İleri Programlama Final 8. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Bu programda stage nesnesinin başlığını belirleyen metot aşağıdakilerden hangisidr?
setScene |
Scene |
setTitle |
Application |
show |
Bu program kodunu incelediğimizde Stage sınıfı türünde oluşturulan stage isimli nesneye ait üç metodun sırasıyla çağrıldığını görmekteyiz. Burada setScene metodu tasiyici ismini verdiğimiz Scene türündeki nesneyi stage nesnesi ile ilişkilendirmektedir. Bunun yanısıra, setTitle metodu stage nesnesinin başlığını belirlemektedir. Son olarak kullanılan show metodu ise stage nesnesinin yani form penceresinin görünür hâle gelmesini sağlamaktadır.
2.Soru
Metotların hatalı parametrelerle çağrıldığı durumlarla aşağıdaki kural dışı durum sınıflarından hangisi ilgilenir?
ArithmeticException |
NumberFormatException |
ClassCastException |
UnsupportedOperationException |
IllegalArgumentException |
Metotların hatalı parametrelerle çağrıldığı durumlarla IllegalArgumentException sınıfı ilgilenir.
3.Soru
Bu programda getChildren metodunun işlevi nedir?
Kullanıcı adı alanının başına "Kullanıcı adı" ifadesini yazmak |
Şifre alanının başına "Şifre" ifadesini yazmak |
O ana kadar eklenmiş bileşenlerin listesini döndürmek |
Bileşenlerin yerleşimini sağlamak |
Programın başına "Kullanıcı giriş ekranı" ifadesini yazdırmak |
Stage sınıfı kullanılarak ekranda bir form oluşturulmaktadır. Bileşenlerin yerleşimi için bu örnekte GridPane sınıfı kullanılmaktadır. GridPane içerisindeki yerleşimin planlanması için setConstraints isimli metot mevcuttur. Bu metot sırasıyla bileşen adı, sütun ve satır indeksleri parametre olarak almaktadır. Java programlama dilinde indeks deyimleri 0’dan başlamakta olduğundan “1,2” ile belirtilen indeks 2. sütun ve 3. satırı ifade etmektedir. Sırasıyla bileşenler oluşturulmuş, GridPane türündeki nesnenin içerisine eklenmiş ve GridPane türündeki nesne de Scene türündeki nesneyle ilişkilendirilmiştir. Bileşenlerin GridPane türündeki nesnenin içerisine eklenmesi için getChildren metodunun sonrasında çağrılan addAll metodu kullanılmaktadır. getChildren, temel anlamda o ana kadar eklenmiş olan bileşenlerin listesini döndürmektedir.
4.Soru
Hayvan isimli sınıf ve bu sınıftan türemiş olan Inek ve Kopek isimlerinde sınıflar bulunmaktadır. Bu sınıfların tamamında sesCikar metodu yer almaktadır. Hayvan Uygulamasi isimli sınıfta ise bu üç sınıf türünde nesne yaratılmakta ve bu nesnelerin sesCikar metotları çağrılmaktadır. Bu nesnelerin tamamı, program kodlarında da görüleceği gibi Hayvan sınıfı türünde referans değişkenlerine sahiptirler. Yukarıda örneği verilen yapı aşağıdakilerden hangisidir?
Çokbiçimlilik |
Sarmalama |
Kalıtım |
Ezme |
Arayüz |
İç sınıf static olarak da tanımlanabilir.
5.Soru
Her durumda çalışması istenen kod parçası hangi bloğa yazılmalıdır?
Try |
Catch |
Finally |
Do |
While |
Kural dışı durum oluşup oluşmadığını düşünmeksizin çalışmasını istediğimiz bir takım program kodları varsa bunlar için finally bloğu kullanılmalıdır.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kural dışı durumlardan değildir?
|
İçeriğinden veri okunmak istenen dosyanın bulunamaması |
Tanımlı olmayan değişken türü yazılması |
Ağ üzerinden kurulacak bağlantıda beklenmedik sorunlar olması |
Dizinin olmayan elemanlarına erişilmek istenmesi |
Bir kullanıcının hatalı veri girişi yapması, içeriğinden veri okunmak istenilen bir dosyanın bulunamama- sı, ağ üzerinden başka bir bilgisayar ile kurulacak bağlantıda beklenmedik sorunlar olması, dizinin olmayan elemanlarına erişilmek istenmesi kural dışı durumlara örnek gösterilebilir. Ancak tanımlı olmayan değişken türü yazılması derleyici hatası verecektir.
