Tefsir Tarihi ve Usulü Ara 9. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi tefsir tür ve eğilimlerinden biri olamaz?


Keyfi çıkarımları esas alan tefsir türü

Dil temelli tefsir türü

Ahkâm ayetlerine dayalı tefsir türü

Kıssaları esas alan tefsiri türü

Rivayet temelli tefsir türü


2.Soru

Avrupa’da Kur’ân’ın meâli ilk olarak hangi yılda basılmıştır?

 


1050

 

1171

 

1453

 

1543

 

1643

 


3.Soru

Aşağıdaki şıkların hangisinde tefsir ilminin gayesi net bir şekilde belirtilmiştir?


Kur’an’ın sahip olduğu bilgileri yorumlamak

Kur’an’da bulunan gizli manaları belirlemek

Kur’an’ın içerdiği nükteli ifadeleri betimlemek

Kur’an’da bulunan yüce manaları açıklığa kavuşturmak

Kur’an’ın anlamsal olarak incelenmesini sağlamak


4.Soru

“Ey Peygamber! Sana Rabbinden gönderileni tebliğ et. Eğer bunu yapmazsan O’nun yüklediği elçilik görevini (insanlara) ulaştırmamış olursun” (Mâide (5), 67); “Sana Kur’ân’ı gönderdik ki insanlara indirileni onlara açıklayasın” (Nahl (16), 44)

Yukarıdaki ayetlerin her ikisinde de Hz. Peygamber'in hangi görevini vurgulanmaktadır?


Ayetleri tefsir etme

İnsanları uyarma

İnsanlara örnek olma

Kuran okuma

Peygamberliğini ilan etme


5.Soru

Kur’ân’ın kelimelerinin eda keyfiyetlerini ve ihtilaflarını nakledenlerine isnat ederek bilmek anlamına gelen terim aşağıdakilerden hangisidir?

 


Te’vîl,

 

Kırâat

 

Dirâyet

 

Müteşabih

 

Nezâir

 


6.Soru

Aşağıdaki terimlerden hangisi Vahy kelimesinin anlamlarından birisi değildir?

 


Seslenmek

 

Gizli Konuşmak

 

Telkin Etmek

 

İçgüdü

 

Okumak

 


7.Soru

İlk tefsîr mektebi nerede kurulmuştur?

 


Mekke

 

Medine

 

Kûfe

 

Şam

 

Bağdat

 


8.Soru

Cebrail’in asli suretiyle görünerek vahiy getirmesine işaret eden sure aşağıdakilerden hangisidir?

 


Necm  

 

İnşirâh

 

Bakara

 

Müddesir

 

Münâfikûn

 


9.Soru

I. Hadis

II. Kırâat

III. Nahiv

IV. İştikak

Yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri süyûtî bir müfessirin sahip olması gereken ilimlerdendir?


I ve II

III ve IV

I, II, III

II, III, IV

I, II, III, IV


10.Soru

İbn Mes’ûd’un oluşturduğu tefsir ekolüne ne denilmektedir?


Mekki ekol

Mezhebi ekol

İçtimaî ekol

Rey ekolü

Sûfî ekol


11.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sahabe tefsirinin özelliklerinden biri değildir?


Yaptığı açıklamalar muğlak, müphem ve mücmel lafızlarla sınırlıydı.

Kur’an’ı ayet ayet baştan sona tefsir etmişlerdir.

Ahkâm ayetlerinden hüküm istinbatında bulunmadılar.

Tefsir bu dönemde henüz tedvin edilmemişti.

Ayetlerin nüzul sebeplerini açıklarlardı.


12.Soru

Aşağıdakilerden hangileri vahyin parça parça inmesinin hikmetlerindendir?
I. Müslümanlara kolaylık sağlaması
II. İnanmayanların iç yüzünün açığa çıkması
III. Hz.Peygamber’in yaptığı hataların zamanında düzeltilmesi

 


I

 

I-II

 

I-III

 

II-III

 

I-II-III

 


13.Soru

İncil (Kitâb-ı Mukaddes) ile Kur’ân kıyaslanırsa aşağıda verilenlerden hangisinin yanlış olduğu söylenebilir?

