XIX. Yüzyıl Türk Edebiyatı Final 4. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Gazellerinde beşerî aşka daha çok yer veren yazar/yazarlar aşağıdakilerden hangisidir?

I. Leyla ve Şeref Hanım

II. Leyla  Hanım

III. Şeref Hanım

IV. Adile Sultan ve Şeref Hanım

V. Adile Sultan 


I

II

III

IV

V


2.Soru

Şeref Hanım Üslup ve içerik olarak  aşağıdakilerden hangisini takip etmiştir?


Leyla hanım

Adile hanım 

II.Mahmut

İzzet Molla

Nakiye Hanım


3.Soru

XVIII. yüzyıl'da Mesnevi geleneği için “gecikmiş bir milat” kabul edilebilecek olan eser aşağıdakilerden hangisidir?


Gülşen-i Aşk

Hüsn ü Aşk

Divan-ı Bahar-ı Efkâr

Mihnetkeşan

Naz u Niyaz


4.Soru

Aşağıdakilerden hangisi, XIX. yüzyıl kadın şairlerinden Şeref Hanım’ın divanında bulunan toplam manzume sayısıdır?


677

255

287

122

179


5.Soru

Beşeri konuları işleme, Nabi tarzı hikmetli söyleyiş, Cinsiyetçi yaklaşım Yukarıdakilerden hangisi/hangileri Leyla Hanım'ın söyleyiş tarzına ait özelliklerdir?


Yalnız I

Yalnız II

Yalnız III

I ve II

II ve III


6.Soru

XIX. yüzyılın son vakanüvisi olan ve 41 yıl görevde kalan kişi kimdir?


Mehmet Esad Efendi

Mehmet Şakir Recai Efendi

Esat Efendi

Ahmet Cevdet Paşa

Ahmet Lütfi Efendi


7.Soru

Edebiyatta özellikle şiirde hem muhteva hem de şekil hususunda kesin dönüşüm ve yenilenme hangi yazar tarafından gerçekleştirilmiştir ?


Namık Kemal

Abdülhak Hamit (Tarhan)

Ziya Paşa

Orhan Veli

Cevat Şakir Kabaağaçlı


8.Soru

Divan-ı Bahar-ı Efkâr adlı divanın yazarı aşağıdakilerden hangisidir?


Bayburtlu Zihnî

Selamî

Keçecizade İzzet Molla

Mehmet İzzet Paşa

Yenişehirli Avnî


9.Soru

Gazavatnameler ile ilgili verilen bilgilerden hangisi yanlıştır?


Nesir geleneğimizde oldukça eski yeri vardır.

Manzum veya mensur şekilde yazılabilir.

Mısır Seferi Hakkında Tarihçe bir gazavatnamedir.

19.yüzyılda gazavatname yazıcılığı artmıştır.

Abdurrezzak Bahir gazavatname türünde eser vermiştir.


10.Soru

Hoca Neşet’in bir muhammes ve bir şarkısını, Bağdatlı Ruhî’nin meşhur terkib-bendini tanzir etmiş, gazelde ise Şeyh Galip, İzzet Molla ve çağdaşı olan bazı şairlere nazireler söylemiş kadın şair aşağıdakilerden hangisidir?


Leyla Hanım

Adile Sultan

Mihri Hatun

Zeynep Hatun

Maide Hanım


11.Soru

Aşağıdakilerden hangisi XIX. yy  yazılmış eserlerden değildir?


Gülşen-i Aşk

Ateşgede

Yusuf u Züleyha

Naz u Niyaz

Mesnevi


12.Soru

Aşağıdaki mesnevilerden hangisinde eserin şairi başkahraman olarak yer almıştır?


Ateşgede

Sakiname

Sergüzeştname

Nazu Niyaz

Gülşen-i Aşk


13.Soru

XIX. yüzyılda modern anlamda edebiyat tarihi yazımının eksik ama ilk örneği olan Tarih-i Edebiyyat-ı Osmaniyye adlı eser kime aittir ?


Recaizade Mahmut Ekrem

Mehmet Celal

Abdulhalim Memduh

Ebuzziya Tevfik

Şeyhi Mehmet


14.Soru

Aşağıdakilerden hangisi dini mesnevilere bir örnektir?


Zafername.

Mevlid.

Mihnetkeşan.

Yusuf-u Züleyha.

Ateşgede.


15.Soru

Klasik edebiyatın XIX. yüzyıldaki en dikkate değer temsilcisi aşağıdakilerden hangisidir?


Yenişehirli Avnî

Mehmet İzzet Paşa

 Keçecizade İzzet Molla

İrşadî Baba

Selamî


16.Soru

Davranışları normal olmayan insanları anlatan mesnevi nazım şekliyle kaleme alınmış ancak yarım kalmış bir eser aşağıdakilerden hangisidir?


Mir’at-ı Cünun

Ateşgede

Divan

Abname

Mesnevi


17.Soru

Ahmet Nazif ’in biyografisini yazdığı devlet adamları kimlerdir?


Vezirler

Sadrazamlar

Şeyhülislamlar

Nakibüleşraflar

Reisülküttaplar


18.Soru

Farsça “ateşlik/ateşli yer” anlamına gelen  Şeyh Galip’in Hüsn-ü Aşk’ından esinlenilerek kaleme alınmış mesnevi aşağıdakilerden hangisidir?


Ateşgede

Mir’at-ı Cünun

Divan

Abname

Mesnevi


19.Soru

Nesir dilinin tarihsel gelişimi içinde biyografilerin, biyografi geleneği içinde de _______ önemli yeri vardır.

Yukarıdaki boşluğa getirilebilecek en uygun ifade aşağıdakilerden hangisidir?


Belagatların

Gazavatnamelerin

Sefaretnamelerin

Seyahatnamelerin

Şair tezkirelerinin


20.Soru

Sergüzeştname (Bayburtlu Zihnî) içeriğine göre hangi mesnevi sınıfında yer alır?


Dinî

Tarihî

Siyasi hiciv

Âşıkane

Temsilî (alegorik)