Güzel Sanatlar Final 12. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Sanatçı Merkezli Yaklaşıma verilebilecek bir başka örnektir?
Birleştiricilik |
Sağduyululuk |
Bütünlük |
Bağlılık |
Sezgicilik |
Sanatçı Merkezli Yaklaşıma bir başka örnek Sezgicilik’tir.
2.Soru
Belli bir melodi olmadan, serbest bir ritim ve tempoyla konuşur gibi söylenen müzikli anlatıya ne denir?
Resitatif |
Koregos |
Ludi |
Furiant |
Monodram |
Resitatif: Belli bir melodi olmadan, serbest bir ritim ve tempoyla konuşur gibi söylenen müzikli anlatı. Doğru cevap A'dır.
3.Soru
Yazar odaklı kuramlar eseri nasıl görmektedir?
Sanatçının düşüncelerinin bir yansıması olarak |
Sanatçının hareketlerinin bir yansıması olarak |
Sanatçının söyleyişlerinin bir yansıması olarak |
Sanatçının yaklaşımının bir yansıması olarak |
Sanatçının duygularının bir yansıması olarak |
9. yüzyılda Romantizm akımının etkisiyle sanatçının ön plana çıkmaya başladığı görülür. Yazar Odaklı Kuramlar eseri, sanatçının duygularının bir yansıması olarak görür. Sanatçı, eserleri aracılığıyla okurlarına duygularını dile getirir. Dolayısıyla, sanatın açıklanmasında sanatçının yaşantısı önemli bir yer tutar. Yazar Odaklı Kuramlar olarak Anlatımcı Kuram’dan ve Psikanalitik Kuram’dan söz etmek mümkündür. Doğru yanıt E'dir.
4.Soru
Bir işin ustadan çırağa aktarılan değişmez yöntemlerle defalarca kez üretilmiş olmasıyla kazanılan el becerisi ve hüner olarak tanımlanan ifade aşağıdakilerden hangisidir?
Sanat |
Performans |
Zanaat |
El Sanatları |
Geleneksel Sanat |
Zanaat, bir işin ustadan çırağa aktarılan değişmez yöntemlerle defalarca kez üretilmiş olmasıyla kazanılan
el becerisi ve hünerdir. Doğru cevap C' dir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisinde spektrum renkleri doğru bir biçimde sıralanmıştır?
Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi ve mor. |
Turuncu, kırmızı, sarı, yeşil, mavi ve mor. |
Mor, mavi turuncu, kırmızı, sarı, yeşil. |
Sarı, Kırmızı, turuncu, yeşil, mavi ve mor. |
Turuncu, kırmızı, sarı, mavi, yeşil, ve mor. |
Spektrumun renkleri daima aynı sırayla görünür: Kırmızı, turuncu, sarı, yeşil, mavi ve mor.
6.Soru
Sanatta yozlaşma anlamına gelen ve kötü zevk ve duyguları yansıtan, düşük artistik değer taşıyan, bazen de seri olarak üretilen sanat ürünleri için “kaba” veya “değersiz-niteliksiz” anlamında kullanılan kelime nedir?
Kolaj |
Mulaj |
Kitsch |
Oeuvre |
Allegori |
Kitsch, sanatta yozlaşma anlamına gelen Almanca bir kelimedir. Kitsch; taklitçilik, gösterişlilik, ucuz, yozlaştırılmış, ticarileştirilmiş evrensel bir olgudur. Kötü zevk ve duyguları yansıtan, düşük artistik (sanatsal) değer taşıyan, bazen de seri olarak üretilen sanat ürünleri için “kaba” veya “değersiz-niteliksiz” anlamında kullanılan bir kelimedir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Shakespeare ve çağdaşlarının oyunlarının ortak özelliklerinden biridir?
I Oyunlar erken bir noktadan başlar. Oyunun daha başında bütün sorun ortaya serilir.
