FOTOĞRAFIN KULLANIM ALANLARI Dersi Reklam Fotoğrafçılığı soru cevapları:

Toplam 92 Soru & Cevap
PAYLAŞ:

#1

SORU:

Fotoğraf ne zaman ortaya çıkmıştır?


CEVAP:

Sanayi devrimi ile birlikte ortaya ç›kan fotoğraf, görsel kültürü oluşturan ve görsel mesajı doğrudan ileten araçlardan biridir.


#2

SORU:

 Görsel mesajlar kelimelerle ifade edilen mesajlar ile kıyaslandığında nasıl ifade edilebilmektedir?


CEVAP:

Görsel mesajlar, kelimelerle ifade edilen mesajlara göre daha anlaşılırdır.


#3

SORU:

Fotoğraf nasıl tanımlanmaktadır?


CEVAP:

Fotoğraf; bir kanıttır, bir şeyin ya da bir olayın gerçekliğini kanıtlayan görsel bir veridir.


#4

SORU:

Fotoğraf nasıl bir özellik taşımaktadır?


CEVAP:

Fotoğrafa baktığımız birçok şeyin gerçek olduğuna inanır ve varoluşunu tartışmayız.


#5

SORU:

Fotoğraf geçmişten günümüze nasıl bir gelişme göstermiştir?


CEVAP:

Fotoğraf, daguerreotype’in 1839’daki icadından itibaren gittikçe gelişen uluslararası bir endüstri olmuş, her şeyi en yakında gören tanık olarak da gerçeğin yerine geçerek, kitle iknasında önemli roller üstlenmiştir.


#6

SORU:

Fotoğrafların ikna edici bir özellik göstermesinin nedeni nedir?


CEVAP:

Fotoğraflar, aklımız bize onların hiçbir şey ifade etmediklerini söylese bile, bizi hep ikna ederler. Bu nedenle, özellikle reklam fotoğrafları, ikna aracı olarak, herhangi bir düşünceyi, ürünü, hizmeti, ideolojiyi yaymada önemini kanıtlamakta ve izleyicinin kanıksadığı›, izleyicide bir alışkanlık hâline gelen inandırıcılığıyla reklam sektöründeki yerini hâlâ korumaktadır.


#7

SORU:

Fotoğraf makinesi modern toplumlar için nasıl bir araç özelliği göstermektedir?


CEVAP:

Modern toplumlarda teknolojinin bir ürünü olan fotoğraf makinesi, tüketim mallarını üretenler, halkla ilişkiler ile ilgili olanlar, fikir ve hizmet satanlar için vazgeçilmez bir araçtır.


#8

SORU:

Fotoğrafın geçmişten günümüze gelişme gösterme süreci nasıl gerçekleşmiştir?


CEVAP:

Fotoğrafın, reklam amaçlı baskı malzemelerde kullanımı ve sektör için öneminin gittikçe artması, çoğaltılabilir olması ve baskı teknolojisinin gelişmesiyle birlikte gerçekleşmiştir (Rosenblum, 1998: 15).


#9

SORU:

Fotoğrafın sözün yerini almasının nedeni nedir?


CEVAP:

Tüketimi keyifli ve faydalı bir etkinlik olarak gösteren fotoğraflar, böylelikle farklı mecralarda kullanılmış, kitlelerin ilgisini çekerek sözün yerini almışlardır.


#10

SORU:

Fotoğrafın önemli bileşenleri nelerdir?


CEVAP:

Fotoğrafla birlikte gerçekleştirilen tasarım, kullanılan yazı tipleri, hangi mecrada sergileneceği önem kazanmaktadır.


#11

SORU:

Fotoğrafların reklam sektöründe nasıl bir yeri bulunmaktadır?


CEVAP:

Fotoğrafın ortaya çıkmasıyla birlikte, fotoğrafçılar da onların yaratıcıları olarak reklam sektöründe önemli bir yer edinmişlerdir.


#12

SORU:

Reklam fotoğrafı kimler tarafından geliştirilmiştir?


CEVAP:

Fotoğraf tarihindeki yerine baktığımızda reklam fotoğrafı; belli dönemlerde, farklı tavırları içinde barındıran ve döneme yön veren üsluplara sahip fotoğrafçılar tarafından geliştirilmiştir.


#13

SORU:

Reklam fotoğrafı ne zaman modernist bir hal almıştır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafı, The Clarence H. White Fotoğraf Okulundaki fotoğrafçılar ile birlikte Birinci Dünya Savaşı’ndan sonra gelişen geometrik kompozisyonlar, eğik bir bakış açısı, keskin bir netlik, yakın çekim, kontrast tonlar ile modernist bir hâl almıştır.


#14

SORU:

Doğrudan fotoğraf üslubu kim tarafından geliştirilmiştir?


