Hareketli Görüntünün Tarihi Final 10. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Hangisi "Farklı Video Uygulamaları" kapsamında değerlendirilemez?
Gerilla Video
|
Feminist Video
|
Video Heykel - Video Yerleştirme
|
Canlı Video Uygulamaları, Video Performanslar
|
TV'de video kullanımı
|
2.Soru
Pudovkin’e göre sinemanın kurguları arasında aşağıdakilerden hangisi yer almaz?
Kontrast |
Hiyerarşi |
Koşutluk |
Simgecilik |
Eşzamanlılık |
Pudovkin’e göre beş ayrı kurgu tipi vardır. Bunlar: kontrast, koşutluk, simgecilik, eşzamanlılık ve temanın tekrarı kurgularıdır.
3.Soru
Aşağıdaki sanatsal etkinliklerin hangisinde rastlantısallık ve doğaçlama eserin temel öğeleridir?
Film Sanatı |
Happening(Oluşum) |
Yeni Dalga |
Pop Art |
Yeni Gerçeklik |
Happening(Oluşum) etkinliğinde rastlantısallık ve doğaçlama eserin temel öğeleridir.
4.Soru
Ingmar Bergman ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?
Sanat hayatı boyunca tiyatro ve sinemayı bir arada götürmeye çalışır.
|
1955 yılında çektiği Bir Yaz Gecesi Tebessümleri filmi ile uluslararası alanda tanınır.
|
Amerikalı Bir İtfaiyecinin Hayatı adlı filmiyle, paralel kurguyu kullanan bir sinema anlayışının ilk örneğini vermiştir.
|
Çoğunlukla bireyin yalnızlığı ve hayal kırıklığı temalarını işler.
|
Bergman’ın filmlerinde insanın karmaşık duyguları ve bilinçaltı, suçluluk duygusu, bastırılmış duygular gibi derin psiko-analitik sorunlar ustalıkla irdelenir.
|
5.Soru
İlk video kayıt cihazı hangi tarihte geliştirilmiştir?
1882
|
1903
|
1936
|
1951
|
1962
|
6.Soru
Aşağıdaki filmlerden hangisi Paralel kurguyu kullanan bir sinema anlayışının ilk örneğini oluşturur?
Deniz Altında Yirmi Bin Fersah |
Büyük Tren Soygunu |
Amerikalı Bir İtfaiyecinin Hayatı |
Olanaksıza Doğru Seyahat |
Ay’a Seyahat |
Edwin S. Porter’ın ilk dikkat çeken filmi, altı dakika uzunluğundaki Amerikalı Bir İtfaiyecinin Hayatı (The Life Of An American Fireman, 1903) adlı filmdir. Bu film, kurguya dayanan ve paralel kurguyu kullanan bir sinema anlayışının ilk örneğini oluşturur. Filmde ele aldığı konu, konuyu işleyiş biçimi, o dönemki film teknolojisini uygulaması bakımından sinema tarihinin klasikleri arasına girer.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Lumiere kardeşlerin ürettiği ilk film türüdür?
Reklam |
Avantür |
Belgesel |
Komedi |
Bilim Kurgu |
Lumiere kardeşlerin ürettiği ilk film türü belgeseldir. Hayvanların hareketlerini görüntülemek üzerine çalışmalar yapmışlardır.
8.Soru
1955 yılında çektiği Bir Yaz Gecesi Tebessümleri filmi ile uluslararası alanda tanınır. Çoğunlukla bireyin yalnızlığı ve hayal kırıklığı temalarını işleyen Bergman’ın filmlerinde insanın karmaşık duyguları ve bilinçaltı, suçluluk duygusu, bastırılmış duygular gibi derin psiko-analitik sorunlar ustalıkla irdelenir. Açıklaması verilen aşağıdaki seçeneklerin hangisinde verilmiştir?
