Programlamada Yeni Yaklaşımlar Final 9. Deneme Sınavı
Toplam 20 Soru1.Soru
GPU programlama için NVIDIA firmasının sunduğu C, C++, Fortran gibi programlama dilleriyle birlikte kullanılabilen mimari ve teknolojidir aşağıdakilerden hangisidir?
CUDA |
GUDA |
KUDA |
YODA |
RAM |
CUDA (Compute Unified Device Architecture), GPU programlama için NVIDIA firmasının sunduğu C, C++, Fortran gibi programlama dilleriyle birlikte kullanılabilen mimari
ve teknolojidir.
2.Soru
Aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren elektronik devreler bütününe ne ad verilir?
Grafik işlemci birimi |
Merkezi işlemci birimi |
CUDA |
OpenGL |
Visual Studio |
Aritmetik ve mantıksal operasyonları gerçekleştiren elektronik devreler bütününe merkezi işlemci birimi adı verilir.
3.Soru
C dilinde yazılmış bir kod NVIDIA derleyicisinde hangi komut kullanılarak derlenebilir?
global |
void |
cudaDevice |
nvcc |
ComputeCuda |
C dilinde yazılmış bir kod, NVIDIA derleyicisinde “nvcc” komutu kullanılarak derlenebilir.
4.Soru
Aşağıdakilerden hangisi popüler olan mobil işletim sistemleri arasında yer almaz?
iOS |
Android |
Symbian |
BlackBerry OS |
Microsoft Office |
İşletim Sistemi, bilgisayar, oyun konsolu, cep telefonu, araba, beyaz eşya vb. cihazlarda çalışan, donanım kaynaklarını yöneten ve çeşitli uygulama yazılımları için yaygın servisleri sağlayan bir yazılımlar bütünüdür. Popüler olan mobil işletim sistemlerine örnek olarak Android, iOS, Windows Mobile, BlackBerry OS, Symbian vb. gösterilebilir. Doğru cevap E’dir.
5.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Hizmet olrak altyapıya dahil değildir?
veri merkezi |
veri depolama |
ağ |
e-posta |
sunucu |
Hizmet olarak altyapı : sunucu, ağ altyapısı, veri depolama alanı ve veri merkezi gibi donanımların hizmet olarak sunulması anlamına gelmektedir. Ayrıca, son yıllarda oldukça popüler olan işletim sistemlerinin sanallaştırılarak son kullanıcıya iletilmesi de hizmet olarak altyapı kavramının içerisindedir. sf. 157. Doğru cevap D'dir.
6.Soru
Aşağıdakilerden hangisi büyük veri bileşenlerinden biri değildir?
Çeşitlilik (variety) |
Değer (value) |
Ton (tone) |
Doğrulama (verification) |
Hız (velocity) |
Büyük veri beş temel bileşenden oluşmaktadır. Bunlar çeşitlilik (variety), değer (value), doğrulama (verification), veri büyüklüğü (volume) ve hızdır (velocity).
7.Soru
Aşağıdaki yazılımlardan hangisi ile özel ve karma bulutlar oluşturulabilmektedir?
OpenCloud |
SpecialCloud |
OpenNebula |
MixedCloud |
HybridCloud |
2008 yılında NASA’nın OpenNebula isimli uygulaması, geliştirilen ilk açık kaynak kod yazılım (open-source software) olarak tarihteki yerini almıştır. Uygulama sayesinde kullanıcılar özel ve karma bulutları oluşturabilmektedirler. sf. 156. Doğru cevap C'dir.
8.Soru
"Bir GSM operatöründen gelen veri ile web sunucularından gelen veriler yapısal olarak farklıdır. Bu nedenle gelen veriyi analiz edecek büyük veri uzmanlarının verinin içeriğinin tipi hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir."
