Moda Tasarım Final 4. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
- Drapaj Yöntemi
- Bilgisayar
- Gönye
- Mülaj Kağıdı
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri kalıp hazırlama tekniklerinden biridir?
I ve II
|
I ve IV
|
II ve III
|
III ve IV
|
II ve IV |
Gönye ve mülaj kağıdı teknik değil araç gereçlerdendir.
2.Soru
Orta Çağ'da Batı toplumlarının Doğu'nun kumaşlarından etkilenmesinde ne etkili olmuştur?
Haçlı Seferleri |
Ticari hareketlilik |
Küreselleşme |
Fransız Devrimi |
Kraliyet evlilikleri |
Ortaçağ’da zengin sını arın başlattığı pahalı ve gösterişli giyim tarzını alt sını ar benimsemiştir. Bu dönemde Haçlı Seferleri’nin etkisiyle doğunun kumaşları batı modasını etkilemiş buna bağlı olarak da giyim ilk çağdaki sadeliğinden uzaklaşarak karmaşık özellikler göstermeye başlamıştır (Dereboy, 2004:46).
3.Soru
Tasarımcının iki boyutlu kumaşı insan bedeniyle birlikte biçimlendirip kişinin hareketlerine uygun bir şekilde üç boyutlu forma dönüştürülmesine ne denir?
Doku |
Tasarım |
Coutre |
Silüet |
Kesim |
D seçeneği doğru yanıt.
4.Soru
Liflerin temizlenip, homojen bir yapı elde edilmesi için harmanlanıp, dayanım ve süreklilik sağlamaları için büküm verilip birbirleri üzerine döndürülmesi işlemine verilen isim aşağıdakilerden hangisidir?
İplik eğirme |
Taharlama |
Çözgü çekme |
İnterlok |
Süprem |
İplik eğirme işleminin temel prensibi aslında çok basittir. Lifler temizlenir, homojen bir yapı elde edilmesi için harmanlanır, paralelleştirilir, dayanım ve süreklilik sağlamaları için büküm verilerek birbirleri üzerine döndürülürler. Bu işlemler basit görünmekle birlikte çok sayıda hazırlık makinesi ve ayrı bir eğirme makinesi gerektirirler.
5.Soru
Bir kazağın etiketinde bulunan WA harfleri aşağıdakilerden hangisini ifade eder?
Angora |
Kaşmir |
Yün |
Pamuk |
Viskon |
Bir kazağın etiketinde bulunan WA harfleri angoranın kısaltmasıdır.
6.Soru
Aşağıda seçeneklerde verilen önermelerden hangisi doku için doğru bir önermedir?
Dokular hem dokuma hem de görsel olarak algılanabilir. |
Doku kendi başına bir tasarım ögesi değildir. |
İnce dokuya sahip yüzeyler mat görüntü oluşturur. |
Tasarım aşamasında materyalein dokusu en az gözetilecek unsurdur. |
Kıyafet tasarlarken tasarımcı materyel dokusunda sadece yapay doku unsurunu gözetmelidir. |
Doğru yanıt A seçeneği
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dokumasız kumaşların üretiminde uygulanan yöntemlerden biridir?
İğneleme
|
İlmikleme
|
Sabitleme
|
Atkı
|
Çözgü |
Dokumasız kumaşlar, keçeleştirme, iğneleme ya da yapıştırma gibi işlemlerle tekstil liflerinin bir doku oluşturması sonucu elde edilirler. Doğal keçe, yün elyafından yapılmaktadır. Günümüzde keçe tekniği ile dikişi olmayan giyim ürünleri yapılabilmektedir. Doğal ipek vual kumaş ile yün elyafı, keçe tekniğinde dikişsiz olarak birbirlerine sabitlenerek el işi üretimlerde kullanılmaktadır.
8.Soru
Giysi tasarımında iki zıt ucu uygun kademelerde birbirine bağlayan köprüye ne denir?
Vurgu |
Koram |
Vurgulama |
Uyum |
Devamlılık |
Giysi tasarımında ritim, çeşitli teknikler kullanılarak yakalanabilmektedir: Koram: İki zıt ucu uygun kademelerde birbirine bağlayan köprüye koram denir. İki uç arasında bir düzen dahilinde geçiş sağlayan bu düzenleme yardımıyla anlamlı ve beğenilmesi kolay bir dizi ortaya çıkar.
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi temel etek kalıbı açılımı esas çizgilerinden değildir?
Boyun hattı
|
Ön ortası |
Yan dikiş
|
Bel hattı
|
Pens çizgileri |
Çizimi yapılan temel etek kalıbının ön ortası, arka ortası, yan dikiş, bel hattı ve pens çizgileri esas çizgileridir. Bu çizgiler üzerinden mülaj kağıdına kopya alarak ön ve arka olmak üzere temel etek kalıbının açılımı elde edilmektedir. Açılım ile model uygulama, şablonlama ya da kesim işlemlerinin yapılması mümkün olabilmektedir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi kumaş baskı çeşidi arasında yer almaz?
Direkt baskı |
Üst baskı |
Sıvama baskı |
Zemin baskı |
Transfer baskı |
Direkt, üst, sıvama ve zemin baskılar kumaşlarda kullanılan baskı çeşitlerinden bazılarıdır. Halbuki transfer baskı, bir tekniktir ve kumaş baskı tekniği olarak sınıflandırılır. Doğru seçenek E’dir.
11.Soru
Giysi koleksiyonu seçiminde aşağıdakilerden hangisi göz önüne alınmaz?
