İslam Hukukuna Giriş Final 3. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Fıkıh kitaplarında İslam hukuku açısından suç kabul edilen fiilleri, bunlara verilecek cezaları ve bu cezaların nasıl uygulanacağını ele alan bölüm hangisidir?


Uku^ba^t

Mua^mela^t

İba^da^t

Kita^bu’l-eyma^n  

Kita^bu’z-zeba^ih


2.Soru

………….. erkeğin evlenirken kadına verdiği veya vermeyi taahhüt ettiği malî değeri olan bir şeydir. Yukarıdaki boşluğa gelmesi gereken uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir?


Talak

Mehir

Kefaet

Fesih

Nafaka


3.Soru

Kitâb ve Sünnet’te doğrudan düzenlenmiş ve cezaları açıkça belirlenmiş suçları ifade eden terim aşağıdakilerden hangisidir?


Had

Ukubat

Kısas

Ta’zir

Zenb


4.Soru

Kurucu ictihad faaliyetinden mezhep içi ictihad faaliyetine geçilmesi ne şekilde ifade edilir?


İctihad kapısının kapanması

İctihad hakkı

Mutlak ictihad

Ekol ictihadı

İhtiya^r


5.Soru

Mütekavvim mal ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Hanefilerde gerçek anlamda mallar böyle adlandırılır.

Mal terimi bir ara kavramdır ve gerçek mallar böyle adlandırılır.

Kullanılıp faydalanılması mubah olan maldır.

İslam hukuk sisteminde bu maldan yararlanmak yasaklanmamıştır.

Bu mallar aynî haklara konu olmaz.


6.Soru

Zina iftirası suçunu işleyen kimsenin cezası nedir?


Hapis

Sürgün

Recm

Seksen celde (sopa)

El ve ayağın çaprazlama kesilmesi


7.Soru

Veliye velayeti altındaki kimseleri rızalarına bakmaksızın evlendirme yetkisi veren velayet aşağıdakilerden hangisidir?


Velayet-i icbar

Velayet-i nedb

Velayet-i şirket

Veliyy-i hâs

Veliyy-i âm


8.Soru

Satım ve kira gibi mal ve menfaatin el değiştirmesini, bir aynî hakkın karşı tarafa devredilmesi sonucunu doğuran akitler ne ad verilir?


Teminat akitleri

Koruma (hıfz) amaçlı akitler

Temlik akitleri

Temsil akdi

Ortaklık akdi


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi tahsiniyyat mertebesinde yer alır?


Canın korunması

Aklın korunması

Neslin korunması

Süsleme uygulaması

Malın korunması


10.Soru

Malın sahibinin mal ile ilişkisi bakımından mallar aşağıdakilerden hangisinde doğru bir şekilde sıralanmıştır?


Beşerî, Özel, Kamu

Menkul, Kamu, Özel

Sahipsiz, Gayrimenkul, Kamu

Beşerî, Sahipsiz, Özel

Sahipsiz, Özel, Kamu


11.Soru

İslam hukuku terminolojisinde, Kitâb ve Sünnet’in her ikisini ifade etmek için kullanılan terim aşağıdakilerden hangisidir?

 


 Hüküm

Nas

Şeriat

Fıkıh

Sünnet


12.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Allah ve kul hakkı ortak olup, Allah hakkının daha ağırlıklı olarak ihlâl edildiği suçlardandır?


Hırsızlık

Zina

İçki içme

Darp

Adam öldürme


13.Soru

Hangisi ictihad edecek kişinin bilmesi gerekenlerden değildir?


Kur’an Bilgisi

Mesheb bilgisi

Sünnet Bilgisi

İcma^ Bilgisi          

Arapça Bilgisi


14.Soru

Hz. Peygamber döneminde İslam hukukunun oluşum süreci açısından bazı özellikler dikkati çekmektedir. Aşağıdakilerden hangisi bu özelliklerden birisidir?


İctihad İlkesi

Benlik ilkesi

Tedrice riayet

Zorlaştırma ilkesi

İcma


15.Soru

Aşağıdaki suçlardan hangisi Allah ve kul hakkı ortak olup, kul hakkının daha ağırlıklı olarak ihlâl edildiği suçlara bir örnek olabilir?


Zina

İçki içme

Kişinin yaşam bütünlüğüne yönelik suçlar

Zina iftirası

Hırsızlık


16.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Şari’nin mükelleften bir fiili yapmasını kesin olmayan bir şekilde istemesine ilişkin hitabını ifade eder?


Nedb

Sünnet

Haram

Mekruh

Mibah


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi temel islam bilimlerinden biri değildir?


Hadis

Kelam

Kabala

Fıkıh

Tefsir


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sırf Allah hakkını ihlâl eden suçlardandır?


Zina iftirası

İçki içme

Hırsızlık

Adam öldürme

Yaralama


19.Soru

  1. Kaynak (su alma) hakkı
  2. Geçit hakkı
  3. Mecrâ hakkı

Yukarıdakilerden hangisi irtifak haklarının temel türlerinden biridir?


I

I, II

I, III

I, II, III

II, III


20.Soru

“Şek ile Yakin Zâil Olmaz” kaidesi neyi ifade eder?


Dışa vurulan irade beyanlarının hükmünün belirlenmesinde onların niyet ve amaçlarının öncelikli olarak dikkate alınacağını ifade eder

Meydana geldiği kesin bilinen bir durumun, sonradan bir şüphe sebebiyle ortadan kalktığına hükmedilmez.

Zorluk ve zahmet kolaylaştırma sebebidir.

Fıkhi bir hükme varmak için, örf ve adet hakem kılınır.

Bir kişinin kendisine verilen bir zarara aynı şekilde zararla karşılık vermesi yasaktır.