II Shakespeare ana olay dışında, birkaç farklı yan olay kurgular. Oyunun başında birbirinden farklı görünen yan olayları ayrı ve birbirinden bağımsız ele alır.
III Shakespeare oyunlarında aksiyon, zaman ve mekân özgürce değişir.
IV Oyunlarda kullanılan dil son derece değişken ve çeşitlidir
Yalnız I |
I ve II |
II ve III |
I, II ve III |
Hepsi |
Hepsi
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisinde temel kurgulama yöntemlerinden atlamalı dizimden söz edilmektedir?
Eylem gerçekte olduğu gibi doğrusal bir seyir izler. |
Düz akış bozulmaksızın zamanda kısa süreli atlamalar olması kaçınılmazdır. |
Eylemler arası geçişlerde zaman atlamaları daha uzun olmaktadır. |
Olay ya da eylemler başından başlatılarak kendi içerisinde bağımsız gelişir. |
Zaman maksimum düzeyde daraltılarak işlenir. |
A ve B şıkkında sıralı dizim, C ve D şıkkında koşut dizim anlatılmaktadır.
Atlamalı dizimde olay ya da eylemin başından başlamasına gerek yoktur. Sonundan veya ortasından başlanıp başa dönüleceği gibi baştan sona, ortaya ve tekrar başa doğru zamanda sıçramalar yaşanabilir. Zamanın en ekonomik kullanıldığı kurgulama yöntemidir. Zaman maksimum düzeyde daraltılarak işlenir ve öykünün olgunlaşması entelektüel düzeyde sağlanır.
E şıkkında atlamalı dizim anlatılmaktadır.
9.Soru
Koşullara yanıt olma, gereksinimleri karşılama ya da problemleri çözme özelliği mimarlığın hangi yönünü ifade eder?
sanatsal-duygusal olması |
yapı tasarımı eylemi olması |
kalıcı-dayanıklı olması |
tarihsel olması |
gotik olması |
Koşullara yanıt olma, gereksinimleri karşılama ya da problemleri çözme özelliği mimarlığı bir yapı tasarımı eylemine dönüştürür. Doğru cevap b'dir.
10.Soru
Yağlı boya kullanımının en başarılı ilk örneği kabul edilen "Arnolfini'lerin evlilik portresi" adlı eser hangi ressama aittir?
Albrecht Dürer |
Francisco Goya |
Jan Van Eyck |
Johannes Vermeer |
Rene Magritte |
Jan van Eyck’in 1434 yılında tamamladığı Arnolfini’lerin evlilik portresi, yağlı boya kullanımının en başarılı ilk örneği olarak kabul edilmektedir.
11.Soru
Çalgılar için vokallere eşlik eden değil, sözlerden bağımsız olarak sadece çalgı için yazılan sonat, konçerto, füg gibi bugün kullanılan pek çok müzik formları gelişmiş ve bass continio (sürekli bas) gibi çağın müzik yazısında belirgin özellikler taşıyacak stil özellikleri oluşmuştur. Bu gelişmeler aşağıdaki dönemlerden hangisinde gerçekleşmiştir?
Romantik Dönem |
Klasik Dönem |
Barok Dönem |
Modern Dönem |
Gotik Dönem |
Barok Çağ’da çalgılar için vokallere eşlik eden değil, sözlerden bağımsız olarak sadece çalgı için yazılan sonat, konçerto, füg gibi bugün kullanılan pek çok müzik formları gelişmiş ve bass continio (sürekli bas) gibi çağın müzik yazısında belirgin özellikler taşıyacak stil özellikleri oluşmuştur.
12.Soru
“Raffaello gibi resim yapmak dört yılımı, bir çocuk gibi resim yapmak ömrümü aldı. Her çocuk bir sanatçıdır. Sorun, büyüdüğümüzde de bir sanatçı olarak kalmaktır.” diyen, saf ve çocuk gibi resim yapma idealini gerçekleştirirken aynı anda farklı tarzları karıştırmak gibi pek çok karmaşık ve gelişmiş fikri de uygulayan kübist sanatçı kimdir?
