Programlamada Yeni Yaklaşımlar Final 7. Deneme Sınavı
Toplam 8 Soru1.Soru
Her bir blok için kuyruk sayısını hangi parametre belirler?
void |
BLOCK_WIDTH |
cudaDeviceSynchronize |
if |
NUM_BLOCKS |
BLOCK_WIDTH her bir blok için kuyruk sayısını ifade etmektedir.
2.Soru
Aşağıdakilerden hangisi piyasadaki çoğu birinci şahıs nişancı (FPS) türü oyunların yapımında kullanılmış olan, büyük şirketler tarafından tercih edilen ve öğrencilere ücretsiz imkânlar sunan oyun motorudur?
Unity |
CryEngine |
CopperCube |
Microsoft XNA |
Unreal Engine |
Unreal Engine: Epic Games firması tarafından geliştirilen Unreal Engine, piyasadaki çoğu birinci şahıs nişancı (FPS) türü oyunların yapımında kullanılmıştır. Programlama dili olarak C++ kullanılsa da birçok kütüphane ve script dillerini desteklemektedir. Çoklu platform desteğinin de gelmesiyle dijital oyun programcıları arasında popülerliğini arttırmaktadır. Motorunu sürekli güncellenmesi ve geliştirilmesi büyük şirketlerin bile Unreal Engine’i tercih etmesini sağlamaktadır. Aynı zamanda Epic Games firmasının aylık ücret karşılığında Unreal Engine kullanımını sağlayan paketi sayesinde bir dijital oyun geliştirilmesi maliyetini azaltmıştır. İlave olarak oyun motorunun çoğu özelliğini kullanan bir alt modelini de ücretsiz olarak geliştiricilere açmıştır. Öğrencilere ücretsiz imkânlar sunması da dijital oyun yapımına yeni teşvikleri sağlamaktadır. Doğru cevap E’dir.
3.Soru
Mapreduce işlemine göre bir dosyadaki kelime sayma işlemi yapılırken hangi aşamada hangi kelimeden kaçar tane olduğu hesaplanır?
Ayırma |
Haritalama |
Karıştırma |
Azaltma |
Sonuç |
Azaltma sisteminde her bir kelimeden teker teker kaç tane olduğu hesaplanır ve sonuç döndürülür.
4.Soru
Bankaların kişinin bütün finans hareketlerini sistemlerinden izlemeleri ve bu verileri inceleyerek bir kimseye kredi verilip verilemeyeceğinin analizi yapılarak karar vermelerini sağlamaları hangi büyük veri bileşenini ifade eder?
Değer |
Doğrulama |
Veri büyüklüğü |
Hız |
Çeşitlilik |
Bankalar kişinin bütün finans hareketlerini sistemlerinden izleyebilmektedirler. Bu veriler bankalar için değerlidir ancak kendi başlarına çok anlam ifade etmezler. Bu veriler incelenerek bir kimseye kredi verilip verilemeyeceğinin analizi yapılarak karar verilmektedir. Bu karar, banka için ham finansal hareket verisinin değerini göstermektedir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi bir nesnenin detay içermeyen yapısıdır?
Silüet |
Poligon |
Varlık |
Detay Modelleri |
Üçgen |
Silüet bir nesnenin detay içermeyen yapısıdır.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi GPU’ların günümüzde kullanım alanlarından biri değildir?
biyoinformatik |
sayısal analitik |
moleküler dinamik |
medikal görüntüleme |
ps oyunları |
GPU’lar günümüzde biyoinformatik, hesaplamaya dayalı finans, sayısal analitik, moleküler dinamik, medikal görüntüleme,
hava iklim tahmini gibi birçok uygulama alanına sahiptir.
7.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Dijital oyunlar sınıflandırılırken gerçeğe yakın olan dijital oyun türleri arasındadır?
Strateji oyunları, |
Mantıksal oyunlar |
Simulasyon oyunları, |
Platform oyunları, |
Rol yapma oyunları, |
Simulasyon Oyunları: Gerçeğe yakın olan dijital oyun türleri arasındadır. Gerçek hayatta yapılan bazı işlerin dijital ortama aktarılıp oyun hâline getirilmesi şeklinde tasarlanır. Bu tür dijital oyunlarda fantastik öğeler barınmadığı gibi, gerçek hayata aykırı karakterler de pek fazla görünmemektedir. Doğru cevap C'dir.
8.Soru
- Programlama
- Animasyon
- Modelleme
- Tasarım
Yukarıdakilerden hangileri oyun tasarımı ve programlama yapısının kısımlarındandır?
I ve II |
II ve IV |
I, II ve III |
II, III ve IV |
I, II, III ve IV |
Oyun tasarımı ve programlama yapısını kısaca dört kısımda toplamak mümkündür:
- Modelleme (modeling),
- Kaplama (texturing),
- Animasyon (animation),
- Programlama (programming)
Doğru cevap C’dir.