İslam İnanç Esasları Final 16. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Ahirette inanç ve davranışların karşılıklarının verilmesi nasıl olacaktır?
Ölülerin dirilip cennete gönderilmesiyle
|
Ölülerin dirilip cehenneme gönderilmesiyle
|
Ölülerin dirilip sorguya gönderilmesiyle
|
Ölüler sonsuza kadar kabirde kalacaklardır
|
İyi şeyler yapanlar yeniden dirilecektir
|
2.Soru
Hadislerde belirtildiğine göre, kabirde insanları sorgulayacak olan melekler aşağıdakilerin hangisinde doğru verilmiştir?
Münker-Cebrail |
Nekir-Azrail |
Mikail-İsrafil |
Cebrail-İsrafil |
Münker-Nekir |
Sahih hadislerde belirtildiğine göre kabre konulan insan Münker ve Nekîr adlı melekler tarafından dine, Allah’a ve Hz.Peygamber’e dair inançları hakkında sorguya çekilir. Doğru cevap E'dir.
3.Soru
Kur’an-ı Kerîm’de imanın nasıl olması gerektiğini “İman edenler ancak, Allah’a ve Peygamberine inanan, sonra şüpheye düşmeyen, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenlerdir. İşte onlar doğru kimselerin ta kendileridir” olarak ifade eden ayet aşağıdakilerden hangisidir?
el-Hucurât 49/15 |
el-Enfâl 8/2-4 |
el-Kehf 18/103– 105 |
er-Ra’d 13/29 |
el-İnsân 76/9 |
İslam dinini benimsemek iman esaslarını kabullenmeyle başlar, davranış tarzı olarak bireysel ve toplumsal hayatta tercihlerini göstermekle devam eder. Kur’ân-ı Kerîm’de imanın nasıl olması gerektiği üzerinde şu şekilde durulur: “İman edenler ancak, Allah’a ve Peygamberine inanan, sonra şüpheye düşmeyen, Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad edenlerdir. İşte onlar doğru kimselerin ta kendileridir” (el-Hucurât 49/15).
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Allah'ın peygamberleri insanlardan seçmesinin sebeplerinden birisidir?
Kulların iradesini devre dışı bırakmak. |
Allah’ın davetlerine şüphe ve tereddüt ile yaklaşmaları ve en sonunda mantıkları ile karşılık verebilmeleri için. |
Diğer varlıkların peygamberin insan olarak gönderilmesi için aşırı ısrar etmeleri. |
Her canlı kendi türünden başka bir türe meyil eder. |
Allah’tan gelen emir ve nehiylerin ve bunların içerdiği hikmetlerin zihinlerde her hangi bir karışıklığa meydan vermeyecek şekilde ulaştırılması yönünden peygamberler beşerden seçilmiştir. |
Bir çok sebebin yanında Allah’tan gelen emir ve nehiylerin ve bunların içerdiği hikmetlerin zihinlerde her hangi bir karışıklığa meydan vermeyecek şekilde ulaştırılması yönünden de peygamberler insandan seçilmiştir.
5.Soru
Ölümden sonraki berzah aleminden bahseden ayetler Kuran-ı Kerim'in aşağıdaki surelerinden hangisinde geçmektedir?
Yasin |
Bakara |
Hadid |
Mu'minun |
Mülk |
Kur’an’da ve hadislerde verilen bilgiler göre ölüm gözlemlendiği gibi sadece biyolojik canlılığın sona erdiği fiziksel ve tıbbî bir olay değildir. Aksine metafiziksel boyutu da bulunan ve insanın dünyadan “berzah” denilen yeni bir âleme (el-Mu’minûn 23/100), bir başka deyişle farklı bir varlık bilincine geçtiği ve duyularla algılanamayan bir hadisedir. Nitekim Kur’an’da buna açıkça temas edilerek şöyle denilir: “Ölüm onlardan (müşrikler) birine gelince şöyle der: ‘Rabbim beni dünyaya geri gönder ki terk ettiğim iyi işler yapayım’, Hayır, onun söylediği faydasız bir sözdür, diriltilecekleri güne kadar önlerinde berzah vardır” (el-Mu’minûn 23/99-100). Doğru cevap D'dir.
6.Soru
Melekler insanoğlunun sürekli olarak yanında bulunan, onu koruyan kollayan, yaptıklarını kaydeden varlıklardır. Bu durum insanda ne tür bir duygu oluşturmalıdır?
Zayıflık duygusu |
Heyecan duygusu |
İtikat duygusu |
Kontrol duygusu |
Yalnızlık duygusu |
Bu durumun farkında olan insan daha kontrollü yaşamayı isteyecektir.
7.Soru
Tevrat ve İncil'i bir araya toplayan büyük kitaba Hıristiyanlarca ne ad verilmektedir?