Yukarıda verilen örnek veri bileşenlerinden hangisiyle doğrudan ilişkilidir?
değer (value) |
çeşitlilik (variety) |
doğrulama (verification) |
veri büyüklüğü (volume) |
hızdır (velocity) |
Çeşitlilik: Büyük veri analizinde veri, birçok farklı kaynaklardan derlendiği için kendi içinde çeşitlilik ve farklılık göstermektedir. Örneğin bir GSM operatöründen gelen veri ile web sunucularından gelen veriler yapısal olarak farklıdır. Bu nedenle gelen veriyi analiz edecek büyük veri uzmanlarının verinin içeriğinin tipi hakkında bilgi sahibi olması gerekmektedir. Farklı kaynaklardan elde edilen verilerin birlikte kullanılması gerektiğinde, veri tipleri birbirine dönüştürülerek işlem yapılmalıdır
9.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Nesnelerin İnterneti uygulamaları için tasarlanmış olan, veri iletimi için yayınlama/abone mantığını kullanan, TCP/IP yığıtının üzerinde çalışan ve ölçeklendirilebilir bir hafif bir uygulama katmanı protokolüdür?
MQTT |
CoAP |
XMPP |
Zigbee |
Z-Wave |
MQTT (Message Queing Telemetri Transport) veya bir başka tanımla Mesaj Kuyruk Telemetri Ulaşım protokolü, Nesnelerin İnterneti uygulamaları için tasarlanmış hafif bir uygulama katmanı protokolüdür. Veri iletimi için yayınlama/abone mantığını kullanmaktadır. TCP/IP yığıtının üzerinde çalışan MQTT, ölçeklendirilebilir bir protokol olarak Nesnelerin İnterneti için geliştirilmiş olup bir dizi yararlı özelliği barındırır. Bu protokolün nasıl çalıştığı en basit biçimde şöyle ifade edilebilir: Not veya poster asabileceğiniz bir bülten tahtası düşünün. Duyurmak istediğiniz ilginç bir veriniz olduğunda nasıl bu veriyi ilan tahtasına asarsanız, bu protokol de aynı şekilde işlemektedir. Böylece, konunuzla ilgilenen herkes mesajınızı okuyabilir. MQTT protokolünde, katılımcı cihazların iki kategorisi bulunmaktadır. Bunlara aracılar (broker) ve müşteriler (client) denir. Müşteriler, verilere erişebilecek veya değiştirebilecek cihazlardır. Aracılar ise verileri barındıran ve aktaran cihazlardır. MQTT, temelde bir asenkron haberleşme protokolüdür. Mesaj yayıncıları ve mesaj alıcılar arasında eşzamansız iletişim olmaktadır. Bu protokolün en önemli özelliği basit olması ve kaynak tüketiminde oldukça ekonomik davranmasıdır.
Bu nedenle doğru yanıt a) seçeneğidir.
10.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Oyun tasarımı ve programlama yapısı elemanlarından biri değildir?
Modelleme |
Kaplama |
Animasyon |
model editör |
Programlama |
Oyun tasarımı ve programlama yapısını kısaca dört kısımda toplamak mümkündür:
• Modelleme (modeling),
• Kaplama (texturing),
• Animasyon (animation),
• Programlama (programming)
Doğru cevap D'dir.
11.Soru
Aşağıdakilerden hangisi, özellikle Nesnelerin İnterneti altyapısında kullanılan İletişim Protokolleri için geçerli varsayımlardan biri değildir?
Bulut depolama alanına güvenlik nedeniyle kablolu bağlantılar yoluyla bilgi yönlendirilmesi yapılmalıdır. |
Buluttaki veri depolama alanı bağlantılarına olanak tanınmalıdır |
Veriler bulutta saklanabilmeli / işlenebilmelidir |
Farklı kablosuz iletişim teknolojileri kullanılabilmelidir. |
Basit mikro kontrol altyapısından son derece karmaşık sistemlere kadar hizmet edebilmelidir. |
Nesnelerin interneti altyapısında kullanılan iletişim protokolleri belirlenirken, bu protokoller için geçerli varsayımlar aşağıda belirtilmiştir.
- Farklı kablosuz iletişim teknolojileri kullanılabilmelidir. • Nesnelerin İnterneti teknolojilerinde kullanılan cihazlar basit mikro kontrol altyapısına sahip cihazlar olabildiği gibi son derece karmaşık ve yüksek performanslı sistemler olabilmektedir. Bu yüzden protokoller tüm bu yapılara hizmet edebilecek tarzda şekillendirilmelidir. • Güvenlik, olmazsa olmaz gerekliliktir. • Veriler bulutta saklanabilmeli / işlenebilmelidir. • Buluttaki veri depolama alanı bağlantılarına olanak tanınmalıdır. • Bulut depolama alanına kablosuz ve kablolu bağlantılar yoluyla bilgi yönlendirilmesi yapılabilmelidir.