CEVAP:

Edward Steichen ile birlikte ise ideallerin, arzuların, fantezilerin ulaşılabilir olduğu doğrudan fotoğraf üslubu gelişmiştir.


#15

SORU:

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra kişisel üsluplarını ön plana çıkaran fotoğrafçılar kimlerdir?


CEVAP:

İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Irving Penn ve Richard Avedon, kişisel üsluplarını öne çıkaran fotoğraflar üretmişlerdir.


#16

SORU:

Irving Penn ve Richard Avedon 1960’lı yıllarda hangi önemli gelişmeye imza atmışlardır?


CEVAP:

1960’larda reklam fotoğrafçılar›, uluslararası birliğe vurgu yapan bir görüşü benimseyerek, kişisel ve ticari tarzları bir araya getirip sanat yönetmenleriyle işbirliği yapmışlardır (William Klein, James Moore, Diane Arbus, Japon fotoğrafçı Hiro bu döneme örnek verilebilir.)


#17

SORU:

Fotoğraf hangi dönemlerde cinsellikle ilgili konulara dikkat çekmeye başlamıştır?


CEVAP:

70’ler ve 80’lerde reklam fotoğrafı, 20. yüzyıl romantizmini tekrarlayarak, cinsellik ile ilgili sözünü esirgemeyen bir tutum ortaya koymuştur.


#18

SORU:

90’lı yıllarda fotoğraf dünyasını şok eden hangi olay yaşanmıştır?


CEVAP:

90’lara gelindiğinde, Toscani gibi fotoğrafçıların; AIDS kurbanlarını, mahkûmları, göçmenleri fotoğraflarında kullanarak bir giyim firmasının reklamını yapmaları hem reklam sektöründe hem de fotoğraf dünyasında şok etkisi yaratmıştır.


#19

SORU:

Reklam ajansları, müşteriler ve dergi editörlerinin reklam fotoğrafçılarıyla çalışmak istemelerinin nedenleri nelerdir?


CEVAP:

Reklam ajansları, müşteriler ve dergi editörlerinin, büyük bir hevesle reklam fotoğrafçılarıyla çalışmayı tercih etmelerinin en büyük nedenlerinden biri de reklamda farklı görüş açılarının etkili bir satış aracı olduğunun farkına varmalarıdır (Johnston, 2005, s. 72).


#20

SORU:

Reklamın kaderinin belirlenmesi nasıl gerçekleşmiştir?


CEVAP:

Farklı fotoğraf tarzları yaratan ve geliştiren fotoğrafçılar, reklam fotoğrafının ve dolaylı olarak reklamın da kaderini belirlemişlerdir.


#21

SORU:

Reklam fotoğrafçısının diğer fotoğraf alanlarında çalışan kişilerden farklılıkları nelerden kaynaklanmaktadır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafçısının, diğer fotoğraf alanlarıyla profesyonel olarak uğraşan fotoğrafçılara göre farklılıkları vardır. Araç aynı olsa da yaklaşım, kullanılan ekipmanlar, yöntem, mesajı görselleştirme becerileri ve algılama biçimleri değişiklik göstermektedir.


#22

SORU:

John Berger fotoğraf tarihi ve gelişimi için nasıl bir önem taşımaktadır?


CEVAP:

John Berger, yeni sinema sanayinin gelişmesi, taşınabilir fotoğraf makinesinin icadı, foto röportajın bulunuşu ve reklamcılığın ortaya çıkışı ile fotoğrafın sadece bir araç olmasının ötesinde modern algılama biçiminin sorgulanamaz bir parçası olduğunu belirtmiştir (Berger, 1988, s. 75).


#23

SORU:

Sontag fotoğraf ile ilgili hangi düşüncelere sahiptir?


CEVAP:

Her fotoğrafın birden çok anlamı vardır; gerçekten de bir şeyi fotoğraf haliyle görmek, potansiyel bir hayranlık nesnesiyle karşılaşmak demektir (Sontag, 1999, s. 39).


#24

SORU:

Günümüzde gerçekliğin nesnesinin ya da öznesinin kesinliğine inanmak ne ile mümkün olmaktadır?


CEVAP:

Gerçekliğin nesnesinin ya da öznesinin kesinliğine inanmak için yalnızca fotoğrafına bakmak yeterlidir.


#25

SORU:

Fotoğrafın gerçekliği tekrar nasıl kurulabilmektedir?


CEVAP:

Fotoğraf kendi içinde tartışma götürmez bir delildir; sorgulanamayacak olan bir temel veridir. Ancak “eğer bir fotoğrafın görünümü manipüle ediliyorsa, onun gerçek içeriği de değişmek zorundadır. İçerik değiştirilerek gerçeklik yeniden kurulur” (Ang, 2009, s. 142).


#26

SORU:

Fotoğraflar, reklamın amacına hangi özelliklerine dayalı olarak uygunluk göstermektedirler?


