Kültürlerarası İletişim Final 9. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Kültürlerarası iletişim yeterliliğinin duygusal yönü değerlendirilirken hangilerine dikkat edilmez?
Öz saygı |
Açık fikirlilik |
Sosyal rahatlık |
Özgüven |
Ön yargısız davranışlar |
Özgüven bu boyutta değerlendirilen bir unsur olarak karşımıza çıkmamaktadır. Öz saygı, açık fikirlilik, sosyal yeterlilik ve ön yargından uzak davranışlar kapsar.
2.Soru
Bir görüşme sırasında karşınızdaki kişi sürekli saatine bakıyor, masa üzerindeki evrakları topluyor, ayağa kalkıyor ise sözsüz iletişim kodlarını kullanarak ne demek istemiş olabilir?
Görüşme süresinin dolduğunu |
Görüşmeye devam etmek istediğini |
Masasının kirlendiğini |
Birlikte çalışmaya devam etmek istediğini |
Her hangi bir mesaj vermiyordur |
Kültürden kültüre değişmekle birlikte sorudaki gibi harekeler sözsüz iletişimde görüşme süresinin dolduğu anlamını taşır.
3.Soru
Gündelik yaşamdaki sorunların çözümünde yararlanılan, üzerinde uzlaşmaya varılmış, grubun çoğunluğu tarafından kabul edilmiş beklentiler, kurallar, kalıp davranışlar olarak tanımlanan terim aşağıdakilerden hangisidir?
Kamu hukuku |
İş hukuku |
Sosyal hukuk |
Ekonomi hukuku |
Halk hukuku |
Gündelik yaşamdaki sorunların çözümünde yararlanılan, üzerinde uzlaşmaya varılmış, grubun çoğunluğu tarafından kabul edilmiş beklentiler, kurallar, kalıp davranışlar, iş yapma biçimleri, sınırlandırmalar, yasaklar ve tabular ile bunlara aykırılık durumunda uygulanacak yaptırımlar halk hukuku olarak adlandırılır.
4.Soru
Sembolik sözsüz tekrarlar hakkında aşağıdakilerden hangisi söylenebilir?
Sembolik sözsüz tekrarlar, sözlü iletişimin yerine geçmektedir |
Sözsüz tekrarlar sözlü iletişim sürecini olumsuz şekilde etkiler |
Sözsüz sembolik tekrarlar alıcıyı bir süre sonra sıkmaktadır |
Sözsüz tekrarlar, sözlü iletilerin anlamını güçlendirmektedir |
Sözsüz tekrarlar iletişim sürecinde başat konumdadır |
Tekrar, iletişim sürecinin önemli kavramlarından biridir ve bir iletinin ya da aynı anlamı taşıyan farklı iletilerin alıcıya birden fazla kez gönderilmesi anlamına gelir. Sözlü iletilerin algılanmalarını sağlamak ve anlamını güçlendirmek için tekrarlarız. Ancak bu tekrarlar her zaman sözlü olmaz. Bunun yerine aynı sembolik anlamı taşıyan sözsüz davranışlardan yararlanılır.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kişisel sözlü iletişim biçemine uygun bir ifade değildir?
Bu işlerin tümünü ben yapıyorum. |
Bu işlerin tümü benim üzerimde. |
Bu işlerin tümünden ben sorumluyum. |
Bu işlerin tümünü bana yaptırıyorlar. |
Bu işlerin tümü benden sorulur. |
Bireyci kültürlerin üyeleri sözlü iletiflim s›ras›nda sözlerine “ben” ile başlar, kendini öne çıkarmaktan çekinmez ve aktarmak istediği anlamları kendi niyet, inanç ve fikirleri çerçevesinde sözel olarak ifade eder. Bu biçeme kişisel sözlü iletişim biçemi denir. Kişisel sözlü iletişim biçeminde, “ben” kimliğini iletişim sürecinin merkezine yerleştiren dilsel ögelerin sıkça kullanıldığı gözlenir. Bu biçemde anlamlar, birey olmanın vurgulanması amacıyla aktarılır.