Hedef kitleye uygunluk |
Üretim olanakları |
Üretim maliyeti |
Moda trendlerine uygunluk |
Bulunan tema sayısı |
Giysi koleksiyonu hazırlama sürecinin en önemli basamaklarından birisi olan koleksiyon seçiminde tema, renkler, dokular, formlar, üretim olanakları ve maliyet dikkate alınarak tasarımların seçimi yapılmaktadır. Koleksiyon seçiminde:
- Giysinin hedef kitleye uygunluğu ve fonksiyonelliği,
- Giysinin üretim olanakları ve maliyeti,
- Hikaye-renk panosuna ve moda trendlerine uygunluk,
- Renk, stil, kumaş, aksesuar ve yardımcı malzemeye uygunluk,
- İşletmenin marka ve pazarlama politikasına uygunluk göz önünde bulundurulmalıdır. Doğru seçenek E’dir.
12.Soru
8 baş ölçüsünde çizilmiş bir silüet için bel çizgisi kaç numaralı kanona denk glmektedir?
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
Baş, boyun ve omuz yerleri belirlendikten sonra boyun ve omuzların çizimi yapılabilir. 3 numaralı kanon bel hattıdır. Bir baş bel genişliği için eksen çizgisinin sağına ve soluna eşit olarak dağıtılmalıdır. Bel genişliği belirlendikten sonra omuz çizgileri ile birleştirilerek üst gövde çizilir.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi teknik çizimde kullanılan araçlardan biridir?
Dolma kalem
|
Rivet
|
Agraf
|
T Cetveli
|
Zımba |
Teknik çizimde sıklıkla kullanılan araç gereçler T cetveli, çizim kağıtları, cetvel, iletki, gönye, pergel, pistole, şablonlar, çeşitli kalınlıklarda kurşun kalemler ve rapido kalemlerdir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi 1930’lu yıllara ait giyim kuşam özellikleri arasında yer almaz?
Giyimde daha çok sadelik vardır. |
Etek ve bluz kadın giyiminin vazgeçilmezi olmuştur. |
Palto yakalarında kürk kullanımı yaygınlaşmıştır. |
Doğu’ya duyulan merak artmış ve “oryantalist” unsurlar modada etkisini göstermeye başlamıştır. |
Erkek giyiminde kruvaze ceketler ön plana çıkmış ve yakalarda sivri uçlar hakim olmuştur. |
1900 Yılları Giyim Kuşam: Doğu’ya duyulan merak artmış ve “oryantalist” unsurlar modada etkisini göstermeye başlamıştır. Moda aynı zamanda Japonya’dan da etkilenmiş ve hem harem pantolonları hem de kimonolar kadın giysilerini etkilemiştir.
15.Soru
Genişlik ölçülerinden beden genişliği ölçüsü 100cm’den fazla olması durumunda ortaya çıkan ölçü aşağıdakilerden hangisidir?
Bolluk Ölçüsü
|
Düşük Ölçü
|
Artık Ölçü
|
Kalça Düşüklüğü Ölçüsü
|
Arka Uzunluğu Ölçüsü |
Genişlik ölçülerinden beden genişliği ölçüsü 100 cm’den fazla olması durumunda bu ölçü ortaya çıkmaktadır. Örneğin, ölçüsü alınan kişinin beden genişliği ölçüsü 105 cm ise artık ölçü 5 cm’dir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi “bir tasarımda yer alan ögelerin kompozisyon düzenini bozmayacak bir şekilde dağılım şekli”ni yansıtan tasarım ilkesidir?
Orantı |
Devamlılık |
Bütünlük |
Vurgulama |
Denge |
Tasarımın genellikle 5 temel ilkesinden bahsedilmektedir: Denge, orantı ve görsel hiyerarşi, görsel devamlılık, bütünlük ve vurgulama. Denge, bir tasarımda yer alan ögelerin kompozisyon düzenini bozmayacak bir şekilde dağılım şeklidir. Doğru seçenek E’dir.
17.Soru
İpliklerinin yapılacak desene göre çerçevelerden geçirilmesi işlemine ne ad verilir?
Çözgü |
Çekme |
Taharlama |
Dokuma |
Tarama |
C¸özgü ipliklerinin yapılacak desene göre çerçevelerden geçirilmesi işlemine “taharlama” denir. Doğru cevap C'dir.
18.Soru
- Üst Baskı
- Sıvama Baskı
- Rezerve Baskı
- Rulo Baskı
- Varak Baskı
Yukarıda verilenlerden hangisi ya da hangileri kumaş baskı çeşitleri arasında verilmektedir?
I ve III
|
III, IV, V
|
I, II, III, V
|
III ve V
|
I, III, IV |
Rulo Baskı kumaş baskıcılığında kullanılan baskı tekniklerinden biridir. Diğer seçeneklerde verilenler ise baskı çeşitleri arasında değerlendirilmektedir.
19.Soru
Türkiye’de gerçek anlamda ilk kılık kıyafet Kanununu hangi tarihte çıkmıştır?
18 Şubat 1935
|
23 Nisan 1923
|
19 Mayıs 1919
|
15 Şubat 1940
|
20 Mayıs 1945 |
Türkiye Cumhuriyeti ger.ek anlamda ilk kılık Kıyafet Kanununu 18 Şubat 1935 tarihinde çıkartmıştır.
20.Soru
Giysi koleksiyonu hazırlama sürecinin en önemli basamaklarından birisi olan koleksiyon seçiminde aşağıda verilenlersen hangisi göz önünde bulundurulacak bir seçenek değildir?
Koleksiyonu hazırlayan tasarımcının estetik kaygıları |
Giysinin hedef kitleye uygunluğu ve fonksiyonelliği |
Giysinin üretim olanakları ve maliyeti |
İşletmenin marka ve pazarlama politikasına uygunluk |
Hikaye-renk panosuna ve moda trendlerine uygunluk |
A seçeneği
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