Görsel Kültür Deneme Sınavı Sorusu #39436

XIX. yüzyılın ortalarına doğru, resim sanatının ele alınışında ve konularında farklılıklar gözlenmeye başlandı. Bu farklılıklar her zaman olduğu gibi toplumsal akışın bir parçasıydı. Avrupa'da bir endüstri devrimi rüzgarı vardı. Yıllardır süregelen çalışanlar ve yönetenler arasındaki ilişki sorgulanmaya ve yeniden düzenlenmeye başlamıştı. Bu dönemde Karl Marks ve Frederich Engels gibi kuramcılar da sosyalizmi, romantik ütopyacılıktan çıkarıp bilime dönüştürmeyi amaçlamaktaydı. Bu düşünce aşağıda verilen sanat anlayışlarından hangisi ile doğrudan ilişkilidir?


KÜBİZM- herhangi bir şeyde gözün türlü yönlerdengörebildiği özelliklerini, geometrik ve özgün biçimlerlegöstermeye çalışır. Konunun sadece görünen yönünüdeğil, görünmeyen tarafını da bir imge olarak resme ilaveedilmiştir.
PUANTİLİZM- Noktacılık veya puantilizm, XIX. yüzyıl sonları ve XX. yüzyıl başlarında Fransız yeni izlenimci ressamlar tarafından yaygın olarak kullanılmış bir resim tekniği olarak ortaya çıktı. Bu teknikle yapılan resimlerde, çok sayıda ufak temel renk no
EMPRESYONİZM- Doğadaki unsurların kişinin içinde oluşturduğu izlenimleri, duygusal izleri yansıtmayı hedefler. İzlenimci sanatçılar, doğayı objektif bir gerçek olarak değil, kendilerinde yarattığı izlenimle resme aktarmayı benimsemişleridir.
ROMANTİZM- başlangıçta yeni gerçekçilik (neo-klasizme)tepki olarak ortaya çıkmışsa da, aslen sanat alanına öznellik,sezgi ve duygusallık getirmeyi hedeflemiştir. Bireyin, sanatçının duygusal özgünlüğünü ve özgürlüğünü sanatlarının merkezine oturtan R
GERÇEKÇİLİK- Gerçekçilik kavramı sosyal gerçekçilikle ilgiliydi. İdeal ve estetik olandan çok gerçek olanı vermek amaçtı. Gerçekçiler, akademik sanatın çok yapay ve kalıpcı olduğu, Romantizm takipçilerinin ise çok fazla hayalci olduklarını düşünüyorlardı

Yorumlar
  • 0 Yorum