6.Soru
İletişim sürecinde her ileti hangi biçeme sahiptir?
Dolayımlama |
Eğretileme |
İma etme |
Belirleme |
Açığa vurma |
İletiler tek bir göstergeden ibaret olsalar bile fiziksel bir forma sahiptir. Ayrıca her ileti, “çağrı” olarak adlandırılan, kime gönderilmek üzere hazırlandıklarını belli eden bir hitaba ve kimin hazırladığını belli eden bir “açığa vurma” biçemine sahiptir
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi başkalarının duygularını sezebilme, bilişsel karmaşıklık ve etkileşimi yönetebilme gibi yetenek ve nitelikleri kapsayan yeterliliktir?
Temel yeterlilik
|
Bireylerarası yeterlilik
|
Toplumsal yeterlilik
|
İletişim yeterliliği
|
İlişkisel yeterlilik
|
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi hukukla kültür arasındaki ilişkiyi ifade eder?
Her kültürde hak anlayışı diğerlerinden farklıdır.
|
Devlet yasaları kültürel farklara göre uygular.
|
Halk hukuku mutlaka uygulanmalıdır.
|
Halk hukuku pozitif hukuk demektir.
|
Hukuk yasak ve tabulardan oluşur.
|
9.Soru
İletişim akışını denetlemeye ve katılanlar arasındaki ilişkiyi düzenlemeye yardım eden sözsüz davranışlara ne ad verilir?
Düzenleç |
Belirtke |
Dönüt |
Betimleç |
Beden dili |
Düzenleç, iletişim akışını denetlemeye ve katılanlar arasındaki ilişkiyi düzenlemeye yardım eden sözsüz davranışlardır. Düzenleçler, etkileşim sürecine katılan bireylerin konuşmalarını sürdürme, daha yüksek ya da alçak sesle konuşma, sırasını başkasına verme gibi davranışlarını düzenler; katılanların dikkatini birbirleri üzerinde yoğunlaştırmalarını ya da süreci izlediklerini karşı tarafa göstermelerini sağlarlar.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kodların içinde oluşturulduğu bağlamlardan biri değildir?
Cinsiyet |
Sosyal statü |
Yaş |
Zaman |
Ses yapısı |
Kodlar sadece kendilerini oluşturan işaretler ve ögelerle anlam kazanmaz. Aynı zamanda kodların içinde oluşturulduğu bağlam da taşınacak anlamın yaratılmasında önemli rol oynar.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi güç aralığının az olduğu kültürlerde gözlemlenen davranışlara örnektir?
Çocukların aile içi durumlarının cinsiyet ve yaşa göre düzenlenmesi.
|
Küçül erkek kardeşin büyük ablaya emir vermesi veya davranışlarına karışması.
|
Üst ve ast ilişkilerinde, yetki ve haklar açısından büyük farklılıkların olması.
|
Çocukların kendi fikirlerinin olması ve katılmadığı fikirlere itiraz edip eleştirmesi.
|
Yönetilenlerden saygı, itaat ve sadakat beklenmesi
|
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi doğrudan sözlü iletişim biçeminin özelliklerinden biri değildir?
Konuşma sırasında genellikle “kesinlikle”, “tamamen” ve benzeri sözcüklerden yararlanırlar |
Niyet doğrudan sözlü olarak aktarılır |
Sözcükler yanananlmlarıyla kullanılır |
Bağlam ve sözsüz semboller dikkate alınmaz |
Sadece sözcüklere odaklanılır |
Doğrudan sözlü iletişim biçeminde gönderen aktarmak istediği anlamı, algılanabilir sözcükleri düzanlamında kullanarak içeriğe yükler. Bir etkileşim sürecinde niyet, arzu ve ihtiyaçlar doğrudan doğruya sözlü iletinin içeriğinde belirtiliyorsa doğrudan sözlü iletişim biçemi kullanılıyor demektir. Doğrudan iletişim biçeminde sözcükler düzanlamlarıyla kullanılır ve kesin bir anlam taşırlar. Gönderen, alıcının sözlü iletinin içeriğini, sözcüklerin birinci anlamlarıyla algılayıp değerlendirmesini bekler.
