II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı Ara 7. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Nesl-i Âtî   yazarlarından değildir?


Enis Behiç (Koryürek)

Halit Fahri (Ozansoy)

İsmail Suphi (Soysallı)

Orhan Seyfi (Orhon)

Selahattin Enis (Atabeyoğlu)


2.Soru

Fecr-i Âtî topluluğunun sanat ve edebiyata yapmak istedikleri ile ilgili olarak seçeneklerdeki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Mensuplarına veya açacağı yarışmalarla başkalarına, Batı’nın önemli eserlerini tercüme ettirmek

Batı’daki benzer müesseselerle ilişki kurup memleketimizin edebî eserlerini onlara, onlarınkini de bizim aydınlarımıza tanıtmak

Yayın organı olarak seçilen “Şiir ve Tefekkür” dergisi etrafında toplanmak

Mensuplarının eserlerini ihtiva eden bir Fecr-i Âtî Kütüphanesi kurmak, bir yayın serisi oluşturmak

Herkese açık konferanslarla halkın edebî zevkinin yükselmesine, bilgi hududunun genişlemesine çalışmak


3.Soru

Devlet düzeninde islam hukukunu uygulamakla beraber Müslümanları birlik halinde tutmaya çalışan fikir akımı aşağıdakilerden hangisidir?


İslamcılık

Sosyalizm

Osmanlıcılık

Devletçilik

Türkçülük


4.Soru

Edebiyat tarihimizde mümtaz bir yere sahip olan “Hisarlara Karşı” şiiri kime aittir?


Ali Canip Yöntem

Fazıl Ahmet Aykaç

Tahsin Nahit

Mehmet Behçet Yazar

Emin Bülent Serdaroğlu


5.Soru

Özellikle piyeslerle Sultanın II. Abdülhamit ve yönetiminin eleştirildiği döneme hangi edebiyat dönemi denilir?


Devr-i Saadet

Devr-i İstibdat

Devr-i Hürriyet

Milli Edebiyat Dönemi

Tanzimat Edebiyatı Dönemi


6.Soru

Aşağıdaki eserlerden hangisinin şairi yanlış verilmiştir?


Piyale (Ahmet Haşim)

Ruh-ı Bî-Kayd (Tahsin Nahit)

Geçtiğim Yol (Ali Canip Yöntem)

Göl Saatleri (Ahmet Haşim)

Turanlının Def­teri (Emin Bülent Serdaroğlu)


7.Soru

Ali Canip Yöntem ile ilgili olarak aşağıda verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


Şiirleri Musavver Muhit, Resimli Kitap, Rumeli gazetesi ve Servet-i Fünûn gibi yayınlarda yayımlanmıştır.
Ömer Seyfettin’den Yeni Lisan hareketini başlatma teklifi alması, onu Fecr-i Âtî’den erken koparmıştır.
Henüz Yeni Lisan hareketi başlamadan önce, “Milli Edebiyat ihtiyacı”nı dile getirmiştir.
Yeni bir şiir dili kurma ve saf şiir arama çabaları bakımından, Ahmet Haşim’e benzemektedir.
Yeni lisan taraftarı olduğu için şiirlerinde daima hece veznini kullanmıştır.

8.Soru

Fazıl Ahmet (Aykaç, 1884-1967) aşağıdaki gazeteler-den hangisinde yazmamıştır?


Mecmua-i edebiyye

Seyyare Gazetesi

Hilal Gazetesi

Akşam Gazetesi

Tanin Gazetesi


9.Soru

II. Meşrutiyet Devri Edebiyatı’nda “Millî Edebiyat” anlayışını birtakım kurallara bağlamak niyetiyle kurulan dernek/hareket aşağıdakilerden hangisidir?


Fecr-i Âtî

Millî Edebiyat Hareketi

Nesl-i Âtî

Şairler Derneği

Bilgi derneği


10.Soru

Fecr-i Âtî’nin mensur şiir türünde en başarılı yazarı kimdir?


