Toplumsal Cinsiyet Çalışmaları Final 4. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Medya içeriklerinin kadını güçlendirecek, eğitim-öğretim, mesleki gelişim veya bireysel gelişimlerine katkı sağlayacak, bağımsızlığa özendirecek ya da ona iktidar sağlayacak herhangi bir çabası olmaması ve dergilerde kadınların bir erkeğe bağımlı ele alınarak  öykünün sonunda o erkeğe bağımlı ve onun yol göstericiliği ile yaşamasının salık verilmesi aşağıdaki kavramlardan hangisi ile açıklanabilir?


Toplumsal cinsiyet

Temsil

Cinsiyetçi kalıp yargılar

Simgesel yok edilme

Cam tavan


2.Soru

Kadına dayatılan geleneksel rollerden kurtuluşun kadınların ekonomik güce, kendisini rahat ve özgür hissedeceği bir yere ve zamana sahip olmaları hâlinde mümkün olabileceğini anlatan eser aşağıdakilerden hangisidir?


Üç Gine

Kendine Ait Bir Oda

Konuk Kız

Dalgalar

İkinci Cins


3.Soru

Kadının en üst pozisyonu görmesi ve yasal bir engel de olmamasına rağmen erişememesi; görünmez bir engelle karşılaşması yönetim literatüründeki hangi olgu ile açıklanır?


Cam pencere

Şeffaf duvar

Cam tavan

Şeffaf tavan

Görünmez engel


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Simone de Beauvoir'a ait denemelerden biri değildir?


Belirsizlik Ahlâkı Üzerine 

İkinci Cins

Uzun Yürüyüş 

Hasta Olmak Üzerine

 Sade’ı Yakmalı mı?


5.Soru

I. fikir önderi olan kadınlar

II. erkeğin gölgesinde olan kadınlar

III. annelik gücünü yansıtan kadınlar

IV. batı kültürünü yansıtan kadınlar

Yukarıdakilerden hangisi yada hangileri Halide Edip Adıvar'ın eserlerinde yarattığı kadın kimliklerinden biri değildir? 


yalnız I

yanız II

I-II

II-IV

II-III-IV


6.Soru

"İmgeler, kadınlara beden güzelliğini telkin eder ve “ideal” forma sahip değillerse de reklamda tavsiye edilen ürünleri satın alarak bu idealliğe erişebilecekleri anlatılır."

Yukarıda verilen açıklama televizyon reklamlarında kadın sunumuna özgü klişe kategorilerinden hangisindedir?


Güzel, çekici ve genç birey klişesi

Yaşlı kadın klişesi

Evli ve anne kadın klişesi

Meslekli kadın klişesi

Sportif kadın klişesi


7.Soru

I. Çocuk doğurmaya zorlama

II.  Seks işçiliğine zorlama

III. Cinselliği bir ceza ya da ödül aracı olarak kullanma

IV. Bekaret kontrolü

V. Çıplak görüntülerini çekip yaymakla tehdit etme

Yukarıdakilerden hangileri cinsel şiddetin örnekleri arasında yer almaktadır?


I ve II

I, II ve III

I, II, III ve IV

I, II, III ve V

II, III, IV ve V


8.Soru

Yeni ülkelere sömürge amaçlı gerçekleştirilen keşifler sonucunda gözlendiği varsayılan aşağıdaki durumlardan hangisinin, toplumsal cinsiyet kodlarının sorgulanmasına katkı sağlamış olabilir?


Kadınların çocuklarının bakımıyla ilgilenmesi

Ev işlerinin daha çok kadınlar tarafından gerçekleştirilmesi

Erkeklerin avcılık yapmaları

Kadınların savunma ve savaş zamanlarında erkeklerle birlikte hareket etmesi

Yeni yerlerin keşfi için erkeklerden oluşan ekiplerin oluşturulması


9.Soru

Virginia Woolf hangi denemesini, İkinci Dünya Savaşı sırasında, kendisine yazılan bir mektupta savaşın nasıl önlenebileceğinin sorulmasına ithafen bir cevap olarak yazmıştır?


