Görsel Kültür Ara 13. Deneme Sınavı

Toplam 20 Soru
PAYLAŞ:

1.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Rönesans’a damgasını vuran İtalyan mimarlardan biri değildir?


Mimar Sinan
Brunelleschi
Alberti
Michelangelo
Palladio

2.Soru

I.Yüzeye taşınan abartısız, ihtişamlı, yalın, dinamik ve coşkulu bir görsel dile sahip olması, II.Evleri, sarayları, camileri süslemesi III. Naturalism ve idealism anlayışlarının kaynaşarak zengin, ihtişamlı, hatta bazen abartılı bir dünya yaratması, Yukarıdaki özelliklerden hangileri Osmanlı kültürünün geleneksel sanatı olan “Hat” sanatının özelliklerindendir?


Yalnız I
Yalnız II
I ve II
II ve III
I ve III

3.Soru

Aşağıdaki ifadelerden hangisi ‘Sanat’ konusunda Hegel’in görüşlerini yansıtır?


Sanatta aslolan figür zenginliğidir.
Sanat doğadaki güzellikten üstündür. kendisine doğanın taklidinden başka amaç bulmalıdır.
Sanat güzelin taklit edilme eyleminin ortaya konuş biçimidir.
Sanat, toplumsal geneksinim ve yönlendirmelerden tamamen ayrı ele alınmalıdır.
Sanat insanlık kültürü içinde önemsiz bir bölümü oluşturur.

4.Soru

Aşağıdaki düşünürlerden hangisi sanatı kendince tanımlamamıştır?


Kant

Marks

Hegel

B. Croce

Locke


5.Soru

Gotik mimarinin ilk örneklerinden biri olarak bilinen katedral aşağıdakilerden hangisidir?


Aziz Petrus Bazilikası
Notre Dame de Paris
Ayasofya
Parthenon Tapınağı
Santa Maria del Fiore Katedrali

6.Soru

Barok sanatı hangi iki anlayışın kaynaşmasından doğmuştur?


Naturalizm - İdealizm
Dışavurumculuk - Sürrealizm
Klasisizm- Gerçekçilik
Postmodernizm- Modernizm
Kübizm- İdealizm

7.Soru

Aşağıdakilerden hangisi gotik üslubun mimarideki özelliklerinden biridir?


Pencereler küçüktür, bu yüzden içerisi az ışık alır. 
Pencerelerdeki aydınlatma etkisini yükseliş ve erişilmezlik anlayışını yüceltmek için kullanmışlardır.
Kalın duvarlar tavanın taşıyıcısı olarak kullanılmıştır. 
Bina yapıları genel olarak dışa kapalı olarak kurgulanmıştır.
Sanat anlayışı kaba ve ağır olarak nitelenebilir. 

8.Soru

Roma’daki Traianus Sütunu’nun yapılış amacı aşağıdakilerden hangisidir?


Roma’nın daha görkemli bir şehir olmasını sağlamak
Roma ordularını daha büyük zaferler kazanması adına halktan vergi toplamak
Ocaklarda kalan mermerleri değerlendirmek
Romalıların sanat yönünü güçlendirmek
Traianus’un, Dacia’da yaptığı savaşların ve kazandığı zaferlerin resimli öyküsünü betimlemek

9.Soru

Naturalizm ve idealizm anlayışlarının kaynaşarak zengin, ihtişamlı, hatta bazen abartılı bir dünya yaratması hangi dönem sanatının önemli özelliğidir?


Yeni Gerçeklik
Romantizm
Barok
Empresyonizm
Puantilizm

10.Soru

Aşağıdakilerden hangisi Roma Uygarlığı dönemindeki mimari yapılara örnek olarak gösterilemez?


Efes Celsus Kütüphanesi

Panteon

Collessium

Hadrianus’un Villası

Parthenon Tapınağı


11.Soru

XIX. yüzyılın ortalarına doğru, resim sanatının ele alınışında ve konularında farklılıklar gözlenmeye başlandı. Bu farklılıklar her zaman olduğu gibi toplumsal akışın bir parçasıydı. Avrupa'da bir endüstri devrimi rüzgarı vardı. Yıllardır süregelen çalışanlar ve yönetenler arasındaki ilişki sorgulanmaya ve yeniden düzenlenmeye başlamıştı. Bu dönemde Karl Marks ve Frederich Engels gibi kuramcılar da sosyalizmi, romantik ütopyacılıktan çıkarıp bilime dönüştürmeyi amaçlamaktaydı. Bu düşünce aşağıda verilen sanat anlayışlarından hangisi ile doğrudan ilişkilidir?


