II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı Final 3. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

İstiklal Savaşı yıllarında Anadolu’da öğretmenlik yapan Feride’nin başkahraman olduğu roman aşağıdakilerden hangisidir?


Kiralık Konak

Çalıkuşu

Vurun Kahpeye

Sinekli Bakkal

Ateşten Gömlek


2.Soru

Milli Edebiyat Hareketine dolaylı yoldan etki eden Sultanahmet Mitinginde bir konuşma yapan edebiyatçı kimdir?


Ziya Gökalp

Yakup Kadri Karaosmanoğlu

Halide Edip Adıvar

Refik Halit Karay

Namık Kemal


3.Soru

1911-1922 arasının edebiyattaki fikrî oluşumlar içerisinde yer almaz?


Türkçülük

Osmanlıcılık

Batıcılık

Doğuculuk

Turancılık


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi 1860'ların başında Şinasi'nin çıkardığı ilk özel gazetelere kadar Osmanlı ülkesindeki yayınlanan resmi gazetedir?


Takvim-i Vekayi

Ceride-i Havadisl

Ercüman-hakikat

Tercüman-ı ahval

Tasvir-i Efkar


5.Soru

Fransız ihtilalinin sonucu olarak dünyaya yayılmış modernist görüş nedir?


Milliyetçilik

Cumhuriyetçilik

Halkçılık

Devletçilik

Laiklik


6.Soru

Milli Edebiyat dönemi öyküsü için aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


Toplumsal sorunlara yer verilmiştir.

Gözleme büyük önem verilmiştir.

Çehov tarzı öyküler yazılmıştır.

Anadolu insanının yaşamı anlatılmıştır.

Bir memleket edebiyatı niteliği taşımaktadır.


7.Soru

Yahya Kemal ile ilgili verilen aşağıdaki bilgilerden hangisi yanlıştır?


Fransa’da bulunduğu yıllarda etkilendiği toprağa bağlı milliyetçilik fikrini sohbetleri ve yazıları aracılığıyla yayar.

Yahya Kemal ilk şiirlerini 1911'den itibaren Genç Kalemler Dergisinde yayımlamaya başlar.

Şiirleri parnasizm ve sembolizmden alınan mükemmeliyetçi anlayışla çok uzun yıllar içerisinde tamamlanmıştır.

Şiirlerini, yaşlılık, ölüm ve aşk gibi çok bireysel görünen konularda yazar.

Kendi Gök Kubbemiz, Eski Şiirin Rüzgârıyla eserlerinden bazılarıdır.


8.Soru

Tanzimat yıllarında Ahmet Mithat’ın öncülüğünü yaptığı popüler edebiyat yolu Servet-i Fünun yıllarından itibaren kim ile temsil edilmeye başlar?


Ahmet Mithat Efendi

Halid Ziya

Hüseyin Rahmi

Selami İzzet

Ömer Seyfettin


9.Soru

Edebiyat-ı Cedide’nin son öncülerinden sayılan  ve kısa hikâyelerini “Hayat-ı Hakikiye Sahneleri’nde” biraraya getiren yazarımız aşağıdakilerden hangisidir?


Hüseyin Cahit Yalçın

Saffet Ziya

Ahmet Hikmet Müftüoğlu

Fazlı Necip

Cemil Süleyman


10.Soru

“Yeni Lisan” hareketinin prensiplerini ortaya koyan Yeni Lisan başlığıyla kaleme alınan beyanname niteliği taşıyan ilk makalenin sonunda imza yerine “?” işareti olmasının sebebi nedir?


Osmanlı İmparatorluğu’nda basına uygulanan sansür ve baskı

Tenkitçiler karşısında daha kalabalık görünme arzusu

Derginin yazar kadrosunun ne denli ortak bir tavır içerisinde olduğunu göstermek

“Yeni Lisan” anlayışının tek bir kişiye mal edilmesine engel olmak

Okuyucuda merak uyandırmak


11.Soru

Aşağıdaki eserlerden hangisi kadın meselesi ve çocuk eğitimi üzerinde durmaktadır?