CEVAP:

Fotoğraflar, gerçekliği yeniden kurabildikleri, gerçekliği kurguladığı halde izleyicide hiçbir şüphe uyandırmadıkları ve hatta izleyicide hayranlık uyandırdıkları için reklamın amacına ulaşması için uygundurlar. Bu nedenle reklam fotoğrafı, en iyi haliyle insanlara çekici gelen bir şeyi temsil eder, bunu insanları yönlendirdiği için değil, görsel farkındalığı sağladığı için yapar (Salomon, 1982, s. 10).


#27

SORU:

Reklam fotoğrafı hangi amaçla kullanılmaktadır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafı, ürünü ya da hizmeti tanıtmak ya da satışının reklamını yapmak için kullanılan profesyonel fotoğrafın bir çeşididir (Peres, 2007, s. 321).


#28

SORU:

Reklam fotoğrafının en büyük amacı nedir?


CEVAP:

Reklamın en büyük amacı, sunulan herhangi bir ürüne sahip olmak için tüketicilerde istek uyandırmaktır. Reklam fotoğrafı da bu isteği artırtmak için kullanılır. Bu çarpıcı reklam fotoğrafları sayesinde hedef kitle, reklamda yer alan metni okumaya ikna olur.


#29

SORU:

Reklam ajansları, reklam fotoğraflarını daha çok sayıda kişiye ulaştırmak için nasıl bir uygulama yürütmektedir?


CEVAP:

Reklam ajansları, bu reklam fotoğraflarını çok sayıda kişiye ulaştırmak için kitle iletişim araçlarından ve insanların yoğun olduğu bölgelerde yer alan mekânlardan faydalanırlar.


#30

SORU:

Reklam fotoğrafının kişilerin satın alma davranışları üzerinde nasıl bir etkisi bulunmaktadır?


CEVAP:

Fotoğraflar; dergilerde, gazetelerde, sanal ortamda, bilbordlarda, posterlerde, kataloglarda ve televizyonda sıklıkla karşımıza çıkarlar. Bu nedenle fotoğraflar sayesinde sürekli mesajlara maruz kalırız. Gördüğümüz mükemmel fotoğraflarla iştahımız kabarır, başarılı bir reklam fotoğrafının ikna ediciliği sayesinde satın alma davranışlarına yöneliriz.


#31

SORU:

Reklam fotoğrafı ile haber fotoğrafı arasındaki farklılıklar nelerdir?


CEVAP:

Reklam fotoğrafı, haber fotoğraflarından tamamen farklı ögelere sahiptir. Örneğin haber fotoğrafında olay kendiliğinden gelişir, fotoğrafçı var olan olay› fotoğraf makinesi ile kaydeder. Reklam fotoğrafında ise, bir kurgu vardır. Fotoğraf, reklamın mesajı ve ürünün içeriğine göre fotoğrafçı tarafından kurgulanır. Ürün ya da model fotoğrafta ilginin merkezinde olmalıdır. Reklam fotoğrafında, sıra dışı insanlar ya da nesneler, görsel olarak sıra dışı yollarla gösterilir (Rosenblum, 1978, s. 15). Uçan insanlar, aynı karede farklı pozisyonlarda bir kişinin birden fazla görüntüsü, tropikal bir adada yerlilerle çekilmiş ya da yüzyıl öncesine ait bir kıyafetle size poz veren ünlü modellerin fotoğrafları gibi fotoğraflar örnek olarak verilebilir. Reklam fotoğrafında buna benzer sıra dışı, alışılmadık pozisyonlar, jestler ve görsel efektler sıklıkla kullanılmaktadır.


#32

SORU:

Reklam fotoğrafçıları ne tür özelliklere sahip olmalıdır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafçısı, teknik bilgiye sahip olduğu kadar, yaratıcılığa da sahip olmalıdır. Ne tek başına bilgi ne de tek başına yaratıcılık yeterli değildir. Fotoğrafçı teknik ve estetik açıdan birçok farklı konuda fotoğraf çekme ve reklam ajansı tarafından ona verilen direktifler doğrultusunda bir ürünü fotoğraflarla nasıl anlatabileceğine karar verebilmelidir.


#33

SORU:

Reklam fotoğrafının amacı nedir?


CEVAP:

Reklam fotoğrafçıları, reklam ajansı ve müşteri arasındaki ilişki çok önemlidir. Fotoğrafçı müşterilerinin ürünleri ve şirket işleyişleri hakkında bilgi sahibi olmalı ve bu bilgileri düzenli bir şekilde not etmelidir. Bu sayede ürün ve müşterisi hakkında doğru bilgiye sahip olacak ve reklamcının istediği mesajı fotoğraflarla doğru aktarabilecektir. Reklam fotoğrafının amacı da reklamda verilen mesajı, doğru ve anlaşılır bir biçimde görselleştirmektir (Johnson, Mayer ve Schmidt, 2004, s. 72).


