Günümüz Fıkıh Problemleri Deneme Sınavı Sorusu #1177820

  1. Kadın müslüman olunca kocasının da müslüman olmasını bekler. Bu
    beklemenin bir süre sınırlaması vardır.
  2. Taraflardan birisi müslüman olduğunda bu ihtida zifaf öncesi gerçekleşmişse, nikah akdi kendiliğinden son bulmuş olur.
  3. Şayet ihtida zifaf sonrası gerçekleşmişse, diğerinin ihtidası da kadının beklemekte olduğu iddet içerisinde meydana gelirse nikah akitleri devam eder, aksi halde iddetin sona ermesiyle birlikte evlilikleri kendiliğinden son bulmuş olur.
  4. Kadın müslüman olunca, nikah akdi kendiliğinden derhal bozulmuş olur.
    Bu yaklaşım tarzına göre erkekle kadın aynı anda müslüman olmadıkça
    evliliğin devamı mümkün gözükmemektedir.
  5. Eşlerden hangisi önce müslüman olursa, diğerine müslüman olması
    teklif edilir. Kabul ederse evlilik akdi devam eder, reddederse kadının
    iddeti beklendikten sonra evlilik hayatı sona ermiş olur.

Yukarıdaki ifadelerden hangisi ya da hangileri doğrudur?


I, II ve III

II, III ve IV

III, IV ve V

I, III ve V

II, IV ve V


Yanıt Açıklaması:

 Kadın müslüman olunca, nikah akdi kendiliğinden derhal bozulmuş olur. Bu yaklaşım tarzına göre erkekle kadın aynı anda müslüman olmadıkça evliliğin devamı mümkün gözükmemektedir. Tabiûn'dan bazılarının dile getirdiği bu görüş, daha sonraki âlimler tarafından devam ettirilmemiştir.
 Eşlerden hangisi önce müslüman olursa, diğerine müslüman olmasını teklif edilir. Kabul ederse evlilik akdi devam eder, reddederse kadının iddeti beklenmeden evlilik hayatı sona ermiş olur. Bu Ebu Hanife tarafından savunulan görüştür.
 Taraflardan birisi müslüman olduğunda bu ihtida zifaf öncesi gerçekleşmişse, nikah akdi kendiliğinden son bulmuş olur. Şayet ihtida zifaf sonrası gerçekleşmişse, diğerinin ihtidası da kadının beklemekte olduğu iddet içerisinde meydana gelirse nikah akitleri devam eder, aksi halde iddetin sona ermesiyle birlikte evlilikleri kendiliğinden son bulmuş olur. Bu; Şafiî, Ahmed b. Hanbel ve diğer bazı alimlerin görüşüdür.
 Kadın müslüman olunca kocasının da müslüman olmasını bekler. Bu beklemenin bir süre sınırlaması yoktur. İbn Teymiye ve İbnü’l-Kayyım bu görüştedir. Fakat bu süre zarfında kadının cinsel ilişkiye girmemesi gerekir (Kardavî: 2001).

Yorumlar
  • 0 Yorum