Seviye Talip

Sinekli Bakkal

Ateşten Gömlek

İzmir’den Bursa’ya

Dağa Çıkan Kurt


12.Soru

Ömer Seyfettin’in  savaş yüzünden ruhsal bir çöküntü yaşayan halka, tarihi portrelerle kendine inanma ve yeniden doğma arzusunu aşılamak amacında olduğu hikayelerinden birisi aşağıdakilerden hangisidir?


Kaşağı
Primo Türk Çocuğu
Kütük
Diyet
Yalnız Efe

13.Soru

Birinci Dünya Savaşı sonrasında ve İstanbul’un işgali yıllarında gelişen edebiyat için hangi ifade kullanılmıştır?


Mütareke Edebiyatı

Mücadele Edebiyatı

Muharebe Edebiyatı

Muhabere Edebiyatı

Memleket Edebiyatı


14.Soru

Millî Edebiyat Hareketinde roman ve hikâyenin ortaya koyduğu amaç aşağıdakilerden hangisi ile en doğru şekilde açıklanabilir?


Okuyucuyu günlük sorunlardan uzaklaştırarak hoşça vakit geçirtmek amacındadır.
Derin sanatsal içeriğiyle okuyucunun estetik beğeni seviyesini yükseltmek amacındadır.
Toplumda Batılılaşmanın yanlış şekilde uygulanmasının getirdiği yozlaşmayı eleştirme amacındadır.
Kurgusal bir dünya üzerinden sosyal hayatla ilgili yönlendirmeler yapmak amacındadır.
Türk insanına Orta Asya’daki köklerini tanıtmak amacındadır.

15.Soru

I. Türk milliyetçiliği anlayışından etkilenmek
II. Dönemin fikri ve edebi arayışlarını ayrı ayrı ya da topluca taşıyor olmak
III. Millet gerçekliğiyle uyuşan arayışlarda olmak
IV. Anlaşılması zor bir dille eserler vermek
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri Milli Edebiyat sanatçılarının belirleyici özelliklerindendir?


I ve II

I ve III

Sadece I

I, II ve III

II ve IV


16.Soru

Millî Edebiyat'ın devamı olarak değerlendirilen 1922 sonrası edebiyatı için de kullanılan terim nedir?


Milli edebiyat hareketi

Milli Mücadele Edebiyatı

Mütareke Edebiyatı

Memleketçi Edebiyat

Yeni Lisin Edebiyatı


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Türk Bilgi Derneği ve Bilgi Mecmuası ile ilgili olarak söylenemez?


Dernek, Emrullah Efendi’nin başkanlığında bir akademi gibi çalışmak üzere 1913’te kurulmuştur.

Derneğin Türkiyat, Hayatiyat, İçtimaiyat, Türkçülük gibi 6 şubesi vardır.

Bilgi Mecmuası, Türklük bilimi çalışmalarının en olgun ürünü olarak değerlendirilmektedir.

Derneğin yayın organı, altı aylık olarak çıkmaktadır.

Bilgi Mecmuası 7 sayı yayımlanabilmiştir.


18.Soru

Halide Edip Adıvar’ın Türklük bilinci ve yeniden doğma inancının oluşmasını hızlandırmak amacıyla, Mütareke ve Millî Mücadele yıllarında yaşananları ve bunlar karşısında duygulanışlarını anlattığı hikâyelerini bir araya getirdiği kitabının adı nedir?


Dağa Çıkan Kurt (1922)

Yeni Turan (1912)

Tatarcık (1939)

Türk’ün Ateşle İmtihanı (1928)

Ateşten Gömlek (1922)


19.Soru

Türkçülük düşüncesini halka indirmek ve daha kısa sürede etkili olmak arzusuyla kurulan Türk Ocağı Derneği hangi yılda kurulmuştur?


1908

1910

1911

1912

1914


20.Soru

Türklerin İslamiyet öncesinde bir tarihlerinin olduğundan söz eden Hunların, Türklerin, Moğolların ve Daha Sair Tatarların Tarihleri (1756-1758) adlı kitabın yazarı kimdir?


R. Wellek

Joseph de Guignes

Vambery

Arthur Lumney Davids

Gibb