#34

SORU:

Bir reklam fotoğrafçısının reklam fotoğrafı üretim sürecine girmeden önce ihtiyacı olan temel unsurlar nelerdir?


CEVAP:

Bir reklam fotoğrafçısının reklam fotoğrafı üretim sürecine girmeden önce ihtiyacı olan temel unsurlar düşüncenin görselleştirilmesi, planlama, gerekli iletişimi sağlama, doğru donanım ve portfolyodur.


#35

SORU:

Reklam fotoğrafçılığı için gerekli olan çalışmalar kimlerdir?


CEVAP:

Bu ekipte asistan, ışıkçı, makyöz, kuaför, grafiker gibi çok sayıda çalışan yer almaktadır.


#36

SORU:

Reklam fotoğrafçıları kaç kategoriye ayrılmaktadır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafçıları iki kategoriye ayrılabilir.


#37

SORU:

 Serbest reklam çalışanlarının çalışma alanları nelerdir?


CEVAP:

Serbest reklam fotoğrafçıları bir firma ya da reklam ajansı için, sözleşmeli ya da geçici olarak çalışırlar. Örneğin bir ajansın bir tekstil firması için reklam kampanyası hazırlayacağını varsayıldığında reklam kampanyasının içeriğini, tasarımını, mesajını belirleyen ajans, bu kampanyaya uygun bir fotoğrafçıyı seçmek isteyecektir. Reklam fotoğrafçısı olarak çalışan fotoğrafçıların portfolyolarına bakacak, değerlendirecek ve uygun gördüğü fotoğrafçıya bir teklif götürecektir. Fotoğrafçı ise bu anlaşmayı resmî hâle getirmek ve bazı haklar talep edebilmek için bir sözleşme imzalayacak ve sadece o kampanya için ajansın istediği fotoğrafları üretmekle yükümlü olacaktır.


#38

SORU:

Ülkemizdeki reklam fotoğrafçıları nerelerde çalışmaktadır?


CEVAP:

Ülkemizde büyük şirketlerde örneğin; tekstil, seramik vb. şirketlerde kadrolu fotoğrafçılar çalışmaktadır.


#39

SORU:

Reklam fotoğrafı kaç türe ayrılmaktadır?


CEVAP:

Reklam fotoğrafının altında yer alan fotoğraf türleri, fotoğrafçının neyin fotoğrafını çektiği ile ilişkilidir. Bunlar endüstriyel fotoğraf, ürün fotoğrafı, moda fotoğrafı, portre fotoğrafı, yiyecek içecek fotoğrafıdır.


#40

SORU:

Endüstriyel fotoğrafçılık hangi alanlar üzerine faaliyet göstermektedir?


CEVAP:

Endüstriyel fotoğraf, endüstriyel bir kurumun isteği üzerine, ürünün üretim sürecini, iş organizasyonunu, ürünleri, işçileri, malzeme düzenlemelerini ve kurumun kültürünü belgelemeye dayalı bir fotoğraf pratiğidir.


#41

SORU:

Film renk ısısı ne demektir?


CEVAP:

Kelvin değeri cinsinden, ışık kaynağının verdiği rengi tanımlama sistemi. Renk ısısı derecelemesi açısından yaklaşık olarak 5400 K standart olarak kabul edilir, örneğin 2000 K’de fotoğraf kırmızılaşırken, 6000 K’de mavileşir.


#42

SORU:

Çoğu endüstriyel fotoğrafçının çekim için LR ve 35 mm fotoğraf makinelerini tercih etmelerinin nedeni nedir?


CEVAP:

Çoğu endüstriyel fotoğrafçı çekim için SLR ve 35 mm fotoğraf makinelerini tercih etmektedirler. Bunun nedeni, kolay taşınabilir olmaları, çok çeşitli objektifleri kullanabilme olanağıdır (Proulx, 2000, s. 51).


#43

SORU:

Sanayide fotoğraf çekerken fotoğrafçıların dikkat etmeleri gereken noktalar nelerdir?


CEVAP:

Sanayide fotoğraf çekerken fotoğrafçıların dikkat etmeleri gereken noktalar güvenliğin sağlanması,  dikkatli olmak, oradaki düzene uymak, söylenenleri yapmak, flaşı kullanmak, taşınabilir bir jeneratör bulundurmak, fotoğraf çekimi öncesi hazırlık ve planlama kısmında fotoğrafı çekilen fabrika, ürünleri ve dikkat edilmesi gereken kurallar hakkında konunun uzmanlarına danışarak araştırma yapmak, filmin beyaz dengesini fotoğraf çekilen ortama göre seçmektir.


#44

SORU:

White Balance-Beyaz Dengesi ne demektir?


