Programlamada Yeni Yaklaşımlar Final 5. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
Görüntü işleme komutlarını çalıştırmak için özelleşmiş elektronik devrelere ne ad verilir?
TPU |
CPU |
GPU |
RAM |
ROM |
Görüntü işleme komutlarını çalıştırmak için özelleşmiş elektronik devrelere grafik işlemci birimi (GPU) denir.
2.Soru
I. Hizmet olarak Altyapı (Infrastructure as a Service)
II. Hizmet olarak Platform (Platform as a Service)
III. Hizmet olarak Yazılım (Software as a Service)
Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri 'Bulut Bilişim Hizmet Modelleri' arasında yer alır?
Yalnız II |
I ve III |
II ve III |
I ve II |
I, II ve III |
Servisler, belirli işleri yapması için otomatikleştirilmiş alt yordamların toplamı olarak tarif edilebilir. Bu tanımdan yola çıkarak servislerin hizmet olarak sunulmasını üç ana
başlık altında toplayabiliriz. Bunlar;
• Hizmet olarak Altyapı (Infrastructure as a Service): Teknoloji firmaları veya geliştiriciler için disk alanı ya da hesap yapabilme gibi kaynakları sunar.
• Hizmet olarak Platform (Platform as a Service): Teknoloji firmaları ve geliştiriciler için bulut bilişime hazır çözümler üretilmesini sağlayan yapıların sunulduğu
modeldir.
• Hizmet olarak Yazılım (Software as a Service): Belirli bir amaç için geliştirilmiş
yazılımların son kullanıcılara sunulmasını sağlayan yapılardır.
3.Soru
DirectX 8.0 standardını uygulayan ilk yonga hangisidir?
GeForce 1 Serisi |
GeForce 2 Serisi |
GeForce 3 Serisi |
GeForce 4 Serisi |
GeForce GTX Serisi |
NVIDIA’nın GeForce 3 serisiyle birlikte grafik işlemci birimi teknolojisinde önemli bir
noktaya gelinmiştir. GeForce 3 serisi DirectX 8.0 standardını uygulayan ilk yonga olmuştur.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi büyük verinin tanımlanmasında kullanılan sözcüklerdendir?
I. Büyük
II. Kolay
III. Zor
IV. Karmaşık
Yalnız I, II |
Yalnız II, III |
Yalnız III, IV |
Yalnız I, III, IV |
I, II, III, IV |
Büyük veri; geleneksel yöntemlerle işlenmesi zor olan, hacimsel olarak büyük olan ve karmaşık yapıdaki veridir.
5.Soru
Büyük veri üzerinde sorgu hangi aşamada gerçekleştirilir?
Veri Toplama ve Kayıt |
Çıkartım Temizleme ve Belirtim |
Birleştirme ve Gösterim |
Modelleme ve Analiz |
Anlamlandırma |
Büyük veri üzerinde sorgu Modelleme ve Analiz aşamasında gerçekleştirilir.
6.Soru
- Donanım servislerini son kullanıcıya hizmet olarak sunabilir
- Yazılım servislerini son kullanıcıya hizmet olarak sunabilir
- Dinamik olarak ölçeklendirilebilir bir yapısı vardır
Bulut bilişim ile ilgili olarak yukarıdakilerden hangisi veya hangileri doğrudur?
Yalnız I |
Yalnız II |
I ve III |
II ve III |
I, II ve III |
Bulut bilişim,gerek donanım gerek yazılım servislerini son kullanıcıya hizmet olarak
sunabilen, dinamik olarak ölçeklendirilebilen yapılara verilen genel isimdir. Buradaki bulut kelimesi İnternetin yerine kullanılmaktadır. Zira günümüzde uzaktaki bir kaynağı son kullanıcıya hizmet olarak servis etmenin en kolay yolu internettir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi insanların oyun oynamayı sevmelerinin en önemli nedenidir?
Merak |
Sürpriz |
Macera |
Eğlence |
Gerginlik |
İnsanlar oyun oynamayı sevmektedir. Bunun nedenleri hakkında birçok teori ortaya atılsa da tam olarak açıklanamamıştır. Aslında insanların oyun oynamayı sevmelerinin en önemli nedeni eğlenmek istemeleridir. Oyun oynamak insanlar üzerinde duygusal tepkileri uyandırmaktadır. Gerginlik, korku, sürpriz, merak, macera gibi olgular insanlar için ilgi çekicidir. Doğru cevap D’dir.
8.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, Hizmet olarak Platform katmanına temel oluşturur?
hizmet olarak yazılım katmanı |
hizmet olarak işletim katmanı |
hizmet olarak iletişim katmanı |
hizmet olarak üstyapı katmanı |
hizmet olarak altyapı katmanı |
En alt katmanda olan Hizmet olarak Altyapı katmanı, üstündeki diğer iki katman için temel oluşturur. Aynı şekilde, Hizmet olarak Platform katmanı da Hizmet olarak Yazılım katmanına temel oluşturur. sf. 157. Doğru cevap E'dir.
