İleri Programlama Ara 6. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Aşağıdaki veri tiplerinden hangisi "gezer noktalı sabitler" grubuna girer?
char |
int |
byte |
long |
double |
Gezer noktalı sayıları ifade etmek için double ya da float tipleri kullanılır.
2.Soru
Üye metotlar ve yaratıcı metotlar için, şu anki nesneye erişim hangi anahtar sözcük ile yapılır?
this |
return |
new |
void |
throws |
Üye metotlar ve yaratıcı metotlar için, şu anki nesneye erişim this anahtar sözcüğü ile yapılır. En sık olarak üye değişken isimleri ile yaratıcı metodun parametre listesindeki değişkenleri ayırt etmek için kullanılır.
3.Soru
I. Yazılımların karmaşıklığı
II. Yazılımların boyutlarındaki artış
III. Yazılımların nitelik düzeyinin koruma maliyetleri
IV. Yazılım geliştirme sürecinde harcanan sürede artış
Yukarıda sıralanan nedenlerden hangisi veya hangileri nesneye yönelik programlama yaklaşımının ortaya çıkış sebeplerindendir?
Yalnız II |
I ve II |
II ve IV |
II, III ve IV |
I, II, III ve IV |
Kısaca bir programlama yaklaşımıdır. 1960’lı yılların sonuna doğru ortaya çıkan bu yaklaşım, o dönemin yazılım dünyasında beliren bir bunalımın sonucudur. Yazılımların karmaşıklığı ve boyutlarının sürekli artması ve aynı zamanda belli bir nitelik düzeyinin korunması için gerekli bakım maliyeti, zaman, çaba vb. unsurların sürekli artması sonucu nesneye yönelik programlama yaklaşımı çözüm olarak geliştirilmiştir.
4.Soru
Nesne yaratmadan bir sınıfın değişkeninin ve metodunun kullanılabilmesi için o metodun ve değişkenin özelliği ne olmalıdır?
Static |
Final |
Public |
Void |
Private |
Nesne yaratmadan bir sınıfın değişkeninin ve metodunun kullanılabilmesi için o metodun ve değişkenin özelliği static olmalıdır.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi "makam aracı, ambulans, itfaiye aracı, polis aracı" sınıfları için çok biçimlilik örneğidir?
Su sık |
Siren çal |
Hasta taşı |
Güvenlik sağla |
Merdiven uzat |
Çok biçimlilik nesnelerin içeride farklı çalışmalarına rağmen dışarıdan aynı biçimde görünmelerini ifade eder. Bu şekilde bir grup nesneyi kullanan sınıflar kalıtımlar ilgili detayları bilmek zorunda kalmamakta, içerideki değişikliklerden etkilenmeden çalışmaya devam etmektedirler. Aynı sınıftan türetilen sınıflar standart bir şekilde erişilebilme özelliklerine sahip olmaktadır. Buna göre soru kökünde verilen sınıflar için çok biçimlilik örneği “siren çal” olacaktır.
6.Soru
Birden fazla satırda açıklama satırı oluşturmak için hangi imge kullanılır?
#...# |
//…// |
/*…*/ |
%%...%% |
%...% |
Eğer birden fazla satır açıklama satırı olarak yazılacaksa her satırın başına "//" işleci koyma zorunluluğu yerine "/*" ile "*/" işleçleri arasına alınan satırlar otomatik olarak açıklama satırı olarak belirtilmektedir.
7.Soru
Seçeneklerden hangisi karar verme akış deyimi grubunda yer alır?
for |
while |
do-while |
return |
if-then |
Java kodları genelde satır satır yukarıdan aşağıya doğru sırayla çalıştırılır. Öte yandan, kontrol akış deyimleri bu akışı üç şekilde değiştirilebilir:
- karar verme (if-then, if-then-else, switch)
- döngü (for, while, do-while)
- dallanma (break, continue, return
8.Soru
int a=0;
while(a>0)
{
a=a+1;
}
System.out.println(“a=”+ a);
Yukarıdaki kodun çıktısı ekrana aşağıdakilerden hangisini basar?