CEVAP:

Film kullanan ya da dijital bütün görüntüleme sistemleri, görüntünüze düşen ışığın bütün renkleri içerdiğini varsayar. Bu renklerin toplamı renk ısısı olarak da adlandırılan gün ışığının beyazını ortaya çıkarır. Ancak eğer bu renklerin bazısı eksikse ya da bazı renk dalgaları daha baskınsa bu ışık tarafından aydınlatılan her şey en güçlü renk yönünde bir renk sapmasına uğrar. Dijital fotoğraf makinelerinin çoğu beyaz ayarı sayesinde otomatik olarak rengi düzeltirler. Işığın renklerini analiz ederek renk sağmasını ortadan kaldırırlar.


#45

SORU:

Ürün fotoğrafı çekmenin diğer fotoğraf türlerinden ayrılan özelliği nedir?


CEVAP:

Ürün fotoğrafları, o ürün hakkında yazılı metinden daha çok bilgi sağlar, açıklayıcıdır ve aynı zamanda alıcı kitlede bir merak ve istek uyandırır. Ürün fotoğrafı çekmek, ürünlerin çeşitliliği nedeniyle diğerlerinden biraz daha karmaşıktır. Ürün fotoğrafı titizce, dikkatle ve özenle yaklaşılması gereken profesyonel bir reklam fotoğrafı türüdür. Nitelikli her bir görüntü, satışları ve tüketici memnuniyetini artırmak için çok önemlidir. Bununla birlikte üstün nitelikli fotoğraflar, tüketicinin güvenini kazanarak ürünün satışını iyi yönde etkiler.


#46

SORU:

Ürün fotoğrafçılığında ne tür fotoğraf makineleri kullanılır?


CEVAP:

Ürün fotoğrafçılığında detay çok önemli olduğu için genellikle fotoğraflar büyük format fotoğraf makinesiyle çekilir.


#47

SORU:

Ürün fotoğrafçılığında büyük format fotoğraf makineleri hangi çekimler için kullanılır?


CEVAP:

Ürün fotoğrafçılığında büyük format fotoğraf makineleri taşınması zor makineler olmaları nedeniyle çoğunlukla mimari ve ürün çekimi konularında kullanılırlar.


#48

SORU:

Büyük format fotoğraf makinelerinde görüntü boyutları nelerdir?


CEVAP:

Tabaka filmin kullanıldığı büyük format fotoğraf  makinelerinde görüntü boyutu 4x5 inch (10x12,5 cm) ve 8x10 inch 20x25 cm)’ tir.


#49

SORU:

. Büyük format makineleri ne tür özelliklere sahiptir?


CEVAP:

Büyük format makineleri körüklü gövde yapıları sayesinde görüntü eksenini kaydırma ve bükülme gibi özel hareketleri yaparak, perspektif düzeltmeler ve çeşitli alan derinliği etkileri yapılabilir.


#50

SORU:

Büyük format makineleri kullanan ürün fotoğrafçılarının kullandıkları profesyonel donanımlar nelerdir?


CEVAP:

Büyük format makineleri kullanan ürün fotoğrafçılarının kullandıkları profesyonel donanımlar çeşitli ışıklar, flaş çeşitleri, ışık çadırları, ışık yayıcısı (difüzörü), yansıtıcılar (reflektörler) farklı renklerde fonlar, ışıklı lamba, dekorlar ve aksesuarlardır.


#51

SORU:

Moda fotoğrafı hangi amaçlar için çekilmektedir?


CEVAP:

Moda fotoğrafı, kıyafet tanıtımı ve sunumu için yapılan çekimlerdir. Kıyafet tasarımlar›, aksesuarları ve defileleri de kapsamaktadır.


#52

SORU:

 Moda fotoğrafçıları hangi tarzlarda fotoğraflar çekmektedirler?


CEVAP:

Moda fotoğrafçıları, farklı tarzlarda kadın modası, erkek modası, çocuk modasının fotoğraflarını çekmektedirler. Bu fotoğraflar, reklam afişleri, kataloglar, moda dergileri ve gazete ekleri için hazırlanırlar. Fotoğraflar stüdyoda, dışarıda herhangi bir yerde, iç mekanda, denizde, iyi havada, kötü havada, yağmurda, karda yani her yerde ve her koşulda çekilebilir. Moda sektöründeki fotoğraflar her tarzda ve teknikte olabilir (Proulx, 2000, s. 52).


#53

SORU:

Moda fotoğrafçılığında fotoğraf çekimi için kimler kullanılır?


CEVAP:

Moda fotoğrafçılığında fotoğraf çekimlerinde genellikle canlı mankenler kullanılır.


#54

SORU:

Moda fotoğrafçılığında model seçimi niçin önemlidir?