9.Soru
Dijital bir oyunun bellek ve işlem gücünü daha az kullanması için aşağıdaki işlemlerden hangisi yapılmalıdır?
Optimizasyon |
Sonuçlandırma |
Varlık |
Donatma |
Poligon sayısı |
Dijital bir oyunun bellek ve işlem gücünü daha az kullanması için Optimizasyon yapılmalıdır.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Grafik işlemci biriminin özelliklerindendir?
Günümüz işlemcilerinin ilk işlemcilere göre binlerce kez daha hızlı olduğu |
Paralel işlem yapmak üzere özelleşmiş olan bu birimler görüntü işlemede ve bilgisayar grafiğinde etkilidir. |
Aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren bir elektronik devreler bütünüdür. |
İşlemcilerin içindeki elektronik devreler, bir tür saat vuruşu mekanizması ile hareket ederler. |
İş yükü birden fazla işlemcinin üzerine paylaştırılabilir ve çözüm daha kısa sürede elde edilebilir. |
Ekran kartının sisteme katılmasıyla grafikler çok daha hızlı biçimde işlenmeye başlayacak ve görüntü netleşecektir. Grafik işlemci birimleri kişisel bilgisayarlarda, cep telefonlarında, tabletlerde ve oyun konsolları gibi çeşitli sistemlerde kullanılmaktadır. Paralel işlem yapmak üzere özelleşmiş olan bu birimler görüntü işlemede ve bilgisayar grafiğinde etkilidir.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Merkezi işlemci birimlerinin özelliklerinden biridir?
Geçmişten günümüze yaşanan teknolojik gelişmeler ile işlemcilerin boyutları küçülmüş, maliyetleri azalmış ve hızları da artmıştır. |
Merkezi işlemci birimlerinden farklı olarak görüntü işleme komutlarını çalıştırmak üzere özelleşmiş bir elektronik devreler bütünüdür. |
İçlerinde bulunan hafıza birimlerini oldukça çok hızlı biçimde yönetirler. |
Görüntülerin oluşturulmasını sağlayan komutların yüksek performansta çalıştırılmalarını sağlarlar. |
Ekran kartının sisteme katılmasıyla grafikler çok daha hızlı biçimde işlenmeye başlayacak ve görüntü netleşecektir. |
Merkezi işlemci birimleri (Central Processing Unit–CPU), aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren bir elektronik devreler bütünüdür. İlk işlemciler büyük ve yüksek maliyetli işlemcilerdi ve işlem yapma kapasiteleri düşüktü. Geçmişten günümüze yaşanan teknolojik gelişmeler ile işlemcilerin boyutları küçülmüş, maliyetleri azalmış ve hızları da artmıştır.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi 2004 yılında ortaya çıkan ve günümüz ev otomasyon sistemlerinde yaygın bir kullanıma ulaşmış, Amerika’da 908.42 MHz, Avrupa’da ise 868.42 MHz iletişim bandında çalışan, teoride 232 düğümü destekleyen radyo sinyalleriyle haberleşme esasına dayalı bir protokoldür?
Z-Wave |
Bluetooth |
ZigBee |
XMPP |
CoAP |
Z-Wave, 2004 yılında ortaya çıkan ve günümüz ev otomasyon sistemlerinde yaygın bir kullanıma ulaşmış, radyo sinyalleriyle haberleşme esasına dayalı bir protokol ve bu protokolü destekleyen cihaz teknolojisini tanımlamaktadır. Z-Wave cihazlar Amerika’da 908.42 MHz, Avrupa’da ise 868.42 MHz iletişim bandında çalışmaktadırlar. Bir Z-Wave ağı teoride 232 düğümü desteklemekte, ancak pratik uygulamalarda düğüm sayısının 30-40 düğümü aşması durumunda iletişim problemleriyle karşılaşıldığı not edilmektedir.
Bu nedenle doğru yanıt a) seçeneğidir.
13.Soru
Ön bellek, aşağıdakilerden hangisi kapsamındadır?
hizmet olarak platform katmanı |
hizmet olarak üstyapı katmanı |
hizmet olarak altyapı katmanı |
hizmet olarak işletim katmanı |
hizmet olarak yazılım katmanı |
Bulut bilişim hizmet modelleri : Hizmet olarak Altyapı : Önbellek, Ağ Altyapısı, Sunucu Yönetimi : Kullanıcı : IT Operatörleri. sf. 157. Doğru cevap C'dir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Hadoop dışında diğer büyük veri işleme projelerinden biri değildir?
Apache Pig |
Apache Hive |
Apache Spark |
Apache Storm |
Apache Jaspersoft |
Hadoop günümüzde Amazon, Adobe, eBay, Facebook ve Google gibi birçok firmada büyük veri analizinde kullanılmaktadır. Hadoop ayrıca diğer büyük veri işleme projelerine liderlik etmiştir. Hadoop dışında diğer büyük veri işleme projelerine aşağıdaki örnekler verilebilir: • Apache Pig, • Apache Hive, • Apache Spark, • Apache Storm.