0 |
1 |
2 |
3 |
Program devamlı çalışır, son bulmaz. |
Şart sağlanmadığı için while sağlanmaz ve a değişkeninin değeri değişmez 0 olarak kalır.
9.Soru
Ürünlerin detaylarının belirlendiği, tıpkı sabun kalıbı gibi, sabun kalıbına verilen şekil ve detaylar sonrasında o kalıptan istenilen sayı kadarınca sabun üretilebilmektedir. O kalıpça üretilen sabunlar neyi temsil etmektedir?
Obje |
Nesne |
Metot |
Özellik |
Sınıf |
Ürünlerin detaylarının belirlendiği, tıpkı sabun kalıbı gibi, sabun kalıbına verilen şekil ve detaylar sonrasında o kalıptan istenilen sayı kadarınca sabun üretilebilmektedir. Buradaki sabun kalıbı sınıfı, o kalıpça üretilen sabunlar ise nesneleri oluşturmaktadır.
10.Soru
Programlama diliyle yazılan programa ne ad verilir?
Pseudo kod |
İkili kod |
Kaynak kod |
Makine kodu |
Bayt kod |
Programlama diliyle yazılan programa “kaynak kodu (source code)” ismi verilmektedir.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi programcının tehlikeye düşebileceği durumları ortadan kaldırılmak ve riskleri minimize etmek için geliştirilmiş bir takım yöntemler Java programlama dilinin hangi özelliğine işaret etmektedir?
Basittir |
Sağlamlık |
Dağıtık yapıdadır |
Platform bağımsızlığı |
Otomatik hafıza yönetimi |
Sağlamlık: Güçlü hafıza yönetimi yeteneği sayesinde programcı hatalarını yakalayabilme ve her nesne için güvenli bir çalışma ortamı sağlayabilmektedir. Dağıtık yapıdadır: Geleneksel programlama dillerinde programın çalıştırılması için gerekli bütün program parçaları bir arada bulunmaktaydı, Java ortamında programın bütün parçaları dağıtık bir şekilde olabilir, İnternet üzerinde bile dağıtılmış olabilmektedir. Platform bağımsızlığı: Yazılan Java programları sanal makine üzerinde çalışırlar, bu sanal makine, yazılan programın direk olarak işletim sistemine erişmemesi ve soyutlanması için kullanılır. Bu özellikle Java programları büyük ölçüde taşınabilir olmaktadır. Bir Java programı değiştirilmeden, desteklenen bütün platformlarda çalışabilir. Otomatik hafıza yönetimi: Yeni nesneler oluşturulduğunda hafızanın bölüştürülmesi kontrol edilmektedir. Yazılan programın direk olarak hafızaya erişimi yoktur. Çöp Toplayıcı (Garbage Collector) yapısı sayesinde otomatik olarak aktif işaretçisi olmayan nesneler bellekten silinmekte ve hafıza problemleri oluşmasını engellemektedir. Basittir: Basitten kasıt Java’yı öğrenmenin kolaylığı değil, programcı açısından birçok şeyin basitleştirilmiş olmasıdır. Örneğin bir C++ dilinde bulunan hafızaya direk erişim (pointer), hafızada yer ayırma (memory allocate), çoklu kalıtım (multiple inheritance) vb. kodlama anlamında daha zor ve riskli yapılar kaldırılmıştır. Programcının tehlikeye düşebileceği durumları ortadan kaldırmak ve riskleri minimize etmek için birtakım yöntemler geliştirilmiştir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi nesneye yönelik programlama tasarımında modelin ortaya çıkarıldığı aşamadır?
