İleri Programlama Final 1. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Java’da özelliklerin ve metotların tanımlarında yer alan dört erişim belirleyicisi vardır. Aşağıdakilerden hangisi bu dört belirleyiciden biri değildir?
public |
protected |
private |
varsayılan |
abstract |
Java dilinde özelliklerin ve metotların tanımlarında yer alan dört erişim belirleyicisi private, public, protected ve varsayılan (default)’dır.
2.Soru
Tanımladığı özellik ve metotlara ilgili sınıf, aynı paket içerisindeki diğer sınıflar ve bu sınıftan kalıtım yoluyla türeyecek sınıflar tarafından erişilebilmesini sağlayan erişim belirleyicisi hangisidir?
Private |
Public |
Protected |
Default |
Hiçbiri |
Protected erişim belirleyicisi ile tanımlanan özelliklere ve metotlara ilgili sınıf, aynı paket içerisindeki diğer sınıflar ve bu sınıftan kalıtım yoluyla türeyecek sınıflar tarafından erişilebilir.
3.Soru
Java programlama dilinde, kural dışı durumun oluşması sonrasında, ekran görüntüsünde çıkan yazılarda altı çizili olarak gösterilen alanlarda aşağıdakilerden hangi bilgi verilmektedir?
Kural dışı durumların tipleri ile ilgili bilgi |
Kural dışı durumların nasıl giderileceği ile ilgili bilgi |
Kural dışı durumların kaçıncı satırda gerçekleştiği ile ilgili bilgi |
Kural dışı durumların hangi pakette yer aldığı ile ilgili bilgi |
Kural dışı durumların kaçıncı kez oluştuğu ile ilgili bilgi |
Kural dışı durumların tipleri ile ilgili bilgi
4.Soru
Sınıflar içerisinde aynı isimde olmakla birlikte farklı parametreler alan metotların bulunmasına ne ad verilir?
Aşırı yükleme |
Ezme |
Sarmalama |
Kalıtım |
Arayüz |
Aşırı yükleme kavramı, sınıflar içerisinde aynı isimde olmakla birlikte farklı parametreler alan metotların bulunmasıdır.
5.Soru
Kural dışı durum oluşturma potansiyeli olan kodlar sebebiyle derleyici hatasıyla karşılaşıldığı durumlarda aşağıdaki anahtar kelimelerden hangisi kullanılır?
Extends |
İmplements |
Catches |
Throws |
Try |
Throws anahtar kelimesi, kural dışı durum oluşturma potansiyeli olan kodlar sebebiyle derleyici hatası ile karşılaşıldığı durumda kullanılır. Throws anahtar kelimesi, derleyici hatasını ortadan kaldırmaya yaramaktadır. Bu durumda, kural dışı durumların işlenmesi yerine ihmal edilmesi söz olacaktır. Java programlama dilinde, throws anahtar kelimesinin metotların tanımlarına eklenmesi derleyicinin bu kural dışı durumları göz ardı etmesine ve programın çalışmasına izin vermesine sebep olmaktadır.
6.Soru
Java programlama dilinde, kullanıcı arayüzü geliştirmek için ortaya çıkan kütüphanelerin çıkış sırası aşağıdaki seçeneklerin hangisinde doğru verilmiştir?
AWT, Swing, JavaFX |
AWT, JavaFX, Swing |
JavaFX, AWT, Swing |
JavaFX, Swing, AWT |
Swing, AWT, JavaFX |
Java programlama dilinde, kullanıcı arayüzü geliştirmek için sırasıyla AWT, Swing ve JavaFX isimli kütüphaneler ortaya çıkmıştır. AWT kütüphanesi, zaman içinde yerini bir takım kendi eksiklerinin revize edilmesi sonucu oluşturulan Swing kütüphanesine terk etmiştir. JavaFX ise programcıların daha hızlı ve etkili şekilde kullanıcı arayüzü oluşturmaları adına sonradan inşa edilen bir Java kütüphanesidir.
7.Soru
JavaFX kütüphanesi hangi java sürümünden sonra dahil edilmiştir?
1.5 |
1.6 |
1.7 |
1.8 |
2 |
JavaFX Bu kütüphane, Java geliştirme paketi (JDK) içerisine 2014 yılında yayınlanan 1.8 sürümünden itibaren dâhil edilmiştir.