 


Kur’ân’la Kitâb-ı Mukaddes arasında, kâinatın ve insanın yaratılışı, cennetten çıkarılış, Nûh tufanı gibi konularda benzerlikler vardır.

 

Kur’ân’da ise zaman ve mekân boyutuna inilerek belirtilmekte Kitâb-ı Mukaddes’de ise belirtilmemektedir.

 

Günümüzdeki İnciller doğrudan Hz. İsa’dan sonra bir tarih kitabı üslubuyla yazılmıştır.

 

Kur’ân ile diğer kutsal kitaplar arasında vahyedilme, kayda geçirilme, günümüze gelme, üslûp gibi farklar belirgindir.

 

Hıristiyanlık Hz. Îsâ üzerine temellenmiştir. İslâm mukaddes kitaba öncelik tanımıştır.


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi dirayet tefsiri yönteminde uyulması gereken noktalardan biri olamaz?


Nüzul sebeplerini gözetmek

Ayetlerin siyak ve sibakını dikkate almak

Ayetlerin vahyediliş gayesini göz ardı etmek

Hakikat-mecaz ayırımına dikkat etmek

İsrâiliyyât ve uydurma hadis zikretmekten kaçınmak


15.Soru

Kur’an Kitab-ı Mukaddes’le mukayese edildiğinde aşağıdakilerden hangisi yanlıştır?

 


Tevrat ve İncil’deki pek çok kıssa ve konu Kur’an’ın kapsamı dışında kalmıştır

 

Kur’ân, Tevrat, Zebur ve İncil’i kuşatıcı  bir mahiyet arz etmektedir.

 

Kuran önceki peygamberlere inanmayı şart koşmaktadır.

 

İslam başlangıçtan itibaren kitaba dayalı bir din olmuştur.

 

İncil’in yazımına Hz. İsa’dan en az 30 yıl sonra başlanmıştır.

 


16.Soru

Aşağıdakilerden hangileri Kur’an kelimesinin kökeni hakkında İslam âlimleri tarafından ileri sürülen görüşlerdendir?
I. Hemzesiz ve türemiş olduğu
II.Hemzeli ve türemiş olduğu
III. Hemzesiz, türememiş ve alem-i menkul olduğu


I

I-II

 

I-III

 

II-III

 

I-II-III

 


17.Soru

Aşağıdakilerden hangisi sünnetin Kur’an’ı açıklamada dikkate aldığı şekil ve usullerden biri değildir?


mücmelin tebyini

mübhemin tafsili

gaybin tasrihi

mutlakın takyidi

müşkilin te’lifi


18.Soru

Hz. Peygamber yatağında iken nâzil olan vahiy çeşidi aşağıdakilerden hangisidir?

 


El-Ardî

 

Eş-Şitâî

 

El-Firâşî

 

Es-Sayf

 

El-Hadarî

 


19.Soru

Kur’ân’ın resmî olarak bir cilt halinde toplanması ve çoğaltılması süreci dikkate alındığında hangi ifadenin doğru olduğu söylenebilir?


Hz. Osman döneminde resmî olarak bir cilt haline getirilmiştir.

Hz. Ebû Bekir döneminde nüshalar halinde çoğaltılmıştır.

Resmî olarak bir cilt halinde toplanması Hz. Ali’nin döneminde olmuştur.

Resmî olarak bir cilt haline getirilmesi Hz. Ebû Bekir döneminde olmuştur.

Hz. Peygamber hayatta iken resmî olarak cilt haline getirilmiştir.


20.Soru

Müslüman olmayıp Kur’ân’a inanmayanlar Kur’ân kelimesinin kökünün hangi dillerden geldiğini söylerler?

 


Süryanice veya İbrânice

 

Habeşçe veya Berberice

 

Arapça veya Farsça

 

Berberice veya Grekçe

 

Türkçe veya Arapça