İzzet Melih Devrim

Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Mehmet Behçet Yazar

Refik Halit Karay

Şehabettin Süleyman


11.Soru

Milli Edebiyat Hareketini Tanzimat sonrası Türk edebiyatının “en uzun ömürlü ve en geniş yelpazeli bir edebi hareket”i olarak görenler, bitiş tarihi olarak aşağıdakilerden hangisini kabul ederler?


1922

1939

1940

1923

1911


12.Soru

1-Medeniyet dairesi
2-İlgili medeniyet dairesindeki önemli siyasal gelişmeler ve hayat
3-Siyasal düzenin sürdüğü dönemdeki sanat ve edebiyat anlayışları
Yukarıdaki üç adımda gerçekleşen ve edebiyat tarihini medeniyet tarihiyle bütünleştiren gelenek aşağıdakilerden hangisidir?


Tanzimat Dönemi geleneği

II. Meşrutiyet Dönemi geleneği

Türk Edebiyatını üç adımda tasnif etme geleneği

Yenileşme Devri Türk Edebiyatı geleneği

Modern Türk Edebiyatı geleneği


13.Soru

Milli Edebiyat Hareketi'yle ilgili "kalbi ve ruhu olan, sorunları gösteren ve çözüm yollarını da içeren milli bir edebiyat" beklediğini söyleyen ve kendi özeleştirisini yaparken "memlekete karşı vazifesini yapamamış biri" gibi hissettiğini de söylemekten çekinmeyen yazar kimdir?


Ziya Gökalp

Halit Ziya

Ali Süha Delibaşı

Mehmet Rauf

Niyazi Akı


14.Soru

Hikâye yazmaya Fecr-i Âtî'de başlayan, bu dö­nemde; cinsî ihtiyaçlar ve buna bağlı olarak namus kavramını, geçim derdi ve iş hayatını veya İstanbul insanının kötümserlik ve bezginliğini konu alan hikâyeler yazan yazarımız kimdir?


Refik Halit Karay

Şahabettin Süleyman

Cemil Süleyman Alyana

Ali Süha Delilbaşı

Yakup Kadri Karaosmanoğlu


15.Soru

Tekellümî hikâyeye en çok ilgi göstermiş olan yazar aşağıdakilerden hangisidir?


Refik Halit Karay
Yakup Kadri Karaosmanoğlu
İzzet Melih Devrim
Şahabettin Süleyman
Cemil Süleyman Alyanakoğlu

16.Soru

Fecr-i Âtî’nin teşekkülünü kolaylaştıran etkenler kaça ayrılır?


2

3

4

5

6


17.Soru

Aşağıdakilerden hangileri II. Meşrutiyet döneminde yerli üretimi geliştirme fikrine dayalı kurulan iktisat derneklerindendir?
I. Matbuat-ı Osmaniye Cemiyeti (1908)
II. Osmanlı Matbuat Cemiyeti (1917)
III. Matbuat Cemiyetleri İstihlâk-i Millî Cemiyeti (1912)


Yalnız I

II ve III

I, II ve III

Yalnız III

Yalnız II


18.Soru

I. Terakki ve İttihat Cemiyeti'nin çabalarıyla gerçekleşti
II. Sultan II. Abdülhamit'in Kanun-i Esasi'yi yeniden yürürlüğe koymasıyla başladı
III. 23 Temmuz 1908'de başladı
IV. İstanbul'un İtilaf Devletleri tarafından işgal edilmesiyle sona erdi
V. 23 Aralık 1876'da başladı
II. Meşrutiyet Dönemi ile ilgili yukarıdaki bilgilerden hangileri doğrudur?


I ve III

II, III, IV ve V

I, II, IV ve V

I, II, III ve IV

IV ve V


19.Soru

Aşağıdakilerden hangi Tahsin Nahit’in tiyatro eserlerinden değildir?


Hicranlar

Kösem Sultan

Ben Başka

Kırık mahfaza

Rûh-ı Bî-kayd


20.Soru

Ahmet Haşim’in Fecr-i  Âtî mensubu olduğu döneme ait şiirlerinin bulunduğu eser aşağıdakilerden hangisidir?


Şi’r-i Kamer
Göl Saatleri
Piyale
Hayâl-i Aşkım
Bize Göre