Ahd-i Atik |
Ahd-i Cedid |
Kanonik |
Kitab-ı Mukaddes |
Mezmurlar |
Kitab-ı Mukaddes; Tevrat ve İncilin Hıristiyanlarca cem edilmesine verilen isimdir
8.Soru
Daha çok İslam filozofları tarafından kullanılmıştır. Varlıkları zorunlu (va^cib) ve zorunsuz (mümkün) varlıklar olmak üzere ikiye ayıran bu delile Aristo’da da rastlanmaktadır. bu delile göre nesnelerin varolmaları bir varlığın onları tercih ederek varetmesine bağlıdır. burada bahsedilen ispat delili hangisidir?
Daha çok İslam filozofları tarafından kullanılmıştır. Varlıkları zorunlu (va^cib) ve zorunsuz (mümkün) varlıklar olmak üzere ikiye ayıran bu delile Aristo’da da rastlanmaktadır. bu delile göre nesnelerin varolmaları bir varlığın onları tercih ederek varetmesine bağlıdır. burada bahsedilen ispat delili hangisidir?
Hudûs delili |
İmkan delili |
Gaye ve nizam delili |
Fıtrat delili |
Âlem delili |
İmka^n delili, bir önceki delilin aksine daha çok İslam filo- zofları tarafından kullanılmıştır. Varlıkları zorunlu (va^cib) ve zorunsuz (müm- kün) varlıklar olmak üzere ikiye ayıran bu delile Aristo’da da rastlanmaktadır. A^limlere göre zorunlu varlık varlığı kendinden olan ve varolmak için bir baş- kasına muhtaç olmayan varlıktır. Bu özellik sadece Allah’ta mevcuttur. Mümkün varlık ise kendi kendisini varedici güce sahip olmayan ve varolmak için bir başkasına ihtiyaç duyan varlıktır. Bu nedenle varlık ve yokluğu birbirine eşit olan mümkün varlığın meydana gelmesi için, onun varlığını yokluğuna tercih edecek bir gücün olması zorunludur. C¸ünkü mümkün olan varlıklar, kendi ken- dilerinin varlık sebebi olamazlar. Ka^inatı oluşturan canlılar da mümkün statü- sündedir. Bu nedenle bu nesnelerin varolmaları bir varlığın onları tercih ederek varetmesine bağlıdır.
9.Soru
Allah’ın hidayete eriştirdiği insanlar kimlerdir?
Allah’ı inkâr eden insanlar
|
İman edip buyruklarına uyan insanlar
|
İlahi buyruklara uymayan insanlar
|
Şeytana dost olan insanlar
|
Kötülük yapan insanlar
|
10.Soru
Günahtan korunma anlamına gelen kelime aşağıdakilerden hangisidir?
İnabe |
Takva |
İstiğase |
Takva |
İstiğna |
Günahtan korunma anlamında takvâya sahip dindarlar özellikle Allah’a ortak koşmaya götürecek her türlü söz ve davranıştan uzak dururlar.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Hz. İsa'nın mucizelerinden biri değildir?
Körü ve alacalıyı iyileştirmesi |
Karıncalarla konuşması |
Gökten sofra indirmesi |
Ölüyü diriltmesi |
İnsanların ne biriktirdiklerini bilmesi |
Hz. İsa’nın mucizeleri genelde tıbbî konularda cereyan etmiştir. Çamurdan yaptığı kuşa üflediğinde canlanması, körü ve alacalıyı iyileştirmesi, ölüleri diriltmesi, insanların evlerinde ne yeyip, ne biriktirdiklerini bilmesi, havârîlerine gökten sofra indirmesi Kur’an’da onun nübüvvetinin doğruluğuna delil teşkil eden mûcizeler olarak anlatılmıştır (Âl-i İmrân 3/49; el-Mâide 5/110-115). Doğru cevap B'dir.
12.Soru
Genellikle din kelimesinin anlamı aşağıdakilerden hangisi ile ifade edilmektedir?
İtaat, ceza, mükâfat, örf, adet, ödeme tutulan yol ve usul |
Borç, yükümlülük, minnet, metot ve prensip |
Ödeme, minnet, prensip ve yükümlülük |
İtaat, ceza, mükâfat, örf, adet, hüküm, tutulan yol ve usul |
Sorumluluk duygusu ve görevleri yerine getirme |
Temel anlam olarak dinin; itaat, ceza, mükâfat, örf, adet, hüküm, tutulan yol ve usul kelimeleriyle karşılandığı ifade edilir.
13.Soru
Kuran-ı Kerim hangi dönemde çoğaltılmıştır?