Kendine Ait Bir Oda

Yıllar

Üç Gine

Jacob'un Odası

Londra Manzaraları


10.Soru

I Zaman

II Kendilerine ait bir oda

III Ekonomik güç

Woolf'a göre kadının kendine dayatılan geleneksel rollerden kurtuluşu için yukarıdakilerden hangisi ya da hangileri gereklidir?


Yalnız I

Yalnız III

I ve II

II ve III

Hepsi


11.Soru

Queer hareketin temel eleştiri alanı aşağıdakilerden hangisidir?


Cinsiyetler

Kültürler

Cinsel Kimlikler

Feminizm

Toplumlar


12.Soru

Aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


Servet-i Fünûn döneminde Türk ve Müslüman kadınlar romanda daha çok görülmeye başlanır.

Tanzimat dönemi romanlarında Türk kadını geleneksel rollerle dâhi olsa romana pek giremez. 

II. Meşrutiyet yıllarıyla beraber kadınlar için yeni bir kimlik yaratma imkanı doğar.

Batı edebiyatının bir türü olan roman Servet-i Fünun döneminde Türk edebiyatına girmiştir.

Tanzimat dönemi romanlarında köle, cariye ve azınlıklardan seçilen kadınlar güçsüz rollerde romanlarda görülür.


13.Soru

Bir inanç sistemini oluşturan figür, anlatı, motif ve tapım törenlerinin tamamına ne denir?


İdol

Kült

Mitoloji

Tanrısal figür

Ritüel


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi yazar Simone de Beauvoir'in deneme eserlerinden biridir?


konuk kız 

başkalarının kanı

belirsizlik ahlakı üzerine 

her erkek ölümlüdür

yıkılmış kadın


15.Soru

Judy Chicago, grafik tasarımcı Sheila Levrant de Bretteville ve sanat tarihçi Arlene Raven tarafından kurulan ‘Kadın Evi/Woman’s Building’; kadınlar için feminist hareket çerçevesinde örgütlenmiş ilk platform kaç yılında kurulmuştur? 


1960

1963

1967

1973

1975


16.Soru

"İkinci Cins" isimli denemenin yazarı kimdir?  


Christine de Pisan

Margaret Fuller

Jean Paul Sartre 

Simone de Beauvoir

Virginia Woolf


17.Soru

Tarihsel süreçte kadınların ilk edebi eserlerinin şiir yerine roman olmasının nedeni nasıl açıklanmaktadır?


Kadınların ezber gücünün daha kuvvetli olması

Kadınların daha uzun eserler yazabilecek sabırda olması

Ev işleri gibi sorumluluklar nedeniyle yoğun işlere odaklanmanın zor olması

Erkeklerin şiirlere konu olacak duyguları daha yoğun yaşamaları

Kadınların erkeklere göre daha eğitimsiz olmaları


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kadınların medya aktörü olarak yer almadığı haberlerdendir?


Güzellik haberleri

Estetik operasyon haberleri

Giyim-kuşam haberleri

Ekonomi haberleri

Aşk hayatı haberleri


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi kadına karşı şiddetin toplumsal üretilme süreçlerine işaret eden bir bilgi yer almaktadır?


Kadına karşı şiddet erkeklerin eğitimsizliğinin sonucudur.

Kadına karşı şiddet erkeklerin alkol tüketimleriyle doğru orantılıdır.

Kadına karşı şiddet erkeklerin psikolojik sorunlarının bir sonucudur.

Kadına karşı şiddet kadın-erkek arasındaki eşitsiz güç ilişkilerine dayanır.

Kadına karşı şiddet düşük sosyo-ekonomik statünün bir sonucudur.


20.Soru

Sanatkârın zanaatkardan farkı nedir?


Sanatkar eserlerinde boya kullanır.

Sanatkar her defasında özgün bir eser çıkarmaya çalışır.

Sanatkar aynı ürünü bir çok kez tekrarlar.

Sanatkarın her zaman bir çırağı vardır.

Sanatkar hep aynı yöntemi kullanır.