İnternet Tabanlı Programlama Final 10. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Ruby dilindeki "Asgari Sürpriz Prensibi" neyi ifade eder?
Tamamen nesne yönelimli bir dil olmasını |
Programcıya alternatif yollar sunmasını |
Programcının diğer programlarda satırlar süren ifadeleri bir iki satırla halledebilmesini |
Yapılan işlemin sonucunun tahmin edilebilir olmasını |
Makinadan çok insan faktörü düşünülerek tasarlanmış olmasını |
Asgari Sürpriz Prensibi: Bilgisayar bilimleri haricinde başka alanlarda da uygulaması bulunan bu prensip gereği bir işlemin sonucu tahmin edilebilir, açık ve tutarlı olmalıdır. Matz bu durumu birkaç cümlede şöyle ifade etmektedir: “İnsanlar program yazarken programlama dili ile savaşmak yerine kendilerini ifade etmek isterler. Bu nedenle programlama dilleri, programcılara doğal görünmelidir. Ben, Ruby’i tasarlarken sürprizleri en aza indirgemeye çalıştım ve bundaki amacım program yazarken harcanan eforu en aza indirgemekti.” Yanıt D'dir
2.Soru
Web Forms olarak oluşturulan web sayfalarının uzantısı nedir?
db
|
cs
|
aspx
|
ascx |
asax |
Web Forms olarak oluşturulan web sayfaları aspx uzantılı olmaktadır.
3.Soru
JQuery kütüphanesinin temel amacı nedir?
İnternet siteleri ve internet tabanlı uygulamaların kullanıcı arayüzlerin oluşturmak.
|
Güncel tarayıcılarda çalıştırılabilen üç boyutlu oyunlar üretmek için araçlar sağlamak.
|
JS ile gerçekleştirilen genel programlama görevlerinin, daha az kod ile gerçekleştirilmesidir.
|
Programcıların çoğu projede tekrar tekrar yazmak zorunda kaldıkları genel amaçlı araç fonksiyonlarını sağlamak. |
Belgeleri bir veri setine göre düzenlemek. |
JQuery, internet programcılığını kolaylaştıran bir JS kütüphanesidir. JQuery’nin temel amacı, JS le gerçekleştirilen genel programlama görevlerinin, daha az kod le gerçekleştirilmesidir. Platformun sloganı “daha az kod le daha fazla üretimdir” (write less, do more).
4.Soru
I. Tek satırlık yorum yapılacaksa // işareti kullanılır.
II. "finally" bir saklı sözcüktür.
III. Python'da "Merhaba Dünya" yazdırmak için en az 6 satırlık kod gerekmektedir.
Yukarıda verilen ifadelerden hangileri doğrudur?
Yalnız I
|
I ve II
|
Yalnız II
|
II ve III |
I, II ve III |
Her programlama dilinde olduğu gibi Python’da da yorum satırları oluşturabilmek için bazı özel karakterler bulunmaktadır. Eğer yapacağımız yorum tek satırdan oluşuyorsa # işaretini kullanabiliriz. I. madde yanlıştır. Python programlama dili yaklaşık 30 adet saklı sözcük barındırmaktadır. Bu sözcükler değişken ve metot ismi olarak kullanılamaz. "finally" sözcüğü bu saklı sözcükler arasındadır. II. madde doğrudur. Python dilinin söz diziliminin yapısı basittir. "Merhaba Dünya" yazdırmak, JAVA ve C++ programlama dillerinde ile altı yedi satırda kodlanırken Python ile bunu tek satırda kodlamak mümkündür. III. madde yanlıştır.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi float türünün güvenli bir şekilde atanabileceği türdür?
uint
|
sbyte
|
long
|
double |
char |
Tür : float Güvenli Bir Şekilde Atanabileceği Türler : double.
6.Soru
Python’da fonksiyon tanımlarken kullanabileceğimiz maksimum pencere sayısı aşağıdakilerden hangisidir?
64
|
128
|
256
|
512 |
1024 |
Python’da fonksiyon tanımlarken kullanabileceğimiz maksimum pencere sayısı 256’dır.
7.Soru
“Geri al” değerini üreten string kaçış karakterleri aşağıdakilerden hangisidir?
