmdeki kişilerden birinin gözüyle görüyormuş gibi kullanıldığı çekim biçimi aşağıdakilerden hangisidir?
Nesnel görüş açısı |
Eğik bakış |
Üstten bakış |
Alttan bakış |
Öznel görüş açısı |
Öznel görüş açısı
16.Soru
Sokak lambalarının gücü ile ilgili aşağıda verilenlerden hangisi doğrudur?
sokaklarda 500w, caddelerde 800w, meydanlarda 1000w |
sokaklarda 800w, caddelerde 1100w, meydanlarda 12000w |
sokaklarda 1100w, caddelerde 1800w, meydanlarda 25000w |
sokaklarda 1800w, caddelerde 2500w, meydanlarda 5000w |
sokaklarda 2500w, caddelerde 5000w, meydanlarda 10000w |
Çoğunlukla sokak lambalarının gücü, sokaklarda 2500w, caddelerde 5000w ve meydanlarda 10000w’dır.
17.Soru
I.Ögelerin iyi devamlılığı
II.Çevre çizgisinin kapanması
III. Ögelerin birbiriyle bağıntılı olması
IV. Simetri
Yukarıda sıralanan özellikler, görsel algılamada belirliliği sağlayan hangi ilkeye bağlıdır?
Benzerlik |
Yakınlık |
Ayırıcı nitelik |
Saydamlık |
Tamamlama |
Yakınlık, Benzerlik, Saydamlık ve Ayırıcı nitelik görsel algılamada belirliliği sağlayan ilkelerdir. Bunlar sayesinde figür elde etmek kolaylaşır. Ögelerin iyi devamlılığı, çevre çizgisinin kapanması, ögelerin birbirleriyle bağıntılı olması ve simetri Ayırıcı bir nitelik oluşturmada önemli dört ipucudur. Doğru cevap C şıkkıdır.
18.Soru
Çekimlerde en çok kullanılan doğal ışık kaynağı aşağıdaki hangi şıkta belirtilmiştir ?
Gökyüzü |
Güneş ışığı |
Şömine ateşi |
Mum |
Ay ışığı |
Güneş ışığı, çekimlerde en çok kullanılan doğal ışık kaynağıdır. Dolayısıyla cevap B şıkkıdır.
19.Soru
Bir kameradan diğerine geçilirken ilk kameranın görüntüsünün ağır ağır kaybolması, aynı anda diğer kameranın görüntüsünün ağır ağır belirmesi aşağıdakilerden hangi görüntü geçiş tipini ifade etmektedir?
Silinme |
Açılma ve kararma |
Zincirleme |
Bindirme |
Kesme |
Zincirleme, en çok kullanılan ikinci geçiş türüdür. Bir kameradan diğerine geçilirken ilk kameranın görüntüsünün ağır ağır kaybolması, aynı anda diğer kameranın görüntüsünün ağır ağır belirmesi biçiminde bir geçiş yöntemidir. Doğru yanıt C'dir.
20.Soru
Gestalt algı prensiplerine dayandırarak ortaya koyduğu tasarımlarında figür-zemin ilişkisini iki boyuttan üç boyuta taşımak suretiyle adeta yüzeyden çıkıp taşan figür ve mekânlar yaratmıştır. Öte yandan paradoksal bir kurguyla yarattığı eserlerindeki tekrarlanan şekiller, bir türlü sona ermeyen bir devamlılık algısı yaratan ressam aşağıdakilerden hangisidir?
Jan Cybis |
Bernardo Daddi |
Maurits Cornelis Escher |
Christian De Calvairac |
Thomas Dewing |
M.C. Escher’in çalışmalarında Gestalt yasaları ile örtüşen çeşitli örnekler görebiliriz. Örneğin Escher’in çizimlerinde zaman, mekân, paradoks, yanılsama, simetri, çifte anlam, perspektif gibi birçok unsur ve kavramın bir arada ya da belli birkaç unsurla kullanıldığı görülmektedir. Escher’in çizimlerinde belirlediği kadraj bile sonsuzluk ve devam hissi vererek merak uyandırmaktadır. Gestalt algı prensiplerine dayandırarak ortaya koyduğu tasarımlarında figür-zemin ilişkisini iki boyuttan üç boyuta taşımak suretiyle adeta yüzeyden çıkıp taşan figür ve mekânlar yaratmıştır. Öte yandan paradoksal bir kurguyla yarattığı eserlerindeki tekrarlanan şekiller, bir türlü sona ermeyen bir devamlılık algısı yaratma peşindedir. Bu yolla her bir çiziminde cezbedici ve hayranlık uyandırıcı birçok unsur göze çarpmaktadır. Doğru cevap C'dir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