Bu nedenle doğru yanıt a) seçeneğidir.
12.Soru
Aşağıdakilerden hangisi araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâye odaklı bir dijital oyun türüdür?
Eğitsel oyunlar |
Macera oyunları |
Aksiyon oyunları |
Mantıksal oyunlar |
Bulmaca / Zekâ oyunları |
Macera Oyunları: Araştırma, keşif, bulmaca çözme gibi unsurları içeren, hikâye odaklı bir dijital oyun türüdür. Doğru cevap B’dir.
13.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Kaplama aşamasında kullanılan başlıca terimlerden Dağılım Haritasının tanımıdır?
Nesnelere parlaklık katmada kullanılmaktadır. Haritadaki siyah bölgeler parlamazken beyaz bölgeler parlama özelliği göstermektedir. |
Üç boyutlu model oluşturmanın temel unsurlarındandır. |
Yükselti haritası gibi, geometrik olmayan detayların oluşturulmasını sağlamaktadır. |
Sonlandırma (render) süresi oluşturmadan nesneye yükseklik ve derinlik katma hilesi sağlayan haritadır. |
Nesnenin ana rengini oluşturan ve tek renk bilgisi |
Dağılım Haritası (Diuse Map): Nesnenin ana rengini oluşturan ve tek renk bilgisi barındıran haritaya verilen addır. Temel olarak, herhangi bir özel etki içermeden sadece modelin etrafını saran bir haritadır. Doğru cevap E'dir.
14.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Dijital oyunun geliştirme aşamasının temelinde yer almaz?
Fikir ve senaryo belirleme, hedef kitle, hikaye, oynanabilirlik, rekabet ortamı ve donanım kaynakları tüketimi olarak ifade edilebilir. |
Oyun motoru, kişilerin veya şirketlerin oyun yapımında kullandıkları ücretli veya ücretsiz yazılımlara verilen genel bir isimdir. |
Dijital oyunun geliştirme sürecinde ilk olarak oyunun ne amaçla ve hangi türde yapılacağı kararlaştırılmalı ve doğrultuda gerekli yöntemler izlenmelidir. |
İleri düzey oyun geliştirme sürecinde ise detaylanmış modeller, kod kütüphaneleri, bölüm editörü, model editörü, kaplama ve kod editörlerinde düzenlenerek programlanır. |
Hazırlanan bölümler grafiksel kodlarla desteklenerek oyun tamamlanma aşamasına getirilmektedir. |
fikir ve senaryo belirleme, hedef kitle, hikaye, oynanabilirlik, rekabet ortamı ve donanım kaynakları tüketimi olarak ifade edilebilir dediğimiz aşama Dijitaloyun geliştirme aşamasıdır. Doğru cevap A'dır.
15.Soru
GPU'da çalıştırılacak bir kodun yapısı nasıl olmalıdır?
__global__ void cihaz(void) { } |
__global__ void cihaz { } |
void cihaz(void) { } |
__global__ void(void) { } |
__global__ void cihaz(void) |
Cihazda çalıştırılacak kodun fonksiyonu
__global__ void cihaz(void) {
}
şeklinde tanımlanmalıdır.
16.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Çekirden İşletim Sisteminin tanımıdır?
Donanıma en yakın katman olup alt seviye arayüzler, güvenlik çatıları, güç yönetimi, dosya sistemi ve diğer donanıma yakın programlama gereken birimlerin olduğu katman olarak bilinmektedir. |
Cihazda ses, görüntü ve video işlemleri ile ilgili kütüphanelerin bulunduğu önemli bir katmandır. |
Kullanıcıyla iletişime olanak veren görsel arabirimleri sağlayan sınırarın yer aldığı kısım olarak bilinmektedir. Dokunmatik ekran, bildirimler, çoklu-işlevsellik gibi önemli servisler burada yer almaktadır. |
Android işletim sistemine benzer şekilde en üst katmandır. Android’de olduğu gibi temel |
Bu katman ise uygulamalar için gerekli olan temel sistem servislerinin sunulduğu bölümdür. |
Çekirdek İşletim Sistemi (Core OS) Katmanı; Adından da anlaşılacağı üzere, işletim sisteminin temelini oluşturan katmandır. Donanıma en yakın katman olup alt seviye arayüzler, güvenlik çatıları, güç yönetimi, dosya sistemi ve diğer donanıma yakın programlama gereken birimlerin olduğu katman olarak bilinmektedir. Doğru cevap A'dır.