\\
|
\n
|
\r
|
\t |
\b |
Kaçış karakteri : \b Üretilen değer : Geri al.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi satır başı kaçış karakteridir?
\\
|
\b
|
\n
|
\r |
\t |
\r karakteri satır başı kaçış karakteridir.
9.Soru
Python programlama dili ile kod yazarken tek satırdan oluşan yorumları hangi özel karakter kullanılarak gerçekleştirilmektedir?
$
|
%
|
#
|
& |
£ |
Bir programlama dilinde koda açıklamalar koymak, sağlıklı bir kodlama yapabilmek açısından çok önemlidir. Her programlama dilinde olduğu gibi Python’da da yorum satırları oluşturabilmek için bazı özel karakterler bulunmaktadır. Eğer yapacağımız yorum tek satırdan olusşuyorsa # işaretini kullanmak gerekir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi oluşturulan bir sınıftan yeni sınıf üretmeyi ifade eder?
Kapsülleme
|
Kalıtım
|
Çok biçimlilik
|
Güncelleme |
Görüntüleme |
Programlama açısından bakıldığında oluşturulan bir sınıftan yeni sınıf üretmektir. Yeni sınıf, eski sınıfın özelliklerine sahiptir.
11.Soru
JQM sisteminde sağlanan aşağıdaki geçiş efektlerinden hangisi hedef sayfayı arkadan öne döndürür?
fade
|
flip
|
pop
|
slidefade |
turn |
flip efekti ile hedef sayfa arkadan öne döndürülür.
12.Soru
JQM sisteminde panellerle ilgili verilen;
I. Panel gösteriminde varsayılan etkide, panel sabit kalırken sayfa kaydırılarak panelin üzer açılır.
II. Panellerin kapatılması için özel bir kod yazılması gerekmez.
III. YalVarsayılan olarak paneller sayfada sağ kenara yerleştirilir.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
Yalnız I |
Yalnız II |
I ve II |
II ve III |
I, II ve III |
JQM’de varsayılan olarak paneller sayfada sol kenara yerleştirilir. Panellerin gösterilmesi için üç tür etki kullanılabilir. JQM sisteminde varsayılan etkide, panel sabit kalırken sayfa kaydırılarak panelin üzeri açılır (data-display=”reveal”). Bunun yanında, overlay ve push etkileri kullanılabilir. overlay etkisinde sayfa sabit kalırken, panel sayfanın üzerine gelecek şekilde kenardan kaydırılır. push etkisinde ise hem sayfa hem de panel kenardan kaydırılır. Panellerin kapatılması için özel bir kod yazılması gerekmez.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi üç boyutlu oyunlar üretmek için araçlar sağlayan bir JS kütüphanesidir?
AngularJS |
BabylonJS |
Underscore |
Bootstrap |
React |
BabylonJS
14.Soru
C# dilinde dizi yapısıyla ilgili verilenlerden hangisi doğrudur?
Dizi elemanları farklı türlerden oluşabilir
|
Anahtar olarak tamsayı ve string değerler kullanılabilir
|
Dizilerin boyutları sabittir
|
Sadece tek boyutlu dizi tanımlanabilir |
Add fonksiyonu ile yeni eleman eklenir |
C# ile tanımlanan dizilerin boyutları sabittir. Anahtar (indis) olarak sadece tamsayı kullanılabilmektedir. Tüm dizi elemanları tek bir türde olmak zorundadır. Çok boyutlu dizilerin tanımlanması mümkündür. ArrayList’lerde Add fonksiyonu eleman eklemek için kullanılırken, diziler de atama operatörü kullanılmaktadır.
15.Soru
JQM sisteminde input, button ve a (bağlantı) elementlerinin kullanım amacı nedir?
Liste oluşturmak |
Menü çubuğu oluşturmak |
Düğmeleri bir grup halinde sunmak |
Düğme üretmek |
Simge kümesi sunmak |
Düğme üretmek
16.Soru
C# ile ilgili;
I. Kurucu fonksiyonlar bu sınıfa at bir nesne oluşturulduğunda çalışan fonksiyonlardır.
II. Aynı isimli birden fazla fonksiyon tanımlaması işlemine fonksiyonların aşırı yüklenmesi adı verilmektedir.
III. Tanımlanan sınıf türünde bir nesne oluşturmak için new kelimesi kullanılmalıdır.
ifadelerinden hangileri doğrudur?