KÜBİZM- herhangi bir şeyde gözün türlü yönlerdengörebildiği özelliklerini, geometrik ve özgün biçimlerlegöstermeye çalışır. Konunun sadece görünen yönünüdeğil, görünmeyen tarafını da bir imge olarak resme ilaveedilmiştir.
PUANTİLİZM- Noktacılık veya puantilizm, XIX. yüzyıl sonları ve XX. yüzyıl başlarında Fransız yeni izlenimci ressamlar tarafından yaygın olarak kullanılmış bir resim tekniği olarak ortaya çıktı. Bu teknikle yapılan resimlerde, çok sayıda ufak temel renk no
EMPRESYONİZM- Doğadaki unsurların kişinin içinde oluşturduğu izlenimleri, duygusal izleri yansıtmayı hedefler. İzlenimci sanatçılar, doğayı objektif bir gerçek olarak değil, kendilerinde yarattığı izlenimle resme aktarmayı benimsemişleridir.
ROMANTİZM- başlangıçta yeni gerçekçilik (neo-klasizme)tepki olarak ortaya çıkmışsa da, aslen sanat alanına öznellik,sezgi ve duygusallık getirmeyi hedeflemiştir. Bireyin, sanatçının duygusal özgünlüğünü ve özgürlüğünü sanatlarının merkezine oturtan R
GERÇEKÇİLİK- Gerçekçilik kavramı sosyal gerçekçilikle ilgiliydi. İdeal ve estetik olandan çok gerçek olanı vermek amaçtı. Gerçekçiler, akademik sanatın çok yapay ve kalıpcı olduğu, Romantizm takipçilerinin ise çok fazla hayalci olduklarını düşünüyorlardı

12.Soru

Constable ve Turner isimli ressamları dahil olduğu resim akımı aşağıdakilerden hangisidir?


Romantizm

Rokoko

Oryantalizm

Çağdaş dışavurumculuk

Noktacılık (puantilizm)


13.Soru

Toplumsal değişiklikler, halkın kendi kendini yönetme çabaları, başkaldırı ve özgürlüklerin peşinden koşan uluslar XIX.yüzyıl sanatını derinden etkilemiştir. Bu gelişmelerin etkisi altında aşağıdaki sanat anlayışlarından hangisi XIX. yüzyıla aittir?


Barok Sanat Anlayışı
Romantizm Sanat Anlayışı
Ekspresyonizm Sanat Anlayışı
Pop -Art
Kavramsal Sanat Anlayışı

14.Soru

Dünyanın en önemli eserleri arasında yer alan Zeus Sunağı aşağıdaki dönemlerden hangisine aittir?


Eski Dönem

Arkaik Dönem

Klasik Dönem

Helenistik Dönem

Antik Dönem


15.Soru

Tasarım ve uygulamalı sanatlar arasında bir birlik oluşturmayı hedefleyerek “Sezession Grubu”nu kuran Viyanalı sanatçı aşağıdakilerden hangisidir?


Gustav Klimt
Henri Matisse
Paul Cézanne
Edvard Munch
Paul Gauguin

16.Soru

Yapılış amaçları tam olarak bilinmeyen megalit yapılar, doğayı değiştirme ve o yeri işaretleme arzusunun göstergeleri olarak bugünlere kadar gelmişlerdir. Aşağıdakilerden hangileri megalit yapılardan değildir?


Menhir

Dolmen

Zigurat

Kromlek

Tümülüs


17.Soru

Amacı sanatçının duyguları ve iç dünyasını renk, çizgi, düzlem ve kütle aracılığıyla ifade etmesini sağlamaktır. Bu duyguları daha iyi yansıtabilmek için sanatçının geleneksel kuralların dışına çıkarak bazen, gerçeğin biçimini bozma yöntemini kullanmasına imkan verir. Sanatçının öznel duygularına çok önem verir. Dünya’nın istikrarsız gidişatına bir tepki olarak şekillenen sanat anlayışı aşağıdakilerden hangisidir?


Fovizm
Expresyonizm
Barok
Kübizm
Romantizm

18.Soru

Barok sanatının ortaya çıkış süreciyle birlikte Işık-Gölge aydınlatma tekniğiyle resmetme özelliği hangi sanatçının resimlerinde belirginlik kazandı ?


Giotto Di Bondone
Michelangelo Buonarrotti
Albert Dürer
El Greco
Caravaggio

19.Soru

Aşağıdakilerden hangisi, Doğu kültürüne yoğun ilgi duyan Fransız sanatçı Eugène Delacroix'ın da içinde yer aldığı akımdır?


Barok
Empresyonizm
Oryantalizm
Dışavurumculuk
Kübizm

20.Soru

Sanat alanına öznellik, sezgi ve duygusallık getirmeyi hedef edinen sanat akımı aşağıdakilerden hangisidir?


Barok

Rokoko

Romantizm

Yeni Gerçekçilik

Gerçekçilik