Alma Maher |
Pablo Picasso |
Paul Klee |
Vlada Muniç |
Frank Stella |
Picasso “Raffaello gibi resim yapmak dört yılımı, bir çocuk gibi resim yapmak ömrümü aldı” demiştir. Buna ilave olarak şunları söyler: “Her çocuk bir sanatçıdır. Sorun, büyüdüğümüzde de bir sanatçı olarak kalmaktır.” Sanatçı saf ve çocuk gibi resim yapma idealini gerçekleştirirken aynı anda farklı tarzları karıştırmak gibi pek çok karmaşık ve gelişmiş fikri de uygulamıştır.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi “kitsch” olgusunun özelliklerinden biri değildir?
Seri üretimine bir yenilik katmaz. |
Tekrarlar yapar, eskiyi içinde süsleyerek barındırır. |
Düşük artistik (sanatsal) değer taşır. |
Nesneleri doğal boyutlarında üretir. |
Bir çırpıda algılanmayı, benimsenmeyi hedefler. |
Kitsch, sanatta yozlaşma anlamına gelen Almanca bir kelimedir. Kitsch; taklitçilik, gösterişlilik, ucuz, yozlaştırılmış, ticarileştirilmiş evrensel bir olgudur.
Kötü zevk ve duyguları yansıtan, düşük artistik (sanatsal) değer taşıyan, bazen de seri olarak üretilen sanat ürünleri için “kaba” veya “değersiz-niteliksiz” anlamında kullanılan bir kelimedir. Kitsch’in belirsiz ha^li 20. yüzyılın Batı toplumunun estetik değerlerinin oturmamışlığını yansıtır. Kitsch/kiç seri üretimine bir yenilik katmaz, tekrarlar yapar eskiyi içinde süsleyerek barındırır. Zihinsel bir yorum ve katkı sunmadığı gibi bu durumu tüketiciye ustaca sunar.
Kitsch, nesneleri doğal olmayan boyutlarda, daha küçük veya daha büyük ölçütlerde üretir, malzemeyi taklit eder, biçimlerle oynar, farklı biçimleri uyumsuz, anlamsız bir yaklaşımla birleştirir, modayı tekrar ettikçe eder. C¸ünkü bozulmanın özü duygusallık ve bilinen gerçeklerin yeniden deforme ederek yansıtılmasıdır.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi geleneksel strüktür sistemlerine örnektir?
Uzay kafes sistemi |
Pnömatik Sistem |
Asma ve gergi sistemli |
Yüzeysel sistem |
Dolmen sistemi |
İnsan, yaşadığı çevreye müdahale ettiği dönemde ilk barınaklar mağaralarken, sonraları çatkısını yaptığı ağaç dalları, üst üste yığdığı doğal malzemeler ilk mimari strüktürlerdir. Dolayısıyla mağaralar, çadır ve kulübeler, tümülüs ve dolmenler ilkel strüktürlerin ilk örneklerini oluşturur. Doğru cevap E'dir.
15.Soru
Herhangi bir bağlayıcıya gerek kalmadan yalnızca su ile karıştırılmış olan renk pigmentlerinin duvara ya da tavana uygulanmasıyla yapılan resim yöntemi aşağıdakilerden hangisidir?
Fresk |
Tempera |
Akrilik |
Lavi |
Ankostik |
Fresk, herhangi bir bağlayıcıya gerek kalmadan yalnızca su ile karıştırılmış olan renk pigmentlerinin duvara ya da tavana uygulanmasıyla bir resim yapma yöntemi anlamına gelir. Doğru cevap A' dır.
16.Soru
Işığın yetersiz olduğu ortamlarda ve gece çekimlerinde hangi diyafram aralığı tercih edilmelidir?
f/11 |
f/22 |
f/4 |
f/2.8 |
f/1.4 |
Işığın yetersiz olduğu ortamlarda ve gece çekimlerinde en açık diyafram aralığı f/1.4 tercih edilmelidir.