Analiz |
Tasarım |
Uygulama |
Modelleme |
Çözümleme |
Çözümleme, sistemin ne yapması gerektiğinin belirlenmesi aşamasıdır. Bu aşamada önemli husus, sistemin tanınması ve istenilen gereksinimlerin iyi anlaşılıp bunların arkasında kalan ve ortaya çıkarılmamış gereksinimlerin belirlenerek çıkarılması ve sistemin kurallarının ve işleyişinin irdelenebilmesidir. Nesneye yönelik çözümlemede ise, çözümlemenin yapılması aşamasında sını?ardan ve nesnelerden faydalanılmaktadır. Sistemdeki sını?arın özellikleri ve davranışlarının iyi belirlenmesi gerekmektedir. Tasarım aşaması ise, sistemin nasıl gerçekleştirileceği sorusunun yanıtlandığı aşamadır. Bu aşama bir anlamda modelin ortaya çıktığı aşamadır.
13.Soru
Yukarıdaki örnekte, kaşlı ayraçlar arasında bulunan bölümün adı aşağıdakilerden hangisidir?
Sınıf |
Niteleyeciler |
Küme |
Grup |
Void |
Yukarıdaki örnekte, kaşlı ayraçlar arasında bulunan bölüm sınıf gövdesidir. Sınıf gövdesi bu sınıftan yaratılmış bütün nesnelerin hayat döngüsünü sağlayan tüm kodları içerir. Alanlar (üye değişkenler) sınıfın durumunu belirtir.
14.Soru
Java platformunda kodlama ile ilgili bilgilerden hangisi yanlıştır?
Java derlemesi sonucunda bayt kod ortaya çıkar |
Bayt kod Java Sanal Makinesi tarafından işlenir |
Programlama diliyle yazılan programa kaynak kodu denir |
Java dili ile yazılan kaynak kodlarının uzantısı ".js"tir |
Java’daki ifadeleri bir yandan okuyup bir yandan makine diline çevirmeye yorumlama denir |
Java dili ile yazılan kaynak kodlarının uzantısı “.java”dır.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi bağımlılık ilişkisine örnek olarak gösterilebilir?
Ev-Havuz |
Taşıt-Helikopter |
Otomobil-Far |
Mobilya-Ceviz |
Ağaç-Meyve |
Farı olmayan bir otomobil mümkün olmadığı için far nesenesiyle otomobil nesnesi arasında bağımlılık ilişkisi vardır.
16.Soru
Java kod bokları hangi işaretler arasına yazılır?
{} |
() |
[] |
// |
“” |
Süslü parantez “{“ işaretiyle sınıflar ve metotlar gibi kod bloğu içerecek yapılar başlar ve diğer “}” işaretiyle de sonlanır.
17.Soru
[7, -3, 0, -8, 9, -1] dizinini [-8, -3, -1, 0, 7, 9] haline getirebilmek için hangi komuttan yararlanılmıştır?
Toplama |
Eksiltme |
Büyükten küçüğe sıralama |
Ardıllaştırma |
Küçükten büyüğe sıralama |
Diziler üzerinde hayatı kolaylaştıran işlemleri gerçekleştiren bir takım metotlar java.util. Arrays sınıfı içinde mevcuttur. Sorudaki dizinde yer alan sıralar rastgele bir düzendeyken küçükten büyüğe doğru olan bir dizin halini almıştır.
18.Soru
int Count=0;
for(int i=0;i<10;i++)
Count+=1
Count değişkeninin son değeri aşağıdakilerden hangisidir?
28 |
36 |
45 |
55 |
66 |
(9X10)/2=45.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi "bisiklet" nesnesi için bir özellik değildir?
Hız |
Yön |
Pedal/dk |
Yön değiştir |
Renk |
Bisiklet nesnesi için seçenekler arasındaki hız, yön, pedal/dk ve renk nesne için özelliktir. Ancak yön değiştir bir özellik değil, metottur.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Albert Einstein nesnesi için bir sınıf olabilir?
Asker |
Nikola Tesla |
Thomas Edison |
Bilim Adamı |
Futbolcu |
Seçenekler arasında Albert Einstein nesnesi için sınıf olabilecek ‘Bilim Adamı’ bulunmaktadır. Diğer seçenekler söz konusu nesne ile ilişkilendirilemez.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