7.Soru
Amacı daha çok herhangi bir işlemin gerçekleşmesi için hangi metotların var olması gerektiğini belirlemek olan ve bir sınıfta olması gereken metotların tanımlandığı yapı nedir?
Arayüz |
Arkaplan |
Yöntem |
Sınıf |
Dizin |
Arayüz, bir sınıfta olması gereken metotların tanımlandığı bir yapıdır fakat kesinlikle bir sınıf değildir. Arayüzlerin amacı daha çok herhangi bir işlemin gerçekleşmesi için hangi metotların var olması gerektiğini belirlemektir. Bu metotların içerikleri ise arayüzleri uygulayan sınıflar tarafından oluşturulur.
8.Soru
İlgilenilmesi zorunlu olmayan, programcıların tercihine bırakılan kural dışı durumlara ne ad verilir?
Checked |
Unchecked |
Signed |
Unsigned |
Throwable |
Java derleyicisi unchecked kategorisindeki kural dışı durumların işlenmesini zorunlu kılmaz. Derleyici hatalarına sebep olmadıkları için bu kural dışı durumların işlenip işlenmemesi programcıların tercihine bırakılmıştır.
9.Soru
Listenin birden fazla elemanın seçilmesine izin veren metot aşağıdakilerden hangisidir?
SelectionMode.SINGLE |
SelectionMode.MULTIPLE |
HBox |
getChildren |
Scene |
SelectionMode.MULTIPLE olduğunda ise listenin birden fazla elemanın seçilmesine izin verilmektedir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi soyut sınıfların özelliklerinden biri değildir?
Abstract anahtar kelimesi ile tanımlanır. |
İçerdiği bazı metotların içeriği tanımlanabilirken bazıları alt sınıflara bırakılabilir. |
Bu sınıflardan nesne üretilemez. |
Bu sınıflara her zaman public olarak erişilebilir. |
Bu sınıflardan başka sınıflar türetilebilir. |
Abstract anahtar kelimesi ile tanımlanan bir soyut sınıfa bütün erişim yollarıyla erişmek mümkündür.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi erişim belirleyici değildir?
Private |
Protected |
Metot |
Public |
Default |
Private Bu erişim belirleyicisi ile tanımlanan özelliklere ve metotlara sadece ilgili sınıf tarafından erişilebilir. Public Bu erişim belirleyicisi ile tanımlanan özelliklere ve metotlara bütün sınıflar erişilebilir. Protected Bu erişim belirleyicisi ile tanımlanan özelliklere ve metotlara ilgili sınıf, aynı paket içerisindeki diğer sınıflar ve bu sınıftan kalıtım yoluyla türeyecek sınıflar tarafından erişilebilir. Varsayılan (Default) Bu erişim belirleyicisi ile tanımlanan özelliklere ve metotlara sadece ilgili sınıf ve aynı paket içerisindeki diğer sınıflar tarafından erişilebilir.
12.Soru
Arayüzler ile ilgili aşağıdakilerden hangisi doğrudur?
Arayüzler Java’da abstract anahtar kelimesi ile tanımlanır. |
Java kütüphanesinde hazır arayüzler bulunmaz, arayüzler sadece programcılar tarafından tanımlanır. |
Arayüzler ve soyut sınıflar arasındaki temel fark arayüzlerin kesinlikle sınıf olmalarıdır. |
Arayüzlerin amacı bir işlemin gerçekleşmesi için gerekli olan metotların belirlenmesidir. |
Arayüzlerden farklı olarak soyut sınıflar içerisindeki bazı metotların içerik tanımları yapılamaz. |
Java’da arayüzlerin amacı bir işlemin gerçekleşmesi için gerekli olan metotların belirlenmesidir.
