Türk Tiyatrosu Ara 11. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Türkiye’deki ikinci saray tiyatrosu aşağıdakilerin hangisindedir?


Dolmabahçe Sarayı’nda
Çırağan Sarayı’nda
Yıldız Sarayı’nda
Topkapı Sarayı’nda
Hiçbiri

2.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Molière’den uyarlamalar yapmıştır?


Ahmet Mithat Efendi
Ahmet Muhtar
Ahmet Vefik Paşa
Ahmet Rasim
Ahmet Necip Efendi

3.Soru

23 Temmuz 1908 tarihinde başlayan Meşrutiyet süreci hangi tarihte son bulmuştur?


5 Kasım 1918

16 Mayıs 1920

30 Ekim 1919

29 Ekim 1923

23 Nisan 1920


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi doğru bilgi değildir?


Karagöz, Cava ve Hindistan’dan Çingene oynatıcılar aracılığıyla Anadolu’ya gelmiştir.

Türk akınlarının istikametini izleyerek Doğu’dan Batı’ya gelmiştir.

Kanuni'nin hükümdarlığı döneminde Osmanlı Türkiyesine girmiştir.

Çeşitli vesilelerle Mısır’dan gölge oyuncuları getirildiğinden söz edilir.

  • Karagöz’ün, 17. yüzyılda son ve kesin biçimini aldığı belirtilir. 

5.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Meşrutiyet Dönemi yazarlarını etkileyen yabancı yazarlardan biri değildir?


Karl Marx

Goldoni

Racine

Victor Hugo

Moliere


6.Soru

Hangisi meddah, karagöz ve orta oyunun türlerinde işlenir?


Farklı dil, din, ırk, kültür, sınıf özelliklerine sahip tiplerin ilişkileri

Dini söylemler

Kahramanlıklar ve destanlar

Doğa olayları

Geleneksel Türk masallarının o güne ait güncellenmiş halleri


7.Soru

Aşağıdaki Darülbedayi sanatçılarının kuruluşta oynadıkları ilk oyun aşağıdakilerden hangisidir?


Hisse-i Şâyia

Çürük Temel

Baykuş

Sivrisinekler

Yamalar


8.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Yakup Kadri’nin oyunlarından biridir?


Nirvana
Baykuş
Paydos
Kahraman
Para

9.Soru

Ortaoyununda Hacıvat'ın karşılığı olan karakter aşağıdakilerden hangisidir?


Pişekar

Çelebi

Zeybek

Efe

Himmet Dayı


10.Soru

Köy Seyirlik Oyunları gerek oyun tekniği, gerek oyunculuk açısından ne tür bir tiyatro anlayışıyla benzerlikler gösterir?


Absürd Tiyatro
Açık Biçim-Göstermeci-Epik Tiyatro
Benzetmeci Tiyatro
Kapalı Biçim
Fantastik Tiyatro

11.Soru

Meşrutiyet Dönemi tiyatrosunu Tanzimat Döneminden ayıran en belirgin fark nedir?


Tanzimat Dönemi yazarları dönemin siyasi olaylarına daha cesaretli yaklaşmışlardır.

Tanzimat dönemi yazarları eğlence ağırlıklı oyunlar yazmışlardır.

Meşrutiyet Dönemi yazarları otoritenin. düşüncesine göre hareket etmiştir.

Meşrutiyet Dönemi yazarları Tanzimat yazarlarına göre daha yürekli davranmışlardır.

Her iki dönem arasında belirgin bir fark yoktur.


12.Soru

Hayvancılıkla geçinen yörelerde yansılanan “Koç Katımı” soğuk bölgelerde hangi ayda yapılır?


Haziran

Kasım

Mayıs

Ekim

Nisan


13.Soru

Dramatik bir sanat olan tiyatronun SEN- BEN İLİŞKİSİ ve BURADALIK özelliklerinin yanı sıra ŞİMDİ özelliğini belirten yazar kimdir?


Martin Esslin

Teodoras Angelopoulos

Wolfgang Amedus Mozart

William Shakespeare

Keir Elam


14.Soru

23 Temmuz 1908 tarihinde başlayan Meşrutiyet süreci hangi tarihte son bulmuştur?


5 Kasım 1918
16 Mayıs 1920
30 Akim 1919
29 Ekim 1923
23 Nisan 1920

15.Soru

‘… sözcüğü, eylemlerin geçtiği yeri belirtmektedir. ‘ Yukarıdaki tanım cümlesinin başına getirilmesi gereken öğe hangi şıkta yer almaktadır?


Kişi

Uzam

Zaman

Eylem

Mitos


16.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Karagöz oynatıcısına verilen isimdir?


Meddah

Hayalbaz

Mukallid

Zenne

Gaco


17.Soru

17. yüzyıldan itibaren kullanılmaya başlanılan geleneksel türk tiyatrosunda hikaye anlatan ve taklit yapan aşağıdakilerden hangi isimle anılır? 


Hayalbaz

Mukallid

Meddah

Çelebi

Tiryaki


18.Soru

Aşağıdakilerden hangisi anlatının temel ögelerinden biridir?


Motif
Zaman
Örüntü
Sembol
İmge

19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Meddah, Karagöz ve Ortaoyununda geçen olumsuz ve uygunsuz tiplerden biri değildir?


Kantocular

Hokkabazlar

Canbazlar

Düzenbazlar

Curcunabazlar


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Köy Seyirlik Oyunlarının özelliklerini tanımlamaktadır?


Köy seyirlik oyunlarında zaman sınırı yoktur.

Köy seyirlik oyunlarında yönetici konumunda bulunacak bir lidere ihtiyaç yoktur.

Köy seyirlik oyunlarının anlatım aracı dans ve müziktir.

Köy seyirlik oyunlarında ön hazırlık yapmaya gerek duyulmaz, doğaçlama yapılır.

Köy seyirlik oyunları belli kalıplara ya da çatıya dayandırılmaz.