Hz. Ebubekir |
Hz. Ömer |
Hz. Osman |
Hz. Ali |
Muaviye |
Üçüncü halife Hz. Osman hicrî 25 yılında Zeyd b. Sabit, Abdullah b. Zübeyr, Saîd b. el-Âs ve Abdurrahman b. Hâris’ten oluşan bir heyete daha önce biraraya getirilmiş olan Kur’an’ı istinsah ettirmeye başlamıştır. Bazı kıraat farklılıklarının ihtilaflara sebep olmaması için yapılan bu çalışma sonucunda çoğaltılan mushaflar İslâm coğrafyasının dört veya yedi büyük merkezine gönderilmiştir.
14.Soru
Ahmed bin Hanbel öncülüğünde oluşan ............ nasların akli ve bilimsel bilgilerin ışığında yorumlanmasını genellikle kabul etmez.
paragraftaki boşluğa hangisi getirilmelidir?
selefiye |
mutezile |
cebriye |
şia |
maturidiye |
boşluğa selefiye getirilmelidir.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Allah Tealanın nübüvvet sıfatının tecellilerinden birisidir?
Konuşan ve dileyen bir varlık oluşu |
Farklı tutumlar sergilemesi |
Fert ve toplumların ıslahını gaye edişi |
İnsanlara vahiy getirmesi |
Tebliğci uyarıcı olması |
Allah kelam ve irade sahibidir. O’nun yaratıcı oluşu nasıl evreni meydana getirmiş ve bu sıfatının bir tecellisi olmuş ise konuşan ve dileyen bir varlık oluşunun da tecelli etmesi gerekmektedir. İşte Nübüvvet O’nun bu sıfatının tecellisisdir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi "ülü’l-‘azm" olarak isimlendirilen peygamberlerden biri değildir?
Hz. Muhammed |
Hz. Nuh |
Hz. Musa |
Hz. İsa |
Hz. Âdem |
Kur’ân-ı Kerîm’de Hz. Nuh, İbrahim, Musa, İsa ve Muhammed üzerinde özellikle çok durulmuş, bunlara verilen talimatın önemli, ümmetlerinin de fazla olduğuna dikkat çekilmiş, aldıkları ağır görev ve sorumluluk karşısında yılmadan azim ve sebat göstermeleri sebebiyle “ülü’l-’azm” peygamberler şeklinde isimlendirildikleri ifade edilmiştir.
17.Soru
Kur’ân-ı Kerîm'e göre Zebur hangi peygambere verilmiştir?
Hz. Davud |
Hz. İbrahim |
Hz. Musa |
Hz. Hud |
Hz. Nuh |
Kur’ân-ı Kerîm'de “Davud’a da Zebur’u verdik” (el-İsrâ 17/55) buyrulmaktadır.
18.Soru
1 - Allah'a kulluk etmek için yaratılmıştır.
2 - İnsanlara nispetle daha üstün bir güce sahiptirler.
3 - İnsanların bilmediği bazı hususları bilirler.
4 - Evlenip çoğalırlar, doğar, ölür, yer ve içerler.
5 - Geleceği bilmezler.
Yukarıdakilerden hangileri cinler için doğrudur?
1,2,3,4 |
1,2,4,5 |
1,2,3,4,5 |
2,3,4,5 |
1,3,4,5 |
Maddelerden hepsi cinler için doğrudur.
19.Soru
Dinî anlamda ..........., Allah’ın ulûhiyet, sıfat ve fiillerinde eşi ve ortağı olduğunu kabul etmek ve Allah’tan başkasına ibadet etmektir. Bu da putlara, ağaçlara, hayvanlara, kabirlere, semavî cisimlere, tabiat kuvvetlerine, ruhanî varlıklara ve insanlara ulûhiyet vererek tapınmak şeklinde meydana gelir.
Paragraftaki boşluğa gelmesi gereken kelime hangisidir?
Şirk |
Nifak |
Küfür |
İrtidat |
Nifak |
Dinî anlamda şirk, Allah’ın ulûhiyet, sıfat ve fiillerinde eşi ve ortağı olduğunu kabul etmek ve Allah’tan başkasına ibadet etmektir. Bu da putlara, ağaçlara, hayvanlara, kabirlere, semavî cisimlere, tabiat kuvvetlerine, ruhanî varlıklara ve insanlara ulûhiyet vererek tapınmak şeklinde meydana gelir.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangi peygambere ilk şeriat gelmiştir?
Hz. Nuh |
Hz. Süleyman |
Hz. İdris |
Hz. İsa |
Hz. Musa |
“Allah Nuh’a buyurduğu şeyleri size de din olarak buyurmuştur” (eş-Şûrâ 42/13) şeklindeki âyet insanlığa gönderilen ilk şeriatın Nûh’a verildiğini ifade etmektedir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