13.Soru
…….bir sınıfta olması gereken metotların tanımlandığı bir yapıdır fakat kesinlikle bir sınıf değildir. Boş bırakılan yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
Soyut |
Arayüz |
Çokbiçimlilik |
Kalıtım |
Sarmalama |
Arayüz, bir sınıfta olması gereken metotların tanımlandığı bir yapıdır fakat kesinlikle bir sınıf değildir.
14.Soru
……… sınıf tanımlaması sadece bir arayüzü implement eden ya da bir sınıfı extend eden sınıflar için mümkündür.
Yukarıdaki boşluklu yere aşağıdakilerden hangisi gelmelidir?
Class |
Anonim |
Metot |
public |
hiçbiri |
Anonim sınıf tanımlaması sadece bir arayüzü implement eden ya da bir sınıfı extend eden sınıflar için mümkündür.
15.Soru
Bu program kodunda setPromptText metodunun işlevi nedir?
Bileşenlerin yerleşimini sağlamak |
O ana kadar eklenmiş bileşenlerin listesini döndürmek |
Kullanıcı adı alanının başına "Kullanıcı adı" ifadesini yazmak |
Şifre alanının başına “Şifre” ifadesini yazmak |
Şifre alanının üzerine “Şifre giriniz” ifadesini yazmak |
Söz konusu programa ait program kodları çalıştırıldığında şifre alanının üzerinde "Şifre giriniz" şeklinde geçici bir metin görülecektir, bu alana tıklandığında bu görüntü kaybolacaktır. Bu geçici metin setPromptText metodu ile oluşturulmuştur.
16.Soru
Kalıtım için kullanılan anahtar kelime aşağıdakilerden hangisidir?
Implement |
Abstract |
Extends |
Enum |
Public |
Kalıtım için extends anahtar kelimesi kullanılır.
17.Soru
Temel anlamda o ana kadar eklenmiş olan bileşenlerin listesini döndüren metot aşağıdakilerden hangisidir?
getChildren |
BorderPane |
VBox |
HBox |
GridPane |
getChildren Bu metot, temel anlamda o ana kadar eklenmiş olan bileşenlerin listesini döndürmektedir.
18.Soru
5 sayısının 0’a bölündüğü durumda oluşacak kural dışı durum sınıfı aşağıdakilerden hangisidir?
ArithmeticException |
ArrayIndexOutOfBoundsException |
ClassCastException |
NumberFormatException |
UnsupportedOperationException |
Sıfıra bölünme ve benzeri aritmetik hataların yapıldığı durumlarla ArithmeticException sınıfı ilgilenir.
19.Soru
IOException sınıfı hangi kural dışı durumlarla ilgilenir?
Dizinin olmayan elemanlarına erişilmek istenildiği |
Desteklenmeyen bir operasyonla karşılaşıldığı |
Hatalı sınıf dönüşümü yapıldığı |
Temel girdi çıktı işlemlerinde problem olduğu |
Metotların hatalı parametreler ile çalıştırıldığı |
IOException kural dışı durum sınıfı temel girdi çıktı işlemlerinde problem olduğu durumlarla ilgilenir.
20.Soru
public void alanHesapla() {
alan = uzunluk * genislik;
}
public void cevreHesapla() {
cevre = 2 *(uzunluk + genislik);
}
Bir kod dizine ait olan yukarıdaki parçada sırayla hangi işlemler gerçekleştirilmiştir?
Daire çizdirme, renkli boyama |
Daire karşılaştırma, sonucu ekrana yazdırma |
Dikdörtgen alan hesaplama, çevre hesaplama |
Dikdörtgen çizdirme, 2 kat büyütme |
Karesini alma, köke indirgeme |
Alan ve çevre hesaplama komutlarının yer aldığı yukarıdaki dizinde uzunluk ve genişlik çarpılarak alan bulunmuş, sonrasında uzunluk ve genişlik toplanıp ikiyle çarpılarak çevre hesaplanmıştır.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