İSLAM AHLAK ESASLARI Dersi İSLAM AHLAKININ BİREYSEL BOYUTU 2: ÇİRKİN AHLAK (REZİLETLER) soru detayı:

PAYLAŞ:

SORU: Kınalızâde, rezilet hususuna nasıl yaklaşır?


CEVAP: Kınalızâde her erdemin zıddı olduğunu kabul etmekle beraber, etraflı bir araştırmadan sonra "her bir faziletin sonsuz sayıda zıddının olması gerekir" düşüncesinin açıkça ortaya çıkacağı kanaatindedir. Çünkü erdem asla fazlalık ve eksiklik tarafına gidilmeyen gerçek orta ve itidaldir. Böylece o, Stoanın zıtlığa dayanan rezilet anlayışından diğer rezilet tanımına geçer. Onda ve kendinden önceki ahlâkçılarda gördüğümüz bu ikinci rezilet tanımı ortanın erdem, fazlalık ve eksiklik şeklindeki her iki tarafın ise rezilet olduğu düşüncesine dayanır.