13.Soru
Açığa vuran sözlü iletişim biçeminin kime iletildiği kolayca anlaşılıyorsa bu neyin kullanıldığını gösterir?
Çağrılı sözlü iletişim biçemi |
Çağrısız sözlü iletişim biçemi |
İçerik sözlü iletişim biçemi |
Form sözlü iletişim biçemi |
Dolaylı sözlü iletişim biçemi |
Çağrılı sözlü kullanıla bir açığa vuran sözlü iletişim kime iletildiğini belirtmiş olur.
14.Soru
Aşağıda verilerden hangisi kültürlerarası iletişim yetenek türlerinden birisi değildir?
Toplumsal yeterlilik |
Kişilerarası yeterlilik |
Dil ve iletişim yeterliliği |
Duygusal yeterlilik |
İlişkisel yeterlilik |
Duygusal yeterlilik kültürlerarası iletişim yeterlilik türleri arasında yer almamaktadır.
15.Soru
İlk çocukluk yıllarından başlayarak edinilen ve kültürel olarak aktarılan kalıplara ne denir?
Düşünme kalıpları
|
Kodaçımı
|
Algıda seçicilik
|
Algı süzgeci
|
Ortama bağımlılık
|
16.Soru
Aşırı enformasyon yükünden kurtulmak için her defasında tek bir konu ile ilgili bütün enformasyonu alan ve işleyen kültürlere ne ad verilmektedir?
Geniş bağlamlı kültür |
Çapraz bağlamlı kültür |
Bireysel kültür |
Sorun bağlalı kültür |
Dar bağlamlı kültür |
Az miktarda enformasyon işleyerek anlam yaratabilir. Bu tür kültürler geniş bağlamlı kültür olarak adlandırılır. Bazı kültürler ise aşırı enformasyon yükünden kurtulmak için her defasında tek bir konu ile ilgili bütün enformasyonu alır ve işlerler. Bu tür kültürlere dar bağlamlı kültür denir.
17.Soru
Kültürlerarası karşılaşmalarda ve iletişimlerde bireyler aşağıdakilerin hangisinin temsilcisi olmaktadır?
Kültürel yapı |
Kültürel kimlik |
Kültürel aktarım |
Kültürel iletişim |
Kültürel şema |
Kültürlerarası karşılaşmalarda bireyler kültürel kimliklerinin temsilcisidir.
18.Soru
Aşağıdaki özdeyişlerden hangisi dar bağlamlı kültür özelliklerini yansıtmaktadır?
Düşünüyorum öyleyse varım.
|
Söz gümüşse sukut altındır.
|
Şeytan ayrıntıda gezer.
|
Çocuktan al haberi.
|
Cin olmadan şeytan çarpmak.
|
19.Soru
Ortaklaşa davranışçı kültürlerde “biz” kavramı neyi ifade eder?
Alçakgönüllülüğü |
Ayrıştırmayı |
Aynılaştırmayı |
Küçümsemeyi |
Yüceltmeyi |
Bireyci kültürlerde “ben” demek özgüveni ifade ederken, ortaklaşa davranışçı kültürlerde kendini beğenmişliği ve haddini bilmemeye işaret eder. Ortaklaşa davranışçı kültürlerde “biz” kavramı dayanışmayı, alçakgönüllülüğü ama aynı zamanda kendinden emin, kendiyle barışık olmayı da ifade eder. Görüldüğü gibi, kültürel farklar nedeniyle aynı sözcük ya da kavram farklı kültürlerde taban tabana zıt anlamlar aktarabilmektedir
20.Soru
Hangi kişilik özelliğine sahip bireylerde “Kendi yollarını belirleme ve bakış açılarına güvenme” daha çok görülmektedir?
Yönetici kişilik |
Açıklayıcı kişilik |
Analitik kişilik |
İlişkilendirici kişilik |
Mantıklı kişilik |
Yönetici kişilikler “Kendi yollarını belirleme ve bakış açılarına güvenme” eğilimindedir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