Moda Tasarım Final 11. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
“Bir tasarım problemini çözümündeki ilk aşama, problemi tanımlamaktır. Verilen konunun ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken, sınırları zorlamak ve ……………………………… gerekir.” Boş bırakılan yere sıralı uygun seçenek hangisidir?
Alışılmış düşünce sistemlerine göre düşünebilmek |
Yapılanları tekrarlamak |
İşe yeniden başlamak |
En benzer sorunun çözümünü işe koşmak |
Alışılmış düşünce sistemlerine takılıp kalmamak |
“Bir tasarım problemini çözümündeki ilk aşama, problemi tanımlamaktır. Verilen konunun ne olduğunu tam olarak anlama ve o konuyu benimseyebilmektir. Bir problemi tanımlarken, sınırları zorlamak ve alışılmış düşünce sistemlerine takılıp kalmamak gerekir.”
2.Soru
- Cetvel
- Gönye
- Mülaj Kağıdı
- Biçki
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri giysi tasarımında kalıp hazırlama araç ve gereçlerindendir?
I ve III
|
I ve II
|
II ve IV
|
II, III, IV
|
I, II, III |
Kalıp hazırlamada sıklıkla kullanılan araç ve gereçler; cetvel, gönye, mülaj kağıdı vb. Çeşitli malzemelerdir. Biçki bunlardan biri olarak verilmemektedir.
3.Soru
Kumaşın yapısını etkileyen en önemli faktör, kumaşın yapımında kullanılan ilk madde olan elyafın fiziksel ve kimyasal davranışlarıdır. Bu davranışlar, kumaştan beklenen hangi işlevleri belirlemektedir?
I. Dayanıklılık
II. Tuşe
III. Dökümlülük
IV. Geçirgenlik
V. Şeffaflık
VI. Koruyuculuk
I, III, V, VI I, II, III, V, VI I, II, III, IV, V I, II, III, IV, VI I, II, III, IV, V, VI |
I, II, III, V, VI |
I, II, III, IV, V |
I, II, III, IV, VI |
I, II, III, IV, V, VI |
Kumaşın yapısını etkileyen en önemli faktör, kumaşın yapımında kullanılan ilk madde olan elyafın fiziksel ve kimyasal davranışlarıdır. Bu davranışlar, kumaştan beklenen; dayanıklılık, tuşe, dökümlülük, geçirgenlik ve koruyuculuk gibi işlevleri belirlemektedir.
4.Soru
Maddelerden hangileri bitkisel liftir?
I. Alpaka II. Keten III. Angora
IV. Jüt V. Kaşmir VI. İpek
VII. Kenevir VIII. Asbest IX. Rami
Yalnız VI |
I, II, V |
II, IV, VII, IX |
I, II, VI, VII, VIII |
I, II, III, IV, V, VI, VII, VIII, IX |
Seçeneklerdeki keten, kenevir, jüt, rami bitkisel, asbest mineral, alpaka, angora, kaşmir, ipek hayvansal liftir.
5.Soru
Hangi tasarım öğesi bir giyside kullanılarak özgün yüzeyler oluşturduğu gibi doğru yerde kullanıldığı zaman insan bedeninde ki kusurları da saklamaktadır?
Ton |
Çizgi |
Doku |
Renk |
Oran orantı |
Doku
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi yünün uluslararası kabul görmüş kısaltmasıdır?
WP
|
WC
|
WS
|
CO
|
WO |
Yünün uluslararası kabul görmüş kısaltması WO’dur.
7.Soru
Giysilerin yaka, kol ağzı ve eteklerinde iç çamaşırlarda ve vücudu saran streç giysilerde kullanılan enine elastikiyeti yüksek olan örgü türü aşağıdakilerden hangisidir?
Giysilerin yaka, kol ağzı ve eteklerinde iç çamaşırlarda ve vücudu saran streç giysilerde kullanılan enine elastikiyeti yüksek olan örgü türü aşağıdakilerden hangisidir?
Ribana |
İnterlok |
Düz örme |
Süprem |
Haroşa |
Ribana örme giysilerin yaka, kol ağzı ve eteklerinde kullanılırlar. Bunun dışında iç çamaşırlarında ve vücudu saran streç giysilerde de kullanılırlar. Enine elastikiyeti yüksek olan örgülerdir.Doğru cevap A'dır.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi tasarımla ilgili değildir?