CEVAP:

Moda fotoğrafçılığında model, kıyafeti ya da aksesuarı giydiğinde fotoğraf çekimi için o kıyafetin simgelediği ruh hâlinin pozunu fotoğrafçıya verebilmeli, fotoğrafçının direktiflerini yerine getirebilmelidir.


#55

SORU:

Moda fotoğrafçılarının diğer meslektaşlarından farklı olmak zorunda olmalarının sebepleri nelerdir?


CEVAP:

Moda fotoğrafçıları sadece elbiselerin fotoğrafını çeken kişiler değildir, aynı zamanda tasarımcı tarafından elbiseler ile sunulan fikri yorumlayan kişilerdir. Moda akımlarını bilen, tarzı ve görüntüye dikkat çekecek fotoğraflar üreten fotoğrafçıya moda sektöründe çok fazla ihtiyaç vardır. Bu nedenle bir moda fotoğrafçısı diğer meslektaşlarından farklı olmak zorundadır.


#56

SORU:

Moda fotoğrafçılarının takım halinde çalıştıkları kişiler kimlerdir?


CEVAP:

Moda fotoğrafçılarının, sanat yönetmeni, editör, tasarımcı, makyöz, fotoğrafçı asistanları, grafikerler ve diğer destek birimleri ile bir takım halinde çalışır.


#57

SORU:

Fotoğrafçı asistanları kaça ayrılır?


CEVAP:

Fotoğrafçı asistanları stüdyo asistanları ve kamera asistanları olmak üzere ikiye ayrılmaktadır.


#58

SORU:

 Stüdyo asistanlarının görevleri nelerdir?


CEVAP:

Stüdyo asistanları, ışık kurulumu, stüdyo teknik ekipmanlarının kontrolü, kurulumu, korunması ve stüdyoda çekim boyunca her şeyin yolunda gitmesini sağlayan kişilerdir.


#59

SORU:

Kamera asistanlarının görevleri nelerdir?


CEVAP:

Kamera asistanları, ışığın konumu, ışık ölçümü, pozlama gibi çekimin teknik boyutuyla ilgilenirler. Moda fotoğrafçısı sadece ne istediğini ve nasıl olması gerektiğini söyleyen ve fotoğrafı çeken kişidir (Larg ve Wood, 1999, s. 13).


#60

SORU:

Moda fotoğrafçısı olmak için öncelikle hangi aşamadan geçmek gerekmektedir?


CEVAP:

Moda fotoğrafçısı olmak için öncelikle fotoğrafçı asistanı olmak gerekmektedir.


#61

SORU:

Moda fotoğrafçısı olmak isteyen bir kişinin öncelikle fotoğrafçı asistanı olarak çalışması kişiye hangi yetileri kazandıracaktır?


CEVAP:

Moda fotoğrafçısı olmak isteyen bir kişinin öncelikle fotoğrafçı asistanı olarak çalışması kişiye deneyim, tasarımcılar ve müşterilerle tanışma, sanat yönetmeni, müşteriler, editörler, modeller ve fotoğrafçı arasındaki ilişkiyi gözlemleyebilme, hazırlık aşamalarındaki detaylar› görebilme, fotoğraf çekim sürecinde aktif rol alabilme ve bu süreçte neyin nasıl olduğunu öğrenebilme, çekim için gerekli olan tüm aşamalara katılma fırsatı verecektir.


#62

SORU:

Portre fotoğrafından istenilen etkinin sağlanabilmesi için fotoğrafçının hangi özelliklere sahip olması gerekmektedir?


CEVAP:

Portre fotoğrafından istenilen etkinin sağlanabilmesi için fotoğrafçının kişinin hikâyesini fotoğrafına yansıtabilmesi için, o kişiyi tanıması ya da ne istediğini bilmesi gerekir.


#63

SORU:

Portre fotoğrafları nerelerde yer alabilmektedir?


CEVAP:

Portre fotoğrafları, bir reklam fotoğrafçısı tarafından kurgulanarak, estetize edilerek ve amaca uygun tasarlanarak afişlerde ya da albüm kapaklarında yer alabilirler.


#64

SORU:

Daguerreotype nedir?


CEVAP:

İlk fotografik baskı yöntemidir.  Fotoğraf, daguerreotype’in 1839’daki icadından itibaren gittikçe gelişen uluslararası› bir endüstri olmuş, her şeyi en yakında gören tanık olarak da gerçeğin yerine geçerek, kitle iknasında önemli roller üstlenmiştir.


#65

SORU:

Reklam nedir?


CEVAP:

Tüketiciye üretilen mal ve hizmetler hakkında yeterli ve doğru bilgiyi çeşitli iletişim araçları yardımı ile iletmektir.


#66

SORU:

Doğrudan fotoğraf nedir?