Godard |
Vertov |
Metz |
Eisenstein |
Bergman |
Avrupa’nın bir sinema tarihine yön veren diğer bir yönetmeni ise Ingmar Bergman’dır. İsveç’li yönetmen, tiyatro ve sinemayı bir arada yürütür. Sanat ağırlıklı çağdaş sinemanın en önemli yönetmenlerinden biri olarak kabul edilen Bergman, 1955 yılında çektiği Bir Yaz Gecesi Tebessümleri (Sommarnattens Leende) filmi ile uluslararası alanda tanınır. C¸oğunlukla bireyin yalnızlığı ve hayal kırıklığı temalarını işleyen Bergman’ın filmlerinde insanın karmaşık duyguları ve bilinçaltı, suçluluk duygusu, bastırılmış duygular gibi derin psiko-analitik sorunlar ustalıkla irdelenir.
9.Soru
İnternetin atası sayılan ilk paket anahtarlama ağı projesi aşağıdakilerden hangisidir?
ARPANET |
TPC/IP |
CERN |
JAVA |
HTML |
ARPANET, internetin atası sayılan ilk paket anahtarlama ağı projesidir.
10.Soru
“Artık birçok metin kişilerin yazma becerileri ve farklılıklarını içeren özgün cümlelerle kurulmaktan çok, var olan cümlelerin kopyalanıp yapıştırılması ile tek tipleşen bir anlatıma dönüşmektedir. Bir yandan kişile¬rin yaşamlarını kolaylaştırıcı özellikleri yaşamın içine dahil ederken, diğer yandan da bireylerin bütün içindeki farklılıklarını tektipleştirici ve yönlendirici bir konu¬ma yönlendirdiği söylenebilir.”
Yukarıda sözü edilen ifadeler yeni medyanın hangi özelliğinin ortaya çıkardığı bir sonuçtur?
Etkileşimlilik |
Sayısal kültür |
Kitlesizleştirme |
Ağ erişimi |
Kişiselleştirebilme |
Sayısal teknolojilerin gündelik yaşam içerisinde yoğun olarak kullanılması ile birlikte, geçmişe nazaran “kes, kopyala yapıştır’’ üçlemesine dayanan sayısal bir kültürün varlığından söz etmek mümkündür. Artık birçok metin kişilerin yazma becerileri ve farklılıklarını içeren özgün cümlelerle kurulmaktan çok, var olan cümlelerin kopyalanıp yapıştırılması ile tek tipleşen bir anlatıma dönüşmektedir.
11.Soru
Geleneksel sanat eserlerinin aksine, çevreden bağımsız bir sanat nesnesi içermeyip belirli bir mekan için yaratılan, mekanın niteliklerini kullanıp irdeleyen ve izleyici katılımının temel bir gereklilik olduğu, videonun plastik bir malzeme olarak kullanıldığı sanat türü aşağıdakilerden hangisidir?
Video Yerleştirme |
Gerilla Video |
Feminist Video |
Video Heykel |
Video Performans |
Açıklaması verilen sanat akımı, video yerleştirme olarak tanımlanmaktadır.
12.Soru
Film yapımcıları açısından avantaj olup film izleyicileri açısından beklentiyi karşılamayan durum aşağıdaki seçeneklerden hangisinde verilmiştir?
Teknik aksaklıkların yaşanması |
Senaryo bulma zorluğu |
Filmlerin çok kazanç sağlaması |
Filmlerin kısa süreli oluşu |
Filmlerin görüntü kalitesi |
Film kısalığı yapımcılar için bir avantajken izleyici daha uzun süreye yayılan gerilim ve heyecanı daha yoğun hissedebileceği filmler talep etmekteydi.
13.Soru
Sinematografın öncülü olarak kabul edilen araç aşağıdakilerden hangisidir?
Diyorama |
Thomtrop |
Fonograf |
Strobiskop |
Büyülü Fener |
Sinematografın öncülü olarak kabul edilen araç strobiskop’dur.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi mekânsal sürekliliğin ancak çizgilerin, düzlemlerin ve sınırların yok edildiği bir anlatım ortamında var olabileceğini savunmaktadır?