17.Soru
Sadece tek bir organizasyon için işletilen bulut yapısı aşağıdakilerden hangisidir?
Genel Bulut Yapıları |
Topluluk Bulut Yapıları |
Özel Bulut Yapıları |
Karma Bulut Yapıları |
Hizmet Olarak Altyapı |
Özel bulut yapıları sadece tek bir organizasyon için işletilen bulut yapılarıdır. Altyapı, şirket tarafından veya dışarıdaki bir kurum tarafından yönetilebilir. Bu tür yapılar, diğer bulut yapılarının avantajlarını içermelerinin yanı sıra, yapı üzerinde şirketin daha çok denetim imkânı olmasını sağlar. Bu tür yapılar daha çok şirket içi ağlar üzerinde çalışır
18.Soru
Aşağıdakilerden hangisi Scrum Uzmanının görevlerinden biridir?
Ürün iş listesinin anlaşılır ve kısa parçalardan oluşması konusunda Ürün Sahibine yardımcı olur. |
Ürünün değeri ve geliştirmesinden sorumludur. |
Yapılacak iş listesini oluşturur ve önceliklendirir. |
Her tekrarlama sonrası tamamlanmış işler belirli bir “Tamamlandı” tanımına uyar. |
Tek bir kişi olmasına rağmen belirli bir müşteri komitesinin isteklerini ürüne |
Scrum Uzmanı, Scrum’ın doğru anlaşılması ve doğru uygulanmasını sağlayan kişidir.
Bunun için Scrum kurallarından, rehberlerden ve pratiklerden faydalanır. Ürün iş listesinin anlaşılır ve kısa parçalardan oluşması konusunda Ürün Sahibine yardımcı olur.Doğru cevap A'dır.
19.Soru
Aşağıdakilerden hangisi bulut bilişim hizmet modellerinden Hizmet Olarak Yazılım (Software as a Service - SaaS) açısından doğrudur?
Hizmet olarak profesyonellere kullanımı içindir |
Yazılımın geliştirilmesinda maliyetler artar |
Yazılımın çalıştırılmasında maliyetler artar |
Tek bir yazılım birden çok müşteri tarafından kullanılılır |
Hizmete tek bir noktadan erişim sağlanır |
Bu model, bir hizmet sağlayıcı şirkete ait sunucularda çalışarak belirli bir işi gerçekleştiren yazılımın, hizmet olarak son kullanıcıya dağıtılmasına karşılık gelmektedir. Yazılım sağlama hizmet ile kullanıcıların ihtiyaç duyduğu CRM, ERP, finans, muhasebe, e-posta gibi yazılımlar bulut üzerinden dağıtılır. Bu yöntem sayesinde son kullanıcılar yazılımın geliştirilmesi, çalıştırılması gibi maliyetleri en aza indirgeyebilirler. Tek bir yazılım birden çok müşteri tarafından kullanıldığı için ilgili maliyetler yazılımı kullanan müşteriler arasında paylaşılmış olur. Genellikle bu modelde yazılıma web tarayıcı üzerinden erişim sağlanır. Bu durum, son kullanıcının herhangi ek bir yazılım kurmadan, dünya üzerindeki herhangi bir noktadan sunulan hizmeti kullanabilmesi anlamına gelmektedir.
20.Soru
Aşağıdakilerden hangisi mobil uygulama türlerinden biridir?
Yerel |
Mobil |
Karmaşık |
Çoklu Platform |
Düşük Seviye |
Yerel, mobil uygulama türlerinden biridir.
-
- 1.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 2.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 3.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 4.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 5.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 6.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 7.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 8.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 9.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 10.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 11.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 12.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 13.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 14.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 15.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 16.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 17.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 18.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 19.SORU ÇÖZÜLMEDİ
- 20.SORU ÇÖZÜLMEDİ