Türk Tiyatrosu Ara 9. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Osmanlı’da Meddah ismi hangi yüzyıldan itibaren kullanılmaya başlamıştır?


18.yy

19.yy

15.yy

17.yy

16.yy


2.Soru

“Aşağıdakilerden hangisi bir anlatı oluşması için ihtiyaç duyulan dört temel öğeden biridir?


Eylem

Hayal

Sessizlik

Merak

İlgi


3.Soru

Hangisi meddahın hikaye anlatırken kullandığı bölümlerden biri değildir?


Başlangıç

Uzlaşı

Bitiş

Serim

Hikaye


4.Soru

İstanbul Efendisi kimin eseridir?


Cenap Şehabettin
Ahmet Muhip Dıranas
Musahipzade Celal
Celal Sahir
Reşat Nuri Güntekin

5.Soru

Bilindiği üzere dram sanatı yüzyıllara dayanmaktadır. Bu süreçte HOMO LUDENS tanımı insanın hangi özelliği için söylenmiştir?


Düşünmesi

İcat yapması

Oyuncu olması

Kukla oynatması

Film izlemesi


6.Soru

  1. Konya
  2. Edirne
  3. Bursa
  4. İzmir
  5. İstanbul

Osmanlı Dönemi’nde Meddah, Karagöz ve Ortaoyunu aşağıdakilerin hangisinde gelişmiştir?


I-III-IV-V

I-II-IV

 III-IV-V

III-IV-V

II-III-V


7.Soru

  1. “Çoğunlukla Hacivat ile Karagöz ve Pişekâr ile Kavuklu arasında geçer. Olay dizisinden arınmış, söz ağırlıklı yanlış ve ters anlamalar, cinas, mecaz ve kinaye gibi nüktelerden oluşan, kısacası dilin kullanımından gelen güldürü öğelerinin bolca kullanıldığı bir bölümdür. Çoğunlukla fasıllardan bağımsız bölümlerdir. Cevdet Kudret, yapılan araştırmalara göre konularının sayısının 60 kadar olduğunu belirtmektedir.” Tanımı yapılan bölüm aşağıdakilerden hangisidir? 


Muhavere 

Mukaddime

Fasıl

Düş

Bitiş


8.Soru

Köy Seyirlik Oyunları gerek oyun tekniği, gerek oyunculuk açısından ne tür bir tiyatro anlayışıyla benzerlikler gösterir?


Absürd Tiyatro

Açık Biçim-Göstermeci-Epik Tiyatro

Benzetmeci Tiyatro

Kapalı Biçim

Fantastik Tiyatro


9.Soru

Uzamın dramatik anlatıdaki karakteristik görünümü aşağıdakilerden hangisidir?


Okulda

Toplumda

Sokakta

Şurada

Burada


10.Soru

Köy Seyirlik Oyunları’nda kullanılan çiftleşme motifi neyi simgelemektedir?


Diriliş

Su kutsayıcısı

Bolluk bereket

Büyüsel kökenlilik

Kutsamak


11.Soru

İslamlığın evrensel yanlarına ve gelişmesi gerektiğine inandığı için Namık Kemal’in kaleme aldığı oyunun adı nedir?


Celalettin Harzemşah

Gave

Seydi Yahya

Şir

Ebulula Yahut Mürüvvet


12.Soru

Meşrutiyet yazarları oyunlarında, üzerinde en çok durulan tema aşağıdakilerden hangisidir?


Siyaset ve toplum

Baskı ve sansür

Aile

İttihat-Terakki

Aşk


13.Soru

Aşağıdakilerden hangisi, şubat ayının ikinci yarısında oynanan bir bahar karşılama oyunudur?


Çiğdem oyunu
Şişman oyunu
Su kesiği oyunu
Koç atımı
Madımak oyunu

14.Soru

Gölge oyunundaki Karagöz’ün Ortaoyunundaki karşılığı şıklardan hangisidir?


Pişekar

Kavuklu

İbiş

Memiş

Bebe Ruhi


15.Soru

Köy seyirlik oyunları ne tür oyun yerlerinde yansılanır?


Kutu Sahnede
Çerçeve Sahnede
Kapalı Salonda
Meydan, tarla, dam, avlu, büyükçe oda gibi boş olan her alanda
Oda Tiyatrosunda

16.Soru

Herakleitos, aynı ırmakta iki kez yıkanamayacağını dile getirmiştir. Bu olgu anlatının hangi temel öğesiyle örtüşmektedir.


Zaman
Kişi
Çelişki
Uzam
Eylem

17.Soru

Meşrutiyet dönemi Müslüman ilk kadın oyuncusu olan Afife Jale’nin sahne aldığı ilk oyun hangisidir?


Yamalar

Kirli Çamaşırlar

Kayseri Gülleri

Çürük Temel

Ahirette Bir Gün


18.Soru

İbrahim Şinasi’nin ve Agâh Efendi’nin Tanzimat Döneminde çıkardıkları gazetenin adı nedir?


Ceride-i Havadis

Ceride-i Ahval

Tercüman-ı Ahval

Tercüman-ı Havadis

Cumhuriyet


19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Mehmet Rauf’un kaleme aldığı oyunlardan biri değildir?


Cidal

Sukut

Pençe

Sansar

Ceriba


20.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Hacivat ile Karagöz ve Pişekâr ile Kavuklu arasında yanlış anlama ve nüktelerden oluşan bölümdür?


Özdeşleme

Gevşek doku

Söyleşme

Perde gazeli

Fasıl