17.Soru
Resim, bir dekorasyon objesi olmaktan çıkıp kendi başına bir anlam ve değer ifade ettiği ortamlara ilk ne zaman kabul edildi?
16.yy |
20.yy |
19.yy |
18.yy |
17.yy |
Sonuç itibarıyla, 18. yüzyılın sonlarına gelindiğinde ‘Güzel Sanatlar’ terimi iyice yerleşmiştir...Örneğin resimler artık dekorasyonun bir parçası olarak görülmekten ziyade, kendi başına değer ve anlam ifade edebildikleri alanlarda; sanat müzayedeleri, sanat sergileri ve sanat müzeleri gibi özel sanat kurumlarında sergilenmeye başladılar.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisinde Immanuel Kant’ın Plastik Sanatların iki temel dalı olarak kabul ettiği türler doğru verilmiştir?
Resim ve heykel |
Mimarlık ve heykel |
Seramik ve heykel |
Heykel ve tiyatro |
Tiyatro ve resim |
Sanatı, Estetik Sanat ve Mekânik Sanat olarak iki ana gruba ayıran Immanuel Kant (1724-1804), mimarlığı heykel ile birlikte Estetik Sanatın alt gruplarından Plastik Sanatlar arasında tanımlamıştır. Kant’a göre heykel ve mimarlık Plastik Sanatın iki temel dalıdır. Doğru yanıt B’dir.
19.Soru
- Çok sayıda çizgisel organizasyonun merkezden dışarıya doğru uzandığı baskın, merkezi bir noktayı içerir.
- Kendi bağlamının dışına uzanan dışa dönük bir şemadır.
- Sistemli bir şekilde merkezden uzaklaşsa da işlev ve bağlamın gereklerine cevap vermek üzere birbirlerinden farklılaşabilir.
Yukarıda verilen özellikler hangi mekan organizasyonu tipidir?
Merkezî organizasyonlar |
Çizgisel organizasyonlar |
Işınsal organizasyonlar |
Kümeli organizasyonlar |
Gridal organizasyonlar |
Işınsal organizasyonlar; hem merkezî, hem de çizgisel organizasyonların elemanlarını birleştirmektedir. Çok sayıda çizgisel organizasyonun merkezden dışarıya doğru uzandığı baskın, merkezî bir noktayı içerir. Merkezî organizasyonlar içe doğru merkezî bir noktada odaklanan içedönük bir yapıya sahipken, ışınsal organizasyon kendi bağlamının dışına uzanan dışadönük bir şemadır. Merkezî mekân, genellikle biçimsel açıdan düzenlidir. Işınsal kollar ise sistemli bir şekilde merkezden uzaklaşsa da işlev ve bağlamın gereklerine cevap vermek üzere birbirlerinden farklılaşabilir. Doğru cevap C'dir.
20.Soru
Mimarlık, gerçekleştirilme amacı benzer nitelikler taşısa da zaman, yer, işlev, biçim gibi faktörlerin etkisiyle bir çatı altında karakteristik özelliklerini yansıtırlar.
Buna göre; "dinî mimari, peyzaj/bahçe mimarlığı, kent mimarlığı, askeri mimarlık" olarak tabir edilen sınıflandırma aşağıdakilerden hangisidir?
Zamana göre sınıflandırma |
Üsluplara göre sınıflandırma |
Kullanılan malzemeye göre sınıflandırma |
Yapım amacına göre sınıflandırma |
Yer, bölge ya da uluslara göre sınıflandırma |
Mimarlık, gerçekleştirilme amacı benzer nitelikler taşısa da zaman, yer, işlev, biçim gibi faktörlerin etkisiyle bir çatı altında karakteristik özelliklerini yansıtırlar.
Buna göre; "dinî mimari, peyzaj/bahçe mimarlığı, kent mimarlığı, askeri mimarlık" olarak tabir edilen sınıflandırma Yapım amacına göre sınıflandırmadır. Doğru cevap d'dir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