15.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dijital oyun geliştirme aşaması değildir?
Kaplama |
Animasyon |
Programlama |
Modelleme |
Zamanlama |
Zamanlama dijital oyun geliştirme aşaması değildir.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi herhangi bir etkileşimin olmadığı durumlarda bile, oyunun akıcı bir şekilde çalışmasını sağlayan yapıdır?
Yapay Zekâ |
Yol İşaretleri |
Oyun Motoru |
Oyun Döngüsü |
Döngüsel Animasyonlar |
Oyun Döngüsü (Game Loop): Herhangi bir etkileşimin olmadığı durumlarda bile, oyunun akıcı bir şekilde çalışmasını sağlayan yapıdır. Doğru cevap D’dir.
17.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, Üç Türk kardeşin kurduğu Crytek adlı firma tarafından geliştirilmiş oyun motoru CryEngine' nin özelliklerinden biridir?
Üç boyutlu oyun motoru olan, gelişmiş özelliklere sahip üç boyutlu dijital oyunların cihaza kurulmadan oynanmasını sağlayan bir yapıya sahiptir. 3D motorunu kullanan oyunlar, oyun Eklentisi sayesinde hiçbir kurulum işlemi olmadan bir tarayıcı üzerinden çalışabilmektedir. |
Piyasadaki çoğu birinci şahıs nişancı (FPS) türü oyunların yapımında kullanılmıştır. Programlama dili olarak C++ kullanılsa da birçok kütüphane ve script dillerini desteklemektedir. Çoklu platform desteğinin de gelmesiyle dijital oyun programcıları arasında popülerliğini arttırmaktadır. |
NET çatısını kullanarak iki boyutlu ve üç boyutlu oyunlar geliştirmek için piyasaya sürdüğü bir başka çatıdır. bir programlama dili olmayıp içerisinde yüzlerce sınıf barındırmaktadır. Bu sayede nesneye yönelik programlama yapısıyla sınıflar sunacak şekilde yapılandırılmıştır. |
Oldukça yeni grafik editörü ve oyun motorudur. Piyasadakilerden farklı olarak hiçbir teknik kodlama ve profesyonel üç boyut bilgisi gerektirmeden |
Yüksek grafik kalitesini sağlarken dışarıdan fizik motoru veya kütüphane ihtiyacının duyulmaması motorunu popüler yapan özelliklerindendir. Öte yandan dezavantaj olarak, geliştirilen dijital oyunların yüksek kapasiteli donanım gereksinimi olması gösterilebilir. |
Üç Türk kardeşin kurduğu Crytek adlı firma tarafından geliştirilmiş oyun motorudur. Yüksek grafik kalitesini sağlarken dışarıdan fizik motoru veya kütüphane ihtiyacının duyulmaması CryEngine motorunu popüler yapan özelliklerindendir. Öte yandan dezavantaj olarak, geliştirilen dijital oyunların yüksek kapasiteli donanım gereksinimi olması gösterilebilir. CryEngine 4 ile bu optimizasyon sorunları indirgenmiş olsa da hala piyasada donanım altyapısı açısından yüksek gereksinim isteyen oyun motorlarından biridir. Doğru cevap E'dir.
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisi dağıtık mimari içerisinde bulunan dosyaları paralel bir şekilde analiz ederek, sonuçları çıkaran ve gönderen sistemlerden biridir?
MapReduce |
HDFS |
Veri Düğümü |
Tercih madenciliği |
Çıkartım |
MapReduce, dağıtık mimari içerisinde bulunan dosyaları paralel bir şekilde analiz ederek, sonuçları çıkaran ve gönderen sistemlerden biridir. İlk olarak 2004 yılında Google tarafından duyurulan ve kullanılan bu sistem, günümüzde Facebook, Yahoo ve daha birçok şirket tarafından kullanılmaktadır.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi büyük veri bileşenlerinden biri değildir?
Çeşitlilik |
Değer |
Kullanışlılık |
Doğrulama |
Veri büyüklüğü |
Büyük veri beş temel bileşenden oluşmaktadır. Bunlar çeşitlilik (variety), değer (value), doğrulama (verification), veri büyüklüğü (volume) ve hızdır (velocity). Bu bileşenler İngilizce isimlerinin baş harflerinin aynı olmasından dolayı 5V olarak adlandırılmaktadır.
20.Soru
Bulut Bilişim nedir?
Donanım servisidir |
yazılım servisidir |
Yazılım servislerini dinamik olarak ölçeklendirebilen sistemlerdir |
Donanım servislerini dinamik olarak ölçeklendirebilen sistemlerdir |
Donanım ve yazılım servislerini dinamik olarak ölçeklendirebilen sistemlerdir |
Bulut bilişim,gerek donanım gerek yazılım servislerini son kullanıcıya hizmet olarak
sunabilen, dinamik olarak ölçeklendirilebilen yapılara verilen genel isimdir
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