Radyo ve Televizyon Programcılığının Temel Kavramları Final 25. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Karşılıklı konuşmalara dayalı, radyo ve televizyon diline uygun bir biçimde ya orijinal bir metne ya da edebi bir esere dayalı olarak hazırlanmış seri, dizi, tek oyun ya da dramatik belgesel biçimleri ile oluşturulmuş programlar olarak tanımlanan program türü aşağıdakilerden hangisidir?


Drama Programları

Magazin Programları

Eğitim Programları

Gençlik Programları

Kültür Sanat Programları


2.Soru

Radyo stüdyolarında yayının yapıldığı bölüme ne ad verilmektedir?


Kayıt stüdyosu

Efekt stüdyosu

Bilgi aktarma stüdyosu

Yayın stüdyosu

Kaset stüdyosu


3.Soru

Her şeyden önce seyirciye güvenilirlik ve gerçek bir rekabet duygusu veren program türü aşağıdakilerden hangisidir?


Yarışma formatında hazırlanan kültür programları

Gezi temalı programlar kültür programı

Bilgi kazandırmaya yönelik yarışma programları

Sohbet programları

Eğitim programları


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir olayın hangi durumlarda haber değeri kazanacağını gösteren unsurlardan biri değildir?


Nesnellik ve Tarafsızlık

Etkililik

Yakınlık

Anlaşmazlık

Anilik


5.Soru

Yapımında birden fazla program biçiminin kullanıldığı programlar aşağıdakilerden hangisidir?


Çok sesli programlar

Oyunlaştırılmış veya dramatik programlar

Müzikli programlar

Karma programlar

Düz programlar


6.Soru

Televizyonda akış kavramıyla ilgili aşağıdaki  ifadelerden hangisi yanlıştır? 


Televizyon programlarının filmler gibi ayrıştırılmış, birbirinden bağımsız bir yapısı yoktur; televizyonun akış özelliği, bir programı diğeriyle bağlayarak iç içe geçirir.
Gündelik yaşamda insanların genel olarak yaptıkları işler ve edimlerin zamansal dağılımı gibi televizyon yayınlarının da belirli bir zamansal sıralanışı vardır.
“Akış” televizyon yayınlarının birbirinden farklı türdeki programlarla sistematik bir şekilde ardı ardına dizilmesinden ortaya çıkan süreklilik olarak ifade edilebilir.Williams’a göre akış kavramı farklı programların sadece ardı ardına getirilmesi de
Williams’a göre akış kavramı farklı programların sadece ardı ardına getirilmesi değildir, aksine “bizzat televizyona ait planlı bir yapı”dır
Televizyonda akış kavramının planlanmış, belirli bir zamansal sıralaması yoktur, bundan dolayı televizyondaki akış sıkça değişikliğe uğrayabilir.

7.Soru

Aşağıdakilerden hangisi radyo haberlerinin özelliklerinden biri değildir?


Esnek

Canlı

Etkileşimli

Akıcı

Sade


8.Soru

I- Spor olayının görüntü kayıtları
II- Sonuçlar ve sporcuların durumlarına ilişkin bilgiler
III- Yorumlar
IV- Yorumcuların spor geçmişi
Yukarıdakilerden hangisi veya hangileri spor programlarının tasarımında izleyiciye sunulabilecek malzemelerdendir?


Yalnız I

II-III

II-IV

I-II-III

I-II-III-IV


9.Soru

Aşağıdakilerden hangisi radyo programı hazırlama sürecinin en temel adımlarından biri değildir?


Programın konusu

Programın izlenme oranı

Programın dili

Programın yayın zamanı

Programın bütçesi


10.Soru

Bir televizyon kanalının program akışında haftalık yayınlanan bir dizinin yeni bölümü hangi zaman kuşağında yer alır?


Sabah kuşağı

Haber kuşağı

Prime time

Gece kuşağı

Dizi kuşağı


11.Soru

Bir yönetmenin bütçe artışı isteği hangi durumlarda kabul edilebilir bir taleptir?


Projenin bütçesindeki artışın ekibin daha fazla kazanmasına yol açması nedeniyle

Projenin bütçesindeki artışın, projenin niteliğine yapacağı katkı nedeniyle

Projenin bütçesindeki artışın vergi gelirlerinde kolaylık sağlaması nedeniyle

Projenin bütçesindeki artışın proje giderlerini azaltacağı nedeniyle

Projenin bütçesindeki artışın projenin niteliği ile ilgili herhangi bir ilişkisi olmaması nedeniyle


12.Soru

Aşağdakilerden hangisi radyo program yapımının ilk ve en zor aşamasıdır?


Araştırma ve planlama

Konu bulma

Metin yazma

Değerlendirme

Denetleme


13.Soru

Bir fikrin, konunun, görüşün, olayın, gerçeğin televizyonun anlatım olanaklarını kullanarak bir televizyon metnine dönüştürülmesine ne ad verilmektedir?


Kaynak

Yaratım

İletim

Etki/Tepki

Geri Besleme


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi telefonla yapılan röportaj öncesi yapılması gerekenlerden birisi değildir?


Seçilen konuğun ilgi çekici olmaması
Röportaj öncesi bir ön görüşme yapılmalıdır.
Konu ve konuk hakkında yeterince bilgi sahibi olunmalıdır.
Sunucu serinkanlı olmalıdır
Yapılacak ön görüşmede söyleşinin süresi belirtilmelidir.

15.Soru

Aşağıdakilerden hangisi gerçek mekanlarda çekim yapılırken denetlenmesi gereken konulardan biri değildir?


Işık ve aydınlatma koşulları

Ortam sesi ve ses kayıt koşulları

Elektrik gereksinimleri ile ilgili koşullar

Kamera açıları

Oyuncunun makyajı


16.Soru

I.Konuyu tek boyuta indirgememelisiniz.
II.Röportajı önceden hazırlanmış sorularla sınırlandırmamalısınız.
III.Bir seferde birden fazla soru sormamalısınız

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri röportaj sırasında yapılmaması gerekenlerdir?


Yalnız I

Yalnız II

Yalnız III

I ve III

I, II ve III


17.Soru

Konuşma eylemini, bir takım ışık ve ses dalgalarından oluşan süreç biçiminde gören etmen aşağıdakilerden hangisidir?


fiziki etmen
fizyolojik etmen
psikolojik etmen
sosyolojik etmen
psiko-fizyolojik etmen

18.Soru

Program biçimi ile ilgili hangisi yanlıştır?


Seçilen program biçimine göre, konular arasında denge sağlanmalıdır

Program biçimi konudan önemlidir

Program materyallerinin dengeli kullanılmasına özen gösterilmelidir

Programın süresi göz önünde bulundurulmalıdır

Konuya göre biçim belirlenir


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi izleyicinin nesnelere ne kadar yakından ya da uzaktan baktığıyla ilgilidir?


Çekim ölçeği
Stüdyo planı
Çerçeveleme
Senaryo
Sinematografi

20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi bir yönetmenin ve yapımcının birlikte çalıştığı ekibin motivasyonunu yüksek tutabilmek için özen göstermesi gereken konu başlıklarından biri değildir?


Doğru işe doğru insan

Tatminkar ve adil ücret dağılımı

Çalışma ve sosyal haklara saygılı çalışma koşulları

Rekabet ortamı

Doğru iletişim yöntemleri