Etkilenme
|
Yaratıcı duygu
|
İlham
|
Kopyalama
|
Çağrışım |
Türkçe sözlükte “Etkilenme, çağrışım veya içe doğmayla akla gelen yaratıcı duygu, düşünce, ilham “olarak tanımlanmaktadır.
9.Soru
Aşağıdaki şıklardan hangisi yaratıcı gücü ölçmede bulduğu ölçütlerden birisidir?
Kültürel farklılıklar. |
Zamanın artistik görüşlerini yansıttığı kadar, insan ihtiyaçlarını ve isteklerini de yansıtan kişilikler. |
Sorunlara karşı duyarlılık. |
Küresel sürdürülebilirlik ve çevre koruması. |
İşlevsellik ve özgünlük olmalıdır. |
Sorunlara karşı duyarlılık.
10.Soru
Bir bölümü ipek, farklı bir bölümü de jakar olan bir şal, hangi kumaş türüne girmektedir?
Dokuma |
Örme |
Kesme |
Manipüle |
Keçe |
Endüstriyel üretilen kumaşların aynı veya farklı türlerinin yanısıra giysi üretimi amacıyla birbirleri ile dikiş işleme ve bezer yöntemler kullanılarak manipüle edilen, küçük ölçekli el üretimi kumaşların da giysi üretiminde kullanılmakta olduğu görülmektedir. Bu tür sonradan revizyona uğramış olan kumaşlar manipüle olarak gruplanmaktadır. Dokuma veya örme üretim yöntemleri ile üretilmiş olan kumaşlar ile aynı cins veya farklı kalitelerde kumaş parçalarının, dikiş, işleme veya farklı sabitleme yöntemleri kullanılarak bir araya getirilmesi ile yeniden tasarlanmış olan kumaşlardır. Kumaşın üzerinde birden fazla kumaş üretim teknik ve yöntemi birada kullanılmış olabilir.
11.Soru
Aşağıdaki yünlü kumaş türlerinden hangisinin diğerlerinden daha pahallı olduğu söylenebilir?
Çuha |
Kaşe |
Tüvit |
Kaşmir |
Keçe |
S¸traygarnlar kısa lif boyu olan kaba yünlü kumaşlardır. Genelde rejenere yünlüden yapılır ve kamgarn kumaşlara oranla daha düşük fiyatlı kumaşlardır. Kamgarn kumaşlar, yünün ilk kırkılmasında elde edilen, lif boyu yüksek olan ince taranmış kaliteli yün ipliklerden dokunan kumaşlardır. Uzun lif boyuna sahip olması nedeniyle ince yün iplik ve ince yünlü kalitede dokuma kumaşların üretiminde kullanılmaktadır. Çuha, kaşe, tüvit ve keçe straygan kumaşlarken kaşmir, kamgarn kumaştır, bu sebeple diğerlerinden daha pahallı olduğu söylenebilir.
12.Soru
Dünya genelinde ve Türkiye’de üretilen pamukların çoğunluğu ne tür pamuktur?
Kısa lifli pamuk |
Orta lifli pamuk |
Uzun lifli pamuk |
Renkli pamuk |
Transgenik Pamuk |
Dünya genelinde ve Türkiye’de üretilen pamukların çoğunluğu orta uzunluktaki pamuklardır.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi temel siluet formlarından birisi değildir?
Düz
|
Strech
|
Kum saati
|
Çan
|
Kavisli |
Kadın giyiminde beş temel siluet vardır. Bunlar düz, stretch, ‘A’, kum saati ve çan şeklindeki siluetlerdir.
14.Soru
“Dokuma tezgâhında kumaş boyunca yer alan iplikler………………………., kumaş eninde yer alan ve dokuma sırasında kumaşa mekikle atılan iplikler ……………………………. adını alırlar.”
Boş bırakılan yerleri doğru sıralı dolduran seçenek hangisidir?
Atkı ipliği - çözgü ipliği |
İlmek - atkı ipliği |
Çözgü ipliği - atkı ipliği |
Çözgü ipliği – elyaf |
Sentetik - elyaf |
Dokuma tezgâhında kumaş boyunca yer alan iplikler çözgü ipliği, kumaş eninde yer alan ve dokuma sırasında kumaşa mekikle atılan iplikler atkı ipliği adını alırlar.