8.Soru
Metnin içerisindeki karakterler üzerinde ilerlenirken metnin sonuna gelinip gelinmediğini algılamak için kullanılan metot aşağıdakilerden hangisidir?
hasNext |
next |
iterator |
Iterable |
compareTo |
hasNext metodu, metnin içerisindeki karakterler üzerinde ilerlenirken metnin sonuna gelinip gelinmediğini algılamak için kullanılmaktadır.
9.Soru
Abstract anahtar kelimesi ile tanımlanan sınıf hangisidir?
Somut sınıf |
Üst sınıf |
İlk sınıf |
Soyut sınıf |
Ara sınıf |
Soyut sınıflarda bazı metotların içeriği tanımlamış fakat bazılarının içeriğinin tanımlanması ilgili alt sınıflara bırakılmıştır. Soyut sınıf, Java programlama dilinde abstract anahtar kelimesi ile tanımlanmaktadır.
10.Soru
Stage sınıfından oluşturulan bir nesnenin başlığını belirleyen metod aşağıdakilerden hangisidir?
Show |
SetScene |
SetTitle |
SetName |
Launch |
setTitle metodu oluşturulan bir Stage nesnesinin başlığını belirler.
11.Soru
JavaFX uygulaması olacak sınıf aşağıdaki sınıflardan hangisinden kalıtım yoluyla türetilmelidir?
Application |
Stage |
Scene |
FXML |
AWT |
JavaFX uygulaması olacak sınıf Application sınıfından düretilmelidir.
12.Soru
Aşağıda bir programa ait kodlar verilmiştir.
Bu programda oluşabilecek bir kural dışı durumun sebebi ne olabilir?
Kullanıcının birbirine tam bölünmeyen sayılar girmesi |
Kullanıcının birinci sayıyı 0 olarak girmesi |
Kullanıcının ikinci sayıyı 0 olarak girmesi |
Kullanıcının birinci sayıyı negatif girmesi |
Kullanıcının ikinci sayıyı negatif girmesi |
Yukarıda, kural dışı durumlara bir başka örnek olarak KullaniciHatasi1 isimli sınıfa ait Java kodları bulunmaktadır. Bu sınıfa ait kodlar çalıştırıldığında kullanıcıdan sırasıyla 2 adet değer girmesi istenilecek ve girilen bu değerlerin birbirine bölünmesi ile elde edilecek sonuç ekrana yazdırılacaktır. Program çalıştığında kullanıcının ikinci sayıyı 0 olarak girmesi durumunda tanımsızlık ortaya çıkacak ve kural dışı durum meydana gelecektir.
13.Soru
Bir dosya yapısının bu sürece dâhil edilmesiyle kullanıcı arayüzünün ayrı bir dosya içerisinde oluşturulmasına ne ad verilir?
JavaFX |
FXML |
AWT |
Swing |
Hiçbiri |
FXML dediğimiz başka bir dosya yapısının bu sürece dâhil edilmesiyle kullanıcı arayüzünün ayrı bir dosya içerisinde oluşturulmasıdır.
14.Soru
"Bir sınıftan …. yoluyla yeni bir sınıf üretildiğinde bu yeni sınıfa … sınıf denir. Mevcut sınıf ise …. sınıf olarak adlandırılır." Yukarıdaki metinde boşluk bırakılan yerlere sırasıyla ne getirilmelidir?
Sarmalama - public - private |
Kalıtım – alt - üst |
Çok biçimlilik – static - final |
Aşırı yükleme– extends - class |
Ezme – protected - varsayılan |
Kalıtım, nesneye yönelik programlamanın temel kavramlarından birisidir. Bu kavram sayesinde sınıfları hiyerarşik bir şekilde ifade edebiliriz. Bu sayede yazılan kodların yeniden kullanılabilirliği de artar. Bir sınıftan kalıtım yoluyla yeni bir sınıf üretildiğinde bu yeni sınıfa alt sınıf denilir. Mevcut sınıf ise üst sınıf olarak adlandırılır.
15.Soru
Aşağıda bir programa ait kodlar verilmiştir. Bu programda 0’a bölünme hatasıyla karşılaşıldığında try-catch bloğuyla yapılmak istenen nedir?
