Reklamda Yaratıcılık ve Yazarlık Ara 1. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?


Görsel metaforlar önce sözel ifadelere dönüştürülür.

Görsel metaforlar doğrudan olabilecekleri gibi incelikli ve zekice düşünülmüş de olabilirler.

Görsel metaforun anlamına dair ipucu veren başlıkların anlaşılmayı artırması sonucu reklamın beğenilmesi de artmaktadır.

Zor görsel bilmeceler kullanmak izleyicinin o reklamda anlatılmak isteneni anlamamasına ve reklamın daha başarılı olmasına neden olur.

Metaforları reklamlarda bu kadar etkili kılan şeylerden biri de okuyucuyu kendisine dahil etmesidir.


2.Soru

Yaratıcı bireyleri gerçekçiler, soyut düşünceliler ve hayalciler olarak üçe ayıran psikolog kimdir?


Torrance

Francis Galton

Stein

Théodule-Armand Ribot,

Cesare Lombroso


3.Soru

Hedef kitlenin yaşam deneyimlerini yansıtan strateji aşağıdakilerden hangisidir?


Konumlandırma stratejisi

Yankılama stratejisi

Satış vaadi stratejisi

Duygusal strateji

Marka imajı stratejisi


4.Soru

  1. Ömrünün ilkbaharı
  2. Yaşam bir yolculuktur
  3. Deniz gibidir aşk
  4. Dünya bir tiyatro sahnesidir
  5. Demir gibi kadın
  6.  Kitap kurdu

Yukarıdakilerden hangileri sözel metaforlara örnek gösterilebilir?


I, II, IV, VI

I, II, IV, V

II, III, IV, V

I, II, III, IV, V

I, II, III, IV, V, VI


5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Forceville'nin yaptığı görsel metafor sınıflandırmasında yer almamaktadır?


Resimsel temsiller (benzetmeler)

Üç resimle oluşturulan metaforlar

Sözel – Resimsel metaforlar

İki resimle oluşturulan metaforlar

Tek resimle oluşturulan metaforlar


6.Soru

Tüketicilerin reklam görsellerinde çıkarımda bulunurken sembollerin ve klişelerin anlamlarına güvenmelerini sağlayan nedir?


Kültürel bilgi

Ürün bilgisi

Reklam bilgisi

Ürün özellikleri

Ürün yararları bilgisi


7.Soru

Forceville, görsel metafor sınıflandırması yaparken kaç tip görsel metafor tanımlamıştır?


1

2

3

4

5


8.Soru

I. Reklam ajansına hakim olan genel yapı

II. Reklam ajansı yöneticisinin çalışanlara yönelik tutumu

III. Yaratıcı grubun yetenek ve yeterlilik düzeyi

Yukarıdakilerden hangisihangileri yaratıcı stratejiyi şekillendiren etmenler arasındadır?


Yalnız I

I ve II

I ve III

II ve III

I, II ve III


9.Soru

Aşağıdakilerden hangileri yaratıcı düşünme sürecinin önündeki engeller arasındadır?

I. Korkular

II. Yasal engeller

III. Mükemmeliyetçilik

IV. Cam tavan sendromu

V. Sosyal statü


I, II, IV ve V

I, II, III ve IV

II, III, IV ve V

I, II ve V

II, III ve IV


10.Soru

Tüketicilerin reklam metaforlarından çıkarımda bulunurken kullandıkları hangi bilgi sembollerin ve klişelerin anlamlarına güvenmelerini sağlar?


Reklam bilgisi

U¨rün bilgisi

Kültürel bilgi 

Sembol bilgisi 

Bağlam bilgisi


11.Soru

Aşağıda özellikleri verilen yaratıcı strateji türü hangisidir?

- İsteğe bağlı ürünler için uygundur.

-  Araştırma yerine estetik ya da önseziye dayanır.

- Farklılıkları maksimize etmek için geleneksel yaklaşıma bağlıdır.


Duygusal strateji

Konumlandırma stratejisi

Yankılama stratejisi

Marka imajı stratejisi

Temel satış vaadi stratejisi


12.Soru

Reklamda yaratıcılık süreci kim tarafından geliştirilmiştir?


Bruce Vanden Berg

William J. Gordon

Edward De Bono

Alex Osborn

Lloyd Morgan


13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi özellik listeleme tekniğinin aşamalarından biri değildir?


Öğelerin belirlenmesi

Öğelerin özelliklerinin belirlenmesi

Özelliklerin aktarımı

Özelliklerin seçimi

Özelliklerin birleştirilmesi


14.Soru

Hangisi Forceville’in görsel sınıflandırmasındaki metafor türlerinden biri değildir?


Tek resimle oluşturulan metaforlar

İki resimle oluşturulan metaforlar

Üç resimle oluşan metaforlar

Resimsel temsiller

Sözel – Resimsel metaforlar


15.Soru

Yukarıda görülen Levi's reklamında hangi tip görsel metafor kullanılmıştır?


Tek resimle oluşturulan metaforlar 

İki resimle oluşturulan metaforlar 

Üç resimle oluşturulan metaforlar 

Resimsel temsiller (benzetmeler) 

Sözel – Resimsel metaforlar


16.Soru

Daha önce hiç bir araya gelmemiş iki kavram ya da nesneyi orijinal bir bileşim oluşturan üçüncü bir kavram ya da nesneye dönüştürme becerisine ne ad verilmektedir?


Güncelleme

Yaratıcılık

Farkındalık

Saygınlık

Şans


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi reklamcılıkta görsel bir metafor örneği değildir? 


Banka reklamında hem agresif hem de sofistike olduklarını anlatmak için bir eskrimci kullanılması.

Temizleyici reklamında, “lekeleri çıkarır” demek yerine “Leke bombası” ifadesinin kullanılması.

Demir bakımından zengin bir kahvaltı gevreğinin reklamında kaseden gevrekleri çeken bir mıknatısın kullanılması.

Çamaşır yumuşatıcısı için "yumuşaklık" vurgusu yapmak için sevimli bir oyuncak ayı kullanılması.

Uzun süredir iş yaşamında olan bir şirket reklamında kaplumbağa kullanılması.


18.Soru

Ürünün belirli bir faydasını ve/veya özniteliğini ilk olarak öne sürerek rakipleri zorlamayı hedefleyen bir girişimdir. Cümlesi hangi stratejiden bahsetmektedir?


Erken Davranma Stratejisi

Maliyet Stratejisi

Rekabet Stratejisi

Amaç Stratejisi

Ürün Stratejisi


19.Soru

Bir araba reklamında arabanın otoyalda giderken koşan bir jaguara dönüşmesi ile verilmek istenen metafor aşağıdakilerden hangisidir?


Aracın her doğa koşulunda sürelebildiği

Aracın lastiklerinin çok iyi olduğu

Aracın yüksek hıza ulaşması

Aracın maliyetinin düşük olması

Aracın otomatik vites olduğu


20.Soru

Görsel metafor sınıflandırmasında aşağıdakilerden hangisinde her iki terimin de bir parçası, tek bir bütün oluşturacak şekilde resimsel olarak gösterilir?


Tek resimle oluşturulan metaforlar

İki resimle oluşturulan metaforlar

Resimsel temsiller

Sözel–Resimsel metaforlar

Benzetmeler