Yalnız ⅠⅠ |
Yalnız ⅠⅠⅠ |
Ⅰ ve ⅠⅠⅠ
|
ⅠⅠ ve ⅠⅠⅠ |
Ⅰ, ⅠⅠ ve ⅠⅠⅠ |
Kurucu fonksiyonlar bu sınıfa ait bir nesne oluşturulduğunda çalışan fonksiyonlardır. Kurucu fonksiyonlarda geri dönüş türü belirtilmez. C# programlama dilinde aynı isimli birden fazla fonksiyon tanımlaması yapılabilmektedir. Bu isleme fonksiyonların aşırı yüklenmesi adı verilmektedir. Tanımlanan sınıf türünde bir nesne oluşturmak için new kelimesi kullanılmalıdır.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi elementin saydamlık özelliğini değiştirerek görünmez yapan JQuery efektidir?
hide |
fadeOut |
fadeTo |
fadeIn |
fadeToggle |
fadeOut
18.Soru
Aşağıda verilen komutlardan hangisi ile uygulamada kullanılacak isim uzayları belirlenmektedir?
using
|
namespace
|
class
|
main |
args |
Using komutları ile uygulamada kullanılacak isim uzayları (namespac belirlenmektedir. Bir isim uzayı usingkomutu ile eklendikten sonra o isim uzayında bulunan bir sınıf ya da fonksiyonu kullanmak için doğrudan fonksiyonun ya da sınıfın ismini yazmak yeterli olacaktır.
19.Soru
Veritabanı bağlantısı SqlCommand nesnesinin Connection özelliğine hangi sınıfın bir nesnesi atanmaktadır?
SqlConnection
|
SqlParameter
|
SqlDataReader
|
SqlDbType |
ExecuteReader |
Veritabanı bağlantısı için ilk olarak bir bağlantı metni oluşturulmaktadır. Daha sonra bu bağlantı metni ile bir SqlConnection nesnesi oluşturulmakta ve bu nesnenin Open fonksiyonu çağrılarak veritabanına bağlantı yapılması sağlanmaktadır. Sonraki adımda SqlCommand nesnesi oluşturulmakta ve SqlCommand nesnesinin Connection özelliğine SqlConnection nesnesi atanmaktadır.
20.Soru
“@@” karakterleri ile başlatılan değiken tiplerine ne ad verilir?
Global Değişkenler: |
Sabitler |
Sınıf Değişkenleri: |
Örnek Değişkenleri: |
Yerel Değişkenler |
Değişkenleri geçerli oldukları kapsama göre türlere ayırabiliriz. Ruby içerisindeki değişken türlerini şöyle gösterebiliriz:
• Yerel Değişkenler: Sadece tanımlandıkları blok içerisinde kullanılabilirler.
• Global Değişkenler: Tüm program içerisinde kullanılabilir durumda olan değişkenlerdir. Bu değişkenlerin isimlendirilmesine $ karakteri ile başlanır.
• Örnek Değişkenleri: Nesnelere ait özellikleri saklamak için kullanılır. Değişken ismi @ karakteri ile başlamalıdır.
• Sınıf Değişkenleri: Bir sınıf içerisinde veya bu sınıftan oluşturulan tüm nesneler tarafından erişilebilir olan değişkenlerdir. Sınıf değişkenleri gibi her nesne için farklı bir değer taşımazlar, sadece tek bir değerleri olabilir. Yazımına @@ karakterleri ile başlanmalıdır.
• Sabitler: Yerel değişkenler gibidirler ancak değerleri değiştirilmeye çalışıldığında bir uyarı alınmasına neden olurlar. Değeri program boyunca değişmeyecek olan veriler için kullanılmalıdırlar. İsimleri büyük harf ile başlamalıdır. Ruby’de bazı yerlerde (sınıf ismi, modül ismi
gibi) sabitlerin kullanıl¬ması zorunludur.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