Bu programda 0’a bölünme hatasıyla karşılaşıldığında try-catch bloğuyla yapılmak istenen nedir?
Sıfıra bölünme işlemini programa yaptırabilmek |
Programın hatayı görmezden gelip devam etmesini sağlamak |
Programın hata mesajı gösterip sonlanmasını sağlamak |
Programın kullanıcıdan 0 yerine başka bir değer istemesini sağlamak |
Programın ekrana 0 değerini yazdırmasını sağlamak |
Yukarıdaki kodda görülebileceği gibi öncelikle kendi tanımladığımız hatayı ekrana yazdırdık. Hatayı belirttikten sonra “System.exit(0)” ile belirtilen satır vasıtasıyla programı kendimiz sonlandırmış olduk. Bu satırı kaldırırsak programın çalışmaya devam edeceğini ve sonuç olarak ekrana 0’ın yazdırılacağını görürüz. Bunun sebebi, sonuc adlı değişkene başlangıçta 0 değerini atamış olmamızdır.
16.Soru
Bir metnin sayıya hatalı bir şekilde dönüştürüldüğü durumlarla hangi kural dışı durum sınıfı ilgilenir?
ArithmeticException |
ArrayIndexOutOfBoundsException |
llegalArgumentException |
NumberFormatException |
UnsupportedOperationException |
A seçeneğinde belirtilen kural dışı durum sınıfı Sıfıra bölünme ve benzeri aritmetik hatalar yapıldığı durumlarla, B seçeneğinde belirtilen kural dışı durum sınıfı Dizinin olmayan elemanlarına erişilmek istenildiği durumlarla, C seçeneğinde belirtilen kural dışı durum sınıfı metotların hatalı parametreler ile çağrıldığı durumlarla, D seçeneğinde belirtilen kural dışı durum sınıfı bir metnin sayıya hatalı bir şekilde dönüştürüldüğü durumlarla, E seçeneğinde belirtilen kural dışı durum sınıfı desteklenmeyen bir operasyonla karşılaşıldığı durumlarla ilgilenir.
17.Soru
I. Soyut metotlar sadece soyut sınıflar içerisinde bulunurlar.
II. Soyut sınıflarda sadece soyut metot bulunur.
III. Soyut sınıflarda mutlaka soyut metot tanımlanma zorunluluğu yoktur.
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri doğrudur?
I ve II |
I ve III |
II ve III |
Yalnız I |
I, II ve III |
Soyut metot: Bu metotlar, tanımları itibariyle sadece soyut sınıflar içerisinde bulunurlar fakat soyut sınıflarda mutlaka soyut metot tanımlanma zorunluluğu yoktur.
18.Soru
Kuş sınıfı için tanımlanan öt() metodunun Kuş sınıfından türetilen Karga sınıfı için tekrar düzenlenmesi gerekmektedir. Bu durumda aşağıdaki kavramlardan hangisi söz konusudur?
Sarmalama |
Kalıtım |
Aşırı Yükleme |
Ezme |
Çok Biçimlilik |
Ezme kavramını ise şu şekilde tarif edebiliriz. Kalıtım kavramı gereği bir sınıftan başka bir sınıf türetildiğinde üst sınıftaki metot türetilen alt sınıfta da otomatik olarak bulunmaktadır. Ancak türetilen yeni sınıf içerisinde bu metotta değişiklik yapmak istersek o metodu ezmemiz gerekir.
19.Soru
Kural dışı durumların işlenmesi Java programlama dilinde aşağıdakilerden hangisi ile yapılır?
Try-catch blokları kullanarak |
Switch-case kümeleriyle |
If-then-else deyimleri ile |
Log tutularak |
Veritabanı ile haberleşilerek |
Try-catch blokları kullanarak
20.Soru
Üzerinde işlem yapılan açık bir dosyanın kapatılması komutunun aşağıdaki bloklardan hangisinde yazılması daha uygundur?
Try |
Catch |
Finally |
Do |
While |
Üzerinde işlem yapılan açık bir dosyanın kapatılması komutu her durumda çalışması istenen bir komut olduğundan finally bloğunun içinde yazılmalıdır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