Konstrüktivizm |
Dada |
Fütürizm |
Pop Art |
Happening akımı |
Konstrüktivizm, Ekim Devrimi ile belirmiş, geçmişle tüm bağlarını koparmış, endüstriyel malzeme ve teknikleri yücelten bir biçimlendirme çabası içinde olan bir akımdır. Dada, I. Dünya Savaş yıllarında, dönemin yıkıcı koşullarına, barbarlığa ve burjuva sanat görüşlerine tepki olarak doğmuş kültür ve sanat akımıdır. Pop Art, popüler olanı yüceltmeden tematize ederek, zaman zaman mizahi bir üslupla, varlık nedenini sorgular. İzleyicileri galeyana getirmek için Fütüristlerin sergiledikleri gösteriler, 1950’li yıllarda ortaya çıkan Happening akımının geleneklerini oluşturmaktadır.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi üretim amacı açısından video teknolojisini fotoğraf ve film teknolojisinden ayıran özelliği ifade etmektedir?
Bireysel kullanım için üretilmiş olması |
Kitle iletişim teknolojisinin yan ürünü olması |
Filmleri kaydetmek üzere üretilmesi |
Görüntü üretme teknolojisi olarak üretilmesi |
Sanat kullanımlar için üretilmiş olması |
Hem fotoğraf hem de film önce bir görüntü üretme teknolojisi olarak üretilmiş, daha sonra sanatın ortamına dâhil olmuştur. Fakat bu noktada video önemli bir farklılık gösterir. Fotoğraf ve film bireysel kullanım için üretilmiş teknolojiler olmasına rağmen, video ise hali hazırda var olan bir kitle iletişim teknolojisinin yan ürünü olarak üretilmiş bir araçtır.
16.Soru
Fransa’da Pathé Frères (1898) adlı film şirketini kurarak sinemanın ilk tekelci anlayışını sergileyen yapımcı kimdir?
Lumiere kardeşler |
Edison |
Al Alson |
May McAvoy |
Charles Pathé |
Film şirketinin adından da yola çıkılabileceği gibi söz konusu yapımcının adı Charles Pathé’dir. Diğer şıklarda tekelci bir yönelim gösteren yapımcı bulunmamaktadır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi CMYK renklerinden biri değildir?
Mavi-Yeşil |
Mor |
Sarı |
Siyah |
Kırmızı |
CMYK olarak tan›mlanan dört renk; MaviYeflil (Cyan), Mor (Magenta), Sar› (Yellow) ve Siyah (Black) dir.
18.Soru
Sinema aynı zamanda bir enformasyon aracı olarak görülür. Bu anlamda çekilen kurmaca olmayan filmler belgesel olarak adlandırılmıştır. Aşağıdaki yönetmenlerden hangisi bir belgesel film yönetmeni değildir?
John Grierson
|
Robert Flaherty
|
Louis Lumiére
|
Dziga Vertov
|
Charlie Chaplin
|
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi sanat tarihinde “yerleştirme” kavramının sıklıkla birlikte anıldığı sanat akımlarından biri değildir?
Minimal sanat |
Kavramsal sanat |
Mekân sanatı |
Video sanatı |
Beden sanatı |
Minimal ve Kavramsal Sanat hareketleri, Mekân Sanatı örnekleri ve özellikle Video Sanatı uygulamaları çoğunlukla uygulandıkları mekânla birlikte tasarlandıkları için, sanat tarihinde yerleştirme kavramı da yine bu sanat akımları ile birlikte sıklıkla anılır.
20.Soru
Yeni Dalga Akımı içinde yer almayan yönetmen aşağıdakilerden hangisidir?
Roberto Rossellini |
Claude Cabrol |
Jean Luc Godard |
Alain Resnais |
François Truffaut |
Yeni Dalga da Fransa’da II. Dünya Savaşı sonrası var olan Fransız film yapımı kurumuna karşı bir tepki olarak ortaya çıkar. O güne kadarki sinema anlayışından farklı bir tutum içerir. Claude Chabrol, François Truffaut, Jean-Luc Godard, Eric Rohmer, Alain Resnais önemli temsilcileridir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