CEVAP:

Yapay ışığın, öznelerin poz vermesinin, sahne dekoru oluşturmak için eşya, aksesuar kullanımının olmadığı ve karanlık odada herhangi bir manipülasyonun kullanılmadığı fotoğraf tarzıdır.


#67

SORU:

Reklam fotoğrafı üretim sürecinin beş temel unsuru nelerdir?


CEVAP:

Düşüncenin görselleştirilmesi, planlama, gerekli iletişimi sağlamak, doğru donanım ve portfolyo/portföydür.


#68

SORU:

Reklam fotoğrafı türleri nelerdir?


CEVAP:

Reklam fotoğrafının altında yer alan fotoğraf türleri, fotoğrafçının neyin fotoğrafını çektiği ile ilişkilidir. Bu kategoriler farklı kaynaklarda değişiklik gösterse de genellikle şöyle sıralanabilir: Endüstriyel fotoğraf, ürün fotoğrafı, moda fotoğrafı, portre fotoğrafı, yiyecek içecek fotoğrafı.


#69

SORU:

Endüstriyel fotoğraf nedir?


CEVAP:

Endüstriyel bir kurumun isteği üzerine, ürünün üretim sürecini, iş organizasyonunu, ürünleri, işçileri, malzeme düzenlemelerini ve kurumun kültürünü belgelemeye dayalı bir fotoğraf pratiğidir.


#70

SORU:

Film renk ısısı nedir?


CEVAP:

Kelvin değeri cinsinden, ışık kaynağının verdiği rengi tanımlama sistemi. Renk ısısı derecelemesi açısından yaklaşık olarak 5400 K standart olarak kabul edilir, örneğin 2000 K’de fotoğraf kırmızılaşırken, 6000 K’de mavileşir.


#71

SORU:

White Balance-Beyaz Dengesi nedir?


CEVAP:

Film kullanan ya da dijital bütün görüntüleme sistemleri, görüntünüze düşen ışığın bütün renkleri içerdiğini varsayar. Bu renklerin toplamı (6500 K), renk ısısı olarak da adlandırılan gün ışığının beyazını ortaya çıkarır. Ancak, eğer bu renklerin bazısı eksikse ya da bazı renk dalgaları daha baskınsa, bu ışık tarafından aydınlatılan her şey en güçlü renk yönünde bir renk sapmasına uğrar. Dijital fotoğraf makinelerinin çoğu beyaz ayarı sayesinde otomatik olarak rengi düzeltirler. Işığın renklerini analiz ederek, renk sapmasını ortadan kaldırırlar. Bazı durumlarda, makineye nötr bir renk göstererek, beyaz ayarını elle yapmanız daha doğru sonuç verecektir.


#72

SORU:

Ürün fotoğrafı nedir?


CEVAP:

Ürün fotoğrafı; titizce, dikkatle ve özenle yaklaşılması gereken profesyonel bir reklam fotoğrafı türüdür. Nitelikli her bir görüntü, satışları ve tüketici memnuniyetini artırmak için çok önemlidir. Bununla birlikte üstün nitelikli fotoğraflar, tüketicinin güvenini kazanarak ürünün satışını iyi yönde etkiler.


#73

SORU:

Ürün fotoğrafçıları ne tür donanımlar kullanmaktadırlar?


CEVAP:

Ürün fotoğrafçıları çok çeşitli profesyonel donanım kullanırlar. Çeşitli ışıklar, flaş çeşitleri, ışık çadırları, ışık yayıcısı (difüzörü), yansıtıcılar (reflektörler), farklı renklerde fonlar, ışıklı lamba, dekorlar ve aksesuarlar fotoğrafçının stüdyosunda olması gereken araçlardandır.


#74

SORU:

Moda fotoğrafı nedir?


CEVAP:

Moda fotoğrafı, kıyafet tanıtımı ve sunumu için yapılan çekimlerdir. Kıyafet tasarımları, aksesuarları ve defileleri de kapsamaktadır.


#75

SORU:

Portre fotoğrafı nedir?


CEVAP:

Portre fotoğrafları, insanların kişiliğini yansıtan ve fotoğrafçılığın başlangıcından beri çok sayıda üretilen bir türdür. İyi bir portre fotoğrafçısının, kişinin hikâyesini fotoğrafına yansıtabilmesi için, o kişiyi tanıması ya da ne istediğini bilmesi gerekir.


#76

SORU:

Yiyecek fotoğrafçısının dikkate alması gereken detaylar nelerdir?


CEVAP:

Yiyecek fotoğrafçısının becerisi; yiyeceklerin kombinasyonuna, hazırlanışına, ışıklandırılmasına ve rengi öne çıkaracak düzenlemeyi yapabilmesine bağlıdır.


#77

SORU:

Bir reklam fotoğrafının çekiminde yararlanılan donanımlar nelerdir?