15.Soru
Tüm doğal lifler içerisinde en pahalı olan lif hangisidir?
Keten |
İpek |
Vicuna |
Yün |
Pamuk |
Tüm doğal lifler içerisinde en pahalı olan lif vi- cuna lifidir. Peru’da yaşayan lama ailesinden Vicu- na isimli hayvandan elde edilen bu lifler hayvansal lifler içerisindeki en ince liflerdir. Özellikle İtalya ve Japonya’da önemli bir pazarı vardır. Liflerinin fiyatı 500 $/kg civarındadır. Bir vicuna şalın fiyatı 1.500 $, erkek paltosunun ise 20.000 $’a kadar çıkabilmektedir.Doğru cevap C'dir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi moda eğilimi araştırmalarında önemli olarak değerlendirilen görünüm unsurlarından biri değildir?
Renk |
Ritim |
Kumaş |
Siluet |
Baskı |
Moda eğilimi araştırmalarında önemli olarak değerlendirilen görünüm unsurları şunlardır: Renk, kumaş, baskı, siluet, aksesuarlar, kesim. Ritim bunlardan biri olmadığından cevap B seçeneğidir.
17.Soru
Bir elbisenin beğenilmesinin, o elbise kumaşının hangi fiziksel özelliklerine bağlı olduğu söylenebilir?
Duyusal |
İletkenlik |
Yapısal |
Mekanik |
Geçirgenlik |
Kumaşın kendi ağırlığıyla eğilme göstergesi olarak döküm özelliği, kumaşın yumuşaklık veya sertlik özelliği, tutum ya da tuşe olarak isimlendirilen ve kumaşa elle dokunulduğunda veya gözle incelendiğinde algılanan özelliği duyusal özelliklerdir. Kumaşın rengi, örgüsü tuşe ile algılanan duyusal veriler sonucunda bir beğeni değerine dönüşür.
18.Soru
Siluet çiziminde tüm uzunluk ve genişlik ölçüleri için hangi ölçü kullanılmaktadır?
Omuz uzunluğu |
Karış* |
Kanon çizgileri |
Baş uzunluğu |
Adım |
Baş uzunluğu
19.Soru
- Dokuma Örgüsü
- Renk Planı
- Dokumada Sıklık Değeri
- Kapiska
- Çerçeveler
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri dokuma örgüsü analiz işlemi sonuçlarındandır?
II, III, V
|
II, III, IV
|
I, II, III
|
I, III, IV |
I, III, V |
I, II ve III. seçeneklerde verilenler dokuma örgüsü analiz işlem sonuçlarındandır. IV ve V. seçeneklerde ise dokuma tezgahı ekipmanları verilmektedir.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi tasarımda çizginin ifade edebileceği anlamlara doğru bir örnek oluşturmaktadır?
Yatay çizgi; zafer |
Düşey çizgi; saygınlık |
Diyagonal çizgi; durgunluk |
Kıvrımlı çizgi; saygınlık |
Kıvrımlı çizgi; zafer |
Çizgi: Çizgiler düz, kıvrımlı, sürekli kesik, grenli ya da keskin özelliklere sahip olabilmektedir. Aynı zamanda karakterine ya da konumuna bağlı olarak, bazı mesajlar da iletebilmektedir. Düşey çizgi; saygınlık, yatay çizgi; durgunluk, kıvrımlı çizgi; zafer, diyagonal çizgi; canlılık gibi duyguları hissettirmektedir (Özalp, 2008: 61).
“Giysi tasarımında çizgiyi gösteren yapısal teknikler şu şekildedir: dikişler, pensler, kumaşın içeri doğru kıvrılması, katlar, kırmalar, büzgüler ve çeşitli şeritler, giysinin olan ya da algılanan kenarları örneğin; yaka kenarları, kollar, etek kenarları, paçalar, cepler veya kemerler, pililer, büzgüler, katlamalar ya da drapeler ile oluşturulan kırmalar veya katlar. Bir giysiyi şekillendiren ve bedene oturma- sını sağlayan bu yapısal tekniklerdir. Bu tekniklerin kendileri veya aralarındaki kombinasyon giysi görünümünü önemli ölçüde etkilemektedir” (Andersson, 1997:188).
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