CEVAP:

Fotoğraf makinesi ve objektifler, ışık ve ışıkölçer, yansıtıcı, şemsiye, yumuşatıcı folye, fon perdeleri, kapakçıklar, still life masa, %18 gri kart, üçayak, sehpa ve ray sistemleri gibi yardımcı donanımlardır.


#78

SORU:

Tungsten ışık nedir?


CEVAP:

Tungsten ışık kaynakları sıcak kaynaklardır. Daha çok stüdyolarda kullanılan bu ışıklar 3200 °K renk ısısına sahiptir. Kendi içinde iki kategoriye ayrılır: Spot ışıklar ve projektörler.


#79

SORU:

Flaş nedir?


CEVAP:

Renk ısısı 5800K olan, gün ışığı film ve siyah beyaz film ile uyumlu ışık kaynaklarıdır. Tungsten ışık kaynaklarında olduğu gibi, spot ışık ve paraflaş olmak üzere ikiye ayrılırlar. Bu ışık kaynakları da sürekli yanarlar ancak tungsten ışık kaynakları gibi çevreye şiddetli ısı yaymazlar.


#80

SORU:

Yardımcı donanımlar nelerdir?


CEVAP:

Fotoğraf çekimi boyunca bize yardımcı bazı araçlar vardır. Bunlar: Işıkölçer, yansıtıcılar, şemsiyeler, yumuşatıcı, fon perdeleri, kapakçıklar, stil life masa, %18 gri kart, üçayak, sehpa ve ray sistemleridir.


#81

SORU:

Işıkölçer nedir?


CEVAP:

Fotoğrafı çekilen konunun üzerine düşen ya da yansıyan ışığın diyafram ve örtücü cinsinden ölçümüdür.


#82

SORU:

Yansıtıcı nedir?


CEVAP:

Beyaz karton ya da ışığı dağıtabilecek pürüzlü yüzeylerden oluşan, nesne üzerine düşen ışığı yumuşatmak ve yaymak için kullanılan yardımcı gereçlerdir.


#83

SORU:

Şemsiyeler fotoğraf çekiminde ne işe yarar?


CEVAP:

Şemsiyeler, ışık yumuşatılmak istendiğinde kullanılırlar. Şemsiyeler flaşlara takılırlar böylelikle flaş ışığı daha yumuşak hale gelebilir.


#84

SORU:

Yumuşatıcı folye nedir?


CEVAP:

Işığı yayan, dağıtan ve yumuşatan, ışık kaynağı ile nesne arasında yer alan geçirgen bir donanımdır.


#85

SORU:

Fotoğraf çekiminde fon perdeleri ne işe yarar?


CEVAP:

Çeşitli renklerde fon kağıtları ve perdeler, fotoğrafı çekilen ürünle uyumlu, temiz bir arka plan rengi sağlarlar.


#86

SORU:

Fotoğraf çekiminde kapakçıklar ne işe yarar?


CEVAP:

Işık kaynaklarının dört bir tarafında yer alan kapakçıklar ışığı belli bir yöne doğrultmak veya istenmeyen yüzeylere ışık düşmesini engellemek için kullanılırlar.


#87

SORU:

Still life masa nedir?


CEVAP:

Özellikle ürün fotoğrafı çekileceği zaman kullanılırlar. Still life masa sonsuz dip görünümü de verebileceğinden, fotoğraflarda etkili bir arka plan oluşturur. Geçirgen pleksiden yapıldığı için alttan ışık verildiğinde zemin beyaz ve pürüzsüz görünecektir. Bu masa ışık engelleyici ya da yansıtıcı olarak kullanılır.


#88

SORU:

%18 gri kartın işlevi nedir?


CEVAP:

Işıkölçer ile ölçümleri hatasız yapabilmek için gri referans kartı kullanılır. Işıkölçerler daima konuya düşen ışığın %18’inin yansıdığı varsayılarak ölçümlendirilmişlerdir. Bu nedenle, herhangi bir ortamda doğru poz değerlerini yakalayabilmek için % 18 yansıtıcılığı olan bir gri kart kullanılabilir.


#89

SORU:

Üçayak nedir?


CEVAP:

Büyük format fotoğraf makinelerinin taşıyıcılarıdır.


#90

SORU:

Ray sistemi nedir?


CEVAP:

Ray sistemleri, flaşların geliştirilmiş aparatlarla tavandan bağlantılı olarak kullanılmasını sağlayan sistemlerdir.


#91

SORU:

Reklam fotoğrafı nedir?


CEVAP:

Reklam fotoğrafları, ürünü ya da hizmeti, kitleler tarafından görünür kılmak ve onu bir arzu nesnesine dönüştürmek için çekilen fotoğraflardır.


#92

SORU:

Reklam fotoğrafının aşamaları nelerdir?


CEVAP:

Doğru iletişim, planlama ve hazırlık, fotoğraf çekimi ve çekim sonrası uygulamalardır.